Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så fin minibaby! ♥ Unner deg all denne lykken! Virkelig en forskjell på følelser ut fra hvordan en slik UL går ja. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+6 

her blir ikke formen noe bedre 🤮😔 heller verre… må inn å ha intravenøst veske hver dag nå. Er så dårlig. Bare jeg drikker litt så blir jeg så kvalm at jeg må kaste opp. Å ordne seg mat når jeg er hjemme alene er et mareritt. Klarer ikke å stå opp med jenta mi eller å hente i barnehagen. Nettene er også helt forferdelig. Mye på do og kaster opp da også😳 håper bare den lille har det bra selv om jeg ikke har det. Har litt feber nå og da gjennom hele dagen, misstenker at jeg får det pga kvalmen og dehydrering, kroppens reaksjon. 
ble et sutter innlegg idag her jeg ligger å får intravenøst veske. Men er bare så lei. Vil bare ha livet mitt tilbake som gravid selvfølgelig. 😪

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Love90 said:

10+6 

her blir ikke formen noe bedre 🤮😔 heller verre… må inn å ha intravenøst veske hver dag nå. Er så dårlig. Bare jeg drikker litt så blir jeg så kvalm at jeg må kaste opp. Å ordne seg mat når jeg er hjemme alene er et mareritt. Klarer ikke å stå opp med jenta mi eller å hente i barnehagen. Nettene er også helt forferdelig. Mye på do og kaster opp da også😳 håper bare den lille har det bra selv om jeg ikke har det. Har litt feber nå og da gjennom hele dagen, misstenker at jeg får det pga kvalmen og dehydrering, kroppens reaksjon. 
ble et sutter innlegg idag her jeg ligger å får intravenøst veske. Men er bare så lei. Vil bare ha livet mitt tilbake som gravid selvfølgelig. 😪

Uff, dette hørtes ikke noe godt ut! 😔 Sier legene noe om muligheten for bedring i ukene som kommer?

Kvalmen er jo hvertfall et tegn på at svangerskapet er i rute, så får i hvertfall ta som en trøst at knøttet ditt sannsynligvis har den bra der inne ❤️ Håper du føler deg bedre snart!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (48 minutter siden):

10+6 

her blir ikke formen noe bedre 🤮😔 heller verre… må inn å ha intravenøst veske hver dag nå. Er så dårlig. Bare jeg drikker litt så blir jeg så kvalm at jeg må kaste opp. Å ordne seg mat når jeg er hjemme alene er et mareritt. Klarer ikke å stå opp med jenta mi eller å hente i barnehagen. Nettene er også helt forferdelig. Mye på do og kaster opp da også😳 håper bare den lille har det bra selv om jeg ikke har det. Har litt feber nå og da gjennom hele dagen, misstenker at jeg får det pga kvalmen og dehydrering, kroppens reaksjon. 
ble et sutter innlegg idag her jeg ligger å får intravenøst veske. Men er bare så lei. Vil bare ha livet mitt tilbake som gravid selvfølgelig. 😪

Så bra du får intravenøst væske hver dag❤️

Håper kvalmen gir seg om ikke så alt for lenge❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11+1

er innlagt på sykehuset nå. Er veldig dårlig form ☹️ Alt går rett igjennom eller opp igjen, så kvalm at dagene er en kamp om å få i seg mat. Blir væske intr no i første omgang, blodprøver, så får jeg vel snakket med lege etterhvert. Kanskje en ekstra ultralyd også for å se om fosteret er som det fortsatt skal og ikke tar noe skadet av formen min. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (13 minutter siden):

11+1

er innlagt på sykehuset nå. Er veldig dårlig form ☹️ Alt går rett igjennom eller opp igjen, så kvalm at dagene er en kamp om å få i seg mat. Blir væske intr no i første omgang, blodprøver, så får jeg vel snakket med lege etterhvert. Kanskje en ekstra ultralyd også for å se om fosteret er som det fortsatt skal og ikke tar noe skadet av formen min. 

Å nei, fy søren altså❤️ Håper det ikke tar så lang tid før formen er bedre. Trist å lese at du er blitt så dårlig ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å lese at du er så dårlig 😔 Godt du er på sykehuset og får i deg iv. væske hvertfall. God bedring, forhåpentligvis blir det bedre når du er over 12 uker ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (På 2.4.2022 den 21.23):

11+1

er innlagt på sykehuset nå. Er veldig dårlig form ☹️ Alt går rett igjennom eller opp igjen, så kvalm at dagene er en kamp om å få i seg mat. Blir væske intr no i første omgang, blodprøver, så får jeg vel snakket med lege etterhvert. Kanskje en ekstra ultralyd også for å se om fosteret er som det fortsatt skal og ikke tar noe skadet av formen min. 

