Gå til innhold

Herbalife-sekten! Min venninne er fanget, er det flere her inne som har erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, President Chimp skrev:

En kompis av broren min hadde blitt frelst av noe lignende. Bare at de solgte noe shakes med «blåbær fra Nord-vest Canada mot Alaska», helt spesielle blåbær som hadde så mye antioksidanter at helsen til både han og kona hadde blitt så ekstremt forbedret! 

De satt der med salgskit’et sitt og forsøkte forkynne. Så stilte jeg et par spørsmål:

- Blåbær fra Canada ja? La oss se hvilke arter av blåbær det er snakk om da. Søker opp blåbær Canada på Wikipedia. Jasså, samme blåbær som vi har i Norge gitt! Hmm, det har jeg spist hele livet. 

- Dersom dette er så utrolig bra for helsen, hvorfor selges det ikke i butikk? Skulle tro det var langt mer å tjene om det hadde blitt distribuert i det ordinære markedet? 

Spesielt siste spørsmålet er noe man kan stille til alle disse selskapene. Dersom produktene er så vidunderlige, hvorfor selges de ikke i butikk? Det sier seg selv etter litt logisk tenking at produktene I seg selv ikke har en dritt med forretningsstrategien å gjøre. Dette er rett og slett svindel. 

Blåbær fra Canada er helt fantastisk, men shakes, piller og ekstrakter er jo ikke det samme. Jeg anbefaler blåbær fra finnskogen, fort dere ut i skogen og plukk, før sesongen visner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på vervemøte med "ho pyramidemor sjøl" (var per da øverste leder for Fitline i Norge, tror jeg) for Fitline for  et par, tre år siden. Hadde ei venninne som ville ha med meg med og jeg fikk meg ikke til å si nei. Tok med meg ei venninne til og dro på fesjå. Min venninne som var i sin spede Fitline- begynnelse satt med stjerner i øyene mens denne yppersteguruen forkynte om alle legene som var ansatt i dette firmaet, alle patenter disse grønnsakspulverposene hadde (grodd i Tyskland under de aller beste og kjærligste omstendigheter under EKTE sol) , de hadde patenter på alle produktene sine, noe som var et kvalitetsstempel og bevis på at de virker (🤯), og hun snakket om flush og kreftpasienter som hadde fått helsen (hun understreket selvfølgelig at hun ikke var lege, slik at hun ikke skulle få loven på nakken) tilbake og gudene vet hva. Jeg og den andre venninna mi hylflirte hele veien hjem, for det var virkelig noe av det mest bisarre vi hadde opplevd. Samtidig var jeg sint på vegne av alle de som svelgte alt dette mennesket kom med rått og lot seg verve. For den som virkelig ler er Fitlineguruen, hele veien til banken. 

Legger ved link om PM international for spesielt interesserte 😆

https://www.tv2.no/a/9464651/

Endret av Bullerulla
La ved link til artikkel om PM International
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, I Grosny skrev:

Blåbær fra Canada er helt fantastisk, men shakes, piller og ekstrakter er jo ikke det samme. Jeg anbefaler blåbær fra finnskogen, fort dere ut i skogen og plukk, før sesongen visner.

Jo, men det skulle visstnok være ekte blåbær, de med ringer og som er blå inni. Vaccinium myrtillus. Som vokser naturlig i norge og som ble innført til Canada. 

Uansett, det kunne vært multer, jordbær eller leire. Svindel er svindel. 

Det har fått meg til å tenke på hvordan disse selskapene starter. Å få det igang er jo ikke vanskelig. Spør 10 stk om de vil være med å starte et pyramide-spill. Så skjer resten av seg selv. Hvem takker nei til å være én av de 10 på toppen? 

