Gå til innhold

Herbalife-sekten! Min venninne er fanget, er det flere her inne som har erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, K.B. skrev:

Folk som faller for MLM konsepter mangler evnen til å tenke kritisk. Jeg kan forstå et hvis du vokser opp i en sekt at det er vanskelig å se verden med andre øyne på grunn av frykt, hjernevask osv. Men alle kan google Herbalife eller andre MLM selskaper og innen fem minutter innse at det er en scam. Jeg sliter litt med å finne formildende omstendigheter for de som faller for dette. På toppen av det hele så er jo produktene de prøver å pushe både overpriset og er i de alle fleste tilfeller ikke noe bedre en andre produkter på markedet man enkelt kan kjøpe inn en dagligvare handel, helsekost butikk eller apoteket.

Som jeg skrev i et tidligere innlegg, jeg har mye erfaring med MLM.  Foreldrene mine var distributører for "Golden products" i mange år.
Problemet var ikke produktene, de fleste av dem var/er gode.  Nå er det mange år siden de sluttet å selge disse produktene, men jeg savner fremeles en del av dem.

Problemet var pyramideopplegget. 
Foreldrene mine fokuserte på salg, ikke verving, og dermed ble de upopulære fordi teamlederne ikke fikk noen fortjeneste på dem, og selv fikk de heller ikke særlig god fortjeneste på jobben de gjorde.

Anonymkode: d5cf6...716

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var distributør for et helsekost opplegg for snart 10 år siden. Brukte produktene selv. Fungerte de og hadde mye bedre helse etter en måneds bruk. De jeg jobber for var opptatt av at selv om du brukte produktene skulle man aldri kutte ut mpltidene... Det koster blod og svette å få solgt, og å reise på møter osv. Men når man da sitter med flere tusen i måneden som belønning for strevet så gjør det noe med en. Interessen min falt bort etterhvert, men uansett skal man ikke ta alle over en kam. 

Anonymkode: 8080d...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev i et tidligere innlegg, jeg har mye erfaring med MLM.  Foreldrene mine var distributører for "Golden products" i mange år.
Problemet var ikke produktene, de fleste av dem var/er gode.  Nå er det mange år siden de sluttet å selge disse produktene, men jeg savner fremeles en del av dem.

Problemet var pyramideopplegget. 
Foreldrene mine fokuserte på salg, ikke verving, og dermed ble de upopulære fordi teamlederne ikke fikk noen fortjeneste på dem, og selv fikk de heller ikke særlig god fortjeneste på jobben de gjorde.

Anonymkode: d5cf6...716

Ja jeg er helt enig. Du må ha bodd under en stein hvis du aldri har hørt om MLM eller pyramidespill. Når potensielle nye medlemmer blir presentert for businessmodellen, så skulle man jo tro at de forstår at det blir lite igjen når du hele tiden skal gi fra deg penger oppover i systemet. Pyramidespill er franchise systemets onde stebror..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tante, som er utdannet sykepleier og har høy stilling på et stort sykehus, har begynt å reklamere for It Works.

Jeg sa hvor skuffet jeg var at hun kan reklamere for slikt da hun har medisinsk utdanning og det er mange som stoler på at hun vet hva hun snakker om.

Fikk bare dritt tilbake om at jeg måtte holde meningene mine for meg selv.
Det er jo ikke mine meninger heller, bare sannheten at det er MLM og svindel.
Hun har tidligere jobbet for/med Nu Skin og.

Jeg er bare så skuffet, dette er en tante jeg alltid har respektert og likt. Men tror det er snakk om kjappe penger. I noen uker. Og så går de videre til noe annet
 

Anonymkode: eb7e1...eca

  • Liker 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min tante, som er utdannet sykepleier og har høy stilling på et stort sykehus, har begynt å reklamere for It Works.

Jeg sa hvor skuffet jeg var at hun kan reklamere for slikt da hun har medisinsk utdanning og det er mange som stoler på at hun vet hva hun snakker om.

Fikk bare dritt tilbake om at jeg måtte holde meningene mine for meg selv.
Det er jo ikke mine meninger heller, bare sannheten at det er MLM og svindel.
Hun har tidligere jobbet for/med Nu Skin og.

