Gå til innhold

Synes du 18000 utbetaling i ung ufør er nok?


AnonymBruker
Chantielle
Melding lagt til av Chantielle,

Minner om retningslinjene.

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man blir ikke straffet, man får jo penger utbeltalt. Straff hadde vært å ikke få penger! 

Anonymkode: 492f8...6e7

Ingen av delene er straff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Tuesday, November 17, 2020 den 15.50, AnonymBruker skrev:

En trenger kanskje ikke det heller. Svært mange arver hus fra sine foreldre. Det et mange titalls tusen nedbetalte boliger i landet.

Anonymkode: e76f6...4f8

Og de er vedlikeholdsfrie? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, anonym 4545 skrev:

Og de er vedlikeholdsfrie? 

Langt derifra. Men vedlikehold er svært varierende og mye frivillig.

Anonymkode: e76f6...4f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, PetterKanin skrev:

Jo, dette har jeg vist til.

Ok. Jeg lar deg tro det videre.

Anonymkode: e76f6...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg lar deg tro det videre.

Anonymkode: e76f6...4f8

Noe annet ville vært feilaktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufør og har litt over 25 000,- utbetalt. 

Jeg synes faktisk jeg har dårlig råd. I all hovedsak på grunn av at jeg har bolig. 

Bolig og pensjonsparing koster meg 15 000,- i måneden. Så skal jeg legge av penger til vedlikehold, til diverse hvitevarer og elektronikk, helseutgifter (rundt 2000:- i mnd), ferie (det er ikke feriepenger på trygd, jeg tar buss til nabokommunen, det er min ferie), transport, mobil, internett, tv, klær (uføre må ha klær og sko), gaver, og så videre. Når alle utgifter er dekket sitter jeg igjen med 500,-. 

Nei, jeg kan ikke flytte på landet. Jeg har behandling på sykehus mange ganger i måneden. Jeg har ikke familie og venner på dette landet dere prater om. Det blir litt nazi å si det, skal vi stues og gjemmes bort? 

Jeg kan heller ikke bo i kollektiv. Jeg sitter i rullestol. 

Jeg kan ikke spise for bare 2000,- i mnd. Jeg er et voksent menneske, ikke en fjortiss på noen og 40 kg. 

Nei, jeg kan ikke kutte ut mobil, internett og tv. Nei, jeg kan ikke la være å spare til pensjon. Nei, jeg kan ikke la være å kjøpe bursdagsgaver og julegaver. Nei, jeg kan ikke la være å kjøpe busskort. Jeg finner ingen poster i budsjettet jeg kan kutte. Skal jeg sitte her å spise poteter uten forbindelse med omverdenen? 

18 000 er fattigdom! Denne tråden er uverdig! 

Anonymkode: 22f66...3ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ufør og har litt over 25 000,- utbetalt. 

Jeg synes faktisk jeg har dårlig råd. I all hovedsak på grunn av at jeg har bolig. 

Bolig og pensjonsparing koster meg 15 000,- i måneden. Så skal jeg legge av penger til vedlikehold, til diverse hvitevarer og elektronikk, helseutgifter (rundt 2000:- i mnd), ferie (det er ikke feriepenger på trygd, jeg tar buss til nabokommunen, det er min ferie), transport, mobil, internett, tv, klær (uføre må ha klær og sko), gaver, og så videre. Når alle utgifter er dekket sitter jeg igjen med 500,-. 

Nei, jeg kan ikke flytte på landet. Jeg har behandling på sykehus mange ganger i måneden. Jeg har ikke familie og venner på dette landet dere prater om. Det blir litt nazi å si det, skal vi stues og gjemmes bort? 

Jeg kan heller ikke bo i kollektiv. Jeg sitter i rullestol. 

Jeg kan ikke spise for bare 2000,- i mnd. Jeg er et voksent menneske, ikke en fjortiss på noen og 40 kg. 

Nei, jeg kan ikke kutte ut mobil, internett og tv. Nei, jeg kan ikke la være å spare til pensjon. Nei, jeg kan ikke la være å kjøpe bursdagsgaver og julegaver. Nei, jeg kan ikke la være å kjøpe busskort. Jeg finner ingen poster i budsjettet jeg kan kutte. Skal jeg sitte her å spise poteter uten forbindelse med omverdenen? 

18 000 er fattigdom! Denne tråden er uverdig! 

Anonymkode: 22f66...3ea

Det er mye av dette du kan kutte. Det går mer på viljen.

Sett nå at du kun hadde 18000 utbetalt, hva da? Hadde du bare dauet da?

Anonymkode: e76f6...4f8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2020 den 16.40, AnonymBruker skrev:

Uføre betaler nesten ingen skatt + at de ved skatteoppgjøret får igjen ihvertfall det de har betalt, hvis ikke mer...

Anonymkode: f309c...fe9

Eh, det er veldig feil! Skattesatsen er like høy som de som jobber

Anonymkode: 50e09...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ufør og har litt over 25 000,- utbetalt. 

