Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

Fiora skrev (På 13.6.2022 den 14.52):

Ååå, så fin mage! 😍 Er det lov å legge til at det ser ut som du har veldig fin klesstil? :sjenert:

Godt formen er litt bedre - så forferdelig skremmende å bli så dårlig når man har en liten mageboer å passe på! Har også hatt noen skikkelig mageknip og er enig med deg, mye vanskeligere å kjenne liv da!

Virker ikke som det er noe problem å kjenne liv nå da :strix: Så morsomt at han er så aktiv, men typisk at han slutter så fort noen skal kjenne på magen da, sånn holder mageboeren her på også :fnise: 

Åå tusen takk🥰🥰 jeg føler meg maks kjedelig i klesstilen som gravid🙈 tror dette antrekke er det fineste jeg eier som gravid, ellers går det veldig mye i sorte gravid tightser og med en genser/tskjorte😂 så føler meg veldig kjedelig i klesveien og synes det er maks dårlig utvalg av gravid klær i butikken, og de på nettet er det ofte jeg ikke blir fornøyd med og sender tilbake🙈 

Ja er ikke noe godt å være dårlig form og må tenke på hvordan mageboeren har det, kjenner jeg blir riktig bekymret for han innimellom når jeg har det så vondt! 💙 godt å kjenne liv så man får noe bekreftelse på at ting er som det skal hvertfall🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22+4 

ukene snegler fortiden😳 trodde jeg var i uke 23 men så innså jeg nå at jeg var en uke bak 🙄 lurer på om det har noe med at jeg venter på at det skal bli sommerferie så vi i familien kan ha ferie sammen, mannen og jenta vår tar ferie 1.juli og skal ha 4 uker! Så jeg håper bare på at formen min er bra i ferien så ikke jeg må ha de samme rundene med intravenøst veske 3 ganger i uka og planer som går i vasken 🙄 for er fortsatt veldig opp og ned i formen her, har dager som er bedre så har jeg dager med mye magesmerter så vonde at jeg ikke får sove, dehydrert og slapp. Har aldri mer enn 2 dager sammenhengene som er gode dessverre og jeg begynner å bli lei😪

Teller ofte ned dager til jeg ikke er gravid mer og lillebror er her pga formen 🙄 så måtte jeg ringe til føden forrige uke pga store smerter i magen, jeg ble veldig redd og ville inn for å sjekke. Var heldigvis ikke noe premature rier men sikkert sterke magesmerter pga kroniske sykdommen min😬 men greit å få sjekket! Er veldig redd om dagen for om noe av dette skal trigge til for tidlig fødsel osv.

Kjenner den lille mye, men også dager der jeg kjenner mye mindre og det er ofte de dagene jeg har veldig vondt. Er ikke så mye nytt og komme med og oppdateringene blir gjerne ikke så ofte her inne når jeg har mye plager.
Så synes jeg heller ikke livmoren min har vokst noe mer på flere uker, kjenner den rett over navelen, gjort det lenge nå. Skal på første Jordmor time idag så hun får vel målt litt da kanskje 😊 ellers så er det 15 uker og 5 dager igjen til det planlagte keisersnittet. Håper på en fin sommer med bra form, men håper også den går veldig raskt🙈 tror det er første gangen jeg vil at sommeren skal gå raskt🙈 tror jeg hadde nyta tiden her mer der vi bare er en familie på 3 en liten stund til hvis formen hadde vært bra😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Love90 said:

Åå tusen takk🥰🥰 jeg føler meg maks kjedelig i klesstilen som gravid🙈 tror dette antrekke er det fineste jeg eier som gravid, ellers går det veldig mye i sorte gravid tightser og med en genser/tskjorte😂 så føler meg veldig kjedelig i klesveien og synes det er maks dårlig utvalg av gravid klær i butikken, og de på nettet er det ofte jeg ikke blir fornøyd med og sender tilbake🙈 

Ja er ikke noe godt å være dårlig form og må tenke på hvordan mageboeren har det, kjenner jeg blir riktig bekymret for han innimellom når jeg har det så vondt! 💙 godt å kjenne liv så man får noe bekreftelse på at ting er som det skal hvertfall🥰

Helt enig i at butikkene har altfor dårlig utvalg for gravide! Blir mye gravidtights og romslig kjole/tunika her også :fnise:
 

4 hours ago, Love90 said:

22+4 

ukene snegler fortiden😳 trodde jeg var i uke 23 men så innså jeg nå at jeg var en uke bak 🙄 lurer på om det har noe med at jeg venter på at det skal bli sommerferie så vi i familien kan ha ferie sammen, mannen og jenta vår tar ferie 1.juli og skal ha 4 uker! Så jeg håper bare på at formen min er bra i ferien så ikke jeg må ha de samme rundene med intravenøst veske 3 ganger i uka og planer som går i vasken 🙄 for er fortsatt veldig opp og ned i formen her, har dager som er bedre så har jeg dager med mye magesmerter så vonde at jeg ikke får sove, dehydrert og slapp. Har aldri mer enn 2 dager sammenhengene som er gode dessverre og jeg begynner å bli lei😪

Teller ofte ned dager til jeg ikke er gravid mer og lillebror er her pga formen 🙄 så måtte jeg ringe til føden forrige uke pga store smerter i magen, jeg ble veldig redd og ville inn for å sjekke. Var heldigvis ikke noe premature rier men sikkert sterke magesmerter pga kroniske sykdommen min😬 men greit å få sjekket! Er veldig redd om dagen for om noe av dette skal trigge til for tidlig fødsel osv.

Kjenner den lille mye, men også dager der jeg kjenner mye mindre og det er ofte de dagene jeg har veldig vondt. Er ikke så mye nytt og komme med og oppdateringene blir gjerne ikke så ofte her inne når jeg har mye plager.
Så synes jeg heller ikke livmoren min har vokst noe mer på flere uker, kjenner den rett over navelen, gjort det lenge nå. Skal på første Jordmor time idag så hun får vel målt litt da kanskje 😊 ellers så er det 15 uker og 5 dager igjen til det planlagte keisersnittet. Håper på en fin sommer med bra form, men håper også den går veldig raskt🙈 tror det er første gangen jeg vil at sommeren skal gå raskt🙈 tror jeg hadde nyta tiden her mer der vi bare er en familie på 3 en liten stund til hvis formen hadde vært bra😊

Så leit at formen er så dårlig! Håper virkelig den bedrer seg så du får nyte sommeren sammen med dine ❤️ Du er jo heldigvis halvveis allerede, plutselig er du kommet til den magiske datoen der fremme! 😍

Lykke til hos jm i dag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

27+6 (OUL termin) 

Lenge siden sist😅 har fulgt med her inne på flere uten å legge igjen spor da, har bare tatt en pause fra skrivingen inne på kg i en mnd tid. 
 

Tiden har flydd av gårde i ferien! Så går det sikkert i snegle fart igjen nå etter ferien🙈 formen har vært helt grei, men fortsett å fått intravenøst veske et par ganger i uka, pga hyppig diare, så kjenner det hjelper på mot dehydreringen. Er ellers plaget med utmattelse og er veldig mye sliten, så vi har bare hatt korte ferie turer og ligget over i 2-3 netter hver plass før vi har dratt hjem igjen 😊 vi har kost oss masse selv om jeg har hatt mye behov for å slappe av mellom ting mens mannen og jenta mi har funnet på ting hele tiden så har jeg vært med på noe av tingene😊 

Lillebror har vært mye aktiv, men de to siste døgnene har han vært mye roligere, kjenner han men mye mindre og rolige bevegelser noe som har bekymret meg 😬 håper han tar seg opp som han egentlig bruker å være iløpet av dagen idag.  

Ellers siden sist så har jeg vært på to ultralyder, en på st.olav på fostermedisin der han ble målt til å være 4% større enn han skal være på det stadiet😅 ikke mye det! Men jenta vår var også 10% større når hu kom ut 😊 så er glad at det tyder på at han får det han skal selv om jeg har mye diare. Så fikk vi en ny keisersnitt dato da de ville ha litt tidligere for de vil ikke risikere at jeg kommer i fødsel. Så den nye datoen er 3.oktober og det er jo egentlig plutselig ikke så lenge til😮 10 uker og 1 dag til😯 sjukt!

