Gå til innhold

Herbalife-sekten! Min venninne er fanget, er det flere her inne som har erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi fikk dette servert som barn. En Shake istedenfor frokost. Søsteren min var tynn som en flis og jeg som var litt mer rund i kantene fikk stadig høre hvor mye jeg spiste. 

Anonymkode: 2b2be...59f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man dekker vel de fleste næringsstoffer hvis man følger kostrådene. Hvilke andre grunner er det å gå på Herbalife da? En ting er sikkert; man gjør seg avhengig av et dyrt og unødvendig produkt i de fleste tilfeller! 

Anonymkode: 692cc...df2

Hmm, jeg svarer på dine spørsmål men du unngår mine - hvilke kosthold mener du dekker alle behov for mineraler, vitaminer, karbohydrater, proteiner osv osv? 

De fleste nordmenn (ikke alle) spiser gjerne en frokostblanding full av sukker til frokost, eller en yoghurt (også sukker) eller kanskje en brødskive, som de gjerne har kjøpt som inneholder sukker... Jeg regner med du skjønner hvor jeg vil? Så spiser svært mange den samme brødskiva til lunsj, med brunost som er rent sukker egentlig... Og så kommer de hjem og skal ha tradisjonsmiddag, gjerne poteter (stivelse og karbs) eller ris kanskje, pasta? Svært få som spiser det de mener er "innafor" får i seg alt de trenger og svært få tar tilskudd i form av vitaminer (med unntak av de de evt kjøper i dagligvarebutikken på vei til kassa) 

Så nei, jeg tror ikke nødvendigvis på at "de fleste" har et bra næringsinntak sånn generelt sett, kanskje du har det men da kan du kanskje skrive hva du typis spiser en dag? 

For egen del, til frokost lager jeg havregrøt på vann med kanel og koker ett egg til. Siden jeg ofte er i møter osv tar jeg med en shake til lunsj, evt tomatsuppen og ett kokt egg og/eller en bar for å holde til jeg kommer hjem. Vi lager alltid middag fra grunnen og bruker chia, cinoa, bygg, couscous osv heller enn typisk ris og pasta, lite poteter, mye grønnssaker som brokkoli, asparges, sopp spinat, blomkål, pastinakk, selerirot, rødbeter osv med chilli og hvitløk, til kylling, mye ulik fisk og sjømat.. Over halve måltidet er grønnsaker i 90% av tiden, og så til kvelds tar jeg en shake.. 

Jeg tror jeg har et bedre næringsopptak på den måten og jeg tror ikke jeg har et større budsjett for mat enn noen andre, tvert imot. Vet du hva en boks shake koster og hvor mange måltid den inneholder? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei veninne er frelst av nuskin. Hver gang vi møtes prøver hun å verve meg å selge meg produkter, veldig slitsomt. Hvis jeg sier nei sier hun jeg er en dårlig venn som ikke støtter at hun har startet business, og hun hadde gjort det hvis det var meg. Jeg har dårlig råd og bruker ikke hudkrem."du bruker da shampoo?" Ja, men kjøper den til 20 kr, har ikke råd til den du selger. "Men hvis du har dårlig råd kan du bli selger? Da blir du rik!". Kjenner jeg bare blir irritert av at hun skal gi meg dårlig samvittighet for dette. har handlet en gang for å få slutt på masingen, men det var ikke godt nok, ble bare mere mas. 

Anonymkode: 17268...5eb

  • Liker 35
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du fremstår som ekstremt nedlatende. Tror du virkelig «folk flest» er så dumme at de ikke evner å få i seg riktig mengde næringsstoffer uten å stappe i seg pulver? Isåfall hadde vi vel endt opp hos legen med feilernæring hele gjengen.

Anonymkode: 31708...0ee

Der kom den ja.. kan du forklare hva som var nedlatende? gjerne også legge til hva du spiser som du mener er næringsrikt nok til at du får i deg alt som er anbefalt  :)

Endret av Carrot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Carrot skrev:

Der kom den ja.. kan du forklare hva som var nedlatende? gjerne også legge til hva du spiser som du mener er næringsrikt nok til at du får i deg alt som er anbefalt  :)

Kan dere ta diskusjonen om ernæring i en annen tråd eller legg ballen død!

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 22.8.2020 den 12.14):

Ikke så rart, de inneholder 50% sukker i følge en test et Tv2 program gjorde for et par år siden. 😊

Anonymkode: f7e08...16b

Får man energi av en annen verden av sukker nå? Jaja, rart jeg ikke fikk energi av usunn mat før fitline da 😉

Men altså, noen har veldig god effekt av fitline, andre ikke. Skjønner det er lett å tenke at det er svindel og «hallelujastemning» når man bare hører at folk lovpriser det, og kanskje ikke har sett hvordan det har hjulpet de som lovpriser det. Jeg har fått livet tilbake pga fitline. Ikke pga sukkeret i fitline, men tar man bort sukkeret så er ikke virkningen like god, fordi sukker (fruktsukker) frakter næringen veldig raskt til cellene. 

