Gå til innhold

Klarer ikke å la være å tenke på uføre og ønske at jeg også slapp å jobbe. :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 16.13):

En uke har gått. De uføre skal inn i en ny uke der de ikke skal jobbe, mens jeg må jobbe. Blir helt gal av dette. Klarer ikke like jobben, og går og ønsker meg ufør. Hadde gladelig ønsket meg en psykisk diagnose, men ikke kreft eller noe sånt. Hater arbeidslivet og klarer ikke la være å tenke at uføre er heldige mennesker. Ikke de som har store smerter selvsagt, men de som har psykiske plager. Jeg får ikke dette ut av hodet. :( Dere er sikkert uenige i meg og synes dette er dumt, men sånn er det. Alt er meningsløst på jobb nå og det er dårlig stemning. De uføre slipper dette og jeg mener de er heldige, men det er bra dere slipper og vi skal være glade for at vi har et så godt system i Norge, vet jeg kanskje høres rar ut, men jeg skulle så gjerne hatt deres dag :(

Anonymkode: 5d825...fd4

SLUTT MED DISSE SATANS IDIOTISKE TRÅDENE!!!!!!!!!!!!!!!!!@@🤬🤬🤬🤬😡😡😡🤢🤢🤢🤢🤢🤮🤮🤮🤮🤮🤡🤥🤥🤥🤥🤥 Alle skjønner at det er TROLLING!!!!!!!!!!!!

Endret av Tears in heaven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tears in heaven skrev (3 minutter siden):

SLUTT MED DISSE SATANS IDIOTISKE TRÅDENE!!!!!!!!!!!!!!!!!@@🤬🤬🤬🤬😡😡😡🤢🤢🤢🤢🤢🤮🤮🤮🤮🤮🤡🤥🤥🤥🤥🤥 Alle skjønner at det er TROLLING!!!!!!!!!!!!

Hvorfor skulle det være trolling å ønske seg gratis penger livet ut?

En 9-siders tråd viser at folk engasjerer seg i dette.

Anonymkode: b1d3e...7f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle det være trolling å ønske seg gratis penger livet ut?

En 9-siders tråd viser at folk engasjerer seg i dette.

Anonymkode: b1d3e...7f4

Ts er rapportert for å håne/mobbe en bestemt gruppe sårbare i samfunnet. Denne type tråd er ondskapsfull

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tears in heaven skrev (2 minutter siden):

Ts er rapportert for å håne/mobbe en bestemt gruppe sårbare i samfunnet. Denne type tråd er ondskapsfull

Ts forteller hva h*n ønsker seg. Du misforstår fullstendig. Med vilje, regner jeg med.

Anonymkode: b1d3e...7f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts forteller hva h*n ønsker seg. Du misforstår fullstendig. Med vilje, regner jeg med.

Anonymkode: b1d3e...7f4

Du er så naiv

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tears in heaven skrev (Akkurat nå):

Du er så naiv

Neida. Jeg ønsker det samme.

Anonymkode: b1d3e...7f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om slike tråder irriterer folk så bare ikke klikk dere inn på de, enkelt og greit. Det jeg leser av HI er slett ikke hets, herregud nå må vi ikke være så fintfølende på alt mulig. Skulle gjerne sluppet å jobbe jeg også, ts! Men noen må jo betale skatt i dette landet og det blir fort færre av oss dessverre. Det vanskeligste for meg var da jeg i 20-åra bodde med en ufør kompis. Da ble jeg jaggu litt ekstra bitter av å oppleve på nært hold hvor rolig og behagelig liv han levde mens jeg måtte stresse rundt og aldri fikk tatt en pust i bakken. Det hjalp veldig for meg å komme meg unna det miljøet og jeg bor nå med 2 andre venner som jobber mye. Det var godt å få det på avstand. Har mye bedre forhold til kompisen min nå. Ellers elsker jeg livet med hjemmekontor og håper jeg får fortsette med det så lenge som mulig.

