Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

33+3 

tiden går da sakte men sikkert fremover🙈 

nå er det mindre enn 5 uker igjen, og ja jeg teller ned nesten dager nå😂 

var på ultralyd på fostermedisin igjen igår, og babyen ble målt til å være ca 2500 gram og 17% over snitte 😂😂 første hun sa hun som utførte ultralyden etter å ha satt inn tallene på pcen sin for å se ca vekt var «han blir iallefall større enn søsteren sin når han kommer ut» 🙈😂 jeg fikk sjokk da hun sa hvor tung han var, jeg hadde gjettet 2000 gram og mannen 1900 gram før vi gikk inn til timen😅 så jeg tenker jeg er glad at jeg skal ha planlagt keisersnitt og ikke føde den store babyen til termin eller over 😬 

Sånn ellers er formen av å på altså, har mye å si hvordan magen min oppfører seg, endten har jeg så sterke luftsmerter at det er helt utholdelig eller så rinner det rett igjennom meg så jeg blir dehydrert og maks slapp.

Så er jeg fortsatt så usikker på om hvor mye liv man skal kjenne. Er dager hvor han er så rolig av seg, kan gå flere timer før jeg kjenner han, og hvis jeg kjenner han er det bare en fot som stikker ut og ikke sånne skikkelige spark liksom, bare en kul som stikker ut. Så har han dager han beveger seg mye igjen. 
Nevnte det til legen og han spurte om bevegelses mønstre, at det skal være litt samme mønster i det hver dag, men det er det ikke hos meg? Er forskjellig egentlig, ikke noe fast mønster i bevegelsene eller når han sover føler jeg. Men føler han sover utrolig mye og leenge om gangen. Så ser jeg på termingruppa jeg er med i på facebook at folk ikke får sove pga bevegelsene osv, men han her beveger seg nesten ikke iløpet av natten. Om jeg går på do så våkner han ikke til en gang, må ligge i sengen lenge etter jeg har vært på do for å plage han å få et spark, og da er det som regel et spark, og nok bekreftelse for meg at jeg legger meg til å sove igjen, selv om jeg synes han er for rolig. Nevnte dette til legen igår om hvor rolig han er. Og han var veldig på at jeg må ta kontakt om det er lite liv og at det er viktig osv, men jeg bli veldig usikker på hva som er for lite, for føler jo at det er det så ofte fortide 🙄 ikke noe god følelse å gå med hver dag. Så vil bare at ukene skal gå også så jeg vet han er trygg utom magen hos meg der jeg kan følge med selv å ha kontroll🙈 

Neste ultralyd er om 3 uker, så ville de at jeg skulle ta blodprøver i 3 dager fastende for å forsikre seg at jeg ikke har svangerskapsdiabetes ettersom babyen er så stor 😊 så satser på at det ikke er tilfelle🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt du skal ha planlagt :)

Min beveger seg også veldig lite på natta :) han er derimot veldig aktiv hver kveld fra sånn 10 til 12. Resten av dagen er det mer sporadisk, men merker at han lett sover helt rolig i flere timer før det er endel bevegelse igjen (ser for meg en nyfødt som sover helt stille 😅). merket endring i bevegelsesmønsteret fra uke 30. Nå kjenner jeg mest bena - han ligger med ryggen sidelengs og rumpa opp så bena ligger på "tvers" mot livet/midjen. Det kan også variere om baby ligger med ryggen sidelengs, innover eller utover. Ligger baby med rygg utover er det mer spark mot organer,men da kan jeg også kjenne om han skyter rygg. 

