Gå til innhold

Klarer ikke å la være å tenke på uføre og ønske at jeg også slapp å jobbe. :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg misunner de som er ung ufør. som bor hjemme, og da har mere penger enn nesten alle, de kan kjøpe seg dyre merke klær, å kjøpe nesten alt de vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mellomtomater67 skrev (2 minutter siden):

jeg misunner de som er ung ufør. som bor hjemme, og da har mere penger enn nesten alle, de kan kjøpe seg dyre merke klær, å kjøpe nesten alt de vil.

Hvor gammel er du? 😅

Skal love deg deg ikke er noe å misunne. Hadde flydd på veggen om jeg måtte bo hjemme hos foreldrene mine...

Anonymkode: 09a5b...d44

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mellomtomater67 skrev (2 minutter siden):

jeg misunner de som er ung ufør. som bor hjemme, og da har mere penger enn nesten alle, de kan kjøpe seg dyre merke klær, å kjøpe nesten alt de vil.

20 000 er ikke så mye å bruke på en hel måned da.

Anonymkode: 139a2...ff1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

20 000 er ikke så mye å bruke på en hel måned da.

Anonymkode: 139a2...ff1

hvordan er ikke det mye, hva i alle dager..? jeg jobber selv, og tjener bare 12 000 i mnd, så hvordan kan 20 000 ikke være mye på 1 mnd som ung ufør?

Anonymkode: bb68d...424

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor gammel er du? 😅

Skal love deg deg ikke er noe å misunne. Hadde flydd på veggen om jeg måtte bo hjemme hos foreldrene mine...

Anonymkode: 09a5b...d44

er 19.

Anonymkode: bb68d...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

er 19.

Anonymkode: bb68d...424

Tenkte meg det. Husk du har alle muligheter foran deg. En ufør som bor hjemme hos foreldrene må kanskje bo der i mange år til. Eller får det veldig trangt økonomisk når de flytter ut. Det er ingenting å misunne. 

Anonymkode: 09a5b...d44

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hvordan er ikke det mye, hva i alle dager..? jeg jobber selv, og tjener bare 12 000 i mnd, så hvordan kan 20 000 ikke være mye på 1 mnd som ung ufør?

Anonymkode: bb68d...424

Ung ufør får ikke 20.000,- heller da.

Anonymkode: 1973a...359

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ung ufør får ikke 20.000,- heller da.

Anonymkode: 1973a...359

De får nok mindre. Med 25 % skatt får de rundt 18500,- utbetalt. 

Anonymkode: 09a5b...d44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De får nok mindre. Med 25 % skatt får de rundt 18500,- utbetalt. 

Anonymkode: 09a5b...d44

Og dersom de betaler mer i skatt får de såklart mindre utbetalt. Tok bare et eksempel. 

Anonymkode: 09a5b...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De får nok mindre. Med 25 % skatt får de rundt 18500,- utbetalt. 

Anonymkode: 09a5b...d44

fortsatt mye mere enn de som jobber / er lærling f.eks å kanskje bor alene.

Anonymkode: bb68d...424

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastanjefrø skrev (18 minutter siden):

Akkurat nå er det 200 tusen arbeidsføre som er arbeidsledige, og du kunne fort endt opp i en jobb du ikke likte i det hele tatt, men det var den eneste du fikk, og lønna var for lav til at du kunne kjøpt deg hus. 
 

Snakk om å mangle bakkekontakt.

Er det noen som mangler bakke kontakt så er det TS med sitt idiotiske innlegg om å være sjalu på uføre...de fleste uføre har det ikke greit...noen har de vel greit, men mange har det ikke, og måten hun klager på er veldig triggende for oss som sliter i dette livet. 

Anonymkode: 84f18...ef3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det noen som mangler bakke kontakt så er det TS med sitt idiotiske innlegg om å være sjalu på uføre...de fleste uføre har det ikke greit...noen har de vel greit, men mange har det ikke, og måten hun klager på er veldig triggende for oss som sliter i dette livet. 

Anonymkode: 84f18...ef3

Og for dere som har det vanskelig burde det være enda enklere å relatere til andre som også har det vanskelig, slik som TS

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt matt over hvor idiotisk det går ann å bli.

 

Alltså, det skal litt til for å få ung ufør, det hjelper ikke at du ble syk før du var 26 år, det må være dokumentert i hue og ræva.

Og hvis du som 18 åring ender opp som ung ufør, ja da er det gode grunner til det. 

 

Jeg fatter ikke at folk gidder å bruke energi på å gå og gnåle om noe slikt. 

