Gå til innhold

Herbalife-sekten! Min venninne er fanget, er det flere her inne som har erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Peonjenta skrev (På 6.3.2021 den 21.43):

Vanlige e-stoffer er c-vitamin og karamell.  Men hopen tror alle stoffene er kunstige fordi et står en E og et nummer foran. Det er fantastisk at denne myten fortsatt lever. 

Ja, dessuten er ikke kunstig =farlig. Men det stemmer at det er noen E-nummererte stoffer man ikke skal ha for mye av. Det er blant annet derfor det er regulert...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det jo såpass kjent hvor dårlige disse produktene er, hva dette handler om. .

Se på denne instagramprofilen: https://www.instagram.com/renate_eggen/

Der ser man hvor galt det har gått, totalt hjernevasket. Har selv ei venninne som henger i klanen hennes, disse henger kun med herbalife mennesker. De har også møter/seminarer der de booster hverandre opp, som sekter gjør.

Anonymkode: 51003...a8b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jo noe av det morsomste med disse pyramide-selgerne er at de gjerne er raka blakke selv, samtidig som de reklamerer i det vide og brede om hvor lønnsomt det er å drive med😅

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queenbe skrev (7 timer siden):

Jeg syns jo noe av det morsomste med disse pyramide-selgerne er at de gjerne er raka blakke selv, samtidig som de reklamerer i det vide og brede om hvor lønnsomt det er å drive med😅

Eller de er nyskilte, så må tjene seg noen kroner. Se på instagramen over, hun ble skilt og fant en herbalifemann. Ser jo hvordan det har gått.

Jeg tenker at man er svært lite oppegående når man starter med MLM.

Anonymkode: 51003...a8b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og It Works. Slankekaffe?!?

Det er så masse av det på fb nå, jeg måtte fjerne mange fb venner som reklamerte for det. Det er så trist at folk faller for fristelsen å svindle andre. Får de som deler alle innleggene til en "selger" noe provisjon og?

Anonymkode: eb7e1...eca

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og It Works. Slankekaffe?!?

Det er så masse av det på fb nå, jeg måtte fjerne mange fb venner som reklamerte for det. Det er så trist at folk faller for fristelsen å svindle andre. Får de som deler alle innleggene til en "selger" noe provisjon og?

Anonymkode: eb7e1...eca

Det er sjokkerende.

Lite oppegående mennesker.

Anonymkode: 51003...a8b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Lille_Krokodille
AnonymBruker skrev (På 23.8.2020 den 22.30):

Her hvor jeg bor er det en liten sekt av glad-frelste herbalifere. Det er posting av før-etter bilder, reklame for produkter og veldig mye happy-perfect-life-bilder i some. Tar rett og slett litt av! Jeg har skjult bekjente på fb, jeg orker ikke å få det opp hver dag. Begynner denne slektningen din tilfeldigvis på k?

Anonymkode: e73b8...6d7

Åh gud. Jeg hadde en på face som driver med dette tullet. Navnet hans begynner også på K... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er innafor å kutte ut mennesker som blir hjernevasket av slike ting, det sier jo alt om personligheten deres. Hvor enkle de er.

Anonymkode: 51003...a8b

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse pyramidene.. gjelder det også typ Oriflame og sånn også? Er det pyramider?

Anonymkode: da300...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Disse pyramidene.. gjelder det også typ Oriflame og sånn også? Er det pyramider?

Anonymkode: da300...33c

Oriflame er også en type pyramide. Min mor holdt på med det før i tiden.

Anonymkode: 288be...e23

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2021 den 8.50):

Jeg synes det er innafor å kutte ut mennesker som blir hjernevasket av slike ting, det sier jo alt om personligheten deres. Hvor enkle de er.

Anonymkode: 51003...a8b

Mnja, de som faller inn i dette er ikke nødvendigvis enkle. Jeg kjenner fullt oppegående folk med høy sosial intelligens, fine mennesker, som har blitt fanget i MLM-nettet. Dette er skumle greier.

Endret av every woman
skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

every woman skrev (11 timer siden):

Mnja, de som faller inn i dette er ikke nødvendigvis enkle. Jeg kjenner fullt oppegående folk men høy sosial intelligens, fine mennesker, som har blitt fanget i MLM-nettet. Dette er skumle greier.

fine mennesker og sosial intelligens sier vel ikke noe om hvor oppegående man er.

Anonymkode: 51003...a8b

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinerende hvordan folk blir hektet på sånt. Har vært på et Amway-møte engang, og der stod hallelujastemningen i taket. 