Hvis jeg presser litt ned mot magen får jeg ofte et lite bevegelssvar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, 5 uker igjen!! Godt å høre at babyen vokser seg stor og sterk, men kanskje like greit at det er planlagt keisersnitt ja? Krysser fingrene for at du ikke har svangerskapsdiabetes 🤞🏻 Forstår godt at det er lett å bli bekymret hvis du ikke kjenner så mye bevegelser. Jeg fikk beskjed på sykehuset om at noen er veldig rolige og at det ikke nødvendigvis trenger å tyde på at det er noe galt. Det viktigste er at du kjenner liv hver dag og helst et par ganger daglig. Når det er sagt, er det bedre å sjekke en gang for mye 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (4 timer siden):

Godt du skal ha planlagt :)

Min beveger seg også veldig lite på natta :) han er derimot veldig aktiv hver kveld fra sånn 10 til 12. Resten av dagen er det mer sporadisk, men merker at han lett sover helt rolig i flere timer før det er endel bevegelse igjen (ser for meg en nyfødt som sover helt stille 😅). merket endring i bevegelsesmønsteret fra uke 30. Nå kjenner jeg mest bena - han ligger med ryggen sidelengs og rumpa opp så bena ligger på "tvers" mot livet/midjen. Det kan også variere om baby ligger med ryggen sidelengs, innover eller utover. Ligger baby med rygg utover er det mer spark mot organer,men da kan jeg også kjenne om han skyter rygg. 

Hvis jeg presser litt ned mot magen får jeg ofte et lite bevegelssvar :)

Godt å høre at det gjelder flere med at baby er rolig om natten. På ultralyd igår så lå han med hodeleie og kroppen mot høyre side og rumpa opp mot ribbeina mi og føttene ut mot venstre 😅 er rumpa som ofte kommer opp som en kul da og presser seg på ribbeina mi, er ofte sånne bevegelser han her har, så har han dager innimellom som er mye spark der magen hopper da, men er vel de dagene han har rolige bevegelser og sover så lenge om gangen jeg er bekymret😬 men jeg gjør som deg prikker en del bort i magen så får jeg hvertfall et lite respons noe som gjør til i de rolige dagene at jeg ikke ringer, hadde jeg ikke fått respons når jeg maser på han med å prikke på magen så hadde jeg definitivt ringt inn 😊

Prøver2021 skrev (2 timer siden):

Tenk, 5 uker igjen!! Godt å høre at babyen vokser seg stor og sterk, men kanskje like greit at det er planlagt keisersnitt ja? Krysser fingrene for at du ikke har svangerskapsdiabetes 🤞🏻 Forstår godt at det er lett å bli bekymret hvis du ikke kjenner så mye bevegelser. Jeg fikk beskjed på sykehuset om at noen er veldig rolige og at det ikke nødvendigvis trenger å tyde på at det er noe galt. Det viktigste er at du kjenner liv hver dag og helst et par ganger daglig. Når det er sagt, er det bedre å sjekke en gang for mye 🥰

Ja, er ikke lenge igjen, men føles lenge🙈 

ja, han har jo vokst 1000 gram siden sist ultralyd som er 4 uker siden, og de sier de vokser mye raskere på slutten så de tror han vokser enda mer enn 1000 gram til på en mnd nå, så hvis jeg skulle gått til termin og født vaginalt så hadde han nok vært over 4000 gram fort 🙈😅 så veldig glad at jeg har planlagt keisersnitt nesten 3 uker tidligere 😊 

Ja, noen er jo veldig rolige men da er de som regel det hele svangerskapet, han her gikk fra å være helt turbo til veldig rolig i de siste ukene, derfor jeg har reagert på at han har blitt så mye roligere, Men alt så jo bra ut på ultralyd igår og etter å ha pratet med fødselslegen igår da jeg var på kontroll så skal jeg ikke nøle med å ringe som jeg har gjort til nå, de blir bare glade for at vi gravide kommer for en sjekk, og det var visst maange og de aller fleste som gjør iløpet av svangerskapet sa han 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge ut det fineste hente sette svigermor har strikket til lillebror😍🥰 gleder meg så mye til å ta på han dette😍

88055A0C-451E-4B91-AD1B-E9C3649BC73C.jpeg

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (På 31.8.2022 den 15.02):