Leit å høre at du er så dårlig 😕 håper du snart føler deg bedre og får mer glede av graviditeten snart!💕

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+5 

tusen takk for alle dere som har skrevet go bedring osv her❤️ 
 

siden starten av uke 10 så ble jeg skikkelig dårlig, vi er usikre på hva det var som gjorde det, varte i over en uke. Men begynner å tro at jeg hadde en magevirus + svangerskapskvalmen jeg var plaget med fra før. Noe jeg tenker nå de siste to dagene, for nå har jeg vært i mye bedre form i to dager, fortsatt kvalm, men magen er bedre og det gjør til at jeg ikke trenger intravenøst. Kvalmen var helt utholdelig og jeg hadde vansker med å få i meg noe som helst, begynte å bli veldig sliten og tanken på at det kunne vare i flere uker var helt utholdelig. Heldigvis så har jeg blitt gradvis bedre nå, mindre kvalm også, men den svangerskapskvalmen jeg alltid har hatt er jo her fortsatt 🙂 håper og tror det fortsetter sånn og at jeg hadde blitt smittet av et eller annet.. var ikke så mye de fikk gjort på sykehuset egentlig, tok blodprøver og hadde mangel på forskjellige ting som man får mangel på når man er så dårlig en stund. Blant annet magnesium, så det på jeg ta tilskudd på. Så fikk jeg veske intravenøst da jeg måtte ha det hver dag når jeg var så dårlig. 

Så sånn ellers så håper jeg kvalmen slipper helt snart, men stor forskjell iforhold til hvordan det var for noen dager siden uansett da😊 så fant jeg hjertelyden med hjemme doppler igår🥰 veldig godt å finne den!  Så er det TO!! Dager til uke 12 nå🙀🤩

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda godt du allerede er på bedringens vei ❤️

Håper det ikke tar lang tid før kvalmen gir seg helt.

Tenk at du hvert øyeblikk er 13 uker da 👏 hurra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (På 9.2.2022 den 12.26):

Vil gjerne skrive hva jeg har gjort annerledes den siste mnd om det kan være med på å hjelpe andre! Jeg er sikker på det har hatt en innvirkning da vi ikke brukte lang tid nå, men har brukt lang tid på å bli gravide tidligere… 

Begynte med dette for meg for over en mnd siden: 

* trene 2 ganger i uke, har ikke trent annet en en gå tur hver dag med hunden i det siste året. 

*tok D vitaminer, mulitivitamin og omega 3, hver dag. Og selvfølgelig folat.

* kuttet ned med en boks brus bare til helgen, en boks fredag og lørdag

* mye mer bevist om hva jeg spiste. Holdt meg mer unna sukker og spiste mer av egg, grønnsaker og frukt hver dag. 

hos mannen så begynte han med tabletter for å bedre sædkvaliteten for 3 mnd siden, det er en 3 mnd kur for å fornye sædcellene og gjøre de bedre. Kjøpte de på nettet, var litt dyre (1000kr) men syntes det var verdt det! Da de inneholdt alt for å få super god sædkvalitet. Han har ikke påvist noe dårlig kvalitet, men hvorfor ikke bare gi de næringen de trengte alikevel?🤷‍♀️ For kanskje minsker det også sjansen for SA og MA også😄
Mannen begynte også å trene og spise sunnere på samme tid som meg. Noe han ville selv for å ha bedre energi i hverdagen også😄 

jeg er sikker på at dette hjalp oss! Er hardt å vende om, men hva gjør man ikke for å få bedre energi og et stort pluss å bedre fruktbarheten🤩 sikker på at det har hatt en medvirkning her❤️ 

Heei ☺️ kan jeg spør om du har link til de tablettene du kjøpte til mannen? Eller evt hva de heter? 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (2 timer siden):

Heei ☺️ kan jeg spør om du har link til de tablettene du kjøpte til mannen? Eller evt hva de heter? 😍

Selvfølgelig! Så godt å kan hjelpe andre med ting som funket for oss😄 de er litt dyre, men synes det er så verdt det om det kan øke sjansen og forbedre sædkvaliteten 😄 jeg ble gravid etter han hadde brukt de i 3 mnd akkurat, så jeg er overbevist om at de funket da vi har brukt lang tid på å bli gravide tidligere, mens etter jeg gjorde alt det over her  og mannen tok disse så ble jeg raskt gravid❤️ Håper det funker for dere også😄

https://123helsekost.no/products/swimcount-spermcare-180-tabletter?variant=39784227963059&currency=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&gclid=CjwKCAjw9LSSBhBsEiwAKtf0nybJXHbvBbVWDp59BfBycmXvI1L_PpT6bJJJ6qThAVebjuuPVfPzmRoCSX4QAvD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for 12 uker i dag :strix: Bare jubler litt på forskudd her jeg :fnise: 

