Gå til innhold

Synes du 18000 utbetaling i ung ufør er nok?


AnonymBruker
Chantielle
Melding lagt til av Chantielle,

Minner om retningslinjene.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

@PetterKanin har rett i tallene sine, det er 17.260,- netto som er minstesats nå er etter et kraftig løft, og bra er det.

Ellers enig med det meste du skriver og "ung ufør" burde bort og man burde ha en flat minstesats.

Anonymkode: 4434d...477

Nei han har regnet feil.

Anonymkode: a9619...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei han har regnet feil.

Anonymkode: a9619...cf8

Okei, ser han skriver det selv nå, men minstesats for vanlig ufør er fortsatt 17.260,- og ikke 16.000 lenger...

Jeg ga riktige tall tidligere :)

Anonymkode: 4434d...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er så ille jeg, med full jobb hadde jeg ca 20000kr utbetalt etter 15 år i arbeidslivet!

Anonymkode: 89562...3d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei han har regnet feil.

Anonymkode: a9619...cf8

Nei, regnestykket er helt riktig det.

Men tallmaterialet er feil, forskjellen skulle vært enda større.

En enslig 100% uføretrygdet med UU-tillegget vil ha en uføretrygd på 309621 kr. Av dette skal det betales maks 61742 i skatt. Det gir minst 247879 kr netto.

En enslig 100% uføretrygdet uten UU-tillegget vil ha en uføretrygd på 283021 kr.  Av dette skal det betales maks 53645 kr i skatt. Det gir minst 229376 kr netto.

En enslig 100% uføretrygdet uten UU-tillegget vil ha en uføretrygd på 263870. Av dette skal det betales maks 46095 i skatt. Dette gir netto 217775.

Altså en differanse på 30104 kr netto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli morsomt når alle uføre-hatere (som naturligvis stemmer på HØYREsiden) her i tråden klikker etter at den mørkeblå skrot-regjeringen deres er blitt ryddet ut av regjeringskontorene om 2 måneder.

 

Anonymkode: 456a7...aa2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal bli morsomt når alle uføre-hatere (som naturligvis stemmer på HØYREsiden) her i tråden klikker etter at den mørkeblå skrot-regjeringen deres er blitt ryddet ut av regjeringskontorene om 2 måneder.

 

Anonymkode: 456a7...aa2

Skal bli morsomt når slike usaklige mennesker som deg oppdager at en venstreorientert regjering må forholde seg til de samme økonomiske realiteter som andre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Skal bli morsomt når slike usaklige mennesker som deg oppdager at en venstreorientert regjering må forholde seg til de samme økonomiske realiteter som andre.

Venstreorientert regjering (du vet, vi som levde blant annet i tidsrommet 2005 - 2013) hadde veldig få problemer med den perioden og den perioden skal tilbake igjen på plass. Rydde opp i jallaperioden 2013 - 2021. 

De økonomiske realitetene er at de rike bader i penger, mens her i tråden diskuteres fullstendig høyreorientert idioti, hvordan man skal kutte livet ut av syke mennesker. 

 

 

Anonymkode: 456a7...aa2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Venstreorientert regjering (du vet, vi som levde blant annet i tidsrommet 2005 - 2013) hadde veldig få problemer med den perioden og den perioden skal tilbake igjen på plass. Rydde opp i jallaperioden 2013 - 2021. 

De økonomiske realitetene er at de rike bader i penger, mens her i tråden diskuteres fullstendig høyreorientert idioti, hvordan man skal kutte livet ut av syke mennesker. 

 

 

Anonymkode: 456a7...aa2

Jeg hadde endel problemer med den perioden, og jeg levde da jeg også. At de rene forbruksutgiftene er galopperende er et faktum, og det vil ikke hjelpe at noen vil forbruke enda mer. Selv ikke med 2-3 usle milliarder mer inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde endel problemer med den perioden, og jeg levde da jeg også. At de rene forbruksutgiftene er galopperende er et faktum, og det vil ikke hjelpe at noen vil forbruke enda mer. Selv ikke med 2-3 usle milliarder mer inn.

Vi vet at du lever i din egen tolkningsvirkelighet, på samme måte som du mener at Frp egentlig "ikke mener at det bør bli vanskeligere å få ufør", og ikke minst så viste du i den andre tråden angående "høringsforslaget" at du heller ikke hadde peiling på hva som er riktig, før du ble forklart det inn med teskje". Da mente du plutselig at "høringsforslaget var godt likevel". Ikke overraskende det, siden det hadde skadet de uføre økonomisk med tanke på deltidsarbeid, så du liker alltid alt som gjør livet enda surere for syke-uføre mennesker.

Det skinner gjennom i hver eneste tråd.

Anonymkode: 456a7...aa2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi vet at du lever i din egen tolkningsvirkelighet, på samme måte som du mener at Frp egentlig "ikke mener at det bør bli vanskeligere å få ufør", og ikke minst så viste du i den andre tråden angående "høringsforslaget" at du heller ikke hadde peiling på hva som er riktig, før du ble forklart det inn med teskje". Da mente du plutselig at "høringsforslaget var godt likevel". Ikke overraskende det, siden det hadde skadet de uføre økonomisk med tanke på deltidsarbeid, så du liker alltid alt som gjør livet enda surere for syke-uføre mennesker.

Det skinner gjennom i hver eneste tråd.

Anonymkode: 456a7...aa2

At jeg mente det var en god løsning ble da gjort klart lenge før jeg ble oppmerksom på at jeg hadde oversett noe.

