Gå til innhold

Herbalife-sekten! Min venninne er fanget, er det flere her inne som har erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble bedt med i et Fitline- vervemøte en gang. Oi. Oi. Oi.  Sekt er rette ordet, ja. 😳

Anonymkode: f7e08...16b

  • Liker 39
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herbalife er helt fantastisk konsept. De klarer å oppnå hundrevis av kroner pr kg for kraftfor. 

  • Liker 40
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme dritten med Amway. I «møtene/seminarene» er det hallelujastemning. Helt sjukt!

Anonymkode: 84df1...2bf

  • Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært borti det personlig, er alt for glad i å spise helt vanlig råvarer og tygge maten min, men har noen bekjente som har trivdes godt med det. En har kommet seg opp i vekt, og en annen har kommet seg ned i vekt, så de ha rji begge oppnådd det de ønsker, tenker jeg. Men ja, kan se for meg at det er litt sekterisk når man er inni det og alle er enig om hva som er det eneste rette 😅 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er distributør og bruker og har et helt normalt liv, normale venner og normal jobb - ikke noe sektfølelse 😂 hvis det å ha fokus på hva man putter i seg, når, trening og et generelt fokus på egen helse er sekt so be it liksom, jeg kan leve med det.. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt utenfor tema, men jeg sto registrert som arbeidssøker på NAV for litt over 20 år siden, og ble oppringt av et firma som sa de hadde et jobbtilbud til meg.
Jeg prøvde å spørre om hva jobben gikk ut på, hvem som var arbeidsgiver osv, men fikk til svar at "detaljene kan vi snakke om når du kommer til intervju".

Jeg snakket med NAV, fortalte at jeg fant henvendelsen suspekt, men de mente jeg måtte gå på intervjuet, hvis jeg avslo et jobbtilbud ville jeg miste dagpengene.

Mannen min kjørte meg til avtalen siden jeg ikke ville dra dit alene med så lite informasjon, og inne i lokalet ventet 20-30 andre som hadde fått samme tilbud om jobb, og rundt over alt var det bannere med "Herbalife".

Jeg snudde i døren!
Jeg hadde ikke hørt om bedriften før, men jeg skjønte at det dreide seg om MLM, noe jeg hadde mer enn nok erfaring med fra før.

Dette var så useriøst at jeg har ikke ord for det.  Jeg varslet NAV om hvordan denne bedriften brukte deres registere over arbeidssøkere til å rekruttere "medlemmer", og jeg fikk beholde dagpengene selv om jeg takket nei til "jobbtilbudet".

 

Anonymkode: d5cf6...716

Faktisk så har du i USA og Canada noen bær som her i Europa selges som blåbær, men som ikke er den vanlige blåbæra vi er kjent med i Norge. Den er noe større, mildere på smak og har ikke den lilla fruktsaften som du får ut av vanlige blåbær. Den selges ofte som blåbær her men er ikke helt de vi regner som blåbær. De har og vanlige blåbær i USA og Canada.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å se hvor lett det er å utnytte dumme folk, og hvor villige noen er til å gjøre det. Jeg synes ikke vi skal henge ut dem som blir lurt, men folka bak. 

Anonymkode: 6eed9...551

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å se dokumentaren Betting on Zero, og høre podcasten The Dream hvor de går skikkelig i dybden på MLM i USA. Det er SÅ fascinerende. 

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Kjetil E said:

Faktisk så har du i USA og Canada noen bær som her i Europa selges som blåbær, men som ikke er den vanlige blåbæra vi er kjent med i Norge. Den er noe større, mildere på smak og har ikke den lilla fruktsaften som du får ut av vanlige blåbær. Den selges ofte som blåbær her men er ikke helt de vi regner som blåbær. De har og vanlige blåbær i USA og Canada.

Hva i alle dager har det å gjøre med denne tråden?

Anonymkode: 39d73...fc1

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager har det å gjøre med denne tråden?

Anonymkode: 39d73...fc1

Undskyld jeg siterte feil innlegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, President Chimp skrev:

En kompis av broren min hadde blitt frelst av noe lignende. Bare at de solgte noe shakes med «blåbær fra Nord-vest Canada mot Alaska», helt spesielle blåbær som hadde så mye antioksidanter at helsen til både han og kona hadde blitt så ekstremt forbedret! 

De satt der med salgskit’et sitt og forsøkte forkynne. Så stilte jeg et par spørsmål:

- Blåbær fra Canada ja? La oss se hvilke arter av blåbær det er snakk om da. Søker opp blåbær Canada på Wikipedia. Jasså, samme blåbær som vi har i Norge gitt! Hmm, det har jeg spist hele livet. 

- Dersom dette er så utrolig bra for helsen, hvorfor selges det ikke i butikk? Skulle tro det var langt mer å tjene om det hadde blitt distribuert i det ordinære markedet? 

Spesielt siste spørsmålet er noe man kan stille til alle disse selskapene. Dersom produktene er så vidunderlige, hvorfor selges de ikke i butikk? Det sier seg selv etter litt logisk tenking at produktene I seg selv ikke har en dritt med forretningsstrategien å gjøre. Dette er rett og slett svindel. 

Faktisk så har du i USA og Canada noen bær som her i Europa selges som blåbær, men som ikke er den vanlige blåbæra vi er kjent med i Norge. Den er noe større, mildere på smak og har ikke den lilla fruktsaften som du får ut av vanlige blåbær. Den selges ofte som blåbær her men er ikke helt de vi regner som blåbær. De har og vanlige blåbær i USA og Canada.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme greia er det med forever living! De folkene der er like gale. Produktene er helt ok! ingenting ekstraordinært liksom, men ifølge dem selv så redder disse produktene omtrent liv 😂🥴🙄

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...