Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Love90 skrev (6 timer siden):

Så koselig at du følger med😄🥰 morsomt med jubel! Første jeg tenkte på da jeg våknet idag «yeees uke 12»😂

hemmeligheten kom ut etter hun hadde holdt det hemmelig i en uke😂 men hadde forventet det og det gjorde ingenting. Følte det var litt min egen feil også, fordi vi har kalt det en familie hemmelighet også overhørte hun meg da vi hadde besøk av et vennepar, fordi venninen min så på meg at jeg var gravid så hun spurte meg rett ut🙈 og jenta vår hørte at jeg da bekreftet graviditet og fortalte det og jeg så hun reagerte på det fordi det var en familie hemmelighet så jeg tror kanskje hun tenkte da etter den episoden at det ikke var hemmelig mer og det skjønner jeg godt, for i barnehagen dagen etter denne episoden så fortalte hun alle😂 helt som forventet og hun hadde så dårlig samvittihet da hun fortalte meg at hun hadde sagt det til alle stakkar🙈 jeg sa at det var helt greit og at det ikke trenger å være hemmelig lenger. Så det er ikke noe familiehemmelighet mer😂 hun har fått lov til å si det til alle i familien men hun er så flink å spør meg først om det er greit før hun sier det til hver enkelt vi møter 🥰 veldig søtt synes jeg❤️

Lett å huske siden vi starter ny uke på samme dag, og at jeg ligger akkurat 10 uker foran deg i løypa :nigo: 

Så gøy at nyheten har kommet ut og at du er mye mer avslappet og positiv til dette. God påske, håper dere får en fin ferie :klemmer: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 12 uker!! Veldig glad på dine vegne 🥰🥰 Nå er det bare å glede seg fremover. Ønsker deg og familien en god påske 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 12 uker 🥰 så søt kommende storesøster er. Riktig god påske til dere! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/8/2022 at 11:12 AM, Love90 said:

Uke 12:hoppendeglad: 

Trodde ikke for noen uker siden at jeg skulle komme så langt🙈 har vært tidendes pessimist på dette svangerskapet i noen uker tidligere her, men jeg har jo kommet hit til første målet nå🤩 og en stor lettelse❤️ De verste ukene med angst, nervøsitet og kvalme er bak meg nå! Og det er så deilig å passere de evig lange verste ukene! Går mot noen mye bedre uker nå og snart i 2.trimester🤩 sist kjente jeg liv som en slags «fiskesvømming» i uke 15 og kjenner jeg like tidlig som sist så er der bare 3 uker til! Føler det ligger bare gode ting fremover nå om formen fortsetter sånn som dette❤️ Tror det er første dagen i dette svangerskapet jeg kjenner på en glede på en måte at nå er det jo veldig stor sjanse for at det blir en liten en til! Jeg tørr å kjenne på at det faktisk skal skje! Samtidig så slipper jeg den ikke heelt løs før vi har vært på TUL på fostermedisin i uke 13😊 

men tenkte det var koselig med en skikkelig svangerskaps oppdatering som jeg tenkte å ha nå og da fremover😊


Termindato:  24.oktober 🥰

Hvor langt på vei:  12 uker 🤩🤩

babyen er nå like stor som en:  pasjonsfrukt og er ca litt over 5 cm

ukens cracings:  Det må bli mango og potetskruer 🙈

innkjøp:  ikke kjøpt noen ting enda. Vi har tatt vare på det meste etter jenta vår, men det jeg vet vi skal kjøpe nytt som vi solgte er, helt ny vogn, ny bed side seng, nytt stellebord, bilstol, og kanskje mye gutteklær hvis det er gutt🙈

Plager:  fortsatt kvalm men mye bedre de siste dagene, blir fort utmattet etter det minste, mye vondter i sidene nederst i magen og rygg ( tror det er livmoren som vokser som gjør dette til) 

kjønn: Det vet vi ikke enda, men tror og håper vi får vite rett over påske på ultralyd. Jeg tror det er jente etter forrige ultralyd, har ultralydbilde av hele nedentil vet det er litt tidlig å se 10+3, men med sammenligning på nettet så ligner det veldig på en jente 🙈❤️ Så vi tror jente 

Søvn  Er oppe på do 1-2 ganger hver natt og sliter med å sovne etter det så noen netter blir der veldig dårlig med søvn, noe som jeg kjenner gjør kvalmen verre. 
 

