Gå til innhold

Herbalife-sekten! Min venninne er fanget, er det flere her inne som har erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ei venninne av meg fra tenårene er blitt Herbalife «frelst». Spammer ned både FB, snap og Insta om hvor fantastisk dette er, påstår hun har fått et nytt liv etter hun begynte med det. Det de færreste vet, er at hun er slankeoperert. Folk tror jo det er Herbalife som har gjort at hun er gått ned 50 kg. 
Det er selfies opp og ned og i mente hele tiden og bilder av frokost og visdomsord om hvor verdifull du er og lag deg en god dag flere ganger om dagen. Scroller glatt forbi 🫣

Anonymkode: e4fdd...cc7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble selv forsøkt rekruttert en gang for mange år siden. Ble stoppet på Aker Brygge mens jeg gikk tur med ei venninne.

Var 18 år, og de spurte om vi var på jakt etter jobb? Ble invitert til det jeg trodde var et jobbintervju noen dager senere.

Dukket opp på avtalt tid og sted, og det viste seg å være en sal full av folk, og de på toppen av pyramiden lagde Halleluja stemning på scenen og snakket om hvor mange millioner de tjente på dette.

Skjønte raskt at dette ikke var noe for meg, og forsøkte å snike meg ut. 
Ble raskt hindret i å forlate lokale, for en i «sekten» ville snakke med meg først.

Følte meg tvunget til å kjøpe en startpakke til 1000 kr som jeg skulle bruke når jeg skulle overtale andre til å kjøpe.

Gikk grinene derfra til toget 🙈

Ringte dagen etter å sa jeg angret, fikk gudskjelov levert pakka tilbake og fikk igjen pengene.

Aldri mer…

Anonymkode: 6d28c...008

  • Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ei venninne av meg fra tenårene er blitt Herbalife «frelst». Spammer ned både FB, snap og Insta om hvor fantastisk dette er, påstår hun har fått et nytt liv etter hun begynte med det. Det de færreste vet, er at hun er slankeoperert. Folk tror jo det er Herbalife som har gjort at hun er gått ned 50 kg. 
Det er selfies opp og ned og i mente hele tiden og bilder av frokost og visdomsord om hvor verdifull du er og lag deg en god dag flere ganger om dagen. Scroller glatt forbi 🫣

Anonymkode: e4fdd...cc7

Sånt synes jeg er så uetisk! Har selv to venner på Facebook som hadde store plager ifm sykdom og som ble mye bedre! (Fra ute av arb.livet til delvis tilbake i jobb). Jeg har den samme sykdommen og gjorde nøyaktig det samme som de for å bli bedre og vi hadde mye kontakt i den perioden. (Jeg er også delvis tilbake i jobb)

ETTER de ble bedre har de begge to begynt å selge Rain Frøernæring og begge skriver bl.a på Facebook og insta hvor syk de var før og hva Rain hjelper mot. ALTSÅ HVA?🙈 Det er jo ikke sant!! Det stemmer at de har blitt bedre, men ikke av Rain alene hvertfall. Kan godt hende Rain hjelper dem altså, men de hopper jo bukk over alt vi gjorde for å komme dit vi er i dag.


(Ps: Jeg har prøvd Rain og merket ingenting - hjalp ikke meg noe som helst) 

Anonymkode: 116b5...306

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt lenge med utmattelse. Er under utredning, og vet fortsatt ikke helt hva det er. Men er nok noe som begynner å ligne på ME. Uansett, jeg har slitt med magen størsteparten av mitt voksne liv. Føler jeg har prøvd «alt». Unngått brød. Laktose. Sukker. Karbohydrater. Slitsomt. Liksom ikke noe man kan spise til slutt. Jeg har (har fortsatt) store fordommer til Herbalife. Det er noen gamle barndomsvenner som driver med det, og det er så religiøs-hallelujastemning at jeg blir irritert. Det er en litt «enkel» person som holder på slik også. Hun er perfekt offer. MEN, jeg har gjennom en annen bekjent fått prøve shake. Til min store irritasjon så har jeg jo blitt nysgjerrig, liksom. Og jeg er helt fin i magen. Helt fin! Og spiser mindre fordi jeg er mett lengre. Tar en shake til kvelds og en til frokost. Og vanlig lunsj og middag. Vet ikke om det påvirker vekten på sikt, eller om energien kommer til å bli merkbart bedre. Men jeg begynner å føle på litt mer energi. Det kan være placebo, selvsagt. 
Jeg tror ikke Herbalife er svaret for alle. Men ser at det kan være en slags hjelp for å komme igang med en livsstilsendring. Jeg kommer ikke til å markedsføre eller selge til noen. Men dette funker for meg. 