Anonymkode: b0492...336

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 16.13):

En uke har gått. De uføre skal inn i en ny uke der de ikke skal jobbe, mens jeg må jobbe. Blir helt gal av dette. Klarer ikke like jobben, og går og ønsker meg ufør. Hadde gladelig ønsket meg en psykisk diagnose, men ikke kreft eller noe sånt. Hater arbeidslivet og klarer ikke la være å tenke at uføre er heldige mennesker. Ikke de som har store smerter selvsagt, men de som har psykiske plager. Jeg får ikke dette ut av hodet. :( Dere er sikkert uenige i meg og synes dette er dumt, men sånn er det. Alt er meningsløst på jobb nå og det er dårlig stemning. De uføre slipper dette og jeg mener de er heldige, men det er bra dere slipper og vi skal være glade for at vi har et så godt system i Norge, vet jeg kanskje høres rar ut, men jeg skulle så gjerne hatt deres dag :(

Anonymkode: 5d825...fd4

Vi er mange som skulle betalt for å gå på jobb. Kunne ha fremtidsdrømmer. Våkne og vite at jeg ikke må avlyse tannlegen eller vennebesøket fordi jeg er for dårlig. Være sosial. Trene. Reise. Oppleve noe nytt man kan snakke med venner om. Ha ansvar og føle seg viktig. 

Dårlig stemning på jobb kan ta på. Men det går over! Hvis det er mobbing eller mye konflikter søk andre stillinger. Dårlig stemning inni ditt eget hode som du vet du har livet ut derimot. Som du vet alltid vil være der. Den er alltid sammen med deg. Du kan ikke søke deg bort fra den eller puste ut når du går inn døren hos deg selv. 

Det krever god psyke å holde ut dårlig psyke om det gir mening. Du vil ikke leve sånn. Om du ikke takler dårlig stemning på jobb noen mnd hadde du aldri taklet et helt liv med psykisk diagnose og uførhet.  Jeg skulle solgt bil og leilighet og jobbet gratis i flere år om jeg fikk bli frisk. Du har hele livet foran deg, ta det i bruk og lev for alle som ikke kan leve fullt ut. 

Anonymkode: dfba7...b33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 16.13):

skulle så gjerne hatt deres dag

Ja det er så utrolig givende å ikke se folk på ukesvis fordi man er for dårlig. Har overhørt mye klaging på corona, men coronaisolasjon er sånn mange lever hele livet som ufør. 

Anonymkode: dfba7...b33

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det er så utrolig givende å ikke se folk på ukesvis fordi man er for dårlig. Har overhørt mye klaging på corona, men coronaisolasjon er sånn mange lever hele livet som ufør. 

Anonymkode: dfba7...b33

Jeg tror ikke det var isolasjonen til enkelte uføre ts ønsket seg. Jeg kjenner en par uføre og ingen av de sitter isolert hjemme. Har ei i vennindegjengen og hun er en av de absolutt mest sosiale der. Blir med på alt av hytteturer, jentekvelder og utenlandsreiser (selvfølgelig noe vi ikke gjør under korona). Naturligvis er det ikke slik for alle, men jeg tror dette var det som ts siktet til. 

Men for all del, disse postene til ts klarer uten like å dra til seg uføre som forteller hvor ille dagene er. Jeg tror dere og forstår at det må være helt grusomt å ha det sånn, men da er det altså ikke deres liv som ts ønsker seg. 

Anonymkode: b0492...336

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke det var isolasjonen til enkelte uføre ts ønsket seg. Jeg kjenner en par uføre og ingen av de sitter isolert hjemme. Har ei i vennindegjengen og hun er en av de absolutt mest sosiale der. Blir med på alt av hytteturer, jentekvelder og utenlandsreiser (selvfølgelig noe vi ikke gjør under korona). Naturligvis er det ikke slik for alle, men jeg tror dette var det som ts siktet til. 

