Gå til innhold

Herbalife-sekten! Min venninne er fanget, er det flere her inne som har erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pyramidespill er jo laget for å alltid profitere mer og mer oppover. Utrolig enkelt å la seg rive med og kjøpe inn store startkit med lovnader fra de som sitter høyere opp om hvor enkelt det er å komme seg dit. Husker ikke matten bak, men noen hadde regnet på hvor stor sjanse man har for å kunne gjøre ålreit business ut av det og den er håpløst liten dessverre. 

Jeg må innrømme at jeg har vært borti gode MLM-produkter før da, noe som egentlig bare skulle mangle siden de er avhengige av lojale kunder. Enjo var stort der jeg bodde før for mange år siden, veldig gode renholdsprodukter. Samme med Tupperware som har et par dingser som er kjempestygge, men som man fort lærer seg å elske. Jeg hadde også en parfyme fra Oriflame før som var ren lykke å ta på seg. Og selv om jeg synes Herbalife er utrolig slitsomt, hjalp shakene deres meg noe enormt da jeg måtte gå raskt og mye ned i vekt før en operasjon og jeg ble kvalm av absolutt alle andre typer shaker. 

Issuet ligger nok heller i lite holdbare forretningsmodeller som gjerne utnytter godtroende folk. Jeg har likevel vært borti folk med et mer nøkternt forhold til produktene de selger hvor de startet som forhandler for å få tilgang til produktene enkelt selv, også lar de venner og familie være i fred med mindre de selv tar kontakt. Altså folk som ikke er så nøye på det med pengene. 

Anonymkode: 9be26...e1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 5.2.2024 den 20.40):

Trodde jeg hadde møtt en ny venninne på trening, hun inviterte på lunsj etter trening en gang og I kid you not, flekka opp en marykay bag på kafeen utover hele bordet og skulle selge :( hvorfor later de som om de vil være venn i det hele tatt? Manipulasjon. 

Anonymkode: 6a98e...0b3

Jeg har opplevd det og, men hun var jehovas vitne. Jehovas vitne liksom. Mest turn offe som finnes. 

Anonymkode: a0aab...b90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I studietiden for 15 år siden var jeg og en stor gjeng av mine venner samlet hjemme hos noen. Plutselig ringen en kamerat fra videregående og spør om jeg vil treffes. Ja, det er bare å komme sier jeg. Han kom og ble med på festen, vi hadde masse kleine leker og hadde deg kjempegøy. Plutselig drar han opp produkter fra forever living (kl 23 på kvelden) og begynner et langt salgsforedrag. Noe så kleint!! Her brukte han mitt vennskap til å "snike" seg innpå mine venner. Jeg følte meg satt i forlegenhet og utnyttet. Jeg ble flau for at jeg hadde invitert han inn med vennene mine. Dette fikk han streng beskjed om dagen etterpå og jeg har ikke truffet han siden. 

Anonymkode: 9caff...022

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Pyramidespill er jo laget for å alltid profitere mer og mer oppover. Utrolig enkelt å la seg rive med og kjøpe inn store startkit med lovnader fra de som sitter høyere opp om hvor enkelt det er å komme seg dit. Husker ikke matten bak, men noen hadde regnet på hvor stor sjanse man har for å kunne gjøre ålreit business ut av det og den er håpløst liten dessverre. 

Anonymkode: 9be26...e1b

Ja, derfor jeg ser på slike mennesker som veldig dumme.

Anonymkode: 6a120...303

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En barndomsvenninne selger noe MLM-greier og har fått seg jobb på NAV nå. Bor i ei lita bygd. Det kan ikke være bra vel?! Rart at ikke sjefen har reagert på det.

Anonymkode: 2e550...9d4

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

En barndomsvenninne selger noe MLM-greier og har fått seg jobb på NAV nå. Bor i ei lita bygd. Det kan ikke være bra vel?! Rart at ikke sjefen har reagert på det.

Anonymkode: 2e550...9d4

NAV stiller ingen krav til ansatte.

Anonymkode: 6a120...303

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja, derfor jeg ser på slike mennesker som veldig dumme.

Anonymkode: 6a120...303

De er dumme ja, Mn også veldig sårbare . Mlm går etter sårbare , naive mennesker som trenger en «sekt « å høre til . Syns synd i dem. De taper både venner og penger . Å ikke minst tid , den tiden de kaster bort på å berike folk som sitter på toppen av pyramide . Kynisk bransje . 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

De er dumme ja, Mn også veldig sårbare . Mlm går etter sårbare , naive mennesker som trenger en «sekt « å høre til . Syns synd i dem. De taper både venner og penger . Å ikke minst tid , den tiden de kaster bort på å berike folk som sitter på toppen av pyramide . Kynisk bransje . 