Men det som gjør det verre er at enhver bedrift krever daglig leder og noen med forretningssans som kan ta hånd om alle papirer og skjemaer. Så trenger man sleske selgere som kjører rundt i fancy biler og forkynner hele haller med naive «midlertidig fattige rike». Det er med andre ord ren ondskap. For ondskap er ikke nødvendigvis å gjøre onde handlinger. Ond er man først når man er klar over at det man gjør skader. Og det er ingen tvil om at disse på toppen er klar over hva de gjør. 

  • Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2020 den 9.20, AnonymBruker skrev:

Jeg ble bedt med i et Fitline- vervemøte en gang. Oi. Oi. Oi.  Sekt er rette ordet, ja. 😳

Anonymkode: f7e08...16b

Jeg har aldri vært på et eneste møte i fitline, verken vervenøte eller møter arrangert av produsentene, men jeg eeeeeelskeer produktene 🙌🏻😄 Har fått energi av en annen verden💪🏻💥

Anonymkode: cd326...ee8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mammas venninne ble fanget. Først var det Mary K-sminke, så disse vitaminsjokoladene, så var det Tupperware og så til slutt Herbalife før hun innså at hun nok en gang var på vei til å gå personlig konkurs og at hun måtte slutte.

I og med at de kjøper inn varer for egne penger selv og så selger dem videre, satt hun igjen med mye varer da hun fant ut at det var lurt å slutte (og senere fant ut at hun skulle prøve på noe nytt, selvfølgelig). Dette nøt vi godt av, for å si det sånn. Som hun sa selv; det er bedre å få litt for det enn at det står i garasjen til det må kastes.

Da hun skulle gi seg med vitaminsjokoladene kjøpte hele vennegjengen opp alt til familiene sine og spiste det som vanlig godteri. De var faktisk utrolig gode. Jeg ga noen i julegave til favorittlæreren min, husker jeg. Og til en lærer jeg ikke likte siden hun fikk diaré av kokesjokolade, men det er en annen historie.

Hesten min fikk en olje fra Herbalife i maten sin på grunn av eksem, og den var dyr. 500 kr for en liten flaske. Da hun ga opp Herbalife fikk jeg kjøpe flere store dunker med den oljen - én dunk for mindre enn det en liten flaske kosta. Halleluja!

Men min favoritt må være da hun ga seg med Tupperware. En annen dame i vennegjengen deres inviterte henne på nachspielet til julebordet for jobben hennes for å selge der. Det var mange fulle damer som kom hjem med altfor mange matbokser etter det julebordet, men det funka fjell!

Anonymkode: 93fba...9fb

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på et slikt møte en gang, og det beste var at de tydeligvis hadde plassert folk i publikum som begeistret fortalte hvor fantastisk de syntes alt var og at de ville verve seg med en gang. Dårligere skuespill skal man lete lenge etter 😂Men tragisk at folk lar seg lure. 

Anonymkode: 89f6b...f37

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
På 20.8.2020 den 9.59, AnonymBruker skrev:

Hater Herbalife!! Jeg mistet min søster til dette forferdelige tullet. Over 15 år siden det startet nå med shaker og piller og barer til alle måltider. Så har det bare utviklet seg derfra til andre merker og mer syk tankegang (antivaksinering bl.a.). Samtidig legger hun på seg mer og mer (startet for 15 år siden) og får dårligere og dårligere helse. Hun har isolert seg fra resten av familien og det er nå 4 år siden jeg så henne sist. Oppfordrer alle jeg kjenner til å aldri røre Herbalife.

Anonymkode: 5d470...b70

Nå er det vel ikke slik at Herbalife har ansvaret for at hun blir sykelig interessert. Vanlige mennesker kutter ikke ut venner og familie, eller lar hele livet styres av et produkt. Herbalife skal slik som Atkins og nutrilett være en veiledning og ha hjelpeprodukter til veien mot et sunt kosthold. Det er ikke meningen man skal leve kun på disse produktene. Jeg prøvde Atkins for mange år siden, i to måneder. En på forumet sa det var så dyrt å gå på kuren at hun ikke visste sine arme råd. Hun spiste barer til alle måltider....  Det er jo slett ikke det som er hensikten. I løpet av mine to måneder på Atkins så gikk jeg ned 11 kg og brukte ikke en eneste krone. Å lese og å sette seg inn i dietten er nemlig gratis. 