Jeg er bare så skuffet, dette er en tante jeg alltid har respektert og likt. Men tror det er snakk om kjappe penger. I noen uker. Og så går de videre til noe annet
 

Anonymkode: eb7e1...eca

Jeg skrev faktisk et innlegg om dette for litt siden, siden jeg besøkte en venninne som ødela hele helgen med å pushe på meg ItWorks-produkter. Hun skrek til meg så jeg begynte å gråte da jeg sa jeg ikke var interessert. Hun var virkelig helt manisk, og snakket om ItWorks hele tiden. Hun var på et "vekkelsesmøte" i USA i vinter (før corona) og det var skremmende å se hvordan de holdt på. 

Hun prøvde hele tiden å true meg til å skrive reklameinnlegg om diverse pulver, ketokaffe og greier. Jeg respekterer at folk har ulike interesser, men det her er faktisk ikke greit. Vi har ikke snakket sammen etter jeg dro og tviler på at jeg vil ha noe særlig kontakt med henne. 

Skummelt at folk blir så besatt! Bare de kunne respektere et nei og ikke bli så aggressive. Jeg nekter å tro at man går ned 50 kg av ketokaffe, som venninna mi påstår.. Høres uansett ikke særlig sunt ut. 

Anonymkode: 3a659...fb8

  • Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som går igjen og igjen med slike mlm er at det er masse penger å tjene i begynnelsen. Man lurer andre til å kjøpe produkter, og så plutselig innser man at det må kjøpes inn mer, og de som er vervet må selge selge selge for å få inn noen kr.

Og de som allerede har blitt tvunget til å kjøpe dyre produkter må nå selge selv

Jeg er bare flau av å kjenne en som driver med dette. Lurer litt på hvilken mlm hun skal reklamere for neste mnd. Vi har ikke kontakt lengre. Jeg måtte blokkere henne til slutt

Anonymkode: eb7e1...eca

  • Liker 19
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holdt på med et produkt for nesten 20 år siden. Kom tidlig inn. Tjente virkelig gode penger. 

Anonymkode: 1d25c...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyramide-tull.

noen jeg kjenner maste om dette. «Om du blir min klient skal jeg jobbe for at du skal få suksess, blabla».

Idioti

Anonymkode: 28a37...63c

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slektning som er helt fullstendig herbalife-frelst. Han poster reklame for det på sosiale medier mange ganger for dagen,  så jeg var valgt å skjule det han legger ut for å ikke bli sprø. Det skal sies at han gått mye ned i vekt og holdt seg ganske stabil i flere år. Men det fremstår som veldig ekstremt i mine øyne- og de messene han drar på har svært mange likehetstrekk med vekkelsesmøter som man ser i religiøse sekter. Jeg grøsser på ryggen av det og tenker at jeg heller ville hatt en mann som veier 15 kg for mye enn en mann på 45 som daglig poster bilder i bar overkropp, og som er fullstendig oppslukt i både seg selv og herbalife. 

Anonymkode: e80d4...4f2

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herblife, mary-kay, forever living. Om jeg hadde giddet.

Anonymkode: ae6da...543

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei gammel klassevenninne som pusher Forever Living på Facebook. Er så morsomt å se hvordan hun fremstiller seg som gründer og suksessfulle businesskvinne der hun sitter og maser om aloe vera juice side opp og side ned. Det er virkelig ikke måte på hvor mye penger man kan tjene og hvor mange muligheter det er! Så topp å være sin egen sjef!

.....Merkelig nok begynner hun alltid i nye deltidsjobber på si, flipper litt burger på bensinstasjonen, kjører post og jobber på butikk. Trodde du var millionærgründer og egen sjef jeg? 

Anonymkode: e1997...349

  • Liker 48
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev faktisk et innlegg om dette for litt siden, siden jeg besøkte en venninne som ødela hele helgen med å pushe på meg ItWorks-produkter. Hun skrek til meg så jeg begynte å gråte da jeg sa jeg ikke var interessert. Hun var virkelig helt manisk, og snakket om ItWorks hele tiden. Hun var på et "vekkelsesmøte" i USA i vinter (før corona) og det var skremmende å se hvordan de holdt på. 

Hun prøvde hele tiden å true meg til å skrive reklameinnlegg om diverse pulver, ketokaffe og greier. Jeg respekterer at folk har ulike interesser, men det her er faktisk ikke greit. Vi har ikke snakket sammen etter jeg dro og tviler på at jeg vil ha noe særlig kontakt med henne. 

