Gå til innhold

Klarer ikke å la være å tenke på uføre og ønske at jeg også slapp å jobbe. :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bernardette skrev (Akkurat nå):

At du ikke har klart å skaffe deg noe annet enn en meningsløs jobb du ikke kan fordra, beror vel på at du burde tatt deg sammen og skaffet deg noe bedre.

Å ønske seg syk, og misunne de som er lenket til hjemmet med lav trygt, er så lavmål at jeg jo skjønner hvorfor du ikke har en jobb som krever mye av deg, for å si det sånn.

Den samme logikken kan vel anvendes på uføretrygdede? At de ikke har klart å ta seg sammen, blitt frisk etc. det er ikke slik at alle bare kan ta den utdannelsen og få den jobben de ønsker, uansett hvor mye de skulle ønske det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kastanjefrø skrev (Akkurat nå):

Den samme logikken kan vel anvendes på uføretrygdede? At de ikke har klart å ta seg sammen, blitt frisk etc. det er ikke slik at alle bare kan ta den utdannelsen og få den jobben de ønsker, uansett hvor mye de skulle ønske det. 

Gjør du deg dum nå, eller mener du det på alvor?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bernardette skrev (Akkurat nå):

Gjør du deg dum nå, eller mener du det på alvor?

Det er det vel strengt tatt du som gjør. Jeg mener oppriktig at ikke alle vil kunne ta den utdannelsen og få den jobben de ønsker seg, uansett hvor mye de skulle ønske pga. de kortene de har fått utdelt. Så å påstå det bare er å skaffe seg en bedre jobb, blir akkurat like dumt som å si at uføretrygdede bare kan bli friske. 
 

Men forstår der blir vanskelig for deg å se forbi din egen nesetipp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastanjefrø skrev (1 minutt siden):

Det er det vel strengt tatt du som gjør. Jeg mener oppriktig at ikke alle vil kunne ta den utdannelsen og få den jobben de ønsker seg, uansett hvor mye de skulle ønske pga. de kortene de har fått utdelt. Så å påstå det bare er å skaffe seg en bedre jobb, blir akkurat like dumt som å si at uføretrygdede bare kan bli friske. 
 

Men forstår der blir vanskelig for deg å se forbi din egen nesetipp.

Det der gidder jeg ikke å svare på en gang, for sammenligningen din er for banal.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bernardette skrev (Akkurat nå):

Det der gidder jeg ikke å svare på en gang, for sammenligningen din er for banal.

At du ikke evner å svare på det er ditt eget problem

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastanjefrø skrev (16 minutter siden):

Med 23000kr+ i månedsinntekt blir det mer enn nok igjen til både kino og dansing. 

Har du det? Det finnes mange som lever på langt mindre og har høye boutgifter, slik at de sitter igjen med nada etter alt er betalt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rant skrev (Akkurat nå):

Har du det? Det finnes mange som lever på langt mindre og har høye boutgifter, slik at de sitter igjen med nada etter alt er betalt. 

Nei, det er ca. Det ung uføre utbetalingen tilsvarer i måneden etter skatt. For de som har vært yrkesaktiv noen år, og kanskje har hatt forsikring i tillegg er utbetalingen som regel enda større. 
 

men som sagt, ser jeg det kan bli veldig trangt for de som faller utenfor begge disse kategoriene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastanjefrø skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ca. Det ung uføre utbetalingen tilsvarer i måneden etter skatt. For de som har vært yrkesaktiv noen år, og kanskje har hatt forsikring i tillegg er utbetalingen som regel enda større. 
 

men som sagt, ser jeg det kan bli veldig trangt for de som faller utenfor begge disse kategoriene. 

Flesteparten faller utenfor disse kategoriene. Du snakker om noen få, og de har ikke snyltet seg til det. De som får en slik utbetaling er ikke friske, og kan ikke dra ut for å danse som du skriver.  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rant skrev (3 minutter siden):

Flesteparten faller utenfor disse kategoriene. Du snakker om noen få, og de har ikke snyltet seg til det. De som får en slik utbetaling er ikke friske, og kan ikke dra ut for å danse som du skriver.  

Dansing er gratis, så det skal nok godt gjøres å ikke ha råd til det, det var forøvrig ikke jeg som skrev, men personen jeg siterte. 
 

Logisk sett er det heller ikke rimelig å tenke at flesteparten faller utenfor begge disse kategoriene, da en forutsetning for det ville være at folk akkurat ikke ble syk før senere i 20 årene.

 

jeg har heller aldri nevn ett eneste ord om snylting, så der avslører du bare deg selv om noe.