Jeg synes faktisk jeg har dårlig råd. I all hovedsak på grunn av at jeg har bolig. 

Bolig og pensjonsparing koster meg 15 000,- i måneden. Så skal jeg legge av penger til vedlikehold, til diverse hvitevarer og elektronikk, helseutgifter (rundt 2000:- i mnd), ferie (det er ikke feriepenger på trygd, jeg tar buss til nabokommunen, det er min ferie), transport, mobil, internett, tv, klær (uføre må ha klær og sko), gaver, og så videre. Når alle utgifter er dekket sitter jeg igjen med 500,-. 

Nei, jeg kan ikke flytte på landet. Jeg har behandling på sykehus mange ganger i måneden. Jeg har ikke familie og venner på dette landet dere prater om. Det blir litt nazi å si det, skal vi stues og gjemmes bort? 

Jeg kan heller ikke bo i kollektiv. Jeg sitter i rullestol. 

Jeg kan ikke spise for bare 2000,- i mnd. Jeg er et voksent menneske, ikke en fjortiss på noen og 40 kg. 

Nei, jeg kan ikke kutte ut mobil, internett og tv. Nei, jeg kan ikke la være å spare til pensjon. Nei, jeg kan ikke la være å kjøpe bursdagsgaver og julegaver. Nei, jeg kan ikke la være å kjøpe busskort. Jeg finner ingen poster i budsjettet jeg kan kutte. Skal jeg sitte her å spise poteter uten forbindelse med omverdenen? 

18 000 er fattigdom! Denne tråden er uverdig! 

Anonymkode: 22f66...3ea

Det er jo valgfritt hvor dyr bolig man vil kjøpe. Det har du valgt og kan ikke klage på det. 

Anonymkode: 50e09...600

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ufør og har litt over 25 000,- utbetalt. 

Jeg synes faktisk jeg har dårlig råd. I all hovedsak på grunn av at jeg har bolig. 

Bolig og pensjonsparing koster meg 15 000,- i måneden. Så skal jeg legge av penger til vedlikehold, til diverse hvitevarer og elektronikk, helseutgifter (rundt 2000:- i mnd), ferie (det er ikke feriepenger på trygd, jeg tar buss til nabokommunen, det er min ferie), transport, mobil, internett, tv, klær (uføre må ha klær og sko), gaver, og så videre. Når alle utgifter er dekket sitter jeg igjen med 500,-. 

Nei, jeg kan ikke flytte på landet. Jeg har behandling på sykehus mange ganger i måneden. Jeg har ikke familie og venner på dette landet dere prater om. Det blir litt nazi å si det, skal vi stues og gjemmes bort? 

Jeg kan heller ikke bo i kollektiv. Jeg sitter i rullestol. 

Jeg kan ikke spise for bare 2000,- i mnd. Jeg er et voksent menneske, ikke en fjortiss på noen og 40 kg. 

Nei, jeg kan ikke kutte ut mobil, internett og tv. Nei, jeg kan ikke la være å spare til pensjon. Nei, jeg kan ikke la være å kjøpe bursdagsgaver og julegaver. Nei, jeg kan ikke la være å kjøpe busskort. Jeg finner ingen poster i budsjettet jeg kan kutte. Skal jeg sitte her å spise poteter uten forbindelse med omverdenen? 

18 000 er fattigdom! Denne tråden er uverdig! 

Anonymkode: 22f66...3ea

Her er din følelse forårsaket av dine prioriteringer. Du kan sannsynligvis flytte til et billigere sted, men du vil ikke. Det er selvsagt greit, men ikke noe samfunnet skal betale for.

Selv om junis trygdeutbetaling ikke heter feriepenger utgjør det jo ingen forskjell på denne utbetalingen og opptjente feriepenger fra lønnet arbeid. En krone er verdt en krone uansett.

Endret av PetterKanin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo valgfritt hvor dyr bolig man vil kjøpe. Det har du valgt og kan ikke klage på det. 

Anonymkode: 50e09...600

Kan ikke bo hvemsomhelst når man sitter i rullestol da!

Anonymkode: be8d0...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo valgfritt hvor dyr bolig man vil kjøpe. Det har du valgt og kan ikke klage på det. 

Anonymkode: 50e09...600

Det var den absolutt billigste bolig jeg fant der jeg bor. 

36 minutter siden, PetterKanin skrev:

Her er din følelse forårsaket av dine prioriteringer. Du kan sannsynligvis flytte til et billigere sted, men du vil ikke. Det er selvsagt greit, men ikke noe samfunnet skal betale for.

Selv om junis trygdeutbetaling ikke heter feriepenger utgjør det jo ingen forskjell på denne utbetalingen og opptjente feriepenger fra lønnet arbeid. En krone er verdt en krone uansett.