Anonymkode: ac747...9d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har slitt lenge med utmattelse. Er under utredning, og vet fortsatt ikke helt hva det er. Men er nok noe som begynner å ligne på ME. Uansett, jeg har slitt med magen størsteparten av mitt voksne liv. Føler jeg har prøvd «alt». Unngått brød. Laktose. Sukker. Karbohydrater. Slitsomt. Liksom ikke noe man kan spise til slutt. Jeg har (har fortsatt) store fordommer til Herbalife. Det er noen gamle barndomsvenner som driver med det, og det er så religiøs-hallelujastemning at jeg blir irritert. Det er en litt «enkel» person som holder på slik også. Hun er perfekt offer. MEN, jeg har gjennom en annen bekjent fått prøve shake. Til min store irritasjon så har jeg jo blitt nysgjerrig, liksom. Og jeg er helt fin i magen. Helt fin! Og spiser mindre fordi jeg er mett lengre. Tar en shake til kvelds og en til frokost. Og vanlig lunsj og middag. Vet ikke om det påvirker vekten på sikt, eller om energien kommer til å bli merkbart bedre. Men jeg begynner å føle på litt mer energi. Det kan være placebo, selvsagt. 
Jeg tror ikke Herbalife er svaret for alle. Men ser at det kan være en slags hjelp for å komme igang med en livsstilsendring. Jeg kommer ikke til å markedsføre eller selge til noen. Men dette funker for meg. 

Anonymkode: ac747...9d7

At det funker for noen er det jo ingen tvil om, og det er jo helt supert at du har merket bedring på dine helseplager ❤️ 

Men det er ikke løsningen på alle verdensproblemer, en kur mot corona og fred i midtøsten slik mange selgere omtrent skal ha det til. 

En venninne solgte it works en periode. Hun ble aldri helfrelst, men likte produktene selv. Når pandemien kom ble de omtrent oppfordret fra firmaet til å pushe på at det hjalp/beskyttet mot korona! Da sluttet venninnen min på dagen! Det er så uetisk som det kan få blitt!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har slitt lenge med utmattelse. Er under utredning, og vet fortsatt ikke helt hva det er. Men er nok noe som begynner å ligne på ME. Uansett, jeg har slitt med magen størsteparten av mitt voksne liv. Føler jeg har prøvd «alt». Unngått brød. Laktose. Sukker. Karbohydrater. Slitsomt. Liksom ikke noe man kan spise til slutt. Jeg har (har fortsatt) store fordommer til Herbalife. Det er noen gamle barndomsvenner som driver med det, og det er så religiøs-hallelujastemning at jeg blir irritert. Det er en litt «enkel» person som holder på slik også. Hun er perfekt offer. MEN, jeg har gjennom en annen bekjent fått prøve shake. Til min store irritasjon så har jeg jo blitt nysgjerrig, liksom. Og jeg er helt fin i magen. Helt fin! Og spiser mindre fordi jeg er mett lengre. Tar en shake til kvelds og en til frokost. Og vanlig lunsj og middag. Vet ikke om det påvirker vekten på sikt, eller om energien kommer til å bli merkbart bedre. Men jeg begynner å føle på litt mer energi. Det kan være placebo, selvsagt. 
Jeg tror ikke Herbalife er svaret for alle. Men ser at det kan være en slags hjelp for å komme igang med en livsstilsendring. Jeg kommer ikke til å markedsføre eller selge til noen. Men dette funker for meg. 

Anonymkode: ac747...9d7

Så fint å høre! Jeg har også funnet et MLM-produkt som funger for meg (utmattelse). Ikke herbalife. Jeg tror det finnes gode produkter innen MLM, men det funker for noen, og ikke for andre. Sånn er det bare!

Anonymkode: 116b5...306

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (På 24.3.2022 den 20.26):

Stemmer det, men hele familien til Karl Erik er slaver, mor, far og begge søstrene.