Skummelt at folk blir så besatt! Bare de kunne respektere et nei og ikke bli så aggressive. Jeg nekter å tro at man går ned 50 kg av ketokaffe, som venninna mi påstår.. Høres uansett ikke særlig sunt ut. 

Anonymkode: 3a659...fb8

Lurer virkelig på hva som er puttet i en kaffe som gjør at man går ned 50 kg. Nei, det høres absolutt ikke sunt ut. Greia med alt dette her er at folk blir veldig bevist på hva de spiser, og kutter ut den daglige sjokoladen eller colaen. Det som er, er at man hadde gått ned like mye på ett normalt kosthold om man tok noen lure valg.

Anonymkode: ae6da...543

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herblife, mary-kay, forever living. Om jeg hadde giddet.

Anonymkode: ae6da...543

Kjenner ei som driver med Mary-Kay, hun er ikke i nærheten så slitsom som hun som driver med ItWorks. Men sikkert mange som maser om salg der og, er jo mange av de. En gang møtte jeg en mann på byen som skulle selge meg masse Mary Kay 😄 Det ble ikke noe, for å si det sånn.

Anonymkode: 3a659...fb8

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har en fasit på hva man kan si til disse folkene som er selgere? De vet hva de gjør selv. Men de lurer så mange andre. Er man kritisk så blir man blokkert.

Skal kjøperne bare lære av sine egne feil? Synes ikke så veldig synd på de da de tydeligvis ikke gjør research. Men allikavel...

Anonymkode: eb7e1...eca

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei gammel klassevenninne som pusher Forever Living på Facebook. Er så morsomt å se hvordan hun fremstiller seg som gründer og suksessfulle businesskvinne der hun sitter og maser om aloe vera juice side opp og side ned. Det er virkelig ikke måte på hvor mye penger man kan tjene og hvor mange muligheter det er! Så topp å være sin egen sjef!

.....Merkelig nok begynner hun alltid i nye deltidsjobber på si, flipper litt burger på bensinstasjonen, kjører post og jobber på butikk. Trodde du var millionærgründer og egen sjef jeg? 

Anonymkode: e1997...349

Enig! Definisjonen av taperaktig «jobb».

Anonymkode: 28a37...63c

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme gjelder forøvrig de som selger essensielle oljer, type doTerra. Sekt!

Anonymkode: e1997...349

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner folk som driver med herbalife og folk som driver med itworks. Begge deler hylles opp i skyene :P

For det første så kan man lage keto kaffen selv.

For det andre kan man enten lage smoothies  med lite kcal i eller kjøpe 3-5 kgs proteinpulver på nett som gjør nøyaktig samme nytten. Vipps så har man spart masse penger + slipper dette pyramidetullet.

Til syvende og sist er det jo det totale kcal inntaket som teller.

Dumt at folk blir lurt til å tro at sånne ting er the only way. Det hjelper jo noen, selvfølgelig, men det finnes andre, billigere produkter for de som vil bruke det. 

Anonymkode: 4c961...942

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, K.B. skrev:

Folk som faller for MLM konsepter mangler evnen til å tenke kritisk. Jeg kan forstå et hvis du vokser opp i en sekt at det er vanskelig å se verden med andre øyne på grunn av frykt, hjernevask osv. Men alle kan google Herbalife eller andre MLM selskaper og innen fem minutter innse at det er en scam. Jeg sliter litt med å finne formildende omstendigheter for de som faller for dette. På toppen av det hele så er jo produktene de prøver å pushe både overpriset og er i de alle fleste tilfeller ikke noe bedre en andre produkter på markedet man enkelt kan kjøpe inn en dagligvare handel, helsekost butikk eller apoteket.

Ja, og det er nøye kalkulert. Det er mye vanskeligere å si nei når man kommer som venn/slektning/bekjent, eller som selger.

Anonymkode: b5f06...842

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være litt djevelens advokat her, så har jeg to punkter:

1. Til alle dere som sier at det er svindel: det er jo faktisk ikke det i det fleste av disse tilfellene, da de er åpne om hvordan forretningsmodellen fungerer up front. 

2. Når dere sier at folk blir helt gærne, blir aggressive når man ikke vil kjøpe, blokkerer og river i stykker livslange vennskap: Det er vel ikke sånn at disse produktene/firmaene gjør folk sprø/til idioter. De som blir slik har jo anlegg for det i utgangspunktet.

Anonymkode: 1189f...b28

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...