Godt å høre at det gjelder flere med at baby er rolig om natten. På ultralyd igår så lå han med hodeleie og kroppen mot høyre side og rumpa opp mot ribbeina mi og føttene ut mot venstre 😅 er rumpa som ofte kommer opp som en kul da og presser seg på ribbeina mi, er ofte sånne bevegelser han her har, så har han dager innimellom som er mye spark der magen hopper da, men er vel de dagene han har rolige bevegelser og sover så lenge om gangen jeg er bekymret😬 men jeg gjør som deg prikker en del bort i magen så får jeg hvertfall et lite respons noe som gjør til i de rolige dagene at jeg ikke ringer, hadde jeg ikke fått respons når jeg maser på han med å prikke på magen så hadde jeg definitivt ringt inn 😊

Ja, er ikke lenge igjen, men føles lenge🙈 

ja, han har jo vokst 1000 gram siden sist ultralyd som er 4 uker siden, og de sier de vokser mye raskere på slutten så de tror han vokser enda mer enn 1000 gram til på en mnd nå, så hvis jeg skulle gått til termin og født vaginalt så hadde han nok vært over 4000 gram fort 🙈😅 så veldig glad at jeg har planlagt keisersnitt nesten 3 uker tidligere 😊 

Ja, noen er jo veldig rolige men da er de som regel det hele svangerskapet, han her gikk fra å være helt turbo til veldig rolig i de siste ukene, derfor jeg har reagert på at han har blitt så mye roligere, Men alt så jo bra ut på ultralyd igår og etter å ha pratet med fødselslegen igår da jeg var på kontroll så skal jeg ikke nøle med å ringe som jeg har gjort til nå, de blir bare glade for at vi gravide kommer for en sjekk, og det var visst maange og de aller fleste som gjør iløpet av svangerskapet sa han 😊 

Da ligger din helt likt som min, bare motsatt retning 😊

Så bra at alt så bra ut på ultralyd igår :) da kan du roe deg 😊

Kjempefint hentesett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/31/2022 at 3:05 PM, Love90 said:

Må bare legge ut det fineste hente sette svigermor har strikket til lillebror😍🥰 gleder meg så mye til å ta på han dette😍

88055A0C-451E-4B91-AD1B-E9C3649BC73C.jpeg

Ååå, det var aldeles nydelig!! 😍

Tenk at du bare har 5 uker igjen! Føler nesten at du tar meg igjen jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

35+4

jeg var på ultralyd igjen på tirsdag, da var det to uker siden sist, han har vokst 900 gram på to uker😧 veide da 3390 gram for to dager siden. De synes dette var utrolig mye så måtte inn til lege for å snakke om veien videre. De er obs på babyer som vokser så raskt og mye på så kort tid i magen. Så har jeg også lagt merke til at han er mye roligere enn før, har ofte mange timer mellom der jeg kjenner veldig lite, og sånn er det hver dag og det liker jeg ikke, så det pluss komboen med stor i vekst så er de på St.olavs litt ekstra på vakt og jeg skal ikke nøle et sekund med å ringe inn om lite liv. Han blir nå tatt ut en uke før med keisersnitt enn planlagt, skulle egentlig ha 3.oktober, men han blir tatt ut senest 26.september. Kan bli tidligere også, alt å si på bevegelsene fremover og etter en ny ultralyd som jeg nå har om en uke, har han vokst kjempe masse på en uke så tar de han ut neste fredag. Så ble plutselig veldig kort tid igjen😯 

idag har han hvert kjempe rolig siden jeg sto opp, har kjent han knapt, og veldig rolig inatt, skal gi det noen timer til og prøve med på bevegelses app for å telle bevegelser, er det lite så ringer jeg inn. 