Så var vi på 3D ultralyd privat forrige uke og det var så morsomt å se ansiktet hans 🥰 lå mye med hender og føtter forran så bilde kvaliteten ble ikke så voldsomt men så han godt selv om, Så sa hun at han hadde mye hår🙈 det syntes ikke på 3D men så tydelig tuster av hår som lå bak på hode og stakk opp frem på hode på vanlig ultralyd! Jenta vår hadde jo også kjempe mye helt sort hår når hun ble født❤️

Ellers så har vi fått så mye babyklær av venner som er ferdige med barn, så snilt! Og begynner å stresse litt over at vi ikke har kjøpt noe mer enn en vogn enda🙈 jeg må sette meg ned snart å skrive opp hva vi trenger og hva vi fortsatt har etter jenta vår! Og begynne å handle! Syntes det var mye mer stas å handle inn til første barnet egentlig😅 så har ikke stresset så my med det før nå🙈  

Nå håper jeg bare at de bevegelsene kan begynne å ta seg opp igjen snart så jeg får bekymringene mine og humøret mitt oppe! Blir litt nedstemt kjenner jeg når han er så rolig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du har fått sett lillebror to ganger siden sist og at alt ser bra ut 💗 Kan godt forstå at du blir stresset når det er mindre bevegelser. Satser på at det tar seg opp i løpet av dagen. Det er vel ganske vanlig at det varierer litt (hva vet vel jeg som ikke har kommet så langt enda? 😂) Hvis ikke er det vel bedre med en sjekk for mye enn en for lite 💗 Høres ut som du har klart å kose deg i sommer, til tross for tidvis dårlig form. Tenk at det bare er et par måneder igjen til keisersnitt 💗 Kommer til å gå raskt, men du har fortsatt god tid til å ordne alt du trenger 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow du er jo snart i siste trimester! Jeg ser andre som er kortere på vei enn meg og føler de er kommet sååå langt. Og så glemmer jeg jo at jeg sitter her som en flodhest og har bare en uke igjen å ruge :ler: 

Så gøy med 3D. Er ganske fascinerende hva de klarer å vise. Og dette med hår på UL. Det visste jeg ikke med de to forrige, men så kom de ut relativt skallet også 😂 Han her har visstnok også en del hår i nakken. Så det blir spennende å se.

Kjenner meg igjen ang innkjøp. Var definitivt mest spennende første gangen. Nå sitter man her og vet jo at det går jo an å handle etter fødsel også. F.eks så har ikke vi kjøpt inn stellebord denne gangen. Har ikke veldig stort bad, og med de to andre så brukte vi det bare noen måneder før ungen prøvde å ta et svalestup av det. Og da røyk det rett ut og vi fortsatte med matta på gulvet. Denne gangen går vi for gulvet med en gang, og skulle jeg angre får jeg sende mannen på shopping 😂 Men flere synes jo jeg er skikkelig rar som vil det. Jeg derimot synes det er genialt. Legg babyen på stellematta på gulvet og så kunne finne alt klart uten å måtte holde han fast :nigo: 

Nå babler jeg fælt altså…

Håper du får mer liv i leiren, hvis ikke får du ta en tur på føden. Da våkner de jo alltid til bare man ser på CTG beltet 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende å få en dato å forholde seg til! 🤗 Må kose deg masse disse siste ukene med redebygging ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med oppdatering fra deg!  Godt å se at du har fått god hjelp og at sommeren deres har vært fin 😊 Virker jo som den lille i magen din trives veldig godt også med den fine vekstkurven! 😍

Er også veldig spent på dette med hår. Dersom jeg skal forholde meg til kjerringråd blir det ikke mye hår her i gården hvertfall, for har knapt hatt et minutt med halsbrann :ler:

Enig med @Kakaoen, om du fortsatt synes du kjenner lite så ringer du heller føden en gang ekstra! Det ctg beltet gjør så visst underverker for små knøtt i magen :jepp::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (52 minutter siden):

Så hyggelig med oppdatering fra deg!  Godt å se at du har fått god hjelp og at sommeren deres har vært fin 😊 Virker jo som den lille i magen din trives veldig godt også med den fine vekstkurven! 😍

Er også veldig spent på dette med hår. Dersom jeg skal forholde meg til kjerringråd blir det ikke mye hår her i gården hvertfall, for har knapt hatt et minutt med halsbrann :ler:

Enig med @Kakaoen, om du fortsatt synes du kjenner lite så ringer du heller føden en gang ekstra! Det ctg beltet gjør så visst underverker for små knøtt i magen :jepp::hjerte:

Altså.. halsbrannmyta kan ta seg ei bolle! Jeg hadde mye halsbrann med første, ekstremt mye med nr 2. De var som sagt ganske skalla 😂😂

