Gå til innhold

Synes du 18000 utbetaling i ung ufør er nok?


AnonymBruker
Chantielle
Melding lagt til av Chantielle,

Minner om retningslinjene.

Anbefalte innlegg

At uføre skal ha mer er bare lattelig, skulle holdt me 10-13k

Anonymkode: 4ffb4...0b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 17.11.2020 den 21.07):

Minst 50% av kjøpesentrene og matbutikkene i byen min er overflødige,  overfør arbeidskraften til helsevesenet istedet!

Anonymkode: be8d0...82a

Hadde det vært sant hadde de vært konk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

At uføre skal ha mer er bare lattelig, skulle holdt me 10-13k

Anonymkode: 4ffb4...0b7

Det latterlige her er jo det du skriver.

Anonymkode: e76f6...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage med fagbrev, og får 20k utbetalt i måneden. Så synes at det er urettferdig at venninna mi som er frisk nok til å være i aktivitet hele tiden og super sosial men fikk innvilget uføre for hun er redd for å jobbe. 🧐 Jeg har angst for å møte nye mennesker, men å jobbe hjelper meg da jeg får utfordret meg selv mot angsten. 🥸

Anonymkode: 5d318...643

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

fikk innvilget uføre for hun er redd for å jobbe.

Hun fikk ikke det. Det er ikke grunnlag for å få innvilget uføretrygd.

Tenke seg til, kanskje det er noe med venninnen din du ikke vet om?

Anonymkode: 67559...67b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun fikk ikke det. Det er ikke grunnlag for å få innvilget uføretrygd.

Tenke seg til, kanskje det er noe med venninnen din du ikke vet om?

Anonymkode: 67559...67b

Det er grunnen hun forteller til alle hvertfall. Hun har vært i nav systemet siden hun var 18, og er nå i sent 20 årene og fikk nå innvilget uføre for hun har aldri vært i jobb og har fått angst for det. 
Selvfølgelig kan det vær hun løy, men det tror jeg ikke da hun er den ærligste personen jeg kjenner, og vi har ett ærlig og åpent forhold. 

Anonymkode: 5d318...643

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun fikk ikke det. Det er ikke grunnlag for å få innvilget uføretrygd.

Tenke seg til, kanskje det er noe med venninnen din du ikke vet om?

Anonymkode: 67559...67b

Joda. Arbeidsvegring kan være grunn god nok.

Anonymkode: e76f6...4f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Joda. Arbeidsvegring kan være grunn god nok.

Anonymkode: e76f6...4f8

Det er helt vilt om arbeidsvegring er grunn for uføretrygd. Alle kan grue seg for å starte i en jobb men det er ikke grunn god nok. For noen tiår siden kom folk seg i jobb, det var en selvfølge. Det var en stor skam å ikke jobbe og leve på almisser fra staten som vil si andre menneskers penger. Nå er det totalt motsatt, folk skryter av at de har lurt systemet og fått uføretrygd.

Anonymkode: e363a...91c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er helt vilt om arbeidsvegring er grunn for uføretrygd. Alle kan grue seg for å starte i en jobb men det er ikke grunn god nok. For noen tiår siden kom folk seg i jobb, det var en selvfølge. Det var en stor skam å ikke jobbe og leve på almisser fra staten som vil si andre menneskers penger. Nå er det totalt motsatt, folk skryter av at de har lurt systemet og fått uføretrygd.

Anonymkode: e363a...91c

Det er selvsagt ikke vilt om det å jobbe fortoner seg som rene helvetet. Det er liksom ikke viljen det skorter på.

Anonymkode: e76f6...4f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på meg panikkanfall og til slutt utbrenthet i mitt yrke, hvor jeg dengang hadde utbetalt 26-27 000. Nå får jeg 30 000 utbetalt. Kjempet meg tilbake og ble frisk igjen, etter lang tid. Sliter livsskiten ut av meg der fremdeles. Men jeg ville følt det som et tap å bare gi opp. Ville i alle fall prøve å bli frisk, betalte for privat psykolog da de offentlige ikke gav meg noe fremgang.

Men husker jeg tenkte på det, hva om jeg aldri blir god igjen. Jeg ville jo bli frisk og dra på jobb, men hadde jeg ikke blitt bedre hadde jeg jo vært i en situasjon jeg absolutt ikke var fornøyd med. Og da inklusivt det økonomiske aspektet.

Så jeg synes at satsene burde bli høyere, men problemet er jo at så mange misbruker det!!! Hadde de som virkelig trenger den bistanden fått det, og kun de, kunne de vel fått den summen de hadde fått i lønn i sitt yrke, spør du meg! Og operert med minimumssatser som sikret ok levestandard. Nei jeg skatter villig og ser gjerne at de pengene går til folk som av ulike grunner ikke klarer å delta i arbeidslivet.

