Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

17+5 

håper dere som leser har hatt en fin 17.mai feiring. Vi har hatt en super feiring, perfekt vær, stemning, og så fint ! Samtidig som det er en litt stressende dag😅 er mega sliten idag så ligger lang flat idag, men en del kvalme, kvalmen blir trigget når jeg er sliten enda. Men så verd feiringen igår🥰 

Kjenner jeg er mer nevøs for tiden, akkurat som at det kommer en usikkerhet over hvordan det går med den lille når det begynner å gå mange uker siden sist ultralyd. Den må jo ha vokst da jeg kjenner bevegelsene bedre og bedre. Men synes ikke magen har vokst de siste ukene 😪 og det irriterer meg, har kjent livmoren opp til navelen i 3 uker nå, og ikke kommet lengre opp siden. Så har vi delt nyheten med mange nå og det synes jo veldig godt og umulig og skjule så de fleste vet og jeg kjenner jeg blir mer nervøs for om noe er galt på OUL eller noe nå, katastrofe tankene sniker seg på, regner med det demper seg igjen etter OUL. Kan ikke vente til den ultralyden nå, synes 5 uker mellom ultralyder er mye, føler jeg ikke har helt kontroll når det går mange uker mellom ultralyd🙈 håper ikke de legger mange uker mellom hver ultralyder fremover, ikke mer enn 5 uker hvertfall🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre at dere har hatt en fin feiring. Skjønner at spenningen bygger seg opp før ultralyd 🥰 Når er det? Alt tilsier heldigvis at alt går den rette veien 🥰 Er vel mest på slutten magen vokser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere hadde en fin nasjonaldag - det været kunne jo virkelig ikke blitt bedre (her på Østlandet hvertfall) 😄

Alltid godt å få bekreftelse på at det står bra til inne i magehuset :hjerte: magen min stagnerte også litt rundt uke 17-18, men plutselig en gang etter uke 20 tror jeg lille der inne hadde en skikkelig vekstpurt! Føltes nesten som at det var fra en dag til en annen at jeg kunne gjøre alt som før til at det plutselig ble vanskelig å ta på sokker :fnise:

Endret av Fiora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (På 19.5.2022 den 10.54):

Så fint at dere hadde en fin nasjonaldag - det været kunne jo virkelig ikke blitt bedre (her på Østlandet hvertfall) 😄

Alltid godt å få bekreftelse på at det står bra til inne i magehuset :hjerte: magen min stagnerte også litt rundt uke 17-18, men plutselig en gang etter uke 20 tror jeg lille der inne hadde en skikkelig vekstpurt! Føltes nesten som at det var fra en dag til en annen at jeg kunne gjøre alt som før til at det plutselig ble vanskelig å ta på sokker :fnise:

Godt å høre flere som opplever at magen står stille i noen uker på å vokse😅 den skyter vel ut igjen om noen uker regner jeg med🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 18+1egen termin regnet ut. 
uke 18+6 regnet etter OUL igår

vi hadde ein super fin natt på Britannia og koste oss maks! Shoppet litt i stor byen og spiste god mat på kvelden🥰 Så kjente mannen bevegelser med hånda for første gang på kvelden da vi la oss, så hyggelig❤️

Vi var så spente på OUL selv om alt var bra sist. Man er alltid redd for om noe er galt eller at de skal finne noe avviker på ultralyder frem til OUL. Kommer til å være mye mindre nervøs på ultralyder fra nå, for alt var jo bra! Og så aktiv han var, og kjente tydelig sparkene de jeg så på skjermen også, han lå i de rareste stillingene, de fikk heldigvis gått igjennom alle organene grundig selv om han var super aktiv🙈 så sa de også at det ikke var uvanlig for meg å kjenne spark allerede som jeg gjorde for noen uke siden, fordi jeg er så tynn fra før, og at morkaken ligger bak.
Er så rart å tenke på at den lille babyen på skjermen er lille gutten vår🥰 De målte flere ting som hode, lårbein og magen og på alle de målene så kom det frem 18+5 igår, som er 5 dager mer på vei enn det jeg egentlig er, er ikke så mange dager forskjell men alikevel så går det ikke an at jeg testet positiv 4 dager etter eggløsning🙈litt dumt ettersom jeg skal ha planlagt keisersnitt for da blir der jo 5 dager før jeg egentlig burde hatt keisersnitt som var 2 uker før sist, så trenger ikke noe før det mener jeg da. Jeg blir å gå etter min egen regning på termin, men setter på en dag fordi jeg kan være en dag mer på vei, men noe mer det går ikke an. For befruktingen kan ha skjedd samme dag som positiv el test, noe jeg også tror pga symptomer på el osv, det vil si at jeg fikk positiv test 8 dpo.

