Gå til innhold

Klarer ikke å la være å tenke på uføre og ønske at jeg også slapp å jobbe. :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, jeg har tilbudt å fikse deg uføretrygd tidligere i en lignende tråd. Tilbudet står til lags. Det vil nok gjøre skikkelig vondt og ta tid før alt er på plass, men heldigvis har jeg et par krykker ekstra du kan få låne til hjelpemidlene er på plass. Rygger over deg et par ganger med bilen, Vips så er du på riktig vei.  DUST

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men en kan altså søke når man vil.

Anonymkode: b1d3e...7f4

Du har åpenbart ikke peiling på hva du snakker om. Man trenger et spesifikt skriv fra NAV for å søke uføretrygd. Foreligger ikke det skrivet får 99,99 % avslag på uføretrygd. 

Anonymkode: 09a5b...d44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men en kan altså søke når man vil.

Anonymkode: b1d3e...7f4

Du forstår tydeligvis ikke hvordan systemet fungerer 😂
Man må søke om å få søke uføretrygd. Du må også ha spesialisterklæringer. Så bare fordi søknadsskjemaet ligger tilgjengelig på nett, så betyr det ikke at "alle kan søke" som man selv vil også få det innvilget. Bare fordi du sier at du er syk, så får du det ikke innvilget heller. Det er ikke så enkelt. 

 Så kjør på du, send inn en uføresøknad så får vi høre hvordan det gikk. 

Anonymkode: 893b4...087

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du har åpenbart ikke peiling på hva du snakker om. Man trenger et spesifikt skriv fra NAV for å søke uføretrygd. Foreligger ikke det skrivet får 99,99 % avslag på uføretrygd. 

Anonymkode: 09a5b...d44

Men man kan altså søke når man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (2 minutter siden):

Men man kan altså søke når man vil.

Be my guest 😂🤷🏻‍♀️
 

Men du får da altså avslag. 

Anonymkode: 09a5b...d44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Be my guest 😂🤷🏻‍♀️
 

Men du får da altså avslag. 

Anonymkode: 09a5b...d44

Og godt er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i grunn ganske sykt å misunne syke folk noe å leve av.

For det er det du gjør, TS, om dette faktisk er reelt.

Å dikte opp alle mulig unntak og drømme opp en liksom-tilværelse der en kunne kvalifisere til å motta stønad for syke, bare du lider lite nok. Dette er ikke normalt .

Hovedproblemet med disse trådene er de stadige gjentakelsene av et bilde av en stor gruppe mennesker som ikke egentlig syke nok til å ‘fortjene’ stønad for syke. Uten noe som helst bevis eller tallmateriale.

Det begynner å likne på propaganda.

Slik skapes ‘sannheter’, uten noen forankring virkeligheten. Om en løgn gjentas nok mange ganger, så blir den etterhvert trodd. Spesielt om løgnen. -den alternativ sannheten - også sammenfaller med fordommer som alt finnes.

Derfor er disse trådene så farlige, og burde ikke bli godtatt på KG.

Utfra diskusjonen TS har i debatten her, fremstår det hele aller mest som forsøk på å undergrave velferdssystemet vårt ved å skape mistillit og spre fordommer.

Det har vært en veldig påtakelig utvikling  i disse uføretrådene, hvor en åpenbart lærer å pakke inn budskapet i en litt mer tilsynelatende personlig vinkling, for å omgå KG sitt regelverk om hets, propaganda og ensrettet meningpåvirkning rettet mot enkeltgrupper.

Anonymkode: f4d25...6f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

byråkrati skrev (2 timer siden):

Nei, det er ikke trolling, det er psykisk lidelse. En person som bruker så mye tid på tråder om dette er mentalt ustabil. Det spiller ingen rolle hva som sies, dette individet lager seg fantasier om hvordan det er å være ufør, og den liker oppmerksomheten den får når folk er uenige. Den liker å føle seg sett og hørt (oppmerksomhet = validering), den liker at den får oppmerksomhet. Fordi livet til vedkommende er ganske dårlig. Skulle ønske moderatorne forstod dette og behandlet trådene utifa det For det er mange uføre som ikke forstår dette og som blir skadelidende. 

Og når individer som jeg forsøker si fra om at dette ikke er normalt, at uføre burde slappe av fordi de har en verdi og mennesker liker dem, selv om tråder som dette viser annet. Vel, vi blir utestengt på grunn av brukerdebatt. Det er greit å spre løgner om at uføre går i fjellet og fester hele tiden. Men å si noe om at trådstarterne i disse trådene selv har mentale lidelser der de klandrer andre svake grupper. Vel, da blir vi anklaget for brukerdebatt og får advarsler. Vi blir utestengt. 