Jeg havnet nesten der selv. Det var grusomt, og stigmaet kjente jeg også på. Dere har min dypeste sympati og ja, dere fortjener mer. Synd snyltere har ødelagt så mye. 

Anonymkode: 72c0c...367

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.11.2020 den 16.08):

Uføre har lavere inntekt enn de fleste i jobb, men de har gjerne noen utgifter som er større enn det er for friske. Pga. varige helseproblemer må mange uføre bruke store deler av trygda si på kostbare medisiner og behandlinger, og kan oppleve at det blir lite penger til overs. Kanskje de kunne fått en slags uførerabatt på slik kostandskrevende helsebehandling?

Anonymkode: 137d5...c32

Men de har igjen kanskje lavere utgifter til kjøring, parkering, antrekk til jobb, kosmetikk etc. er man i full jobb trengs det mer ting ofte.

Anonymkode: a8d27...b9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to bachelorer, jobber fulltid. Får utbetalt 24.000. 18.000 var mye synes jeg. Men, klart de uføretrygdede skal ha nok til å leve av. 

Anonymkode: 3a247...fff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jobbet på meg panikkanfall og til slutt utbrenthet i mitt yrke, hvor jeg dengang hadde utbetalt 26-27 000. Nå får jeg 30 000 utbetalt. Kjempet meg tilbake og ble frisk igjen, etter lang tid. Sliter livsskiten ut av meg der fremdeles. Men jeg ville følt det som et tap å bare gi opp. Ville i alle fall prøve å bli frisk, betalte for privat psykolog da de offentlige ikke gav meg noe fremgang.

Men husker jeg tenkte på det, hva om jeg aldri blir god igjen. Jeg ville jo bli frisk og dra på jobb, men hadde jeg ikke blitt bedre hadde jeg jo vært i en situasjon jeg absolutt ikke var fornøyd med. Og da inklusivt det økonomiske aspektet.

Så jeg synes at satsene burde bli høyere, men problemet er jo at så mange misbruker det!!! Hadde de som virkelig trenger den bistanden fått det, og kun de, kunne de vel fått den summen de hadde fått i lønn i sitt yrke, spør du meg! Og operert med minimumssatser som sikret ok levestandard. Nei jeg skatter villig og ser gjerne at de pengene går til folk som av ulike grunner ikke klarer å delta i arbeidslivet.

Jeg havnet nesten der selv. Det var grusomt, og stigmaet kjente jeg også på. Dere har min dypeste sympati og ja, dere fortjener mer. Synd snyltere har ødelagt så mye. 

Anonymkode: 72c0c...367

De påståtte snylterne, mener du. Så vidt jeg vet er ingen noensinne tatt for å ha snyltet til seg trygd.

Må være tidenes paradoks😂

Anonymkode: e76f6...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men de har igjen kanskje lavere utgifter til kjøring, parkering, antrekk til jobb, kosmetikk etc. er man i full jobb trengs det mer ting ofte.

Anonymkode: a8d27...b9e

Selv om uføre ikke kjører til og fra jobb, så kjører de bil, parkerer bilen, har på klær og sminke. Det er flere uføre som er ute hver eneste dag også.

Anonymkode: 45bdd...60e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.11.2020 den 15.53):

Men skal det virkelig være så store forskjeller? At folk skal straffes med 12 000 fordi de ikke klarer å jobbe?

Anonymkode: 353bf...cb7

Ja.

Anonymkode: d8855...ae2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selv om uføre ikke kjører til og fra jobb, så kjører de bil, parkerer bilen, har på klær og sminke. Det er flere uføre som er ute hver eneste dag også.

Anonymkode: 45bdd...60e

Men få som må ha denne utgiften på daglig basis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 000 holder i massevis! Og ja det skal lønne seg å jobbe, hvorfor i huleste skulle noen gidde det hvis ikke? Og ja dessverre «straffer» det seg å være ufør, skulle bare mangle.

Anonymkode: d8855...ae2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

18 000 holder i massevis! Og ja det skal lønne seg å jobbe, hvorfor i huleste skulle noen gidde det hvis ikke? Og ja dessverre «straffer» det seg å være ufør, skulle bare mangle.

Anonymkode: d8855...ae2

Fordi at som frisk får man ikke uføretrygd. Derfor ikke bare lønner det seg å jobbe, det holder faktisk liv i deg.

Burde være åpenbart.

Anonymkode: e76f6...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Disse tallene du oppgir er helt feil, har du sett på bildet som er blitt delt?

Anonymkode: 45bdd...60e

Hva er feil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...