Gå til innhold

Herbalife-sekten! Min venninne er fanget, er det flere her inne som har erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser disse damene har invadert reelsfeeden min på Instagram. Hvor de snakker masse om #networkmarketing. Det morsomme er at jeg må lete så sjukt mye for å finne ut hva de prøver å markedsføre 🙈

Anonymkode: 0f398...c60

Haha, min også. Og jeg blir faktisk veldig fascinert og må se på de. Den klassiske er at de har en sang (som er sånn where are you from osv) - så peker de på tekst de har skrevet. Eller klager over at alle har fordommer mot «networkmarketing. Men jeg har også lurt veldig på hvor de faktisk selger tingene- ikke på insta iallefall. 
 

 

Anonymkode: e80d4...4f2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men mener disse Herbalife-folkene i fullt alvor at tilskudd og shaker er bedre enn vanlig mat, altså???

For meg er slike ting noe man må ty til fordi man av ulike grunner ikke kan spise normal mat, f.eks. pga. sykdom eller lignende.

MAT er det som er best. Da får man inn næringsstoffene i den strukturen som kroppen har blitt tilvent gjennom tusenvis av år med evolusjon.

Og det som den representanten skrev på noen sider tidligere, om at det er vanskelig å få dekt kroppens behov for makro- og mikronæringsstoffer gjennom et vanlig kosthold, er FEIL. Det er bare noen hun/han har "lært" på sektmøtene deres.

For det at man har estimert et dagsbehov for X mg av dette, og Y mg av hint, er ikke det samme som at man hver dag må ha en perfekt fordeling av de ulike næringsstoffene. Det jevner seg ut over tid. 

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Husker jeg så en video av ei som hadde slutta på Youtube. Hun hadde klart seg relativt greit og tjent ok med penger, så hun hadde kjøpt seg ny bil og dratt masse på ferie osv. Så plutselig kom skattemyndighetene og ba henne betale skatt for de årene hun hadde vært selvstendig næringsdrivende. Nei, det hadde ingen fortalt henne om, de skattepengene var brukt på Mercedes, så nå var hun gjeldsslave. Altså…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist å se hvor lett hjernevasket mennesker blir av dette, kaller seg grundere/forretningskvinner. Utrolig flaut, de fleste som starter å selge dette er ofte lite oppegående mennesker.

Egen erfaring:

- Kollega som spilte såå hyggelig, pga hun skulle prakke på meg dette. Etterpå ble tonen det motsatte, nå hilser hun ikke på meg lenger.

- Mistet en god venninne til herbalife, nå omgås hun KUN herbalife-selgere. 

- Min tante brukte mange tusen på dette, trodde hun skulle gå ned i vekt/bli sunn.

Trist at dette er lov, det er jo hjernevasking og utnyttelse av mennesker. Som en relegiøs sekt.

Anonymkode: c257e...b23

  • Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk venneforespørsel av en ny nabo. Så hyggelig, tenkte jeg. Men det var bare for å kunne invitere meg inn i gruppa si. Vet ikke hvilken MLM, noe sminkegreier eller noe sånt. Jeg takket nei🙃

Anonymkode: 390ce...93f

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

En tidligere kollega (10 år tilbake i tid) begynte ut av det blå å like postene mine på SoMe, så gikk hun over til å kommentere, og så til å sende meg DM med hyggelige hilsner. Vi smalltalket litt på DM (hun startet alltid) i en periode, og det var hyggelig. Fram til hun selvfølgelig kom med noe salgsgreier for pyramidespillet hun var sugd inn i. Og herreguuuud så ubehagelig og kleint.

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å se det er liv i denne tråden :) Er nok mange som har opplevd overgrep fra Herbalife-gærninger.

Anonymkode: c257e...b23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/20/2020 at 10:15 AM, Carrot said:

Jeg er distributør og bruker og har et helt normalt liv, normale venner og normal jobb - ikke noe sektfølelse 😂 hvis det å ha fokus på hva man putter i seg, når, trening og et generelt fokus på egen helse er sekt so be it liksom, jeg kan leve med det.. 

og likevel kaller du deg for Carrot😂 litt sekt vel. Heter andre der typ «flower», «waterlilly» osv. Det 

Anonymkode: 9ef2a...daa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

og likevel kaller du deg for Carrot😂 litt sekt vel. Heter andre der typ «flower», «waterlilly» osv. Det 

Anonymkode: 9ef2a...daa

Ingen oppegående mennesker bruker Herbalife.

Ferdig snakka.

Anonymkode: c257e...b23

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste vi nå blir spammet med er eteriske oljer (Doterra). Makan til massesuggesjon. Ingen grenser for hva de oljene kan kurere😡

Anonymkode: 9ef2a...daa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det siste vi nå blir spammet med er eteriske oljer (Doterra). Makan til massesuggesjon. Ingen grenser for hva de oljene kan kurere😡

Anonymkode: 9ef2a...daa

Det som skremmer meg er hvor lett mennesket blir hjernevasket og lurt.

Mennesker man så på som oppegående, "høyt utdannet". Som går rett på limpinnen, noen forteller de at de skal tjene masse penger. At det er gode produkter. 

