Gå til innhold

Klarer ikke å la være å tenke på uføre og ønske at jeg også slapp å jobbe. :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En uke har gått. De uføre skal inn i en ny uke der de ikke skal jobbe, mens jeg må jobbe. Blir helt gal av dette. Klarer ikke like jobben, og går og ønsker meg ufør. Hadde gladelig ønsket meg en psykisk diagnose, men ikke kreft eller noe sånt. Hater arbeidslivet og klarer ikke la være å tenke at uføre er heldige mennesker. Ikke de som har store smerter selvsagt, men de som har psykiske plager. Jeg får ikke dette ut av hodet. :( Dere er sikkert uenige i meg og synes dette er dumt, men sånn er det. Alt er meningsløst på jobb nå og det er dårlig stemning. De uføre slipper dette og jeg mener de er heldige, men det er bra dere slipper og vi skal være glade for at vi har et så godt system i Norge, vet jeg kanskje høres rar ut, men jeg skulle så gjerne hatt deres dag :(

Anonymkode: 5d825...fd4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig! De som er uføre uten smerter og alvorlige lidelser, men feks pga ADHD og lærevansker har virkelig skutt gullfulgen i dette livet.

Anonymkode: 6c4d7...364

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff..

Jeg har tidl.slitt så mye psykisk,at jeg var nær å dø.

Dette unner jeg ingen.

Nå er jeg veldig bra i psyken,mens smerter i kroppen regjerer mest.Kan ikke si jrg unner noen det heller..

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange tråder skal du lage om dette? Samme skrivemåte som en tidligere her, slutt og syt og skjønn du må jobbe for å kunne ha et liv med bosted, mat på bordet uten å snylte på samfunnet. Det er nemlig det du gjør om du vil bli ufør om du ikke har en sykdom som gjør deg ufør. Latskap og vondt i viljen. Hvorfor i alle dager mener du andre skal bidra for at du skal slenge rundt? Og så fett er det ikke å være ufør i Norge, har du ikke opparbeidet deg noe særlig så er ikke 14-15000 tusen mye å leve det glade liv for

Anonymkode: e2aaa...67c

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor bytter du ikke da jobb? Eller tar en utdanning slik at du kan gjøre noe du har lyst til?

Det høres ut som du er arbeidssky slik du legger det frem, men også at fu ikke trives. Gidder ikke nevne noe om førstnevnte for det provoserer meg, men det er garantert noen endringer du kan gjøre for å få det bedre. Start med deg selv og din innstilling.

Å ønske seg psykisk syk sier sitt. Du skal være glad du er frisk. Dessuten blir man ikke automatisk ufør av en diagnose. Dette er jo en hel prosess. 

Start med å ta tak i deg selv og hvilke valg du kan gjøre for å få det annerledes. Ny jobb, utdanning, endring av stillingsstørrese osv, ikke vet jeg. Latskap tjener ingen på

 

 

Anonymkode: 32b94...7d7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig! De som er uføre uten smerter og alvorlige lidelser, men feks pga ADHD og lærevansker har virkelig skutt gullfulgen i dette livet.

Anonymkode: 6c4d7...364

Mange med adhd har full jobb. Adhd er ikke en grunn i seg selv for å ikke jobbe. Heller ikke lærevansker. Mange jobber kan tilrettelegges for forskjellige vansker. 
 

Alle ønsker seg en ferie en gang i blant. Du ønsker deg ikke ufør, men du har det dritt på jobb og er sikkert sliten. Ufør er det ingen som ønsker seg. Ikke hvis de har forsøkt å være ufør. 

Anonymkode: 0faac...37d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke misunnelig på uføre - du har bare lyst på inntekt uten å jobbe. Det kom frem i forrige tråden også.

Du har ikke lyst til å være syk.

Anonymkode: 9ff2a...524

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er ikke misunnelig på uføre - du har bare lyst på inntekt uten å jobbe. Det kom frem i forrige tråden også.

Du har ikke lyst til å være syk.

Anonymkode: 9ff2a...524

Det er så sykt å si at man har lyst til å bli psykisk syk. Da har man ikke snøring om hva det vil si å faktisk ha psykiske problemer. Det er ikke edgy og glamorøst. Det er bare vondt.

 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvordan finne en jobb man trives i hvis man ikke er utadvendt?

Anonymkode: 139a2...ff1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvordan finne en jobb man trives i hvis man ikke er utadvendt?

