Gå til innhold

Herbalife-sekten! Min venninne er fanget, er det flere her inne som har erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med Forever Living? Er det like ille?

Anonymkode: ca53f...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 20.8.2020 den 9.08):

Min venninne ble fanget av dette for 1år siden, nå er det helt tapt. Hun går stort i tøy med logoen på, drikkeflasker etc. Omgås bare mennesker som også er fra sekten sin. Som er såkalte selvstendig distributør! 🙂 

Hun har kuttet ut alle venninner som ikke ville kjøpe noe av henne, jeg gikk litt hardt ut å sa hva jeg synes om dette. Men på en fin måte, det tålte hun dårlig. Vi alle som var 5stk hadde ikke peiling på kosthold, eller livet som ikke ville kjøpe denne galskapen 😂

Hender jeg møter henne på butikken, jeg sier hei og smiler bredt hver gang... 🙂 

Nå har mannen hennes også startet.....🤣

Det som er morsomt med dette, er å se hvor lett mennesker hjernevaskes. Flokkmentaliteten, man tenker ikke selv. Må høre til noe, skremmende.

 

Regner med flere her inne har gode Herbalife-historier!

Anonymkode: 797ea...0ac

Kjenner noen ja, men siden jeg faktisk kan ernæring så prøver de seg ikke på meg

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (På 15.5.2022 den 19.32):

Noe av det værste jeg har lest om av å utnytte sin profesjon til å utnytte sårbare mennesker.

Er det en ting det virkelig finnes nok av, så er det næringsmidler/tilskudd til kreftsyke.

Ingen, absolutt ingen som enten har gått igjennom eller går igjennom kreftbehandling har behov for herbalifeprodukter.

Dette er et såpass stort overtramp rent yrkesetisk at her burde autorisasjonen vurderes.

Ja, vet om ei som mister autorisasjonen fordi hun solgte forever living produkter til pasientene på jobben sin. Det strider mot de yrkesetiske retningslinjene. 

Anonymkode: fbeef...c6c

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noen som har erfaring med Forever Living? Er det like ille?

Anonymkode: ca53f...a49

Det vil jeg si. Vært på «vekkelsesmøte» før og det var når parabener var på dagsorden. Da ble vi fortalt hva vi skulle svare dersom noen nevnte innholdet i produktene. Når det er sagt så har jeg hatt god effekt av propolis kremen de selger på eksemen min. Meldte meg inn for å kunne kjøpe produkter til rabattert pris 

Anonymkode: 58ede...c61

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva de tranlignende kapslene til NUSKIN er for noe? Tanten min fikk noen av ei frelst venninne og mener det hjelper veldig på tørr hud og rødhet i ansiktet som følge av det osv, og det ser jeg hun har rett i, men jeg har ganske god sånn effekt av omega3 kapsler også, sikkert mye billigere også 

Anonymkode: 6a98e...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.6.2022 den 14.32):

Noen som har erfaring med Forever Living? Er det like ille?

Anonymkode: ca53f...a49

Både og. Jeg ble fanget i nettet og var med i to år før jeg ga meg. Likte ikke utgaven av meg selv, for å si det sånn.

Samtidig var det mye fint også, den tilhørigheten man hadde til noe.

Vi fikk derimot streng beskjed om å ikke selge eller gå med medisinske påstander om produktene, men jeg synes ikke det var ok likevel. Selve businessmodellen passet meg ikke.

Anonymkode: 1effc...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.8.2020 den 9.08):

Min venninne ble fanget av dette for 1år siden, nå er det helt tapt. Hun går stort i tøy med logoen på, drikkeflasker etc. Omgås bare mennesker som også er fra sekten sin. Som er såkalte selvstendig distributør! 🙂 

Hun har kuttet ut alle venninner som ikke ville kjøpe noe av henne, jeg gikk litt hardt ut å sa hva jeg synes om dette. Men på en fin måte, det tålte hun dårlig. Vi alle som var 5stk hadde ikke peiling på kosthold, eller livet som ikke ville kjøpe denne galskapen 😂

Hender jeg møter henne på butikken, jeg sier hei og smiler bredt hver gang... 🙂 

Nå har mannen hennes også startet.....🤣

Det som er morsomt med dette, er å se hvor lett mennesker hjernevaskes. Flokkmentaliteten, man tenker ikke selv. Må høre til noe, skremmende.

 

Regner med flere her inne har gode Herbalife-historier!

Anonymkode: 797ea...0ac

Ja har vært med. Det var mye show og fjas og fremstår som de tjener fett og er en stor familie… men kun de på toppene som tjener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herbalife er som en sekt. Hater når nyfrelste bekjente på Face tar kontakt for å selge dritet sitt eller frelse meg inn i sekten.

