Gå til innhold

Synes du 18000 utbetaling i ung ufør er nok?


AnonymBruker
Chantielle
Melding lagt til av Chantielle,

Minner om retningslinjene.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

De påståtte snylterne, mener du. Så vidt jeg vet er ingen noensinne tatt for å ha snyltet til seg trygd.

Må være tidenes paradoks😂

Anonymkode: e76f6...4f8

Da kan ikke slik svindel finnes. Alle de i overkant av 360000 menneskene er selvsagr ærlige mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Da kan ikke slik svindel finnes. Alle de i overkant av 360000 menneskene er selvsagr ærlige mennesker.

I og med at ingen blir tatt for dette, må man nesten gå ut ifra det.

Anonymkode: e76f6...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I og med at ingen blir tatt for dette, må man nesten gå ut ifra det.

Anonymkode: e76f6...4f8

Kjempelurt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Kjempelurt!

Ja. Om ikke, hvorfor blir ingen tatt? Jeg regner med at det rapporteres inn drøssevis til staten om potensielle snyltere, men aldri hører vi om noen som er tatt.

Som i aldri. Rart dette, du🤪

Anonymkode: e76f6...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men de har igjen kanskje lavere utgifter til kjøring, parkering, antrekk til jobb, kosmetikk etc. er man i full jobb trengs det mer ting ofte.

Anonymkode: a8d27...b9e

Jeg har utgifter til spesialbil som jeg kjører til en behandling som jeg ikke får dekket 3 dager i uker og en gang i uka for å handle.Der må jeg også betale for parkering. Jeg har også andre medisinske utgifter som folk i jobb ikke har. Og hva antrekk og kosmetikk angår blir det bare for dumt

Anonymkode: 669af...b6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja. Om ikke, hvorfor blir ingen tatt? Jeg regner med at det rapporteres inn drøssevis til staten om potensielle snyltere, men aldri hører vi om noen som er tatt.

Som i aldri. Rart dette, du🤪

Anonymkode: e76f6...4f8

Årsaken til dette er selvsagt ikke at det ikke skjer, men at det er vanskelig å vite hvem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/21/2020 at 11:23 AM, AnonymBruker said:

18 000 er fattigdom! Denne tråden er uverdig! 

Anonymkode: 22f66...3ea

Det kommer jo helt an på situasjonen. Hvor mange barn man har, om noen. Om man bor alene eller med noen som tjener gjennomsnittlig eller bra. Hvor dyrt det er å bo i ens område. Hva man er avhengig av (nærhet til sykehus eller bil feks). Mange ville klart seg fint med 18 tusen, ingen luksus, men fint.

Anonymkode: 884d6...5ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selv om uføre ikke kjører til og fra jobb, så kjører de bil, parkerer bilen, har på klær og sminke. Det er flere uføre som er ute hver eneste dag også.

Anonymkode: 45bdd...60e

Merkelig å være 100% ufør og kunne kjøre bil. Jobbe som drosjesjåfør kunne vært et alternativ

Anonymkode: 202b4...fc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skalaen for invaliditet er alt for lav hvis det å være redd for å gå på jobb når du er 20 gir deg 100% varig invaliditet. Tror jeg ingen er tjent med.

Anonymkode: 202b4...fc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som nav har kapituler helt. Noe av samfunnsoppdrag er jo at felleskassen ikke blir utnyttet. Syns jeg de ikke bør heve noen satser før de har kontroll

Anonymkode: 202b4...fc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å lære seg økonomisk sunn fornuft, så er ikke dette et eneste problem. Enkelt og greit. Er det noen som har noe å pirke på dette så svarer jeg gjerne på detalj spørsmål.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uføre burde ikke få en eneste krone, tenk hva alle uførepengene kunne gått til, trist.

Anonymkode: 4ffb4...0b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg Haar utbetalt litt over 17000 i månden - og jeg jobber.. Med fagbrev.. Så jeg skjønner jo jeg heller burde vert ufør... 

Anonymkode: 212fc...66a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SS skrev (På 14.11.2020 den 15.52):

Det må vel lønne seg å jobbe i et samfunn? Jeg har mye ansvar på jobb, og utbetalt ca 30' i måneden. Vet ikke hvor mye skatt man må betale på ufør. Men synes ikke utbetaling på i underkant av 20' høres lite ut.

skatten kan ta opp til 8000 i måneden- så det ligger på 10

Anonymkode: 3bd8c...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg Haar utbetalt litt over 17000 i månden - og jeg jobber.. Med fagbrev.. Så jeg skjønner jo jeg heller burde vert ufør... 

Anonymkode: 212fc...66a

ja det bør du oppriktig være

Anonymkode: 3bd8c...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Uføre burde ikke få en eneste krone, tenk hva alle uførepengene kunne gått til, trist.

Anonymkode: 4ffb4...0b7

hva da?

Anonymkode: 3bd8c...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mer enn nok for ikke å jobbe!

Anonymkode: e363a...91c

Enig. Selv er jeg student, får studielån og jobber i ferier og litt ved siden av studier. Boutgifter i måneden er 8700, i tillegg kommer strøm, kollektivtransport osv. Da blir det rundt 9500. Da har jeg fortsatt mer enn nok penger til mat og andre nødvendigheter uten at jeg bruker i nærheten av hele 18000 kroner i måneden. Til tross for at jeg går til frisør 2-3 ganger i året, spiser ute som regel noen ganger i måneden, bestiller klær etc. Synes det er rart at så mange synes 18000 kroner i måneden er for lite (gitt at man ikke bor i Oslo. Men det er ingen menneskerett å bo i Oslo, er man ung ufør må man kanskje flytte på seg for å leve bedre!). Jeg har aldri brukt 18000 kroner på en måned faktisk med mindre jeg har kjøpt noe dyrt/gjort noe spesielt, som f.eks. en måned jeg kjøpte ny vinterjakke til 4000 kroner og bestilte flybilletter samt spiste ute en del ganger... 

Anonymkode: 8389c...25a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Anonyminist skrev (På 2021-7-13 den 10.44):

Antar da at du bor i kollektiv? ( en hybel i dyr by koster jo mer enn ditt månedsbudsjett ) er dette noe du kunne tenkt deg som godt voksen og resten av livet ? Hva skjer da du trenger medisiner , tannlege , briller osv? Og klare seg noen år på lavt budsjett som student har de fleste av oss gjort. Og være voksen, og ha voksne utgifter på samme budsjett går ikke. Og sammenligne studenter og uføre er meningsløst. 

Nei, jeg bodde i en studentbolig utleid av SiO. Jeg har ikke hatt råd til tannlege eller annen nødvendig hjelp. Jeg finner ikke denne økonomiske situasjonen akseptabel, hvis det er spørsmålet ditt. Det har vært trangt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...