Men for all del, disse postene til ts klarer uten like å dra til seg uføre som forteller hvor ille dagene er. Jeg tror dere og forstår at det må være helt grusomt å ha det sånn, men da er det altså ikke deres liv som ts ønsker seg. 

Anonymkode: b0492...336

Det oppleves som et hån så blir lei meg og sint. De fleste som er uføre ikke kan suse rundt på hytteturer og jentekvelder. Går man rundt med holdninger som ts om psykiske diagnoser som voksen er man lite intelligent eller kunnskapløs. Ts er nok kunnskapsløs. 

 Vet ikke hva som feiler hun i gjengen din. Ingen uføre venner jeg har kan man avtale noe.  Om dere har en utenlandsreise i året og en hyttetur og at venninnen din bruker all energi på å hvile bare for å oppleve dette. Mye vi ikke ser utenfra.  

Anonymkode: dfba7...b33

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det oppleves som et hån så blir lei meg og sint. De fleste som er uføre ikke kan suse rundt på hytteturer og jentekvelder. Går man rundt med holdninger som ts om psykiske diagnoser som voksen er man lite intelligent eller kunnskapløs. Ts er nok kunnskapsløs. 

 Vet ikke hva som feiler hun i gjengen din. Ingen uføre venner jeg har kan man avtale noe.  Om dere har en utenlandsreise i året og en hyttetur og at venninnen din bruker all energi på å hvile bare for å oppleve dette. Mye vi ikke ser utenfra.  

Anonymkode: dfba7...b33

Ikke la det gå inn på deg, evt må du slutte å gå inn på slike tråder dersom du vet at det kommer til å påvirke deg negativt. Venninden min har PTSD og ADHD og vi bodde sammen i nesten 1 år så jeg så det ikke bare utenifra, hun hadde en fin hverdag så lenge hun holdt seg unna "triggerne". Har andre venner med bla leddgikt som også fint klarer å være sosiale uten å måtte stenge seg inne, men at det er mange uføre som ikke kan være med på ting slik som de jeg kjenner kan stemmer helt sikkert. Igjen: det er ikke denne gruppen som ts sikter til.

Anonymkode: b0492...336

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (4 timer siden):

 Tror du misforstår, det er forskjell på å slippe å jobbe og å ikke være i stand til => ufør

Nettopp dette! 
Tipper de aller fleste uføre ville gitt veldig mye for å kunne være i arbeidslivet. 

Anonymkode: 64613...aa8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man søker ufør før man er ferdig på AAP. Ellers risikerer man karens, ja.

Anonymkode: b1d3e...7f4

Men du kan ikke søke ufør når du vil. Det er NAV som bestemmer når du skal søke ufør. Søker du før NAV gir klarsignal er du nesten garantert avslag. 

Anonymkode: 09a5b...d44

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Karenstid? Ikke alle har karenstid.

Anonymkode: 6c4d7...364

Noen slipper, feks ved alvorlig skade/sykdom eller om man er ferdig avklart. 

Det kom med den nye reformen for ikke så lenge siden. Jeg hadde allerede uføretrygd, så vet ikke reglene nøyaktig annet enn at jeg ser at mange er fortvilte pga ett år uten inntekt (jeg er medlem av diverse Facebookgrupper for min sykdom). 

Anonymkode: 09a5b...d44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nettopp dette! 
Tipper de aller fleste uføre ville gitt veldig mye for å kunne være i arbeidslivet. 

Anonymkode: 64613...aa8

Selvsagt. De reelle uføre ville gitt alt. De som ikke er fullt så reelle, kunne ikke gitt mer blaffen.

Anonymkode: b1d3e...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men du kan ikke søke ufør når du vil. Det er NAV som bestemmer når du skal søke ufør. Søker du før NAV gir klarsignal er du nesten garantert avslag. 

Anonymkode: 09a5b...d44

Men en kan altså søke når man vil.