så fikk vi keisersnitt datoen🥳 så vi vet jo mest sannsynlig når den lille kommer, er så rart! Datoen blir 7.oktober🥰 tenk det blir bursdagen hans❤️ 
 

må bare legge ved bilde av han denne gangen, for den stillingen var så morsom. 
Hvis vanskelig å se hva som er hva. Så er hodet nederst mest mot venstre, så kropp og føtter rett opp og mot venstre🙈🙊 fikk ikke til noe bedre bilde enn dette, fordi han rørte sånn på seg og lå i rare stillinger hele tiden🙈

neste ultralyd blir 28. juni🤗❤️

924245A4-B7D0-47F3-881E-58747EB7E520.jpeg

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fullført OUL. Må være deilig å vite at alt ser bra ut 🥰🥰 Så stas at dere vet bursdagen hans allerede. Er så glad på deres vegne. Det blir gøy å følge deg videre!! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt bilde 😊 Skikkelig aktiv og fin krabat! Gratulerer med flott UL! Og så moro at dere vet datoen han kommer. Blir virkelig spesielt å telle ned til den 💙

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (22 timer siden):

Uke 18+1egen termin regnet ut. 
uke 18+6 regnet etter OUL igår

vi hadde ein super fin natt på Britannia og koste oss maks! Shoppet litt i stor byen og spiste god mat på kvelden🥰 Så kjente mannen bevegelser med hånda for første gang på kvelden da vi la oss, så hyggelig❤️

Vi var så spente på OUL selv om alt var bra sist. Man er alltid redd for om noe er galt eller at de skal finne noe avviker på ultralyder frem til OUL. Kommer til å være mye mindre nervøs på ultralyder fra nå, for alt var jo bra! Og så aktiv han var, og kjente tydelig sparkene de jeg så på skjermen også, han lå i de rareste stillingene, de fikk heldigvis gått igjennom alle organene grundig selv om han var super aktiv🙈 så sa de også at det ikke var uvanlig for meg å kjenne spark allerede som jeg gjorde for noen uke siden, fordi jeg er så tynn fra før, og at morkaken ligger bak.
Er så rart å tenke på at den lille babyen på skjermen er lille gutten vår🥰 De målte flere ting som hode, lårbein og magen og på alle de målene så kom det frem 18+5 igår, som er 5 dager mer på vei enn det jeg egentlig er, er ikke så mange dager forskjell men alikevel så går det ikke an at jeg testet positiv 4 dager etter eggløsning🙈litt dumt ettersom jeg skal ha planlagt keisersnitt for da blir der jo 5 dager før jeg egentlig burde hatt keisersnitt som var 2 uker før sist, så trenger ikke noe før det mener jeg da. Jeg blir å gå etter min egen regning på termin, men setter på en dag fordi jeg kan være en dag mer på vei, men noe mer det går ikke an. For befruktingen kan ha skjedd samme dag som positiv el test, noe jeg også tror pga symptomer på el osv, det vil si at jeg fikk positiv test 8 dpo.

så fikk vi keisersnitt datoen🥳 så vi vet jo mest sannsynlig når den lille kommer, er så rart! Datoen blir 7.oktober🥰 tenk det blir bursdagen hans❤️ 
 

må bare legge ved bilde av han denne gangen, for den stillingen var så morsom. 
Hvis vanskelig å se hva som er hva. Så er hodet nederst mest mot venstre, så kropp og føtter rett opp og mot venstre🙈🙊 fikk ikke til noe bedre bilde enn dette, fordi han rørte sånn på seg og lå i rare stillinger hele tiden🙈

neste ultralyd blir 28. juni🤗❤️

924245A4-B7D0-47F3-881E-58747EB7E520.jpeg

Så fint at OUL gikk fint og at den lille var aktiv og frisk!!☺️🥳❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et morsomt bilde! :fnise:❤️ Ikke rart du kjenner mye aktivitet med en sånn akrobat i magen! 