sånn ellers er formen min også helt på bånn, det gjør vondt å gå å stå og blir så innmari sliten i ribbein og rygg, andpusten av ingenting og får feber om jeg tyner meg for mye. Magen er også maks dårlig og kaster mye opp mellom måltider pga kvalme igjen. Alt dette med formen min nå er også med i den hele vurderingen om når han må ut. Lite bevegelser, stor i vekst og dårlig form på meg. 
Vil bare at en uke skal gå super raskt nå til nye vurderinger og ultralyd. for med en en rolig baby i magen og bekymringer for det hver dag så går tiden kjempe sakte… 

kunne så ønske jeg kunne få bedre form og mer aktiv baby å kost meg mer med den siste tiden som gravid ever nå! 😞❤️ Trøster meg med at det hvertfall ikke lenge til vi møter han nå❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du får god oppfølging! Skjønner godt at du blir bekymret. Det er viktig at man har lav terskel for å sjekke det ut når man kjenner lite liv. Tenk, nå er det ikke lenge til han er her ❤️❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå nå fikk jeg skikkelig gåsehud! Ikke lenge til han kommer nå. Sier de noe om hvorfor han vokser så fort?

Og hvordan har de siste dagene gått? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (49 minutter siden):

Ååå nå fikk jeg skikkelig gåsehud! Ikke lenge til han kommer nå. Sier de noe om hvorfor han vokser så fort?

Og hvordan har de siste dagene gått? ❤️

Får sommerfugler i magen selv av tanken nå🥰 og en slags nervøsitet blandet med stor glede de dagene her fordi jeg vet hvor kort tid det er igjen og spent på keisersnittet og ser for meg alt om å om igjen flere ganger om dagen, det magiske å høre skrikingen med en gang de har tatt han ut og ikke minst når jeg og mannen endelig ser han for første gang med helt sikkert tårer i øyne begge to 🥲 er minner som har festet seg som et støpt etter jenta vår og håper og tror det blir akkurat like fine minner denne gangen. Det er så spesielt når man hører babyen sin skrike når de kommer ut, med jenta vår løftet de henne over grønne forhenge de har mellom oss og opersjonsstede, det var så spesielt, jeg og mannen så på hverandre med tårer i øyne og stoltere enn noen gang, er det jeg gleder meg sånn til om igjen nå og ser for meg mange ganger om dagen, og endelig få se han! 💙 

De sier ikke noe om hvorfor han vokser så mye, ikke noe galt altså, er bare noen som får babyer som vokser fort og mye uten noe spesiell forklaring på det, eneste at de følger mer nøysomt med de pga liten høyere risiko for død i mors liv, ikke mye høyere men bitte litt. Så når jeg kjenner mindre liv så er de ekstra obs, og itilegg til at jeg er i så dårlig form som jeg er i nå 😪

skal til overlege på st.olav på tirsdag som selv skal utføre ultralyden og ta målingene og sånn, så skal jeg ha ctg på tirsdag også, så får vi se da om når de synes han skal ut, jeg må pakke med meg fødebagen itilfelle jeg ikke kommer hjem igjen før han kommer, ettersom jeg bor 2 timer unna sykehuset 😊 

han tok seg opp litt forrige dagen etter det jeg skrev sist, drakk litt cola og telte bevegelser på 2 timer. Men jeg synes det virker som han kanskje er roligere fordi han er så stor altså, jeg kjenner jo han mange ganger om dagen, men han har veldig lange pauser også hender det jeg må terge mye for å få han til å bevege seg litt, også virker det som han er roligere noen dager også kan han være mer aktiv i de neste, så er veldig usikker og bekymret på de rolige dagene. Kan jo kanskje bli rolig av å legge på seg så mye for hver dag å da kanskje?🤔 

har blitt skikkelig forkjølet med feber oppå den formen jeg har fra før så nå føler jeg at jeg er på nippe til å gå helt i kjelleren snart med alle de plagene jeg har tilsammen nå😪 typisk min uflax. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? ❤️
 

Jeg synes min også var roligere mot slutten. Jeg kjente bevegelse fra han, men det var ikke de store ninjasparkene som andre får. Mer at han vred på kroppen sin på en måte.