Anonymkode: 0b121...fdb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.7.2023 den 19.46):

Herbalife er som en sekt. Hater når nyfrelste bekjente på Face tar kontakt for å selge dritet sitt eller frelse meg inn i sekten.

Anonymkode: 0b121...fdb

Blei kjent med ei via spinning, hun var såå hyggelig....ikke måte på...jeg liker ikke slike overhyggelige i utgangspunktet. Men ga henne en sjanse.

Hva skjer etter bare 2 uker? Får sms om produkter som skal kjøpes.... 🤮

Blokkerer henne med en gang, på neste spinningtime behandler jeg henne som luft. Er så lei av mennesker uten sosiale evner.

Anonymkode: 9c806...dbe

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet man om det er et sekt?

Anonymkode: f0d4e...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan vet man om det er et sekt?

Anonymkode: f0d4e...7cd

Du kan jo prøve å stille noen kritiske spørsmål og se hvordan det går...

Anonymkode: fbeef...c6c

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Nina Ruden,  mammablogger/snapper er visst blitt stor i herbalife.  Var i nuskin en kort periode

 

er blitt endel mlm i Norge syns jeg.  Ser på en jentesiden på Facebook, mye mary kay

Anonymkode: 9d8cb...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en nær venninne som har blitt hektet på Zinzino og det er så slitsomt! Hun har ordnet egen «business-konto» på Instagram og legger ut poster om en slags blodprøve og sjef i sitt eget liv og vitamin-verdier og jeg vet ikke hva.

Jeg er glad i henne og ønsker å være støttende, men å betale mange tusen for oljer og frø og blodprøver det har jeg hverken råd eller lyst til.

Noen som har erfaring med dem? Leser jo at de er en MLM, men eneste jeg finner i Norge er at Trine Grung tydeligvis er en av toppselgerne. Er det legitimt? Hva kan jeg si til venninna mi? Hun er blakk så hun tenker hun skal tjene seg rik på dette…

Anonymkode: bca96...f39

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg hadde møtt en ny venninne på trening, hun inviterte på lunsj etter trening en gang og I kid you not, flekka opp en marykay bag på kafeen utover hele bordet og skulle selge :( hvorfor later de som om de vil være venn i det hele tatt? Manipulasjon. 

Anonymkode: 6a98e...0b3

  • Liker 6
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye erfaring med herbalife sekt, men har erfaring med Herbalife produktene. En del av de er veldig gode, med mye gode næringsstoffer. Samtidig kan man jo finne mye som er like og billigere andre plasser. Her handler det vel om preferanser. Meldte meg inn selv og kjøper mine egne produkter, men holder meg langt unna å selge til andre eller ha kontakt med resten av herbalife folkene :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det samme opplegg med Frønæring?

Anonymkode: fa9ed...ec6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/5/2024 at 8:40 PM, AnonymBruker said:

Trodde jeg hadde møtt en ny venninne på trening, hun inviterte på lunsj etter trening en gang og I kid you not, flekka opp en marykay bag på kafeen utover hele bordet og skulle selge :( hvorfor later de som om de vil være venn i det hele tatt? Manipulasjon. 

Anonymkode: 6a98e...0b3

De har en distributør over seg som konstant maser på dem om å selge, så de kan tjene prosenter. Også sitter de på et digert lager med varer de er desperate etter å få solgt. Er jo forsåvidt synd på de som er nederst i hierarkiet, men er noe for godt til å være sant... Skjønner godt du ble skuffet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg forstår ikke at noen kan la seg lure av slike ting i dag, har i venninne som har gått rett på. Nå omgås hun kun herbalifere....kan ikke lovprise sine nye "venner" nok. Om hvordan de heier frem hverandre, reiser og turer stadig vekk. Når jeg sa nei til å kjøpe noe faset hun meg nesten helt ut, vi har kjent hverandre i ca 20år 🤨.

Ser på dette som en livsfarlig sekt, som bryter vekk familie og venner...har søkt rundt på instagram nå. Sett hvor sekt-preget dette er, alle som svarer i kommentarfeltene er jo også medlem av sekten. De omgås kun hverandre 🙄.

Anonymkode: 6a120...303

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg forstår ikke at noen kan la seg lure av slike ting i dag, har i venninne som har gått rett på. Nå omgås hun kun herbalifere....kan ikke lovprise sine nye "venner" nok. Om hvordan de heier frem hverandre, reiser og turer stadig vekk. Når jeg sa nei til å kjøpe noe faset hun meg nesten helt ut, vi har kjent hverandre i ca 20år 🤨.

Ser på dette som en livsfarlig sekt, som bryter vekk familie og venner...har søkt rundt på instagram nå. Sett hvor sekt-preget dette er, alle som svarer i kommentarfeltene er jo også medlem av sekten. De omgås kun hverandre 🙄.

Anonymkode: 6a120...303

Det kan vel sidestilles med jehovas kristne. 

Anonymkode: a0aab...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...