Med han her derimot. Knapt hatt halsbrann, ikke rørt Gavisconen. Og i følge UL har han visst masse hår. Tror det ikke før jeg ser det altså😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/24/2022 at 10:30 PM, Kakaoen said:

Altså.. halsbrannmyta kan ta seg ei bolle! Jeg hadde mye halsbrann med første, ekstremt mye med nr 2. De var som sagt ganske skalla 😂😂

Med han her derimot. Knapt hatt halsbrann, ikke rørt Gavisconen. Og i følge UL har han visst masse hår. Tror det ikke før jeg ser det altså😂

Haha, kanskje myten er omvendt også kommer det noen skikkelige lykketroll etter alt fravær av halsbrann :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (På 24.7.2022 den 10.32):

Så gøy at du har fått sett lillebror to ganger siden sist og at alt ser bra ut 💗 Kan godt forstå at du blir stresset når det er mindre bevegelser. Satser på at det tar seg opp i løpet av dagen. Det er vel ganske vanlig at det varierer litt (hva vet vel jeg som ikke har kommet så langt enda? 😂) Hvis ikke er det vel bedre med en sjekk for mye enn en for lite 💗 Høres ut som du har klart å kose deg i sommer, til tross for tidvis dårlig form. Tenk at det bare er et par måneder igjen til keisersnitt 💗 Kommer til å gå raskt, men du har fortsatt god tid til å ordne alt du trenger 💗

Han beveget seg mye iløpet av samme dagen men var fortsatt svakere bevegelser enn han pleier, tok seg heldigvis opp til sterkere bevegelser dagen etter og har gjort det siden! Tror han måtte ha ligget med ryggen til magen min en stund der ettersom jeg kjente så mye mindre i noen dager🙈 håper de siste to mnd går raskt! Har begynt å få litt kvalme tilbake igjen nå de siste dagene så😬 

Kakaoen skrev (På 24.7.2022 den 12.33):

Wow du er jo snart i siste trimester! Jeg ser andre som er kortere på vei enn meg og føler de er kommet sååå langt. Og så glemmer jeg jo at jeg sitter her som en flodhest og har bare en uke igjen å ruge :ler: 

Så gøy med 3D. Er ganske fascinerende hva de klarer å vise. Og dette med hår på UL. Det visste jeg ikke med de to forrige, men så kom de ut relativt skallet også 😂 Han her har visstnok også en del hår i nakken. Så det blir spennende å se.

Kjenner meg igjen ang innkjøp. Var definitivt mest spennende første gangen. Nå sitter man her og vet jo at det går jo an å handle etter fødsel også. F.eks så har ikke vi kjøpt inn stellebord denne gangen. Har ikke veldig stort bad, og med de to andre så brukte vi det bare noen måneder før ungen prøvde å ta et svalestup av det. Og da røyk det rett ut og vi fortsatte med matta på gulvet. Denne gangen går vi for gulvet med en gang, og skulle jeg angre får jeg sende mannen på shopping 😂 Men flere synes jo jeg er skikkelig rar som vil det. Jeg derimot synes det er genialt. Legg babyen på stellematta på gulvet og så kunne finne alt klart uten å måtte holde han fast :nigo: 

Nå babler jeg fælt altså…

Håper du får mer liv i leiren, hvis ikke får du ta en tur på føden. Da våkner de jo alltid til bare man ser på CTG beltet 😂

Ja, inn i siste trimester nå🤩 

Nå har du jo babyen din snart i armene dine🥰 gleder meg såå mye selv nå og ser det for meg flere ganger om dagen! Må tro du er passe spent nå når du er sååå nære! Er så magisk når man ser babyen for første gang å får han oppi bryste sitt🥰 beste følelsen i verden! Som jeg kunne hatt en følelse av om å om igjen! Minnene jeg har av den følelsen med jenta mi satt seg hvertfall godt, er et minne man aldri glemmer hvertfall❤️ 
 

jeg også er superredd for å legge babyen i høyder😬 beste er jo gulvet! Vi har et stellebord med hjul og høye kanter på begge sider men holder selvfølgelig alltid på baby oppå stellebordet, kan trille med seg osv nærme vasken, men hvis man har sett hvor nærme babyen har vært for å falle ned fra stelleborde så tror jeg ikke at jeg heller hadde turt å fortsette med det nei😬 ble heldigvis kraftigere spark igjen dagen etter jeg skrev her, små dulter bare samme dag! Man bekymrer seg ganske fort kjenne jeg om jeg merker en ør liten forskjell med han der ikke😅 

Amatariel skrev (På 24.7.2022 den 20.56):

Så spennende å få en dato å forholde seg til! 🤗 Må kose deg masse disse siste ukene med redebygging ❤️

Tusen takk for det🥰 godt det ikke er såå lenge til nå hvertfall! 