Anonymkode: b1d3e...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 16.13):

En uke har gått. De uføre skal inn i en ny uke der de ikke skal jobbe, mens jeg må jobbe. Blir helt gal av dette. Klarer ikke like jobben, og går og ønsker meg ufør. Hadde gladelig ønsket meg en psykisk diagnose, men ikke kreft eller noe sånt. Hater arbeidslivet og klarer ikke la være å tenke at uføre er heldige mennesker. Ikke de som har store smerter selvsagt, men de som har psykiske plager. Jeg får ikke dette ut av hodet. :( Dere er sikkert uenige i meg og synes dette er dumt, men sånn er det. Alt er meningsløst på jobb nå og det er dårlig stemning. De uføre slipper dette og jeg mener de er heldige, men det er bra dere slipper og vi skal være glade for at vi har et så godt system i Norge, vet jeg kanskje høres rar ut, men jeg skulle så gjerne hatt deres dag :(

Anonymkode: 5d825...fd4

jeg har en psykisk diagnose men er i full jobb. om du ønsker deg en diagnose så er du komplett idiot. om du tror livet blir enklere av en diagnose så er du totalt virkelighetsfjern.

Anonymkode: 54ddf...8a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 19.27):

Flere av de unge med unge ufør bor hjemme. De som ikke har tatt skole og begynte tidlig i nav systemet er unge med veldig god råd  og farter rundt på shopping og cafe. Fester og lever livet. Vet om to slike.

Anonymkode: 0f347...7c3

vel, de har ikke foreldrene sine for alltid og når de ikke kan snylte lenger vil økonomien bli betraktelig dårligere. det er ikke mye man får i uføre når du aldri har vært i jbb

Anonymkode: 54ddf...8a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle det være trolling å ønske seg gratis penger livet ut?

En 9-siders tråd viser at folk engasjerer seg i dette.

Anonymkode: b1d3e...7f4

Nei, det er ikke trolling, det er psykisk lidelse. En person som bruker så mye tid på tråder om dette er mentalt ustabil. Det spiller ingen rolle hva som sies, dette individet lager seg fantasier om hvordan det er å være ufør, og den liker oppmerksomheten den får når folk er uenige. Den liker å føle seg sett og hørt (oppmerksomhet = validering), den liker at den får oppmerksomhet. Fordi livet til vedkommende er ganske dårlig. Skulle ønske moderatorne forstod dette og behandlet trådene utifa det For det er mange uføre som ikke forstår dette og som blir skadelidende. 

Og når individer som jeg forsøker si fra om at dette ikke er normalt, at uføre burde slappe av fordi de har en verdi og mennesker liker dem, selv om tråder som dette viser annet. Vel, vi blir utestengt på grunn av brukerdebatt. Det er greit å spre løgner om at uføre går i fjellet og fester hele tiden. Men å si noe om at trådstarterne i disse trådene selv har mentale lidelser der de klandrer andre svake grupper. Vel, da blir vi anklaget for brukerdebatt og får advarsler. Vi blir utestengt. 

Så hva gjør man? De som meg forsøker hjelpe og støtte de uføre og forsøke vise at det er mentalt ustabile mennesker som rakker ned på dem. At det er personer, som meg, som har uføre i familien som betyr mer for meg enn 20 friske. Men vi blir utestengt grunnet "brukerdebatt". De som manipulerer, later som om de diskuterer grupper når de bærer på nag som gjelder enkelte individer, de får være i fred. Så lenge du later som om du er dum, så kan du gjøre stort sett alt du vil

Ts er psykisk syk. Hun starter tråder som dette minst en gang i uken. Hun søker følelsene hun får fra dem. Hun elsker det. Det spiller ingen rolle hvem som er skadelidende. Og moderatorne lar trådene bli 10 sider lange uten å bry seg. 

Mulig dette ble mitt siste innlegg før jeg ble utestengt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...