Anonymkode: 139a2...ff1

Ta lastebilsjåførlappen f.eks?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uatskillelig said:

Det er så sykt å si at man har lyst til å bli psykisk syk. Da har man ikke snøring om hva det vil si å faktisk ha psykiske problemer. Det er ikke edgy og glamorøst. Det er bare vondt.

 

Ja, det vitner om total uvitenhet når man sammenligner det med fysiske plager som gjør vondt, og sier at "det er jo bare en diagnose". Akkurat som om det kun er noe du får på et papir fra legen.

Det at over 600 personer tar livet av seg, og at det sterkt er koblet mot psykiatri, det overser vi glatt.

Og ja, det er bare vondt. Rett og slett.

Anonymkode: 9ff2a...524

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Villfisker

Ingen som hindrer deg å bytte jobb. Et lite tips, ikke bytt til noe der du jobber med mennesker. Empati er tydeligvis ikke din sterkeste side. Slutt også å grave nesen din ned i andres hverdag, og konsentrer deg mer om din egen. Det er faktisk den du kan jobbe med. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

En uke har gått. De uføre skal inn i en ny uke der de ikke skal jobbe, mens jeg må jobbe. Blir helt gal av dette. Klarer ikke like jobben, og går og ønsker meg ufør. Hadde gladelig ønsket meg en psykisk diagnose, men ikke kreft eller noe sånt. Hater arbeidslivet og klarer ikke la være å tenke at uføre er heldige mennesker. Ikke de som har store smerter selvsagt, men de som har psykiske plager. Jeg får ikke dette ut av hodet. :( Dere er sikkert uenige i meg og synes dette er dumt, men sånn er det. Alt er meningsløst på jobb nå og det er dårlig stemning. De uføre slipper dette og jeg mener de er heldige, men det er bra dere slipper og vi skal være glade for at vi har et så godt system i Norge, vet jeg kanskje høres rar ut, men jeg skulle så gjerne hatt deres dag :(

Anonymkode: 5d825...fd4

Jøsses du er nok helt på blåbærtur du altså. Tror nok du må ta deg litt i sammen. Sånn er livet, man jobber til man ikke kan jobbe mer. Hvem har ikke lyst på fri i jula, det har jo de aller fleste men man må jobbe fordi det er sånn livet er. Når man er barn går man på skole, når man er voksen går man på jobb. Lediggang er roten til alt ondt og dem som ikke har noe arbeide og gå til har ofte heller ingenting som får dem opp om morgenen. Da går dagene i ett, fargeløse og kjedelige. Lønna er samme utbetalingen hele tida. Helsa er så som så osv og pensjonen blir minstepensjon. Jeg kan ikke forstå hva slags tull du tenker på.

Er du gjerne kommet rett fra skolebenken du og har problemer med omstillingen til arbeidslivet?

Anonymkode: 94f5f...afa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter gjerne med deg! Jeg savner da jeg kunne kle på meg og sminke og ordne meg, klar for en ny dag, kjøre til jobb og treffe smilende kolleger og andre mennesker, ha lunsj og diskutere sak og fag, og fredagsstemningen og alt det andre sosiale med et arbeidsliv. 

Nå møter jeg ingen voksne. Er hjemme hele dagen. Alene. All utdanning og alt arbeid jeg la i, er bortkastet. Jeg har evner og kunnskap, men får ikke brukt de pga helsa. Har durable smerter gjennom hele dagen,  pluss fatigue. Lege, sykehus etc er heller ikke noe gøy. Å være fattig og å miste alle økonomiske fremtidsdrømmer, er hardt. Det ble ikke Bali-tur. Det ble ingen hytte på fjellet. Heller ikke en ordentlig god og trygg bil. Regninger og gjeld til langt oppover ørene etter mange år under avklaring. Alle vet at AAP tar knekken på økonomien. Ødelagt økonomi —> ødelagt søvn. 

Ts. Innlegget ditt er er hån. Du skulle ha prøvd ett år som ufør. Da hadde du nok ønsket deg tilbake i jobb ganske raskt igjen. Det er trist og kjedelig. Meningen over alt gjennomtenkes ofte. Utenforskap er grusomt. 

Anonymkode: 2eba9...828

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ønsker du å bli ufør? Du kan jo være frisk og fortsatt si opp jobben. Først må du leve på oppsparte midler, og når det er slutt er det over på sosialtrygd. Det er ikke fett, og det kan hende du må flytte til et billigere bosted for at økonomien skal gå rundt, men hvis det du helst vil er å ligge på sofaen hele dagen så er det fullt mulig det. 

Anonymkode: d4df0...6c6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...