Gå til innhold

Noen andre som venter på å teste etter Ovitrelle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Jeg tror det må være en babystrek altså @Frksabben!

Jeg håper det! Men føler den sprøyta kan finne på mye rart.. Så typisk det bare er en siste dæsj ovitrelle 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kan vel fastslå at den ikke er svakere enn gårsdagens test i alle fall? Så da kan jeg ikke skjønne at det er ovitrelle 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Vi kan vel fastslå at den ikke er svakere enn gårsdagens test i alle fall? Så da kan jeg ikke skjønne at det er ovitrelle 🤞

Enig! Hadde noen fine streker igår kveld au og positiv pluss test men negativ digital.. Deretter nesten usynlig strek på morgenurin mens tydeligere nå på formiddag. Tiden vil vise, kanskje den gir mer svar ikveld 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test tatt på morgenen og test tatt nå. Er jo en økning? Burde ikke være mulig at det er sprøyten enda, men kan jo være en kjemisk. Nå venter jeg bare på sterkere test. Håper den kommer imorgen🥺

F081D2B1-3D68-4898-B1B8-5FADEAC4B2AD.jpeg

Hvordan går det med deg @Dame1989?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frksabben skrev (1 minutt siden):

Hvordan går det med deg @Dame1989?

Går veldig bra med meg :) Sånn ser kveldens test ut 😀

Ser ut som at dine tester også blir sterkere :) Blir spennende å se de neste dagene :)

20210613_191721.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (5 minutter siden):

Går veldig bra med meg :) Sånn ser kveldens test ut 😀

Ser ut som at dine tester også blir sterkere :) Blir spennende å se de neste dagene :)

20210613_191721.jpg

Oiii for en fin stigning! Gratulerer ❤️ Ja, jeg var gjennom samme «stigning» sist jeg var gravid så jeg ser lyst på det! Kjenner mye murringer i eggstokkområdet og ryggen så noe skjer hvertfall. Gleder meg til min test er like sterk og fin som din😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frksabben skrev (2 minutter siden):

Oiii for en fin stigning! Gratulerer ❤️ Ja, jeg var gjennom samme «stigning» sist jeg var gravid så jeg ser lyst på det! Kjenner mye murringer i eggstokkområdet og ryggen så noe skjer hvertfall. Gleder meg til min test er like sterk og fin som din😌

Takk :)

Har du barn fra før? Prøvd lenge? Får satse på at din test er en del sterkere i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (Akkurat nå):

Takk :)

Har du barn fra før? Prøvd lenge? Får satse på at din test er en del sterkere i morgen :)

Nei, ingen barn. Første ut nå. Prøvd siden august 2020, ble gravid i januar men mistet i uke 6,5 i februar. Veldig sårt og vondt. Har pcos med mange cyster så fikk ikke ordentlig egg før på trippel dose letrozol og brukte egentlig flere mnd på å få egg i starten. Ble gravid på andre eggløsning faktisk. Og hvis jeg er gravid nå er det også andre ordentlige løsning etter SA’en. OG den gangen jeg ble gravid brukte jeg 2 x ovitrelle, og har igjen prøvd dette denne mnd siden det var med i «oppskriften» sist 😂 
 

Og du? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frksabben skrev (5 minutter siden):

Nei, ingen barn. Første ut nå. Prøvd siden august 2020, ble gravid i januar men mistet i uke 6,5 i februar. Veldig sårt og vondt. Har pcos med mange cyster så fikk ikke ordentlig egg før på trippel dose letrozol og brukte egentlig flere mnd på å få egg i starten. Ble gravid på andre eggløsning faktisk. Og hvis jeg er gravid nå er det også andre ordentlige løsning etter SA’en. OG den gangen jeg ble gravid brukte jeg 2 x ovitrelle, og har igjen prøvd dette denne mnd siden det var med i «oppskriften» sist 😂 
 

Og du? 😊

Huff, skal ikke være lett dette her :(

Jeg har prøvd siden januar 2020. Ble gravid i februar 2020, men oppdaget på ultralyd at det var en BO (blighted ovum) så måtte ta medisinsk abort i uke 10. Har siden det prøvd igjen. Har regelmessige sykluser og fikk positiv el test hver måned. Tatt utredning privat som ikke viste noen feil på meg eller partner. For å optimalisere sjansene har vi siden oktober brukt Letrozol, Ovitrelle og Crinone. Ble gravid forrige måned, men endte i kjemisk. Nå er jeg gravid på første IVF forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (2 minutter siden):

Huff, skal ikke være lett dette her :(

Jeg har prøvd siden januar 2020. Ble gravid i februar 2020, men oppdaget på ultralyd at det var en BO (blighted ovum) så måtte ta medisinsk abort i uke 10. Har siden det prøvd igjen. Har regelmessige sykluser og fikk positiv el test hver måned. Tatt utredning privat som ikke viste noen feil på meg eller partner. For å optimalisere sjansene har vi siden oktober brukt Letrozol, Ovitrelle og Crinone. Ble gravid forrige måned, men endte i kjemisk. Nå er jeg gravid på første IVF forsøk :)

Åhhh for en reise du har hatt 🥺 Det må ha vært veldig tøft… Merker bare hvor mye den tiden jeg har brukt har tært på meg. Men så gøy om det går på første med IVF! Det ser jo veldig lovende ut? Har du IKM imorgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frksabben skrev (1 minutt siden):

Åhhh for en reise du har hatt 🥺 Det må ha vært veldig tøft… Merker bare hvor mye den tiden jeg har brukt har tært på meg. Men så gøy om det går på første med IVF! Det ser jo veldig lovende ut? Har du IKM imorgen?