Fiora skrev (På 24.7.2022 den 21.22):

Så hyggelig med oppdatering fra deg!  Godt å se at du har fått god hjelp og at sommeren deres har vært fin 😊 Virker jo som den lille i magen din trives veldig godt også med den fine vekstkurven! 😍

Er også veldig spent på dette med hår. Dersom jeg skal forholde meg til kjerringråd blir det ikke mye hår her i gården hvertfall, for har knapt hatt et minutt med halsbrann :ler:

Enig med @Kakaoen, om du fortsatt synes du kjenner lite så ringer du heller føden en gang ekstra! Det ctg beltet gjør så visst underverker for små knøtt i magen :jepp::hjerte:

Er spent på hvor mye hår han har, og om han er lys eller mørk. Vi begge er hvertfall sånn typisk nordiske brune farger i håret. Men jenta vår kom ut med mye helt kull svart hår🙈 mn det ble lysere og lysere med tiden! Atpå til hadde hun en del gulsot den første tiden så hun så ikke så nordisk ut🙈 var faktisk litt redd for at folk skulle tenke at mannen ikke var faren fordi hun var så mørk😅 men hun ble jo lysere i huden også når gulsoten forsvant, men det varte faktisk ganske lenge, i nesten 1 mnd tror jeg 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

30+2 ifølge OUL termin 

var på ultralyd igjen forrige uke på vekstkontroll på st.olav. Babyen var nå 1450 gram og 7% over gjennomsnittet, hvis jeg skal regne etter min egen termin som er nesten en hel uke mindre så er han 12% over gjennomsnittet😆 blir gøy å se hvor stor han er når han kommer ut om det fortsetter å bare stige, skal jo ha keisersnitt 2 uker før så synes det egentlig er bare bra at han ligger litt over🥰 

sånn ellers så er formen både og, mye slapp, veldig lav Ferritin, på 4 bare og det er veldig lite. Tar heller ikke noe jerntabletter da jeg bare blir enda mer plaget i magen enn det jeg er og det kan jeg ikke bli nå. Så har kvalmen kommet litt tilbake også, brekker meg mye og vanskelig å spise på morgen og kvelden. 

Så må vi begynnenå handle inn ting å få på plass ting nå, er treig med det mye pga formen, mye som må organiseres hjemme, ordne ene romme som skal bli barneromme, som til nå er bare rot inn i, han skal jo sove i vårt rom uansett men må ha en plass å ha en ny kommode med babyklærne i, og andre babyutstyr stående til han er her. Må også bli ferdig med innkjøpene, har til nå arvet mye babyklær fra venner, kjøpt vogn, bilstol ble kjøpt igår. Men gjenstår fortsatt mye og mye småting🙈 må sette meg ned å skrive innkjøpsliste snart. Rart hvor kjapt jeg hadde alt på plass når vi skulle ha jenta vår mens nå så dryger jeg og dryger jeg fordi jeg er så sliten og må bruke tiden min og energien jeg har på jenta vår🙈 men må bare få gjort ting snart nå! 

ble mye usakelig skravling her nå😅

Kjenner også på at jeg har begynt å gruve meg skikkelig til keisersnittet, lenge våken før jeg sovner på kveldene pga alle tankene, og det å være borte fra jenta vår i flere dagen osv, mye tanker som surrer. Kjenner også på hvor deppa jeg er av å være så slapp som jeg er, føler jeg bare går hjemme og venter på å bli ferdig med svangerskapet nå, og må hvile meg mellom slagene hele tiden. Har dager jeg er veldig nedfor og griner av alt. Kjenner jeg gleder meg masse til å få møte den lille i magen nå og det å bli ferdig med svangerskapet og keisersnittet som jeg gruver meg sånn til. Håper bare tiden kan gå litt raskere ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