Neste kontroll  19.april, ultralyd på fostermedisin, grugleder meg! Gruver meg fordi er redd noe kan være galt med fosteret, gleder meg for å ha det overstått og forhåpentligvis gå der ifra med tidenes glede over at alt er bra❤️ Og ikke minst å se den lille igjen! 
 

Ting jeg gleder meg til:  påske, kos med familien, feire bursdagen til jenta vår❤️ 

For en hyggelig oppdatering! Fantastisk å se at alt står så fint til 😍 Hurra for 12 uker og god påske! 😄🐣

Endret av Fiora
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13+1

ny uke igjen, og imorgen går jeg inn i 2.trimester:hoppendeglad:uke 12 har gått ganske fort  og vi koser oss masse i påsken🥰 formen er ikke noe å klage på selv om jeg går tom veldig fort og må hvile meg mye mellom ting. Kjennet jeg får feber om jeg holder på for mye🤨 så tydelig at kroppen sier ifra og tåler veldig lite. Skulle så gjerne hatt mer energi og ikke blitt sånn utmattet etter det minste, men får bare godta det. Kvalmen er bare her om morgenen og kvelden og hvis det går for lang tid mellom måltidene, magen er litt dag om til, men klager ikke! Ellers har jeg mye mensmurringer og ligamentsmerter i sidene, veldig ubehagelig men begynner å bli vant til det og bekymrer meg ikke mer når det kommer.  
Ultralyd på tirsdag på fostermedisin og vi er så spente! Kan nesten ikke vente og glad det er påske så dagene går fort frem til tirsdag❤️

Magen vokser og vokser🙈 jeg som har innover mage fra før der ribbeina stakk ut merker ganske så stor forskjell, er altså en liten babymage og ingen av boksene mine passer så jeg måtte kjøpe gravid klær før påska 😂 vil dele første magebilde, fordi det er virkelig en liten en og ikke bare luft, fordi den ser sånn ut døgne rundt 😄❤️ 

håper dere andre som leser her har en fin påske🐣

4A95F8B2-2862-4057-AC7B-2FBE283CA847.jpeg

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, andre trimester 🥳 hurra!

Kjedelig at du er mye sliten, håper det bedrer seg med nytt trimester.

Krysser fingrene for at alt står bra til på ultralyden.

Så fin mage du har fått🥰 Kan tenke meg det er stor forskjell når magen til vanlig går innover😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+4

viktig dag idag og helt sikkert en av de største milepælene igjennom svangerskapet. Ultralyd hos fostermedisin, og det er et friskt og fint foster som ble målt til akkurat den dagen jeg er:hoppendeglad: 

Det er første dagen jeg kjenner at jeg begynner å kan glede meg skikkelig nå! 

Vet noen her sikkert synes det er urealistisk men har kjent noe som ligner på bevegelser inni magen i et par dager nå, sånn typ bobler på en helt annen måte enn luft bobler og jeg kjenner definitivt igjen dette fra sist svangerskap da jeg begynte å kjenne bevegelser inni magen! Og på ultralyden idag fikk jeg det bekreftet🙈 for når den sparket og beveget seg voldsomt så kjente jeg samtidig de her «boblene» inni magen😂 så jeg tror faktisk jeg allerede kjenner den lille inni magen🙊 med jenta mi kjente jeg første gang i uke 15 og da hadde jeg morkaken foran, på ultralyd idag så sa hun at jeg har morkaken bak så kanskje jeg da kjenner litt tidligere denne gang? Uansett veldig tidlig synes jeg🙉 men er veldig sikker etter idag og har kjent massevis av de boblene inni magen i hele dag også😂 så fikk bekreftet det jeg har kjent på i et par dager nå og lurte på om det kunne være den lille🙊 