Jeg fulgte henne på instagram, men slettet meg fra insta.

Mitt inntrykk var at de kun omgås herbalifemennesker....deltar på seminarer, booster hverandre...sjokkerende å se på. Er jo totalt hjernevasket alle sammen. Som en religiøs sekt.

Hvorfor er folk så lettlurte? Klarer ikke å se på slike mennesker som oppegående.

Anonymkode: c257e...b23

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fulgte henne på instagram, men slettet meg fra insta.

Mitt inntrykk var at de kun omgås herbalifemennesker....deltar på seminarer, booster hverandre...sjokkerende å se på. Er jo totalt hjernevasket alle sammen. Som en religiøs sekt.

Hvorfor er folk så lettlurte? Klarer ikke å se på slike mennesker som oppegående.

Anonymkode: c257e...b23

Man skal ikke undervurdere effekten av hjernevasking..... Det er det jo ganske mange eksempler på oppigjennom historien dessverre. 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (3 minutter siden):

Man skal ikke undervurdere effekten av hjernevasking..... Det er det jo ganske mange eksempler på oppigjennom historien dessverre. 

Joda, men noe så enkelt som herbalife. Det er jo velkjent at dette er MLM og et tulleprodukt. Nok av info på nettet..

Anonymkode: c257e...b23

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (4 minutter siden):

Hva er innholdet i de shakene, egentlig?

Et dårlig produkt.

Kjøp deg heller et proteinpulver av god kvalitet i stedet, som for eks Myrevolution osv.

Anonymkode: c257e...b23

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Et dårlig produkt.

Kjøp deg heller et proteinpulver av god kvalitet i stedet, som for eks Myrevolution osv.

Anonymkode: c257e...b23

Det var vel ikke helt svar på spørsmålet. :ler:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BobbySocks skrev (13 minutter siden):

Hva er innholdet i de shakene, egentlig?

Sammenlignet med andre produkter er det lite revolusjonerende. Kommer litt an på hvilken shake du mener. Du kan finne oversikt over næringsinnhold ved å Google. Satt en kveld å sammenlignet herbalife sine produkter med tilsvarende, og det er ikke verdt pengene. 

Anonymkode: c29d3...6eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (15 minutter siden):

Hva er innholdet i de shakene, egentlig?

De reklamerer blant annet med følgende bilde. 1kg proteinpulver som skal brukes etter trening koster hos herbalife over 700kr. Noe de prøver å rettferdiggjøre med å vise til at ett produkt til over 700kr inneholder det samme som alle de produktene til venstre, som totalt koster langt mer. Realiteten er at omtrent ingen har behov for alle disse produktene. Mye får man i seg nok av ved å spise normal mat. De fleste jeg kjenner som driver med herbalife er også damer i 40års alderen som jogger litt og gjør noen halvdårlige knebøy ett par ganger i uka. Dette er ikke mennesker som vil dra særlig nytte av alt dette. 6893813_e926bf3a27187b35b473080fd965ebbd(1).thumb.jpg.76c63d19df29282005b7273b231ae1a7.jpg

Anonymkode: c29d3...6eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har slitt lenge med utmattelse. Er under utredning, og vet fortsatt ikke helt hva det er. Men er nok noe som begynner å ligne på ME. Uansett, jeg har slitt med magen størsteparten av mitt voksne liv. Føler jeg har prøvd «alt». Unngått brød. Laktose. Sukker. Karbohydrater. Slitsomt. Liksom ikke noe man kan spise til slutt. Jeg har (har fortsatt) store fordommer til Herbalife. Det er noen gamle barndomsvenner som driver med det, og det er så religiøs-hallelujastemning at jeg blir irritert. Det er en litt «enkel» person som holder på slik også. Hun er perfekt offer. MEN, jeg har gjennom en annen bekjent fått prøve shake. Til min store irritasjon så har jeg jo blitt nysgjerrig, liksom. Og jeg er helt fin i magen. Helt fin! Og spiser mindre fordi jeg er mett lengre. Tar en shake til kvelds og en til frokost. Og vanlig lunsj og middag. Vet ikke om det påvirker vekten på sikt, eller om energien kommer til å bli merkbart bedre. Men jeg begynner å føle på litt mer energi. Det kan være placebo, selvsagt. 
Jeg tror ikke Herbalife er svaret for alle. Men ser at det kan være en slags hjelp for å komme igang med en livsstilsendring. Jeg kommer ikke til å markedsføre eller selge til noen. Men dette funker for meg. 