Endret av Kastanjefrø
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastanjefrø skrev (21 minutter siden):

Den samme logikken kan vel anvendes på uføretrygdede? At de ikke har klart å ta seg sammen, blitt frisk etc. det er ikke slik at alle bare kan ta den utdannelsen og få den jobben de ønsker, uansett hvor mye de skulle ønske det. 

Du er vel blant dem som fast og fullt tror på at man kan TENKE seg frisk fra kreft og slikt, også da? Omtrent samme baner som du lufter her. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastanjefrø skrev (9 minutter siden):

Nei, det er ca. Det ung uføre utbetalingen tilsvarer i måneden etter skatt.

Nei, det er før skatt. Ung ufør etter skatt er ca. 18.000,-.

Anonymkode: 1973a...359

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må må være i form for dra ut på dans og restaurantlivet...

Anonymkode: 139a2...ff1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (2 minutter siden):

Du er vel blant dem som fast og fullt tror på at man kan TENKE seg frisk fra kreft og slikt, også da? Omtrent samme baner som du lufter her. 

Nei, dette er ikke mine meninger. Det er den logiske slutningen fra personen jeg siterte sitt resonnement. 
 

Det er akkurat like dumt å påstå at alle arbeidsføre som er misfornøyd med jobben sin bare kan ta den utdannelsen de vil for å få drømmejobben, som å påstå at uføre bare kan bli frisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (2 minutter siden):

På tide at trådstarter kommer seg til psykolog. 

Helt enig.

Anonymkode: 51306...6da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kastanjefrø skrev (Akkurat nå):

Nei, dette er ikke mine meninger. Det er den logiske slutningen fra personen jeg siterte sitt resonnement. 
 

Det er akkurat like dumt å påstå at alle arbeidsføre som er misfornøyd med jobben sin bare kan ta den utdannelsen de vil for å få drømmejobben, som å påstå at uføre bare kan bli frisk.

Aha. Da misforsto jeg, beklager, Kastanjefrø :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ja de fleste med ADHD og lærevansker er i jobb. Vi har jo en statsminister med dysleksi. Men så er det noen som får uføretrygd pga disse tingene. Og selvfølgelig har de det som plommen i egget når de kan leve et liv uten forventninger og krav, med penger på konto og uten smerter. Og forresten har jeg aldri sagt noe om at jeg har det dritt på jobb.

Anonymkode: 6c4d7...364

Jeg tror det aller fleste har godt av litt forventninger og krav. Jeg hadde blitt kraftig deprimert hvis jeg skulle ha levd et helt liv uten at samfunnet og mennesker rundt meg har forventninger til meg. 

Nei, denne tråden er ikke særlig grei og lese. 

Til TS: Hvis du virkelig kjenner på disse følelsene, så anbefaler jeg deg og gjøre noen endringer i livet ditt, slik at du får det bedre. Og jeg håper at du kan prøve å forstå at det du skriver her er et hån mot mennesker som sliter psykisk. Ikke greit. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastanjefrø skrev (23 minutter siden):

Dansing er gratis, så det skal nok godt gjøres å ikke ha råd til det, det var forøvrig ikke jeg som skrev, men personen jeg siterte. 
 

Logisk sett er det heller ikke rimelig å tenke at flesteparten faller utenfor begge disse kategoriene, da en forutsetning for det ville være at folk akkurat ikke ble syk før senere i 20 årene.

 

jeg har heller aldri nevn ett eneste ord om snylting, så der avslører du bare deg selv om noe.

TS vil snylte, derfor påpeker jeg det. Er det noe du ikke har fått med deg? 

Med dansing refererte jeg til dansing ute på byen, det er ikke gratis. Du må forholde deg til det første du har sitert meg i. Om du følger med ser du sammenhengen. 

TS kan ikke forvente å leve som ufør, og vil ha minimalt utbetalt - jeg spør om det er det TS ønsker. Et liv uten å kunne leve. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastanjefrø skrev (35 minutter siden):

Nei, det er ca. Det ung uføre utbetalingen tilsvarer i måneden etter skatt. For de som har vært yrkesaktiv noen år, og kanskje har hatt forsikring i tillegg er utbetalingen som regel enda større. 
 

men som sagt, ser jeg det kan bli veldig trangt for de som faller utenfor begge disse kategoriene. 

Med barnetillegg da kanskje? Har inntrykk ar de fleste uføre har langt lavere utbetalt enn det. Og det skal mye til å få innvilge ung uføre. Det holder ikke bare med alder.

Anonymkode: 09a5b...d44

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...