Anonymkode: cd326...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 20.8.2020 den 9.14):

Brukte Herbalife en periode.. helt greie produkter og tankegang, men det er jo ikke noe revolusjonerende. Spis ren mat og nok mat - det er det ikke bare Herbalife som står for. 
det som er spesielt er stemningen på disse treffene de har, hvor de sier at mennesker som ikke bruker H ikke har «forstått» noe enda, og at alle kommer til å forstå at dette er det eneste riktige. Alle kommer til å bruke disse produktene fordi det er bare en vei til Rom - typ. Dessuten skal det aldri prates negativt om. Da blir du halshugd og får advarsler.

Anonymkode: ef71b...8df

Hva menes med "ren" mat, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.12.2020 den 6.57):

Får man energi av en annen verden av sukker nå? Jaja, rart jeg ikke fikk energi av usunn mat før fitline da 😉

Men altså, noen har veldig god effekt av fitline, andre ikke. Skjønner det er lett å tenke at det er svindel og «hallelujastemning» når man bare hører at folk lovpriser det, og kanskje ikke har sett hvordan det har hjulpet de som lovpriser det. Jeg har fått livet tilbake pga fitline. Ikke pga sukkeret i fitline, men tar man bort sukkeret så er ikke virkningen like god, fordi sukker (fruktsukker) frakter næringen veldig raskt til cellene. 

Anonymkode: cd326...ee8

Ja, man får energi av mat som inneholder energi. Sukker =kalorier =energi. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 21.9.2020 den 14.38):

Ei veninne er frelst av nuskin. Hver gang vi møtes prøver hun å verve meg å selge meg produkter, veldig slitsomt. Hvis jeg sier nei sier hun jeg er en dårlig venn som ikke støtter at hun har startet business, og hun hadde gjort det hvis det var meg. Jeg har dårlig råd og bruker ikke hudkrem."du bruker da shampoo?" Ja, men kjøper den til 20 kr, har ikke råd til den du selger. "Men hvis du har dårlig råd kan du bli selger? Da blir du rik!". Kjenner jeg bare blir irritert av at hun skal gi meg dårlig samvittighet for dette. har handlet en gang for å få slutt på masingen, men det var ikke godt nok, ble bare mere mas. 

Anonymkode: 17268...5eb

"Startet business" 😂 hadde ledd henne i fjeset

Anonymkode: e42af...f4c

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/23/2020 at 10:43 AM, AnonymBruker said:

Er det noen som vet om det er de samme menneskene som tror på konspirasjonsteorier? Virker som at begge deler er mennesker som mangler evnen til kritisk tankegang.

Anonymkode: 2e550...9d4

Jeg har humoristisk sans for konspirasjonsteorier og kan gjerne underholdes og tenke at noen av de kan ha rot i sannheter, men Herbalife og all den dritten der har jeg alltid holdt meg unna. Dyre produkter som lover gull og grønneskoger og kun gjør kjøperen tom i lommeboka. Nei ellers takk!

Har en bekjent som forsøkte å lure meg med på aloe vera pyramiden, med lokking om mere penger og bil. Hadde hun virkelig kjent meg ville hun visst at jeg ikke var interessert i noe av dette. Åpna øynene mine for det mennesket altså.

Anonymkode: b214e...d75

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartfugl skrev (På 16.1.2021 den 19.27):

Hva menes med "ren" mat, egentlig?

At de har huska å vaske den rein for jord? :P

 

Anonymkode: 49930...04d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartfugl skrev (På 16.1.2021 den 19.27):

Hva menes med "ren" mat, egentlig?

Ikke gjennomprosessert mat, tipper jeg. Dvs. at mesteparten av matvarene ikke har en lang ingrediensliste.

Anonymkode: 390ce...93f

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svartfugl skrev (På 16.1.2021 den 19.28):

Ja, man får energi av mat som inneholder energi. Sukker =kalorier =energi. 

Fett, protein og alkohol gir også energi. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/27/2020 at 6:57 AM, AnonymBruker said:

Får man energi av en annen verden av sukker nå? Jaja, rart jeg ikke fikk energi av usunn mat før fitline da 😉

Men altså, noen har veldig god effekt av fitline, andre ikke. Skjønner det er lett å tenke at det er svindel og «hallelujastemning» når man bare hører at folk lovpriser det, og kanskje ikke har sett hvordan det har hjulpet de som lovpriser det. Jeg har fått livet tilbake pga fitline. Ikke pga sukkeret i fitline, men tar man bort sukkeret så er ikke virkningen like god, fordi sukker (fruktsukker) frakter næringen veldig raskt til cellene. 

Anonymkode: cd326...ee8

Sukker kombinert med placebo kan funke veldig bra. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (9 timer siden):

Fett, protein og alkohol gir også energi. 

Ja. Det vet vel alle? Tror ikke at svaret mitt utelukket det på noen som helst måte. Ser ikke helt hva du vil fram til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke gjennomprosessert mat, tipper jeg. Dvs. at mesteparten av matvarene ikke har en lang ingrediensliste.

Anonymkode: 390ce...93f

Er det automatisk usunt med en lang ingrediensliste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...