Så hva gjør man? De som meg forsøker hjelpe og støtte de uføre og forsøke vise at det er mentalt ustabile mennesker som rakker ned på dem. At det er personer, som meg, som har uføre i familien som betyr mer for meg enn 20 friske. Men vi blir utestengt grunnet "brukerdebatt". De som manipulerer, later som om de diskuterer grupper når de bærer på nag som gjelder enkelte individer, de får være i fred. Så lenge du later som om du er dum, så kan du gjøre stort sett alt du vil

Ts er psykisk syk. Hun starter tråder som dette minst en gang i uken. Hun søker følelsene hun får fra dem. Hun elsker det. Det spiller ingen rolle hvem som er skadelidende. Og moderatorne lar trådene bli 10 sider lange uten å bry seg. 

Mulig dette ble mitt siste innlegg før jeg ble utestengt. 

Det håper jeg, siden dette var et voldsomt forsøk på hobbypsykologi. Faktisk det verste jeg har sett.

Snakk om å klistre lidelser på folk

Anonymkode: b1d3e...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har åpenbart ikke peiling på hva du snakker om. Man trenger et spesifikt skriv fra NAV for å søke uføretrygd. Foreligger ikke det skrivet får 99,99 % avslag på uføretrygd. 

Anonymkode: 09a5b...d44

Søknaden er tilgjengelig på NAV sine sider. Den er liksom ikke sperret.

Jeg har kun hevdet at en kan søke når en vil. Annet en det har jeg ikke ytret et ord om.

Anonymkode: b1d3e...7f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du forstår tydeligvis ikke hvordan systemet fungerer 😂
Man må søke om å få søke uføretrygd. Du må også ha spesialisterklæringer. Så bare fordi søknadsskjemaet ligger tilgjengelig på nett, så betyr det ikke at "alle kan søke" som man selv vil også få det innvilget. Bare fordi du sier at du er syk, så får du det ikke innvilget heller. Det er ikke så enkelt. 

 Så kjør på du, send inn en uføresøknad så får vi høre hvordan det gikk. 

Anonymkode: 893b4...087

Jeg står på det jeg sa. En kan søke når en vil.

Jeg trenger ikke å søke.

Anonymkode: b1d3e...7f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Be my guest 😂🤷🏻‍♀️
 

Men du får da altså avslag. 

Anonymkode: 09a5b...d44

Det er fullt mulig.

Anonymkode: b1d3e...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det er i grunn ganske sykt å misunne syke folk noe å leve av.

For det er det du gjør, TS, om dette faktisk er reelt.

Å dikte opp alle mulig unntak og drømme opp en liksom-tilværelse der en kunne kvalifisere til å motta stønad for syke, bare du lider lite nok. Dette er ikke normalt .

Hovedproblemet med disse trådene er de stadige gjentakelsene av et bilde av en stor gruppe mennesker som ikke egentlig syke nok til å ‘fortjene’ stønad for syke. Uten noe som helst bevis eller tallmateriale.

Det begynner å likne på propaganda.

Slik skapes ‘sannheter’, uten noen forankring virkeligheten. Om en løgn gjentas nok mange ganger, så blir den etterhvert trodd. Spesielt om løgnen. -den alternativ sannheten - også sammenfaller med fordommer som alt finnes.

Derfor er disse trådene så farlige, og burde ikke bli godtatt på KG.

Utfra diskusjonen TS har i debatten her, fremstår det hele aller mest som forsøk på å undergrave velferdssystemet vårt ved å skape mistillit og spre fordommer.

Det har vært en veldig påtakelig utvikling  i disse uføretrådene, hvor en åpenbart lærer å pakke inn budskapet i en litt mer tilsynelatende personlig vinkling, for å omgå KG sitt regelverk om hets, propaganda og ensrettet meningpåvirkning rettet mot enkeltgrupper.

Anonymkode: f4d25...6f7

Jeg forstår TS godt, jeg. Enhver kan ha det så miserabelt i sin jobb at en ønsker noe annet.

For TS er antakelig det h*n ønsker det minste av 2 onder. 

Men da er h*n syk og miserabel, sies det.

 

Anonymkode: b1d3e...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg forstår TS godt, jeg. Enhver kan ha det så miserabelt i sin jobb at en ønsker noe annet.

For TS er antakelig det h*n ønsker det minste av 2 onder. 

Men da er h*n syk og miserabel, sies det.