Jeg tror endel av de som blir med er uten venner også....trist, de blir utnyttet. Om de slutter med MLM så forsvinner jo alle "vennene"...

Anonymkode: 6a120...303

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror endel av de som blir med er uten venner også....trist, de blir utnyttet. Om de slutter med MLM så forsvinner jo alle "vennene"...

Anonymkode: 6a120...303

Ja, det er gjerne folk uten så stort nettverk . Som dras mot en manipulerende bransje som en mygg mot lyset  . Å når de først er fanget i det, forsvinner de få vennene de faktisk hadde og . Trist å være vitne til . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NiceOrNothing said:

Ja, det er gjerne folk uten så stort nettverk . Som dras mot en manipulerende bransje som en mygg mot lyset  . Å når de først er fanget i det, forsvinner de få vennene de faktisk hadde og . Trist å være vitne til . 

Jeg har en mamma som er i den situasjonen. Hun er i tillegg narkoman og psykisk syk (personlighetsforstyrrelse, suicidal og mye mer). Hun har ingen ekte venner og ingen kontakt med noen i slekta. Ingen vil være sammen med henne. Hun er en tapt sjel. Dette har pågått siden 80-tallet. 

Anonymkode: 64757...a42

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

NAV stiller ingen krav til ansatte.

Anonymkode: 6a120...303

Jeg håper bare de/hun passer på habiliteten og det etiske. Hun vil gjennom å jobbe med sosialhjelp få tilgang til sensitive opplysninger om den samme gruppen mennesker i bygda som vil være målgruppe for hennes MLM. Kan godt hende det bare er mine egne fordommer, men jeg gjetter at det er de samme som faller for MLM som søker om sosialhjelp. Kan tenkes at det ikke er noe problem overhodet, men håper de passer på.

.

Anonymkode: 2e550...9d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en mamma som er i den situasjonen. Hun er i tillegg narkoman og psykisk syk (personlighetsforstyrrelse, suicidal og mye mer). Hun har ingen ekte venner og ingen kontakt med noen i slekta. Ingen vil være sammen med henne. Hun er en tapt sjel. Dette har pågått siden 80-tallet. 

Anonymkode: 64757...a42

Så trist å høre . Ja, det sier jo mye om bransjen , når de headhunter folk som sliter i livet fra før . Ingenting blir jo bedre av å henge med mlm folk / bransjen . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.2.2024 den 10.57):

Er det samme opplegg med Frønæring?

Anonymkode: fa9ed...ec6

Ja det lurer jeg på å om noen har erfaring med frøernæring

Anonymkode: 51f54...ef7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er eksperter på få deg til å kjøpe. Overtalelssevnen er enorm. Og dessuten er de ofte konspifolk. 

Jeg hadde ei venninne som var selger for forever living.  Ble spurt om jeg kunne ha det hjemme hos meg. Jeg hadde aldri hørt om konseptet før, men tenkte ok...ja. 

Så kommer venninnen min med ei dame med flagrende klær, gigantiske gullsmykker og bustete krøller. Det første hun klager over er serveringen mi .  Jeg hadde hjemmelagde skoleboller men jeg var visst helt gal som serverte det.

"Det er jo ren gift. Det er farlig å spise sånne.  Visste du at sukker har samme kjemiske forbindelse som aresnikk? Ville du funnet på å spise aresnikk? Nei, så hvorfor spiser du sukker da?"

Folk med kroniske ,uhelbredelige sykdommer hadde visst blitt frisk på konsentrert rosmarin eleksir,  ei venninne som er selger kom på døra mi og pushet på meg aloe vera da jeg hadde 2,5 grads forbrenning. Ville at jeg skulle fjerne bandasjer og smøre direkte på brannsår i de dagene det var mest kritisk for infeksjon og selvsagt var det hun som hadde rett og ikke legen. 

Nesten alle jeg har hørt om i forever living miljøet er i konspigryta og tror på triangler og illumunati den hellige gral eller wicca,  at Putin egentlig er en folkehelt uten at folk har oppdaget det ennå,  homofil og pedofil er omtrent det samme,  vaksiner kontrollerer folk, ANON og verdensøkonomien. Digger Durek, holistisk ditt og datt,  tarot og krystallkuler.......og så snart de forstår at forever living også er en hoax, forsvinner de stille ut døra, nekter å snakke om det og later som om de gikk ut av det frivillig med stor fortjeneste fordi det er skamfullt å bli svindlet 

Endret av Laraa
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.6.2022 den 18.37):

Det vil jeg si. Vært på «vekkelsesmøte» før og det var når parabener var på dagsorden. Da ble vi fortalt hva vi skulle svare dersom noen nevnte innholdet i produktene. Når det er sagt så har jeg hatt god effekt av propolis kremen de selger på eksemen min. Meldte meg inn for å kunne kjøpe produkter til rabattert pris 

Anonymkode: 58ede...c61

Propoliskremen har jeg brukt mye på vinteren når jeg går på ski, den funker omtrent som kuldekrem. Men ellers er det ikke så mye å skryte av🙈.