Jeg har ikke førerkort lengre. Jeg heller ikke råd til bil. For det første vil jeg bli isolert om jeg skal flytte langt ut på landet. For det andre må jeg bruke pasientreiser hver gang jeg skal på behandling. Det blir flere tusen i drosjeutgifter hver gang, og det er ikke få ganger i måneden. Så det er helt uaktuelt å flytte. 

Du vet ikke hva feriepenger er du. Feriepenger er rundt 10-12% av lønna di. Pluss at du får halv skatt i juni. Jeg får ingen skatt i juni, og det utgjør 7000. Se hvor langt du kommer deg avgårde for 7000,-. Det blir ikke mye Granca for en slik sum. 

Dere skal bare kverulere alt dere vil. 18 000 er latterlig lavt. Selv jeg med 25 000,- strever på grunn av hinsides høye boligpriser. 

Anonymkode: 22f66...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må uføre spare til pensjon ????

Anonymkode: be8d0...82a

Fordi vi blir minstepensjonister om vi ikke gjør det. 

Anonymkode: 22f66...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var den absolutt billigste bolig jeg fant der jeg bor. 

Jeg har ikke førerkort lengre. Jeg heller ikke råd til bil. For det første vil jeg bli isolert om jeg skal flytte langt ut på landet. For det andre må jeg bruke pasientreiser hver gang jeg skal på behandling. Det blir flere tusen i drosjeutgifter hver gang, og det er ikke få ganger i måneden. Så det er helt uaktuelt å flytte. 

Du vet ikke hva feriepenger er du. Feriepenger er rundt 10-12% av lønna di. Pluss at du får halv skatt i juni. Jeg får ingen skatt i juni, og det utgjør 7000. Se hvor langt du kommer deg avgårde for 7000,-. Det blir ikke mye Granca for en slik sum. 

Dere skal bare kverulere alt dere vil. 18 000 er latterlig lavt. Selv jeg med 25 000,- strever på grunn av hinsides høye boligpriser. 

Anonymkode: 22f66...3ea

"Der jeg bor". Nettopp det er poenget med å flytte til billigere sted. Da får man også økonomi til bil.

Feriepenger er 10,2 eller 12% av 11 mnd inntekt. Dette dekker bortfallet av inntekt for den 12. måneden, inntekt du har.  Trekkfri utbetaling har både du og lønnsmottakere i juni.

Endret av PetterKanin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye av dette du kan kutte. Det går mer på viljen.

Sett nå at du kun hadde 18000 utbetalt, hva da? Hadde du bare dauet da?

Anonymkode: e76f6...4f8

Det skal du ikke se bort i fra. Jeg kutta pulsåra under uføreprosessen min, fordi jeg var så fordømt sliten av arbeidsutprøvning og dokumenter som styrtsjuk. 

Jeg ble sydd i sammen, og ble bedt om å prøve litt til. Jeg måtte bruke sovetabeletter og benzo for å holde ut. 

På 18 000,- hadde jeg gått og skutt meg sjøl. Jeg hadde ikke hatt det mest nødvendige i livet. Jeg har utlagt tarm, og flere og flere hjelpemidler har blitt fjerna fra blå resept. Jeg er fratatt verdi og verdighet. 

Å være ufør er ikke et koseliv. Denne tråden er full av ignorante idioter. 

Anonymkode: 22f66...3ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, PetterKanin skrev:

"Der jeg bor". Nettopp det er poenget med å flytte til billigere sted. Da får man også økonomi til bil.

Feriepenger er 10,2 eller 12% av 11 mnd inntekt. Dette dekker bortfallet av inntekt for den 12. måneden, inntekt du har. Halvt skattetrekk har både du og lønnsmottakere i juni.

Jeg har fått inndratt førerkorter pga sykdom. 

Mye styr med den flyttinga på landet. Jeg har en ide. La oss sette opp et forbrenningsanlegg på ei slette i Polen, så kan dere hive meg og andre uføre inn i de. Det har jo fungert utmerket før. 

Så kan dere andre kose dere med grunnrenta fra oljen og inntektene fra fisket. Velte dere i rikdom nå som dere slipper å forholde dere til oss krøplingene som ikke bidrar. 

 

Anonymkode: 22f66...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått inndratt førerkorter pga sykdom. 

Mye styr med den flyttinga på landet. Jeg har en ide. La oss sette opp et forbrenningsanlegg på ei slette i Polen, så kan dere hive meg og andre uføre inn i de. Det har jo fungert utmerket før. 

Så kan dere andre kose dere med grunnrenta fra oljen og inntektene fra fisket. Velte dere i rikdom nå som dere slipper å forholde dere til oss krøplingene som ikke bidrar. 

 

Anonymkode: 22f66...3ea

Saklig. 

Er du fortsatt uenig i at din utbetaling er lik feriepenger fra lønnet arbeid?

Endret av PetterKanin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PetterKanin skrev:

Saklig. 

Er du fortsatt uenig i at din utbetaling er lik feriepenger fra lønnet arbeid?

Ja. 

Anonymkode: 22f66...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...