I dag er man jo såpass opplyst, hvorfor går folk rett i fella?

Anonymkode: c257e...b23

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doterra: jeg hater den eimen av urter og damp som følger med når naboene mine åpner døren. Hele oppgangen lukter av varm fis, og de prøver stadig å fortelle meg at timian-olje kan brukes på focaccia, lavendel på brystet for å få sove og gurkemeie skal fri meg fra kronisk sykdom (etc). Det med timian er høl i huet, det er mye billigere og bedre å kjøpe friske urter, lavendel på brystet er sikkert fint for noen, men det gjør bare at jeg må nyse (tåler ikke sterk lukt), men gurkemeie mot smerte er så JÆVLIG FREKT etter at jeg har brukt ÅREVIS med leger og fysioterapeuter og spesialister på å finne riktig balanse mellom medikamenter, trening og hvile så jeg kan stå i 100% jobb selv med en heftig kronisk smertesykdom. Folk eier ikke skam. 

Anonymkode: b9b16...37a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Doterra: jeg hater den eimen av urter og damp som følger med når naboene mine åpner døren. Hele oppgangen lukter av varm fis, og de prøver stadig å fortelle meg at timian-olje kan brukes på focaccia, lavendel på brystet for å få sove og gurkemeie skal fri meg fra kronisk sykdom (etc). Det med timian er høl i huet, det er mye billigere og bedre å kjøpe friske urter, lavendel på brystet er sikkert fint for noen, men det gjør bare at jeg må nyse (tåler ikke sterk lukt), men gurkemeie mot smerte er så JÆVLIG FREKT etter at jeg har brukt ÅREVIS med leger og fysioterapeuter og spesialister på å finne riktig balanse mellom medikamenter, trening og hvile så jeg kan stå i 100% jobb selv med en heftig kronisk smertesykdom. Folk eier ikke skam. 

Anonymkode: b9b16...37a

Veldig lik erfaring som deg.

Familiemedlem mente oljene kunne hjelpe sønnen min (alvorlig kronisk sykdom). 
 

Ble så paff og lei meg at jeg mistet ord.

 

Kjenner jeg får skikkelig forakt 

Anonymkode: 9ef2a...daa

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig lik erfaring som deg.

Familiemedlem mente oljene kunne hjelpe sønnen min (alvorlig kronisk sykdom). 
 

Ble så paff og lei meg at jeg mistet ord.

 

Kjenner jeg får skikkelig forakt 

Anonymkode: 9ef2a...daa

Familiemedlemmer prøver å pushe Doterra på meg fordi de mener det vil kurere aspergeren min, som er noe jeg ikke vil ha kurert i utgangspunktet da det å ha asperger er noe jeg ikke anser som noe problem. Syns det er så frekt.

Anonymkode: 288be...e23

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Familiemedlemmer prøver å pushe Doterra på meg fordi de mener det vil kurere aspergeren min, som er noe jeg ikke vil ha kurert i utgangspunktet da det å ha asperger er noe jeg ikke anser som noe problem. Syns det er så frekt.

Anonymkode: 288be...e23

En kollega mente oljer og urter kunne kurere (ja, kurere faktisk) min sønns ADHD. 

Anonymkode: a98e4...2e8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.5.2021 den 13.48):

Haha, min også. Og jeg blir faktisk veldig fascinert og må se på de. Den klassiske er at de har en sang (som er sånn where are you from osv) - så peker de på tekst de har skrevet. Eller klager over at alle har fordommer mot «networkmarketing. Men jeg har også lurt veldig på hvor de faktisk selger tingene- ikke på insta iallefall. 
 

 

Anonymkode: e80d4...4f2

De selger det i de private gruppene på Facebook 🙄 beauty secrets by <sett inn valgfri fornavn>

Anonymkode: f5c7f...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Veldig lik erfaring som deg.

Familiemedlem mente oljene kunne hjelpe sønnen min (alvorlig kronisk sykdom). 
 

Ble så paff og lei meg at jeg mistet ord.

 

Kjenner jeg får skikkelig forakt 

Anonymkode: 9ef2a...daa

Det har jeg også opplevd. Da jeg fikk min diagnose opplevde jeg at enkelte "alternative" venner begynte å fortelle meg om hvordan sykdommen enkelt kunne kureres. Noen foreslo kosthold (raw food, importerte bær, etc.), mens andre var hellig overbevist om at jeg det var oljer og tilskudd som skulle fikse det. Fikk en hel haug med Youtube-linker. Et par av dem ble ganske sinna da jeg sa jeg ikke helt hadde troa på influenserkosthold, essensielle oljer eller homøopati, og heller ville stole på fastlegen og gastromedisinerne på sykehuset.

Synes hele affæren ærlig talt var ganske trist. De mener det jo godt, men de er så frelst av livsstilskult og MLM at de ikke klarer å se problemene med det.

Anonymkode: a4add...e65

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hører gjerne mer crazy historier her... 😅

Anonymkode: c257e...b23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurven skrev (1 time siden):

😯 eksisterer det fortsatt, husker at noen drev med herbalife og natures own men det var i 1999

Det eksisterer i aller høyeste grad, men ble vel litt amputert for de selgerene også i coronatid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...