Men han var invikla i navlesnora da han kom ut, så kanskje det hadde noe å si for bevegelsene inni magen også 🤷🏼‍♀️
Håper du får en fin dag ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Love90 skrev (På 17.9.2022 den 11.23):

Får sommerfugler i magen selv av tanken nå🥰 og en slags nervøsitet blandet med stor glede de dagene her fordi jeg vet hvor kort tid det er igjen og spent på keisersnittet og ser for meg alt om å om igjen flere ganger om dagen, det magiske å høre skrikingen med en gang de har tatt han ut og ikke minst når jeg og mannen endelig ser han for første gang med helt sikkert tårer i øyne begge to 🥲 er minner som har festet seg som et støpt etter jenta vår og håper og tror det blir akkurat like fine minner denne gangen. Det er så spesielt når man hører babyen sin skrike når de kommer ut, med jenta vår løftet de henne over grønne forhenge de har mellom oss og opersjonsstede, det var så spesielt, jeg og mannen så på hverandre med tårer i øyne og stoltere enn noen gang, er det jeg gleder meg sånn til om igjen nå og ser for meg mange ganger om dagen, og endelig få se han! 💙 

Jaa skjønner du gleder deg! Det er virkelig magisk ♥️
Jeg ble ganske skuffet selv ved sist fødsel tidligere i år da jeg ikke fikk oppleve dette (følte jeg ble frarøvet noe), men har kommet over det nå og er bare takknemlig for at jeg har fått oppleve det med de andre barna tidligere. Og så er det så mange magiske øyeblikk ellers med vesla her. Så masse glede du har i vente! Lykke til med innspurten 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 19.9.2022 den 9.03):

Hvordan går det med dere? ❤️
 

Jeg synes min også var roligere mot slutten. Jeg kjente bevegelse fra han, men det var ikke de store ninjasparkene som andre får. Mer at han vred på kroppen sin på en måte.

Men han var invikla i navlesnora da han kom ut, så kanskje det hadde noe å si for bevegelsene inni magen også 🤷🏼‍♀️
Håper du får en fin dag ❤️

Går bedre! Synes bevegelsene har tatt seg opp litt de siste dagene, noe som også syntes på CTGen jeg hadde time på igår, hadde time på det med det samme jeg var inne på ultralyd igår! Var nesten flaut å sitte der me ctgen og høre alle de høye romsteringene hans😂 følte jeg ikke var en av de som trengte ctg igår der jeg satt med flere som sikkert hadde lite bevegelser🙈 håper bevegelsene fortsetter sånn i de siste dagene nå så jeg slipper å være bekymret mer. Jeg også tenker at han måtte ha ligget rart en god stund for lite bevegelser varte jo flere dager. Kjenner at hodet hans har kommet mye lengre ned så var akkurat som at bevegelsene ble bedre etter han flytta hodet lengre ned😊

Amatariel skrev (13 timer siden):

Jaa skjønner du gleder deg! Det er virkelig magisk ♥️
Jeg ble ganske skuffet selv ved sist fødsel tidligere i år da jeg ikke fikk oppleve dette (følte jeg ble frarøvet noe), men har kommet over det nå og er bare takknemlig for at jeg har fått oppleve det med de andre barna tidligere. Og så er det så mange magiske øyeblikk ellers med vesla her. Så masse glede du har i vente! Lykke til med innspurten 🥰

Er ikke rart man blir skuffet når man vet akkurat hva man ser sånn frem til og en av de store tingene er jo rett etter babyen er kommet ut! Godt du har kommet over det nå🥰 er så sant som du skriver er mange andre magiske øyeblikk i ettertid heldigvis
tusen takk🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+3 

Var på st.olavs igår, hadde time til overlege pga størrelsen hans og at han hadde vært så rolig sist jeg var der (en uke siden) men siden sist jeg skrev her så har jeg kjent han bedre altså og bekymringene mine har vært mindre, heldigvis! For ikke noe godt å bekymre seg sånn! 
CTGen var bedre igår enn sist og han beveget seg også mye mer på ultralyd så det samsvarer med det jeg har kjent og opplevd de siste dagene❤️ 
igår var han ca 3400 gram men de sa at målingene ikke stemmer helt når det bare er en uke siden sist, bør helst gå to uker mellom, men fortsatt stor gutt til å være i uke 36 😊 var også litt mye fostervann noe de sa var pga stor unge, så da stoler jeg på det. Er ikke så fan av at det blir for mye eller lite fostervann da jeg har hørt mye negativt irundt det og hjelper jo ikke å google det akkurat🙈