Så fikk vi også vite kjønnet! Hun var ganske sikker på at det var en gutt inni magen😍🥰  pakket inn en gave til jenta vår med en minnie genser til henne og en grønn baby genser med mikkemus på til lillebror så hun fikk vite kjønnet ved å åpne gaven og se fargen på genseren! Var så koselig og hun ble så glad! Akkurat det hun håpet på, en Lillebror🥰 har vært en overveldende dag med masse følelser da jeg var veldig nervøs i forkant til å så være helt i skyene etterpå så er mega sliten😂 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Så fantastisk deilig med fin UL, og koselig med en guttebass i magen 💙

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå hyggelig med godt nytt på UL og gratulerer med liten gutt! 😄💙 Så koselig at datteren din ble så glad også!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Amatariel skrev (På 19.4.2022 den 19.35):

Gratulerer så mye! Så fantastisk deilig med fin UL, og koselig med en guttebass i magen 💙

Tusen takk gode deg🥰 var veldig hyggelig med en gutt i vente ❤️ Håper alt er bra med deg og jenta di ❤️

Fiora skrev (På 20.4.2022 den 14.35):

Sååå hyggelig med godt nytt på UL og gratulerer med liten gutt! 😄💙 Så koselig at datteren din ble så glad også!

Ja, var godt å få den ultralyden gjennomført🤩 gleder oss sånn til lillebror kommer nå❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk så fint på UL, og hurra for en liten guttebaby🥰

Det høres ut som det går mye bedre med deg for tiden, veldig glad for det❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15+1

nettopp en ny uke 🥳 

har vært mye plaget med sterke luftsmerter den siste tiden, er så vondt at jeg sover dårlig om nettene da det er verst da, og er helt ferdig dagen etter, etter en vond natt med smerter, det gjør faktisk så vondt at jeg har vondt i hele magen og livmoren blir ømmere etter nattens smerter😳 har jo nevnt sånn smått inne her at jeg har flere kroniske sykdommer, og det ligger i mage/tarm og har operert flere ganger oppi gjennom årene så tror nok at livmoren presser på tarmen som er mye operert i osv som da gjør til at jeg får sånne smerter 😳 noen netter er bedre enn andre. Ofte etter en vond natt så har jeg hatt så vondt at jeg er redd for babyen i magen om den har der bra, om den lever eller om det trigger til å miste/fødsel, har doppler liggende så sjekker ofte at hjertelyden er der for å betrygge meg. Håper bare ikke de smertene her kan trigge til en for tidlig fødsel eller noe sånt alt for tidlig igjennom svangerskapet. Så håper jeg også at livmoren kommer enda mer opp og kanskje ikke presser sånn på tarmen som nå🙄 så ja er mye bekymringer om dagen med de smertene og at det eventuelt påvirker noe på svangerskapet. 

Sånn ellers så er formen ikke til å klage på, har litt mer energi den siste uka, blir fortsatt fort sliten men ikke sånn utmattet som jeg var for litt siden og kvalmen er fortsatt bedre bare jeg spiser ofte nok😊❤️ Så må jeg prøve å berolige meg om at svangerskapet går bra! Kjenner en angst på at det ska gå galt så sent nå som jeg har kommet så langt av å til, er tåpelig å tenke på det, jeg vet… 

Har fått time til OUL den 20.mai på fostermedisin, akkurat 18 uker da. Ser frem og gleder meg til å se den lille igjen da🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (1 time siden):

15+1

nettopp en ny uke 🥳 

har vært mye plaget med sterke luftsmerter den siste tiden, er så vondt at jeg sover dårlig om nettene da det er verst da, og er helt ferdig dagen etter, etter en vond natt med smerter, det gjør faktisk så vondt at jeg har vondt i hele magen og livmoren blir ømmere etter nattens smerter😳 har jo nevnt sånn smått inne her at jeg har flere kroniske sykdommer, og det ligger i mage/tarm og har operert flere ganger oppi gjennom årene så tror nok at livmoren presser på tarmen som er mye operert i osv som da gjør til at jeg får sånne smerter 😳 noen netter er bedre enn andre. Ofte etter en vond natt så har jeg hatt så vondt at jeg er redd for babyen i magen om den har der bra, om den lever eller om det trigger til å miste/fødsel, har doppler liggende så sjekker ofte at hjertelyden er der for å betrygge meg. Håper bare ikke de smertene her kan trigge til en for tidlig fødsel eller noe sånt alt for tidlig igjennom svangerskapet. Så håper jeg også at livmoren kommer enda mer opp og kanskje ikke presser sånn på tarmen som nå🙄 så ja er mye bekymringer om dagen med de smertene og at det eventuelt påvirker noe på svangerskapet. 

