Gå til innhold

Synes du 18000 utbetaling i ung ufør er nok?


AnonymBruker
Chantielle
Melding lagt til av Chantielle,

Minner om retningslinjene.

Anbefalte innlegg

Synes du 18000 utbetaling i ung ufør er nok? Hva tenker du om at den øker til 23-25 000? Jeg mener ikke den bør økes til f. eks. 30 000. Men politikerne bør kanskje vurdere å øke til 23-25 000?

Anonymkode: 353bf...cb7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, SS skrev:

Det må vel lønne seg å jobbe i et samfunn? Jeg har mye ansvar på jobb, og utbetalt ca 30' i måneden. Vet ikke hvor mye skatt man må betale på ufør. Men synes ikke utbetaling på i underkant av 20' høres lite ut.

Men skal det virkelig være så store forskjeller? At folk skal straffes med 12 000 fordi de ikke klarer å jobbe?

Anonymkode: 353bf...cb7

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis syns jeg det har holdt mer enn nok til meg, men da partneren mistet all inntekt så kjente jeg på at 18K ikke var store greiene på to i en mnd.

Anonymkode: 5e171...ae0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du 18000 utbetaling i ung ufør er nok? Hva tenker du om at den øker til 23-25 000? Jeg mener ikke den bør økes til f. eks. 30 000. Men politikerne bør kanskje vurdere å øke til 23-25 000?

Anonymkode: 353bf...cb7

Jeg tror mange med ung ufør ville vært glad om den økte til 18 000 også, jeg... 

Anonymkode: fddbf...a71

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vet du hva, det er mer enn jeg som jobber 100% har utbetalt. Det skal selvfølgelig lønne seg å jobbe, om så i kassa på Rema, foran å være hjemme.

Anonymkode: 53cbf...fea

Ikke glem at mange uføre er høyt utdannede og ville tjent mer enn kasse på Rema hvis de kunne jobbet.

Anonymkode: 353bf...cb7

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

30 k er jo helt latterlig. 

Jeg har vært på god vei mot ufør selv, men gjør det jeg kan for å unngå det. Vil helst jobbe. 

Men 30 k utbetalt er helt urimelig. Skal jo lønne seg å jobbe. Dessuten bruker jeg mye penger i måneden med parkering, bomregninger, drivstoff etc, for å komme meg til jobb. De tusenlappen har jeg eventuelt ikke behov for lengre, som ufør. Det skal ikke lønne seg å ikke jobbe, men man skal ikke bli straffet for å være syk heller. At en uten jobb ikke har like mye betalt som en normal jobb, anser jeg som rett og rimelig. 

Anonymkode: 4482a...c66

Jeg sa jo at 30 000 ikke var rimerlig, jeg tenkte mer på 23- 25 000....

Anonymkode: 353bf...cb7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Uføre har lavere inntekt enn de fleste i jobb, men de har gjerne noen utgifter som er større enn det er for friske. Pga. varige helseproblemer må mange uføre bruke store deler av trygda si på kostbare medisiner og behandlinger, og kan oppleve at det blir lite penger til overs. Kanskje de kunne fått en slags uførerabatt på slik kostandskrevende helsebehandling?

Anonymkode: 137d5...c32

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...