Så spennende, rart og fantastisk å allerede nå vite bursdagen hans! 😍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

20+2

er ikke her og oppdaterer så ofte for tiden.

er i veldig dårlig form igjen fortiden. Avføringen er som vann, og har kraftige magesmerter i tarm noe som igjen trigger mye kynnere. Er konstant dehydrert og slapp. Er inne og får intravenøst veske flere ganger i uka. Kjenner jeg og egentlig skulle hatt idag, da jeg har vært på do mange ganger inatt også og det jeg spiser bare renner ut av meg så tynnflytende som vann. Så blir dehydrert igjen ganske rakst etter en poste intravenøst. 
atpå til alle de plagene så bekymrer jeg meg mye for om lille i magen har det bra når jeg er så dårlig. Om den har nok fostervann ettersom jeg er så mye dehydrert og alle de kynnerne som bli trigget av mage smerter, blir jeg kjempe bekymret av! Synes også jeg kjenner den lille mye mindre de timene mage smertene er som verst. Akkurat nå så føles alt veldig tungt og mørkt.
Håper bare formen blir bedre for jeg er så slapp og dehydrert at jeg ikke klarer annet enn å stort sett ligge på sofaen 😔 alt jeg håper på er at den lille har der bra der inne og at den holder seg der til keisersnittet.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å høre at formen er så dårlig. Godt at du får intravenøs ❤️ Håper formen blir bedre etterhvert 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+6 og straks ny uke 🥳 

formen er litt bedre, magen er dårlig som kommer og går så er å får intravenøst veske etter behov da jeg blir veldig slapp og dehydrert når magen er som verst!

Sånn ellers så kjenner jeg mye liv, er helt sinnsyke bevegelser der jeg skvetter av å til😂 kjenner nå og da gjennom hele dagen men helt sinnsyke bevegelser morgen og kveld, virker som den kvikner til mest da, det buler noe voldsomt ut av magen og rister og dunker voldsomt🙈 kan ikke huske det var så voldsomt så tidlig med jenta mi, da hadde jeg knapt begynt å kjenne bevegelser på denne tiden😂 så fortsetter det sånn så ser jeg vel en hel fot som stikker mot magen snart🙈 Jenta vår har også fått kjenne, hun synes det er koselig! Men hva er det med de babyene i magen å alltid slutte å bevege seg med en gang andre skal kjenne? Skjer allltid! Og aldri når jeg selv tar hånden på😂 

Så har jeg tenkt på å kanskje begynne med litt mer innkjøp. Må lage meg en liste etterhvert på hva vi har fra før, hva som er kjøpt å hva som mangler! Har til nå bare kjøpt vogn. Så har mye igjen som gjenstår. Må kjøpe alt av klær da vi bare hadde rosa, lilla å typiske jenteklær fra jenta vår, har fått solgt unna alt av klær etter henne, så må jeg kjøpe gutteklær da. Så er det sikkert mye mer vi må kjøpe som vi mangler når jeg begynner å se hva vi mangler 😊 

Magebilde🥰 lillebror💙🤰

02EA5979-F5A5-459B-AE52-435EF9D1AD7D.jpeg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at du straks er i uke 21! 

Trist å lese at du har vært mye dårlig, men godt at du får komme inn til væskebehandling når du trenger det😊

Kjempe fin babymage🥰

og jeg elsket skjørtet ditt! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig mage! 🤩

Og så fasinert jeg er over at svangerskap er så forskjellig. Ikke kunne jeg kjenne liv enda i uke 21 og kunne heller ikke se at jeg var gravid. Din mage ser bare smashing flott ut! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage!! 🥰 Tenk at lillebror er inni der 👶🏼 Han er etterlengtet. Føler du nettopp var i uke 12. Nå er du over halvveis. Tiden flyr!!! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (På 8.6.2022 den 15.33):

Så nydelig mage! 🤩

Og så fasinert jeg er over at svangerskap er så forskjellig. Ikke kunne jeg kjenne liv enda i uke 21 og kunne heller ikke se at jeg var gravid. Din mage ser bare smashing flott ut! 