Har også vært borti påtrengende MaryKay folk som påstår at det de selger er bedre enn ALLE andre merker innen make-up og hudpleie 🙄

Da jeg jobbet i apotek opplevde jeg det samme med produktene fra Vichy. Uten at jeg visste det var jeg havnet på det apoteket som solgte flest Vichy-produkter i hele Norge. Dette medførte at de ansatte som hadde tatt kurs hos Vichy og jobbet for å markedsføre og selge produktene, fikk fete bonuser. Og dette gjorde dem helt hjernevasket. Nåde dem som stilte kritiske spørsmål om Vichy! Etter mye mas om å bli med på et kurs om Vichy-produkter ga jeg etter og ble med. En person fra hovedkontoret til Vichy holdt kurset og snakket om hvor fantastiske disse produktene var. Da det kom til spørsmålsrunde spurte jeg om produktene var testet på dyr (da dette er ting jeg er opptatt av). Fikk ikke noe ordentlig svar. Etterpå fikk jeg kjeft av en av de apotekansatte for å ha stilt et så dumt spørsmål og mistenkeliggjort Vichy! I ettertid sluttet hun nesten å snakke med meg og kom med spydige sure bemerkninger. Så det er desverre ikke bare disse pyramide-sektene som hjernevasker folk :( 

Anonymkode: f4d98...544

  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fascinerende hvordan folk blir hektet på sånt. Har vært på et Amway-møte engang, og der stod hallelujastemningen i taket. 

Har også vært borti påtrengende MaryKay folk som påstår at det de selger er bedre enn ALLE andre merker innen make-up og hudpleie 🙄

Da jeg jobbet i apotek opplevde jeg det samme med produktene fra Vichy. Uten at jeg visste det var jeg havnet på det apoteket som solgte flest Vichy-produkter i hele Norge. Dette medførte at de ansatte som hadde tatt kurs hos Vichy og jobbet for å markedsføre og selge produktene, fikk fete bonuser. Og dette gjorde dem helt hjernevasket. Nåde dem som stilte kritiske spørsmål om Vichy! Etter mye mas om å bli med på et kurs om Vichy-produkter ga jeg etter og ble med. En person fra hovedkontoret til Vichy holdt kurset og snakket om hvor fantastiske disse produktene var. Da det kom til spørsmålsrunde spurte jeg om produktene var testet på dyr (da dette er ting jeg er opptatt av). Fikk ikke noe ordentlig svar. Etterpå fikk jeg kjeft av en av de apotekansatte for å ha stilt et så dumt spørsmål og mistenkeliggjort Vichy! I ettertid sluttet hun nesten å snakke med meg og kom med spydige sure bemerkninger. Så det er desverre ikke bare disse pyramide-sektene som hjernevasker folk :( 

Anonymkode: f4d98...544

Minner om i.d minerals for noen år siden

Anonymkode: f9ce8...72e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

fine mennesker og sosial intelligens sier vel ikke noe om hvor oppegående man er.

Anonymkode: 51003...a8b

De jeg kjenner, og snakker om her, er fine mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

every woman skrev (11 timer siden):

De jeg kjenner, og snakker om her, er fine mennesker. 

Hva er et fint menneske? Noen som er så hjernedøde at de satser på herbalife eller annen MLM? Samt blit totalt hjernevasket av dette, deltar på vekkelsesmøter.

Anonymkode: 51003...a8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svartfugl skrev (På 16.1.2021 den 19.28):

Ja, man får energi av mat som inneholder energi. Sukker =kalorier =energi. 

I teorien ja. Men det er ikke sånn i praksis. Da hadde alle som sliter med utmattelse fått energi av mat/sukker. Og det vet vi jo at man ikke får. 

Anonymkode: cd326...ee8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva er et fint menneske? Noen som er så hjernedøde at de satser på herbalife eller annen MLM? Samt blit totalt hjernevasket av dette, deltar på vekkelsesmøter.

Anonymkode: 51003...a8b

Man trenger ikke bli hjernevaska for å bli hekta på et produkt. Det holder at man kjenner effekt selv og blir overrasket over hvor bra det virket og/eller ser at man faktisk tjener forholdsvis lettvinte penger på det her.  

Anonymkode: cd326...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Man trenger ikke bli hjernevaska for å bli hekta på et produkt. Det holder at man kjenner effekt selv og blir overrasket over hvor bra det virket og/eller ser at man faktisk tjener forholdsvis lettvinte penger på det her.  

Anonymkode: cd326...ee8

Javel, hvor mange har tjent lettvinte penger på MLM? Som herbalife for eks. Det er ikke mange.

Sorry, lettlurt.

Anonymkode: 51003...a8b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2021 den 14.11):

Nå er det jo såpass kjent hvor dårlige disse produktene er, hva dette handler om. .

Se på denne instagramprofilen: https://www.instagram.com/renate_eggen/

Der ser man hvor galt det har gått, totalt hjernevasket. Har selv ei venninne som henger i klanen hennes, disse henger kun med herbalife mennesker. De har også møter/seminarer der de booster hverandre opp, som sekter gjør.

Anonymkode: 51003...a8b

Er dette hun samme som for ørten år tilbake var med i noe reality og så kom det fram at hun hadde gjort underslag på Bianco-jobben sin?

Anonymkode: f03c1...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...