Sånn ellers så er formen ikke til å klage på, har litt mer energi den siste uka, blir fortsatt fort sliten men ikke sånn utmattet som jeg var for litt siden og kvalmen er fortsatt bedre bare jeg spiser ofte nok😊❤️ Så må jeg prøve å berolige meg om at svangerskapet går bra! Kjenner en angst på at det ska gå galt så sent nå som jeg har kommet så langt av å til, er tåpelig å tenke på det, jeg vet… 

Har fått time til OUL den 20.mai på fostermedisin, akkurat 18 uker da. Ser frem og gleder meg til å se den lille igjen da🥰 

Hurra for 15 uker🥳

Åh.. sånt er så utrolig slitsomt, når kroppen bare tuller til alt. 

Har du snakket med jordmor eller fastlegen om det? 

Jeg håper det blir bedre når babyen kommer lengre opp i magen❤️

20.mai er jo absolutt ikke lenge til🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (På 30.4.2022 den 18.56):

Hurra for 15 uker🥳

Åh.. sånt er så utrolig slitsomt, når kroppen bare tuller til alt. 

Har du snakket med jordmor eller fastlegen om det? 

Jeg håper det blir bedre når babyen kommer lengre opp i magen❤️

20.mai er jo absolutt ikke lenge til🥰

Ja, har nevnt det hos legen, var ikke så mye forklaring på det, annet enn at jeg jo har en kronisk sykdom som kan reagere på en graviditet eller at livmoren vokser og jeg får smerter i tarmen.. 

er ikke så lenge til 20.mai nå, føltes veldig lenge til etter vi var på TUL sist og fikk datoen, men det er jo allerede 2 uker siden nå😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15+5 

har vært på shopping idag og kjøpt litt nye mammaklær🥰 benyttet muligheten til å ta et magebilde på prøverommet🙈 den vokser og vokser altså! Og ingenting jeg elsker mer! Jeg har drømt om dette i 1.5 år fra vi begynte på nr 2 til jeg ble gravid og at den holdt! Det å få strutte litt baby mage fremover bare elsker jeg! Tenker på hvor mye vonde tanker jeg hadde etter vi mistet i uke 10 i MA, og alle drømmene om en babymage raknet på sekunder, jeg var så nærme til å gå rundt å strutte den, og nå kan jeg endelig det! Er en magisk følelse den forskjellen som jeg unner alle som vil bli mamma så mye!❤️ Etter slit og ha mistet så er det nesten en enda bedre følelse når ting går bra🥰 

Så har jeg kjent mye bevegelser i det siste altså, var nok bevegelser som jeg kjente for første gang i uke 13, kjente ikke hver dag da, men de bevegelsene har blitt sterkere og sterkere siden. Begynte med små bobler og nå kjenner jeg tydelig når han rører på seg der inne 🤣 mest når jeg sitter eller ligger i ro, er vanskelig å kjenne når jeg selv er i bevegelse enda. ❤️

F5B68A08-E255-4C40-ACDC-B19DE942FAFD.jpeg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (21 minutter siden):

Ja, har nevnt det hos legen, var ikke så mye forklaring på det, annet enn at jeg jo har en kronisk sykdom som kan reagere på en graviditet eller at livmoren vokser og jeg får smerter i tarmen.. 

er ikke så lenge til 20.mai nå, føltes veldig lenge til etter vi var på TUL sist og fikk datoen, men det er jo allerede 2 uker siden nå😄 

Er vel sånn å være kroniker dessverre. Jeg håper det blir bedre etterhvert.

Kjempe fin mage🤩 forstår godt du vil gå rundt å strutte med den😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage! Gleder meg til å selv begynne å få mage og strutte med den 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angeleye skrev (17 timer siden):

Så fin mage! Gleder meg til å selv begynne å få mage og strutte med den 😍

Tusen takk🥰

det er veldig fint når magen begynner å komme❤️🤗 gleder meg til den blir enda større nå jeg🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...