Dette med å selge til venner og familie er en stor uting. Man vil ikke ha oppsøkende salg fra disse. At vedkommende i tillegg blir sur fordi dere ikke kjøper er jo hinsides, og tenker da at hun er litt mentalt begrenset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt likt som Forever Living, de er gærne. Produktene deres kam visst kurere alt. Halleluja-stemning på møtene deres. 
Og dårlig stemning når vi rundt ikke vil kjøpe noe. 

Anonymkode: e67ea...9ee

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tidligere bekjent (gikk i parallellklassen min på vgs, noen felles venner, men har aldri snakket mye med henne) som driver og kontakter meg med jevne mellomrom, over 10 år siden forrige gang vi møttes. Får meldinger på Facebook og sms med tilbud om kurs og testing i forbindelse med Herbalife. 

Jeg har ikke svart på noe av dette, synes det er litt flaut at hun får seg til å spørre noen som hun egentlig ikke kjenner om slike ting. Det er jo ikke som om hun vet noe som helst om min livsstil eller hvorvidt jeg har noe behov for kosttilskudd eller kurs. Jeg vet forøvrig utmerket godt at hun ikke har noen spesiell utdannelse eller kompetanse innenfor dette. 

Har en annen venninne som holder på med dette "lumispa" eller hva det nå er. Legger ut masse storys på Instagram med video av at hun renser ansiktet hver dag samtidig som hun hinter til spennende jobbmuligheter og "send meg pm hvis du vil høre mer". 🙄

Anonymkode: ff4b2...1c3

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjente fra 15 år tilbake begynte med itWorks. Spammet de fleste hun kjente. Jeg sa tydelig nei hele veien og hadde ingenting med det eller hun å gjøre. Fikk likevel bursdagstilbud hvert år. Etter ett par år sluttet hun med det og ga kundelistene sine videre. Jeg fikk da melding fra hun nye om et «spesialtilbud» siden jeg var en sånn trofast kunde😬😂😂😂 Da klikket det for meg. Unnskyld til hun i andre enden om du leser dette!

Anonymkode: bbcbe...3f9

  • Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ei jeg kjente fra 15 år tilbake begynte med itWorks. Spammet de fleste hun kjente. Jeg sa tydelig nei hele veien og hadde ingenting med det eller hun å gjøre. Fikk likevel bursdagstilbud hvert år. Etter ett par år sluttet hun med det og ga kundelistene sine videre. Jeg fikk da melding fra hun nye om et «spesialtilbud» siden jeg var en sånn trofast kunde😬😂😂😂 Da klikket det for meg. Unnskyld til hun i andre enden om du leser dette!

Anonymkode: bbcbe...3f9

Lol, ei bekjent av meg spurte om jeg ville være interessert i slankekaffen fra itworks. Jeg har alltid vært omtrent 50 kg, et par mer etter at jeg fikk barn, men den sommeren hun spurte, hadde jeg nylig gått ned sju kg og var virkelig tynn! 

Er hudterapeut og noen bekjente nevner stadi deres vidunder aloegel og ja, kanskje den virker for LINDRING av sår og stikk, men det er ingen virkestoffer, og aloe vera er ikke er virkestoff eller gjør noe særlig mer enn å lege/lindre sår. 

Ble også lurt inn på møter og «kom på kaffe» om et omega-3-middel og ble nesten påtvunget startpakke til over 10000kr og oppfordret til å ta forbrukslån s jeg brukte som unnskyldning at jeg ikke har penger til det. Galskap. 