 

Anonymkode: b1d3e...7f4


Nei, det er virkelig ikke normal oppførsel, å misunne syke menneskers livsopphold fordi en mistrives på jobb.

Det er heller ikke noe å forså seg på. 

Mange mistrives på jobb. Friske, voksne mennesker sørger da for å gjøre noe med situasjonen. Bytte jobb, ta etterutdanning for å gjøre seg mer attraktiv på jobbmarkedet osv.

Å ha et ensidig fokus på at syke mennesker i TS si fantasiverden har det så godt, fordi en mistrives på jobben sin. Det fremstår rett og slett sykelig. 

Om dette er reelt da.

For mest av alt minner tråden i sin helhet sterkt om skjult hets og propaganda mot uføre som gruppe, svært lett fordekt som ‘personlig problemstilling’.

Anonymkode: f4d25...6f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastanjefrø skrev (På 29.11.2020 den 18.25):

Med 23000kr+ i månedsinntekt blir det mer enn nok igjen til både kino og dansing. 

Er det mange som har det tror du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg står på det jeg sa. En kan søke når en vil.

Jeg trenger ikke å søke.

Anonymkode: b1d3e...7f4

Er mye man kan søke på, uten at det betyr at man har en sjanse til å få det som man vil. 
Så hva er poenget i å nevne at "alle kan søke"?

Anonymkode: 893b4...087

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):


Nei, det er virkelig ikke normal oppførsel, å misunne syke menneskers livsopphold fordi en mistrives på jobb.

Det er heller ikke noe å forså seg på. 

Mange mistrives på jobb. Friske, voksne mennesker sørger da for å gjøre noe med situasjonen. Bytte jobb, ta etterutdanning for å gjøre seg mer attraktiv på jobbmarkedet osv.

Å ha et ensidig fokus på at syke mennesker i TS si fantasiverden har det så godt, fordi en mistrives på jobben sin. Det fremstår rett og slett sykelig. 

Om dette er reelt da.

For mest av alt minner tråden i sin helhet sterkt om skjult hets og propaganda mot uføre som gruppe, svært lett fordekt som ‘personlig problemstilling’.

Anonymkode: f4d25...6f7

det er så merkelig hvordan uføre ikke unner noen andre noenting, og ikke eier empati utenfor seg selv og sine sykdommer. At noen ligger på grensen til ufør grunnet fysisk eller psykisk sykdom, men ikke får det, kan være tøft for mange. At mange som jobber sliter med ting er jo reelt, men uføre klarer ikke se lengre enn egen nese.

Klart noen misunner dere!! De som har jobber de ikke trives med, minimalt med sosialt liv, sliter psykisk med ting, føler seg mobbet på arbeidsplassen. Alle de som søker ufør men ikke får. Er det bare såååå mye mer synd på dere som akkurat kom over streken enn de rett bak? Som sliter i livet og ønsker en pustepause? Jeg er helt sjokkert over hvor navlebeskuende så mange uføre er!!!

Anonymkode: 91c20...c8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):


Nei, det er virkelig ikke normal oppførsel, å misunne syke menneskers livsopphold fordi en mistrives på jobb.

Det er heller ikke noe å forså seg på. 

Mange mistrives på jobb. Friske, voksne mennesker sørger da for å gjøre noe med situasjonen. Bytte jobb, ta etterutdanning for å gjøre seg mer attraktiv på jobbmarkedet osv.

Å ha et ensidig fokus på at syke mennesker i TS si fantasiverden har det så godt, fordi en mistrives på jobben sin. Det fremstår rett og slett sykelig. 

Om dette er reelt da.

For mest av alt minner tråden i sin helhet sterkt om skjult hets og propaganda mot uføre som gruppe, svært lett fordekt som ‘personlig problemstilling’.

Anonymkode: f4d25...6f7

Ingen grunn til å overdrive. Dette er et debattforum og her kan man lufte sine tanker og slikt, uten at noen trenger å ta det så blodseriøst at en begynner å gå etter personen.

Anonymkode: b1d3e...7f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er mye man kan søke på, uten at det betyr at man har en sjanse til å få det som man vil. 
Så hva er poenget i å nevne at "alle kan søke"?

Anonymkode: 893b4...087

Et svar til den som påstod at en ikke kunne søke. Det ble til og med påstått at det var NAV som måtte søke.

Tull.

Anonymkode: b1d3e...7f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (1 time siden):

Er det mange som har det tror du? 

Er det et poeng at det skal være mange?

Anonymkode: b1d3e...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...