At du tror jeg lever i noen alternativ virkelighet får stå for din regning. Jeg forholder meg til realitetene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for regelbrudd på opphavsrett,nedsettende innhold,brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (3 timer siden):

Nei, regnestykket er helt riktig det.

Men tallmaterialet er feil, forskjellen skulle vært enda større.

En enslig 100% uføretrygdet med UU-tillegget vil ha en uføretrygd på 309621 kr. Av dette skal det betales maks 61742 i skatt. Det gir minst 247879 kr netto.

En enslig 100% uføretrygdet uten UU-tillegget vil ha en uføretrygd på 283021 kr.  Av dette skal det betales maks 53645 kr i skatt. Det gir minst 229376 kr netto.

En enslig 100% uføretrygdet uten UU-tillegget vil ha en uføretrygd på 263870. Av dette skal det betales maks 46095 i skatt. Dette gir netto 217775.

Altså en differanse på 30104 kr netto.

Disse tallene du oppgir er helt feil, har du sett på bildet som er blitt delt?

Anonymkode: 45bdd...60e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenk på vi som bare har 16 utbetalt da. Og har minstesats uten tillegget, vi har enda mindre.

Har da bidratt gjennom 40 år i arbeidslivet sånn at barna dine kan gå på skolen og benytte seg av fri sykebehandling.

Helt enig der ja.

Dette er feil .Legger ved bilde på hva som er rett etter trygdeoppgjøret.

188509250_10158146972225773_2781094157365153815_n.jpg

Anonymkode: a9619...cf8

 

PetterKanin skrev (6 timer siden):

En enslig 100% uføretrygdet med UU-tillegget vil ha en uføretrygd på 309621 kr. Av dette skal det betales maks 61742 i skatt. Det gir minst 247879 kr netto.

En enslig 100% uføretrygdet uten UU-tillegget vil ha en uføretrygd på 283021 kr.  Av dette skal det betales maks 53645 kr i skatt. Det gir minst 229376 kr netto.

Differansen netto mellom disse er altså 18503 kr.

 

Anonymkode: 45bdd...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Disse tallene du oppgir er helt feil, har du sett på bildet som er blitt delt?

Anonymkode: 45bdd...60e

Hva er feil?

Ja, det har jeg sett på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (På 14.11.2020 den 18.26):

Forsøker en siste gang: Det handler om mennesker som er for syke til å jobbe. Hvorfor skal jeg/vi ikke unne de en gjennomsnittlig levestandard.

Det er i realiteten bare en liten del av de som er på uføretrygd som er for syke til å jobbe. Jeg gleder meg stort til Norge blir Hellas og offentlige utgifter må ned med 30-40%. Da kanskje vi kan få dette landet tilbake på sporet igjen. Problemet er at vi pr nå har for mye penger som ingen evner å forvalte. De deles ut, ukritisk og uten tanker om reelle økonomiske situasjoner. Vi bruker mer enn vi tjener over tid. Anerkjente internasjonale økonomer har advart Norge om dette i lang tid. Men vi gjør som strutsen. Stikker hodet i sanden og håper det går over. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndere1 skrev (1 minutt siden):

Det er i realiteten bare en liten del av de som er på uføretrygd som er for syke til å jobbe. Jeg gleder meg stort til Norge blir Hellas og offentlige utgifter må ned med 30-40%. Da kanskje vi kan få dette landet tilbake på sporet igjen. Problemet er at vi pr nå har for mye penger som ingen evner å forvalte. De deles ut, ukritisk og uten tanker om reelle økonomiske situasjoner. Vi bruker mer enn vi tjener over tid. Anerkjente internasjonale økonomer har advart Norge om dette i lang tid. Men vi gjør som strutsen. Stikker hodet i sanden og håper det går over. 

Jeg for min del gruer meg til vi står i den situasjonen. Det blir tøft for mange, inkludert noen av dem som har hatt et ansvarlig syn på dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trøndere1 skrev (2 minutter siden):

Det er i realiteten bare en liten del av de som er på uføretrygd som er for syke til å jobbe.

Hva pokker vet du om det.  At den offentlige pengebruken er for stor er en ting, men det gjør ikke deg til lege eller samfunnsmedisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bullehurk skrev (1 minutt siden):

Hva pokker vet du om det.  At den offentlige pengebruken er for stor er en ting, men det gjør ikke deg til lege eller samfunnsmedisiner.

 Nei men jeg observerer. At uføretrygdede folk jobber svart hele dagen hele uka gjennom. En søster som har svindlet til seg uføretrygd og bruker dagene på å vaske svart fra morgen til kveld hos naboer og kjente. Nabo som er uføretrygdet flislegger. Legger flis hele uka gjennom. Pusser opp bad etter bad. To uføretrygdede kompiser her driver et helsvart bilverksted. Det er tusen slike eksempler. Noe er riv ruskende galt med systemet. Jeg vil tilbake til min morfars ungdom da folk SKAMMET seg for å motta avlat. Og før noen skal arrestere meg. Jeg har forsikringer mot alle ting som kan hende meg samt gode eierinteresser i eiendom som jeg har jobbet knallhardt for. så jeg klarer meg uansett uten hjelp fra andres skattepenger om jeg blir uten arbeidsevne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 40 timer i uka for 17.500 i måneden.

Synes 18.000 er mer enn nok, ja.

Anonymkode: 8235a...d67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg jobber 40 timer i uka for 17.500 i måneden.

Synes 18.000 er mer enn nok, ja.

Anonymkode: 8235a...d67

Hva jobber du som? 

Anonymkode: ac545...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...