 

Og et av problemene er at endel av de som faktisk er ung ufør ikke vet bedre selv, så de går og skryter av ting som ikke stemmer, for de har ikke oversikten selv, FORDI det er en grunn til at de fikk ung ufør som 18 åring... 

Anonymkode: 021be...db1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg blir helt matt over hvor idiotisk det går ann å bli.

 

Alltså, det skal litt til for å få ung ufør, det hjelper ikke at du ble syk før du var 26 år, det må være dokumentert i hue og ræva.

Og hvis du som 18 åring ender opp som ung ufør, ja da er det gode grunner til det. 

 

Jeg fatter ikke at folk gidder å bruke energi på å gå og gnåle om noe slikt. 

 

Og et av problemene er at endel av de som faktisk er ung ufør ikke vet bedre selv, så de går og skryter av ting som ikke stemmer, for de har ikke oversikten selv, FORDI det er en grunn til at de fikk ung ufør som 18 åring... 

Anonymkode: 021be...db1

sant. har en venn som er det, som skryter over hvor mye penger han har og at han får penger hver uke nesten. han bor hjemme og er ung ufør

Anonymkode: bb68d...424

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 19.27):

Flere av de unge med unge ufør bor hjemme. De som ikke har tatt skole og begynte tidlig i nav systemet er unge med veldig god råd  og farter rundt på shopping og cafe. Fester og lever livet. Vet om to slike.

Anonymkode: 0f347...7c3

 

AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 20.50):

vet om noen slike jeg å. urettferdig rett og slett.

Anonymkode: bb68d...424

Det er jo ikke urettferdig i det hele tatt at disse får penger av NAV. Det som er urettferdig er at noen har blitt så syk at de mister muligheter de fleste på samme alder har. Det er snakk om alvorlig syke mennesker som ikke har klart å fullføre VGS og som har vært for syke til å studere eller jobbe. Mange av de sliter såpass at de heller ikke kan bo alene. Det er dypt tragisk, og ikke noe å misunne. 

 

Endret av Uatskillelig
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri følt meg så begavet med både en forstyrrelse & alvorlig tilbakevendend depresjon:hoppendeglad:

Når jeg leser dette så blir jeg påminnet grunnen til at det finnes sko med borrelås til voksne :flau: 

Er det nå jeg skal ønske (opp)riktig god bedring?  

Anonymkode: 632cf...ecb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må jo virkelig ha vokst opp bak en stein eller No, om du ikke forstår hva psykisk syk er!  Det er IKKE, å bare være litt sliten eller være litt nedfor eller ha litt angst for ting. 

For det første blir man som regel syk etter en eller flere vonde påkjenninger, ønsker du det? 

Så må du kanskje bruke resten av livet i psykiatrien, inn og ut av forskjellige institusjoner. Evt medisiner med noen av de værste bivirkningene. 

Du vil ha vanskelig for å holde på kjæreste og vennskap. 

Jeg er heldig som har mann, men venner har jeg ikke og savner fryktelig å jobbe.  Jeg har hatt så store psykiske plager at jeg de siste årene har vært veldig dårlig fysisk, hadde fått ME diagnose om det ikke hadde vært for angst diagnose.  Jeg torturers hver dag av kroppen min, jeg har hatt flere tilfeller hvor jeg besvimer I krampeanfall. Er konstant redd, kan aldri føle glede eller slappe av. Har store smerter og er stort sett sengeliggende. 

Det er psykisk sykdom for mange.. Det er også disse som tar livet sitt. 

Og når noe er så kjipt at du bare tenker på å dø, da er det kanskje ikke noe å ønske seg eller...!?! 

Anonymkode: ea12d...9be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

fortsatt mye mere enn de som jobber / er lærling f.eks å kanskje bor alene.

Anonymkode: bb68d...424

.. som har ALLE muligheter foran seg til å tjene godt og få et bra liv! Noe de fleste uføre ikke har. 

Anonymkode: 09a5b...d44

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

De får nok mindre. Med 25 % skatt får de rundt 18500,- utbetalt. 

Anonymkode: 09a5b...d44

Jeg er ung ufør med samboer å får 16600 i mnd. Skjønner ikke at noen ønsker en så lav sum. 

Anonymkode: 4f76e...991

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ung ufør med samboer å får 16600 i mnd. Skjønner ikke at noen ønsker en så lav sum. 

Anonymkode: 4f76e...991

Nei, ikke jeg heller. Kommer aldri til å forstå disse «ønsker jeg var ufør»-trådene. 

Anonymkode: 09a5b...d44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...