31+6

hvor skal jeg begynne? 
skjedd så mye siden sist🥵 

begynte med at natt til tirsdag våknet jeg  med sterke menssmerter som kom i take vis, lå bare i sengen og ventet på at dette skulle gå over, men det gjorde jo det aldri (innser nå at det ser ut som at jeg skal skrive om at det endte med fødsel, det gjør det ikke altså😅) tilbake til menssmertene, fikk ikke sove fordi de var så vonde og etter en time så innser jeg at dette ikke har tenkt å gå over, blir liggende og sta som jeg er så ringer jeg ikke føden med en gang det er noe, men venter å ser. Står opp med datteren i 7 tiden og da har jeg vært våken med de smertene her siden 5. Smertene fortsetter og jeg føler de øker på mens jeg ordner henne til barnehagen. Jeg begynner å tenke at dette må være starten på noe for dette er jo ikke normalt. Begynner å bli nervøs og ser for meg at han sikkert kommer innen noen dager bare nå🙈 begynner å forbrede datteren vår på at hvis baby kommer for tidlig nå så må vi være litt på sykehuse en stund, babyer som kommer nå klarer seg veldig fint og det er ikke farlig. Men de trenger bare litt ekstra hjelp i starten, forteller jeg henne. Leverer henne i barnehagen.

Får endelig lagt meg på soffaen og da kjenner jeg alvoret, smertene har enda ikke gitt seg. Ringer skjelvende til føden, og de ville ha meg inn med en gang. Kom dit, å på med sånn belte kalt CTG undersøkelse, så den kan se om baby har det bra og om dette er rier. Etter noen minutter sier jordmor at det heldigvis ikke er rier, men at målene viser en irritert livmor, hver gang jeg sa at jeg hadde smertene så ga den små utslag, ikke så store utslag som når det er rier men nok til at jordmor mistenker modningsrier. Så får komme inn på ultralyd ganske raskt for å sjekke om livmorhalsen har blitt kortere, noe den heldigvis ikke var, den var lang å fin. Jeg er 100kg lettere, men så var legen veldig på at bilde viser bare her og nå, og at om det fortsetter sånn så kan det vise noe annet om noen dager. Får dra hjem etter noen timer da det ga seg utover ettermiddagen, med beskjed om å være mest mulig i ro, og om å ta kontakt om det blir verre smerter eller om magen begynner å stramme seg samtidig som de smertene her for da er det tegn på rier. 

De vet altså ikke helt sikkert hva dette var, men tror det kan være modninger jeg kjente men hun sa også at de kan vare i flere uker og stoppe opp også. Jeg har hatt det av å på siden tirsdag, kan vare noen timer. Veldig ubehagelig så tidlig synes jeg, men de stopper opp etter noen timer heldigvis, og skulle ringe om de øker på eller går over til rier for det ville jeg ha kjent. Har vært masse følelser og mye tanker på at han faktisk kan komme før den planlagte keisersnitt ettersom det allerede har begynt sånn her! Hadde det aldri slik med datteren vår, så er noe nytt for meg.
Sånn ellers så er jeg så ferdig også, maks sliten, og kjempe lei svangerskapet nå, men vil jo uansett at han skal holde seg der inne til pkeiseesnitt, håper han gjør det, men er også forbredt etter dette at det kan skje før også.
Ble en lang oppdatering fra meg dette🙈 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååå så skummelt med en slik opplevelse. Godt det ikke var premature rier. Høres ut som en god ide å roe ned. 

Også er det jo vanlig at kroppen styrer noe veldig med modning når man er andregangs i forhold til førstegangs. Og det kan jo begynne nokså tidlig har jeg skjønt. Håper du får slappet godt av, selv om du er ganske lei allerede :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummel opplevelse. Godt å høre at du blir godt tatt vare på 🧡 Lurt å roe ned litt fremover

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kakaoen skrev (13 timer siden):

ååå så skummelt med en slik opplevelse. Godt det ikke var premature rier. Høres ut som en god ide å roe ned. 

Også er det jo vanlig at kroppen styrer noe veldig med modning når man er andregangs i forhold til førstegangs. Og det kan jo begynne nokså tidlig har jeg skjønt. Håper du får slappet godt av, selv om du er ganske lei allerede :klemmer: 

Har også hørt at andregangs og de som har født før har mye mer modning tidlig osv🤔 men av de smertene jeg hadde/har så blir man skeptisk, synes det nesten er rart om det ikke skjer noe før keisersnittet med dette 🤭 men akkurat nå synes jeg det er litt tidlig om det skulle skje og blir litt mer redd da. Begynner jeg å komme til uke 35 så synes jeg det er helt greit om det skjer selv om jeg helst vil at han skal bli der inne til den planlagte keisersnittet, så alt går som planlagt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+0🥳 

stikker hue innom litt igjen. Ble bare om det ekle opplevelsen på forrige innlegg, den skremte meg såpass og jeg synes 2 mnd før tiden er alt for tidlig å komme selv om det som regel går bra fra nå. 
 