Med formen min som fortsatt er veldig dårlig, og stort barn så syntes de at vi kunne framskynde keisersnitte med en uke ifra det jeg skulle ha hatt, hadde egentlig planlagt i uke 38, men nå blir det i uke 37, altså på tirsdag😳😮 er veldig surrealistisk at det er så snart til vi ser han🥰 gleder meg såå mye nå!

Tenk for en reise vi har hatt for å få nr to også, begynte prøvingen sommeren 2020 med ufrivillig pause med stråling midt i prøvingen og en MA på denne tiden ifjor, akkurat på denne tiden den 24. september lå jeg på sykehuset og «fødte ut» den lille klumpen på 10 uker! 3 dager etter det, et år senere skal vi endelig få vår lille etterlengtet lillebror❤️ Er en uvirkelig følelse og gleden er så stor !
Jeg føler meg så heldig pga flere kroniske sykdommer og alt kroppen min har vært igjennom, med flere store operasjoner, cellegift og stråling så skal jeg snart få bli to barns mamma💪🏻 Har vært tøffe svangerskaper men er søren meg verdt det altså🥰

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åå så spennende!!! Slapp godt av de neste dagene og masse lykke til med fødsel 🥰🥰 Det har vært en tøff prosess, men jeg er så glad for at den endte akkurat sånn 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (På 21.9.2022 den 17.25):

Åå så spennende!!! Slapp godt av de neste dagene og masse lykke til med fødsel 🥰🥰 Det har vært en tøff prosess, men jeg er så glad for at den endte akkurat sånn 🥰

Nå er jeg også glad for at det endte sånn selv om det sto på som verst for 1 år siden nå! Glad for at det er akkurat lillebror i magen som komme til oss om to dager😊

Kakaoen skrev (13 timer siden):

Altså.. nå er det virkelig ikke lenge igjen! Hvordan går det med deg? Føler du deg klar for tobarnslivet 😍

Nei, er helt sykt at det er to dager igjen! Uvirkelighets følelse. Fortsatt uvirkelig for meg at det er en ferdig baby i magen min😅 er klar på både og! Jeg og mannen har snakket mye om det praktiske hvordan vi skal gjør ting og dele oss opp på ting fremover, blir en stor overgang i starten tror jeg😅 mye positivt men også stor overgang som sikkert blir et lite sjokk for oss begge! Så er vi veldig spente på fremtidige storesøster sin reaksjon på alt, hun gleder seg masse til å bli storesøster, men hun vet jo ikke hva det innebærer før han er her og at hun må dele på oppmerksomhet og at jeg må ta meg mye av babyen osv🙈 samtidig som vi har snakket masse om hvor viktig det er at hun Får ta del på ting med han og ha alene tid med meg også og ikke bare med mannen😊 

Inatt har jeg sovet veldig dårlig da, begynner å bli masse sommerfugler i magen og ligger å tenker på operasjonen, vondter etterpå og hvor mye jeg gleder meg til å endelig treffe han nå, Så regner med de siste nettene også bli sånn når det nærmer seg sånn nå🥰 så blir det veldig godt å bli ferdig med svangerskapet også med alle de plagene jeg har nå. Føler meg mye hjelpesløs.
Imorgen drar vi til st.olavs for forbredende samtaler for keisersnitt, samtaler osv ang keisersnittet, så overnatter vi på hotelle på sykehuset til tirsdag også keisersnitt tirsdags morgen! Så idag går det mye på klesvask og pakking å ting som skal være helt klart å på stell for besteforeldre som kommer å passer storesøster mens vi er på sykehuset😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...