Anonymkode: ac747...9d7

 

Sirah skrev (6 timer siden):

At det funker for noen er det jo ingen tvil om, og det er jo helt supert at du har merket bedring på dine helseplager ❤️ 

Men det er ikke løsningen på alle verdensproblemer, en kur mot corona og fred i midtøsten slik mange selgere omtrent skal ha det til. 

En venninne solgte it works en periode. Hun ble aldri helfrelst, men likte produktene selv. Når pandemien kom ble de omtrent oppfordret fra firmaet til å pushe på at det hjalp/beskyttet mot korona! Da sluttet venninnen min på dagen! Det er så uetisk som det kan få blitt!

 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så fint å høre! Jeg har også funnet et MLM-produkt som funger for meg (utmattelse). Ikke herbalife. Jeg tror det finnes gode produkter innen MLM, men det funker for noen, og ikke for andre. Sånn er det bare!

Anonymkode: 116b5...306

Problemet er at mennesker tror produkter fra MLM er revolusjonerende, og bruker store summer på produkter som skal hjelpe mot helseplager. Fint om det fungerer, men da finner man garantert rimeligere alternativer. Er MLM produkter som påstås skal helbrede alt fra MS og ME til asperger. Har flere i familien som sliter med helsa, og som bruker store summer på MLM-produkter som har null funksjon. Kan godt betale for placebo, men da er det billigere å kjøpe en boks suketter man kan sutte på. 

Anonymkode: c29d3...6eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De reklamerer blant annet med følgende bilde. 1kg proteinpulver som skal brukes etter trening koster hos herbalife over 700kr. Noe de prøver å rettferdiggjøre med å vise til at ett produkt til over 700kr inneholder det samme som alle de produktene til venstre, som totalt koster langt mer. Realiteten er at omtrent ingen har behov for alle disse produktene. Mye får man i seg nok av ved å spise normal mat. De fleste jeg kjenner som driver med herbalife er også damer i 40års alderen som jogger litt og gjør noen halvdårlige knebøy ett par ganger i uka. Dette er ikke mennesker som vil dra særlig nytte av alt dette. 6893813_e926bf3a27187b35b473080fd965ebbd(1).thumb.jpg.76c63d19df29282005b7273b231ae1a7.jpg

Anonymkode: c29d3...6eb

Og så smaker det mel.....

Anonymkode: c29d3...6eb

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

 

Problemet er at mennesker tror produkter fra MLM er revolusjonerende, og bruker store summer på produkter som skal hjelpe mot helseplager. Fint om det fungerer, men da finner man garantert rimeligere alternativer. Er MLM produkter som påstås skal helbrede alt fra MS og ME til asperger. Har flere i familien som sliter med helsa, og som bruker store summer på MLM-produkter som har null funksjon. Kan godt betale for placebo, men da er det billigere å kjøpe en boks suketter man kan sutte på. 

Anonymkode: c29d3...6eb

For meg må det ikke være Herbalife. Det er jo dyrt! Jeg er svært mottakelig for andre forslag. Så lenge det inneholder den næringen jeg trenger i et måltid og det funker for magen. 

Anonymkode: ac747...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

 

 

Problemet er at mennesker tror produkter fra MLM er revolusjonerende, og bruker store summer på produkter som skal hjelpe mot helseplager. Fint om det fungerer, men da finner man garantert rimeligere alternativer. Er MLM produkter som påstås skal helbrede alt fra MS og ME til asperger. Har flere i familien som sliter med helsa, og som bruker store summer på MLM-produkter som har null funksjon. Kan godt betale for placebo, men da er det billigere å kjøpe en boks suketter man kan sutte på. 

Anonymkode: c29d3...6eb

👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Joda, men noe så enkelt som herbalife. Det er jo velkjent at dette er MLM og et tulleprodukt. Nok av info på nettet..

Anonymkode: c257e...b23

Jeg er personlig helt enig med deg… forstår det ikke selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...