Fasinerende om hvor ulike svangerskap er ja! Med jenta mi så kunne jeg ikke kjenne bevegelser utenpå magen før uke 21(morkaken foran da) denne gangen allerede i uke 15😳 (morkaken bak) og denne gangen kom magen mye raskere også, er typ like stor rundt magen nå som Jeg var i rundt uke 30 med jenta mi når jeg sammenligner bilder😅 så sykt hvor ulikt det kan være på samme person men fra svangerskap til svangerskap ja!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har veldig fin mage :strix: Man blir fascinerende fort stor når kroppen har gjort det før. Enda værre med nr 3 :ler: 

Men det er litt som at man blir fort stor og så holder man seg der en god stund. Jeg føler at jeg har vært samme størrelse de siste to mnd nå. Så er spent hvor mye større man blir på slutten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (16 minutter siden):

Synes du har veldig fin mage :strix: Man blir fascinerende fort stor når kroppen har gjort det før. Enda værre med nr 3 :ler: 

Men det er litt som at man blir fort stor og så holder man seg der en god stund. Jeg føler at jeg har vært samme størrelse de siste to mnd nå. Så er spent hvor mye større man blir på slutten. 

Enig med deg, føler ikke jeg har blitt større de siste 2-3 ukene egnetlig😅 tror livmoren vokser seg stor raskere også holder seg der en stund før den voksen igjen, hos oss som har gjort dette før🙈 føler livmoren kom raskt til over navelen der navlene står utover, med jenta mi så kom ikke navelen utover før i slutten av uke 20 tror jeg, men den har vært over navelen i 3-4 uker allerede nå🙈 så må være sant som du skriver, at den vokser raskere nå og stopper opp litt istedenfor 😅 regner med den kommer til å gjøre et voksehopp irundt uke 30 igjen🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/8/2022 at 11:03 AM, Love90 said:

20+6 og straks ny uke 🥳 

formen er litt bedre, magen er dårlig som kommer og går så er å får intravenøst veske etter behov da jeg blir veldig slapp og dehydrert når magen er som verst!

Sånn ellers så kjenner jeg mye liv, er helt sinnsyke bevegelser der jeg skvetter av å til😂 kjenner nå og da gjennom hele dagen men helt sinnsyke bevegelser morgen og kveld, virker som den kvikner til mest da, det buler noe voldsomt ut av magen og rister og dunker voldsomt🙈 kan ikke huske det var så voldsomt så tidlig med jenta mi, da hadde jeg knapt begynt å kjenne bevegelser på denne tiden😂 så fortsetter det sånn så ser jeg vel en hel fot som stikker mot magen snart🙈 Jenta vår har også fått kjenne, hun synes det er koselig! Men hva er det med de babyene i magen å alltid slutte å bevege seg med en gang andre skal kjenne? Skjer allltid! Og aldri når jeg selv tar hånden på😂 

Så har jeg tenkt på å kanskje begynne med litt mer innkjøp. Må lage meg en liste etterhvert på hva vi har fra før, hva som er kjøpt å hva som mangler! Har til nå bare kjøpt vogn. Så har mye igjen som gjenstår. Må kjøpe alt av klær da vi bare hadde rosa, lilla å typiske jenteklær fra jenta vår, har fått solgt unna alt av klær etter henne, så må jeg kjøpe gutteklær da. Så er det sikkert mye mer vi må kjøpe som vi mangler når jeg begynner å se hva vi mangler 😊 

Magebilde🥰 lillebror💙🤰

02EA5979-F5A5-459B-AE52-435EF9D1AD7D.jpeg

Ååå, så fin mage! 😍 Er det lov å legge til at det ser ut som du har veldig fin klesstil? :sjenert:

Godt formen er litt bedre - så forferdelig skremmende å bli så dårlig når man har en liten mageboer å passe på! Har også hatt noen skikkelig mageknip og er enig med deg, mye vanskeligere å kjenne liv da!

Virker ikke som det er noe problem å kjenne liv nå da :strix: Så morsomt at han er så aktiv, men typisk at han slutter så fort noen skal kjenne på magen da, sånn holder mageboeren her på også :fnise: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...