Anonymkode: 7bd5d...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår ikke at noen kan la seg lure av slike ting i dag, har i venninne som har gått rett på. Nå omgås hun kun herbalifere....kan ikke lovprise sine nye "venner" nok. Om hvordan de heier frem hverandre, reiser og turer stadig vekk. Når jeg sa nei til å kjøpe noe faset hun meg nesten helt ut, vi har kjent hverandre i ca 20år 🤨.

Ser på dette som en livsfarlig sekt, som bryter vekk familie og venner...har søkt rundt på instagram nå. Sett hvor sekt-preget dette er, alle som svarer i kommentarfeltene er jo også medlem av sekten. De omgås kun hverandre 🙄.

Anonymkode: 6a120...303

Det som er vittig med disse turene deres er jo at først må de selge så og så mye for i hele tatt få lov å være med, når de da har kvalifisert seg til en plass på turen så må de betale reisen selv….

Endret av Tessa12
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tessa12 skrev (2 timer siden):

Det som er vittig med disse turene deres er jo at først må de selge så og så mye for i hele tatt få lov å være med, når de da har kvalifisert seg til en plass på turen så må de betale reisen selv….

Jaha....hørtes ikke bra ut. :o 

Anonymkode: 6a120...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (10 timer siden):

De er eksperter på få deg til å kjøpe. Overtalelssevnen er enorm. Og dessuten er de ofte konspifolk. 

Jeg hadde ei venninne som var selger for forever living.  Ble spurt om jeg kunne ha det hjemme hos meg. Jeg hadde aldri hørt om konseptet før, men tenkte ok...ja. 

Så kommer venninnen min med ei dame med flagrende klær, gigantiske gullsmykker og bustete krøller. Det første hun klager over er serveringen mi .  Jeg hadde hjemmelagde skoleboller men jeg var visst helt gal som serverte det.

"Det er jo ren gift. Det er farlig å spise sånne.  Visste du at sukker har samme kjemiske forbindelse som aresnikk? Ville du funnet på å spise aresnikk? Nei, så hvorfor spiser du sukker da?"

Folk med kroniske ,uhelbredelige sykdommer hadde visst blitt frisk på konsentrert rosmarin eleksir,  ei venninne som er selger kom på døra mi og pushet på meg aloe vera da jeg hadde 2,5 grads forbrenning. Ville at jeg skulle fjerne bandasjer og smøre direkte på brannsår i de dagene det var mest kritisk for infeksjon og selvsagt var det hun som hadde rett og ikke legen. 

Nesten alle jeg har hørt om i forever living miljøet er i konspigryta og tror på triangler og illumunati den hellige gral eller wicca,  at Putin egentlig er en folkehelt uten at folk har oppdaget det ennå,  homofil og pedofil er omtrent det samme,  vaksiner kontrollerer folk, ANON og verdensøkonomien. Digger Durek, holistisk ditt og datt,  tarot og krystallkuler.......og så snart de forstår at forever living også er en hoax, forsvinner de stille ut døra, nekter å snakke om det og later som om de gikk ut av det frivillig med stor fortjeneste fordi det er skamfullt å bli svindlet 

Den eneste i min omgangskrets som tror på (alle!) konspirasjonsteorier driver også med NuSkin. MLM-greiene er dermed noe av det mest normale hun poster. 

Anonymkode: a459e...95e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (11 timer siden):

Det som er vittig med disse turene deres er jo at først må de selge så og så mye for i hele tatt få lov å være med, når de da har kvalifisert seg til en plass på turen så må de betale reisen selv….

Pyramidetoppene  håver vel inn prosenter for hver deltaker på tur tenker jeg. Så først lurer de folk til å selge mest mulig , for kvalifisere seg til en tur de må betale selv . Så tjener toppene på de i alle ledd . Også «premiene /turene «. Det glade vannvidd 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (36 minutter siden):

Pyramidetoppene  håver vel inn prosenter for hver deltaker på tur tenker jeg. Så først lurer de folk til å selge mest mulig , for kvalifisere seg til en tur de må betale selv . Så tjener toppene på de i alle ledd . Også «premiene /turene «. Det glade vannvidd 😅

Selvfølgelig er det de frekkeste på toppen som tjener, da gjerne uten å gjøre stort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...