Imorgen er det akkurat 6!! Uker igjen til keisersnitt og til vi ser den lille krabaten, er så rart å tenke på at det faktisk begynner å bli så kort tid igjen🙈

Er det bare meg som kjenner en slags angst for at den lille i magen plutselig skal dø nå når man er så nærme? Kjenner jeg blir nervøs med en gang han har vært rolig en stund, og hvis jeg har sovet tungt på natten og ikke lagt merke til bevegelsene da så er jeg alltid letta når jeg kjenner han rører på seg når jeg våkner! 

Vi har mye å gjøre før den lille kommer, både ute og inne. Jeg er litt sånn at jeg vil ha minst mulig av prosjekter etter han kommer i det første året for jeg vet hvor mye det krever av oss og at hus og hjem blir lite tid til. Så nå har mannen satt i gang å male garasjen som sto igjen etter vi malte huset i fjor, vet det blir lite tid til på våren osv med en baby å en unge som krever sitt. Jenta vår elsker jo å hjelpe til så hun er jo med på mye av det mannen gjør nå, så veldig fint det❤️ 
Så tenkte jeg å vaske vinduer for det har jeg ikke gjort i år🤭 er egentlig ikke i form til det nå heller men får jo bare ta noen vindu for hver dag så blir jeg ferdig til slutt. Har også kjøpt inn maaange plastikk bokser så skal begynne å organisere å sortere så det blir litt mer orden her. Og ikke minst få skaffet seg en kles kommode til den lille og  plast bokser for å sortere ting i ved stellebord. Sette opp lekegrind sånn som i høyde så baby kan ligge i med babyneste sitt, alt dette tenkte jeg å ha med jenta mi med på, hun elsker å forberede til han kommer og er veldig fint å venne henne til og fordrede henne også på hva som kommer snart. Hun har jo ventet leeenge nå! Men hun Begynner å skjønne at han kommer snart nå. Høsten etter sommeren har jeg sagt, så hun har litt tidsperspektiv. Gleder meg sånn til å se henne som storesøster nå! Hun kommer til å være så stolt så❤️

Så gleder jeg meg til neste ultralyd som er om en uke nå, alltid gøy å hilse å se den lille🥰 håper bare tiden kan gå litt raskere nå og at smertene kan holde seg unna, formen er jo fortsatt ikke så mye å skryte av heller men kjenner det hjelper på at jeg ser at ukene går etterhvert 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker igjen. Det er ikke lenge til 😍 så koselig med forberedelser. Spesielt når man kan inkludere storesøster også😍

Jeg kjenner meg VELDIG igjen i angsten din. Kjente ekstremt mye på det i dette svangerskapet. At det hadde vært så fælt om vi mista han helt på slutten når jeg har jobbet så hardt for at han skulle ha det bra inni der. 
 

Har du lang vei til sykehuset? Sånn i tilfelle han skulle komme før og du trenger haste ks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Kakaoen skrev (På 21.8.2022 den 13.40):

6 uker igjen. Det er ikke lenge til 😍 så koselig med forberedelser. Spesielt når man kan inkludere storesøster også😍

Jeg kjenner meg VELDIG igjen i angsten din. Kjente ekstremt mye på det i dette svangerskapet. At det hadde vært så fælt om vi mista han helt på slutten når jeg har jobbet så hardt for at han skulle ha det bra inni der. 
 

Har du lang vei til sykehuset? Sånn i tilfelle han skulle komme før og du trenger haste ks?

Ja, den angsten kommer og går veldig mye fortsatt altså😪 er liksom noe med når man vet babyen er en baby nå som nesten er fullbåren så sitter det noen tanker av å til «enn om han dør nå rett før målstreken» 🙄 er så ekle tanker og bekymringer som ikke slipper helt her altså. Litt fordi det føles så uvirkelig for meg at jeg skal få oppleve å få to barn.

Har 2 timer til det sykehuset jeg skal ha pks hos , og en time til et litt mindre sykehus🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...