Godt at formen din er blitt noe bedre i det minste. Hvordan går det med hemmeligheten hos den kommende storesøsteren? Skal hun snart få lov å dele det med flere? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (1 time siden):

Hurra for 12 uker i dag :strix: Bare jubler litt på forskudd her jeg :fnise: 

Godt at formen din er blitt noe bedre i det minste. Hvordan går det med hemmeligheten hos den kommende storesøsteren? Skal hun snart få lov å dele det med flere? :nigo:

Så koselig at du følger med😄🥰 morsomt med jubel! Første jeg tenkte på da jeg våknet idag «yeees uke 12»😂

hemmeligheten kom ut etter hun hadde holdt det hemmelig i en uke😂 men hadde forventet det og det gjorde ingenting. Følte det var litt min egen feil også, fordi vi har kalt det en familie hemmelighet også overhørte hun meg da vi hadde besøk av et vennepar, fordi venninen min så på meg at jeg var gravid så hun spurte meg rett ut🙈 og jenta vår hørte at jeg da bekreftet graviditet og fortalte det og jeg så hun reagerte på det fordi det var en familie hemmelighet så jeg tror kanskje hun tenkte da etter den episoden at det ikke var hemmelig mer og det skjønner jeg godt, for i barnehagen dagen etter denne episoden så fortalte hun alle😂 helt som forventet og hun hadde så dårlig samvittihet da hun fortalte meg at hun hadde sagt det til alle stakkar🙈 jeg sa at det var helt greit og at det ikke trenger å være hemmelig lenger. Så det er ikke noe familiehemmelighet mer😂 hun har fått lov til å si det til alle i familien men hun er så flink å spør meg først om det er greit før hun sier det til hver enkelt vi møter 🥰 veldig søtt synes jeg❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 12:hoppendeglad: 

Trodde ikke for noen uker siden at jeg skulle komme så langt🙈 har vært tidendes pessimist på dette svangerskapet i noen uker tidligere her, men jeg har jo kommet hit til første målet nå🤩 og en stor lettelse❤️ De verste ukene med angst, nervøsitet og kvalme er bak meg nå! Og det er så deilig å passere de evig lange verste ukene! Går mot noen mye bedre uker nå og snart i 2.trimester🤩 sist kjente jeg liv som en slags «fiskesvømming» i uke 15 og kjenner jeg like tidlig som sist så er der bare 3 uker til! Føler det ligger bare gode ting fremover nå om formen fortsetter sånn som dette❤️ Tror det er første dagen i dette svangerskapet jeg kjenner på en glede på en måte at nå er det jo veldig stor sjanse for at det blir en liten en til! Jeg tørr å kjenne på at det faktisk skal skje! Samtidig så slipper jeg den ikke heelt løs før vi har vært på TUL på fostermedisin i uke 13😊 

men tenkte det var koselig med en skikkelig svangerskaps oppdatering som jeg tenkte å ha nå og da fremover😊


Termindato:  24.oktober 🥰

Hvor langt på vei:  12 uker 🤩🤩

babyen er nå like stor som en:  pasjonsfrukt og er ca litt over 5 cm

ukens cracings:  Det må bli mango og potetskruer 🙈

innkjøp:  ikke kjøpt noen ting enda. Vi har tatt vare på det meste etter jenta vår, men det jeg vet vi skal kjøpe nytt som vi solgte er, helt ny vogn, ny bed side seng, nytt stellebord, bilstol, og kanskje mye gutteklær hvis det er gutt🙈

Plager:  fortsatt kvalm men mye bedre de siste dagene, blir fort utmattet etter det minste, mye vondter i sidene nederst i magen og rygg ( tror det er livmoren som vokser som gjør dette til) 

kjønn: Det vet vi ikke enda, men tror og håper vi får vite rett over påske på ultralyd. Jeg tror det er jente etter forrige ultralyd, har ultralydbilde av hele nedentil vet det er litt tidlig å se 10+3, men med sammenligning på nettet så ligner det veldig på en jente 🙈❤️ Så vi tror jente 

Søvn  Er oppe på do 1-2 ganger hver natt og sliter med å sovne etter det så noen netter blir der veldig dårlig med søvn, noe som jeg kjenner gjør kvalmen verre. 
 

Neste kontroll  19.april, ultralyd på fostermedisin, grugleder meg! Gruver meg fordi er redd noe kan være galt med fosteret, gleder meg for å ha det overstått og forhåpentligvis gå der ifra med tidenes glede over at alt er bra❤️ Og ikke minst å se den lille igjen! 
 

Ting jeg gleder meg til:  påske, kos med familien, feire bursdagen til jenta vår❤️ 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...