Folk som holder på med sånt, tror egentlig ikke på det selv og vil bare tjene penger på andre, eller - hvis de tror på det det, er de... mindre begavede.

Anonymkode: ec1b9...a04

  • Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som faller for MLM konsepter mangler evnen til å tenke kritisk. Jeg kan forstå et hvis du vokser opp i en sekt at det er vanskelig å se verden med andre øyne på grunn av frykt, hjernevask osv. Men alle kan google Herbalife eller andre MLM selskaper og innen fem minutter innse at det er en scam. Jeg sliter litt med å finne formildende omstendigheter for de som faller for dette. På toppen av det hele så er jo produktene de prøver å pushe både overpriset og er i de alle fleste tilfeller ikke noe bedre en andre produkter på markedet man enkelt kan kjøpe inn en dagligvare handel, helsekost butikk eller apoteket.

Endret av K.B.
  • Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til noen som driver med Herbalife her jeg bor. Lederen for sekta, går rundt og gliser hele tiden. Ser veldig kunstig og rart ut. Hensikten er jo i utgangspunktet edel - ønsker å få folk ned i vekt og det er jo bra!

Men - virkemidlene blir feile. Altså Herbalife pulver som koster en formue. I tillegg må du kjøpe masse vitaminer og annet stæsj hvis du skal bli med på kursene deres. 

Anonymkode: a8d2d...fdc

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om det er de samme menneskene som tror på konspirasjonsteorier? Virker som at begge deler er mennesker som mangler evnen til kritisk tankegang.

Anonymkode: 2e550...9d4

  • Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff! Alt MLM er fælt! Se betting on zero på Netflix , så ser man hvordan herbalife utnytter folk til de grenser 

Anonymkode: 07e5e...751

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet om det er de samme menneskene som tror på konspirasjonsteorier? Virker som at begge deler er mennesker som mangler evnen til kritisk tankegang.

Anonymkode: 2e550...9d4

Jeg elsker en god konspirasjonsteori, men hater MLM og tror heller ikke at jordkloden er flat

Anonymkode: 07e5e...751

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2020 den 16.24, Bullerulla skrev:

Var på vervemøte med "ho pyramidemor sjøl" (var per da øverste leder for Fitline i Norge, tror jeg) for Fitline for  et par, tre år siden. Hadde ei venninne som ville ha med meg med og jeg fikk meg ikke til å si nei. Tok med meg ei venninne til og dro på fesjå. Min venninne som var i sin spede Fitline- begynnelse satt med stjerner i øyene mens denne yppersteguruen forkynte om alle legene som var ansatt i dette firmaet, alle patenter disse grønnsakspulverposene hadde (grodd i Tyskland under de aller beste og kjærligste omstendigheter under EKTE sol) , de hadde patenter på alle produktene sine, noe som var et kvalitetsstempel og bevis på at de virker (🤯), og hun snakket om flush og kreftpasienter som hadde fått helsen (hun understreket selvfølgelig at hun ikke var lege, slik at hun ikke skulle få loven på nakken) tilbake og gudene vet hva. Jeg og den andre venninna mi hylflirte hele veien hjem, for det var virkelig noe av det mest bisarre vi hadde opplevd. Samtidig var jeg sint på vegne av alle de som svelgte alt dette mennesket kom med rått og lot seg verve. For den som virkelig ler er Fitlineguruen, hele veien til banken. 

Legger ved link om PM international for spesielt interesserte 😆

https://www.tv2.no/a/9464651/

De der folka er verstingene, altså! Gir folk en shot med niacin, så de «kjenner» virkningen. Er folk som besvimer om de tar en stor dose niacin🤷‍♀️ Juks og bedrag!

Anonymkode: bcd98...2c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff! Alt MLM er fælt! Se betting on zero på Netflix , så ser man hvordan herbalife utnytter folk til de grenser 

Anonymkode: 07e5e...751

Den er ikke tilgjengelig i Norge? ☹️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...