Vi får satse på at det går nå :)

IKM er onsdag. Er 12 dpo i morgen :) Skal ta hcg blodprøve på fredag pga ivf :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (Akkurat nå):

Vi får satse på at det går nå :)

IKM er onsdag. Er 12 dpo i morgen :) Skal ta hcg blodprøve på fredag pga ivf :)

Jeg skal krysse alt jeg eier og har for deg! Det er din tur nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frksabben skrev (11 minutter siden):

Jeg skal krysse alt jeg eier og har for deg! Det er din tur nå 😊

Takk :) Krysser fingrene for deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens. Blir ikke klok. Fortsatt tilstede men syns ikke den er blitt så sterk at jeg kan tenkte jepp, jeg er gravid.. Noen her som fikk sen økning av testene?

0DB724FA-F1D8-41FC-B683-FBF29E50F36B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger den her au. Tror jeg kan slå fast med at det er en kjemisk graviditet denne PP. Streken vil liksom bare ikke bli sterkere, IKM imorgen. Sinnsykt tungt å ha gått med håp så lenge for så og egentlig forstå at det ikke går. 🥺 I tillegg ripet jeg opp panseret på den nye bilen min med hageslangen ista. Tror bare jeg gir opp denne mnd 😂

D6F09629-B81D-4170-899C-7756EE33D1C5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei! Tok Ovitrelle igår i 16 tiden og nå har jeg skikkelig kramper i livmor-området, i midten. Vet noen om det tegn på at egget har sluppet eller bivirkning av Ovitrelle? 

Anonymkode: b82e8...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått letrozol. Prøvde bare en gang med det. For å være ærlig, har jeg mistet litt troen på at helt friske fertile mennesker trenger dette. Sikkert folk som trenger hjelpen, men jeg syns det er så rart at så mange friske, spreke damer skal ta disse hormontilskuddene. Jeg er nok skeptisk av natur. Hører om så mange som får disse.

Grunnen til min skepsis er at jeg har pålitelig syklus, alltid positiv eggløsningstest, fine prøver.

Har sjekket hos gynekolog som viste like stor follik på dag 12 som det som ble observert etter å ha tatt letrozol. Slimhinner fine. Mange egg

Så jeg lurer litt på hvorfor det skrives ut så hyppig. Det gjør ting så "unormalt". Får på en måte et stempel som om noe er galt, selv om intet er det.

I tillegg må man inn og ut fra klinikken i egeb arbeidstid. Hva gjorde bestemødrene våre. Det var jo 5 år mellom søsken, og de fikk barn i godt voksen alder, uten hjelp.

Det er sikkert mange triste historier fra den tiden, men ønsker bare å være litt kritisk til det med " infertil" osv. Fint om hjelpen fungerer, men tror det er en del som bruker penger på " hjelp" som kanskje ikke er særlig til hjelp. Det blir på en måte skapt et behov ved å sette frister.

Frksabben skrev (På 13.6.2021 den 20.47):

Nei, ingen barn. Første ut nå. Prøvd siden august 2020, ble gravid i januar men mistet i uke 6,5 i februar. Veldig sårt og vondt. Har pcos med mange cyster så fikk ikke ordentlig egg før på trippel dose letrozol og brukte egentlig flere mnd på å få egg i starten. Ble gravid på andre eggløsning faktisk. Og hvis jeg er gravid nå er det også andre ordentlige løsning etter SA’en. OG den gangen jeg ble gravid brukte jeg 2 x ovitrelle, og har igjen prøvd dette denne mnd siden det var med i «oppskriften» sist 😂 
 

Og du? 😊

Kan man ha pcos og bli gravid av seg selv? Vi har litt like historier. Jeg startet også i august 2020. Første gang jeg faktisk begynte å kjenne etter med tanke på eggløsning osv. Veldig nytt for meg.

Ble gravid i november, mistet i slutten av januar. Holdt på siden mars. 

Det ble tatt prøver av meg, men ikke noe galt å se på blodprøvene. Ikke noe galt på ultralyd. 

Får nok bare fortsette.

Anonymkode: 70532...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan man ha pcos og bli gravid av seg selv? Vi har litt like historier. Jeg startet også i august 2020. Første gang jeg faktisk begynte å kjenne etter med tanke på eggløsning osv. Veldig nytt for meg.

Ble gravid i november, mistet i slutten av januar. Holdt på siden mars. 

Det ble tatt prøver av meg, men ikke noe galt å se på blodprøvene. Ikke noe galt på ultralyd. 

Får nok bare fortsette.

Anonymkode: 70532...d16

Ja det kan man! Å ha PCOS kan bare gjøre det vanskelig å bli gravid på egenhånd da hormonene er litt på «bærtur» og dermed kan dette føre til at man ikke løser egg/gror egg/får mensen etc. Men mange med PCOS som får til å bli gravide på egenhånd ☺️ Så morsomt at vi har lik historie. Da kan vi nok kjenne oss litt igjen i hverandre. 
 

Jeg mistet mitt andre barn nå på et halvt år nå på fredag så her også må jeg brette opp armene og smøre meg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Heisann! Legger inn post her i stedenfor å opprette ny. Satte ovitrelle 16/8 og er nå 8 dager etter, synes strekene er veldig sterke enda til å være så mange dager etter. Har noen opplevd dette? Første gang vi prøver med ovitrelle, så kan hende det er jeg som ikke har helt peiling på dette, haha! Startet å teste 5 dager etter ovitrelle, frem til i dag, 8 dager etter. Tenker jeg skal fortsette frem til negativ test hvertfall. Spennende dager! 15443E68-9AA9-454D-B7C5-3A91BA41A806.thumb.jpeg.82b23e1f190a53b8f073bd5a44baac98.jpeg

Endret av Marihøne24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...