Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mindre brun utflod idag, heldigvis, men varte jo bare en dag sist også.

Jeg kontaktet hun jeg var å gjorde ultralyd hos sist, og fikk komme inn dit idag helt gratis så det syntes jeg var veldig snilt! 

Hun sa at alt såg bra ut og hun målte den til å være 0.92mm og det kom frem på skjermen at det tilsvarte 7+4 uker på vei, akkurat det jeg er idag. Hjertefrekvensen hadde gått opp til 146 som var 120 sist jeg var der så det lover jo godt. Men vet ikke hvilken vekst kurve de følger, jeg synes fortsatt 9 mm er for lite altså, og vokst bare 2mm på 5 dager! Så i mine øyne så er den for liten og tilsvarer 7+0 ifølge over alt på nettet, så skjønner ikke helt. Spurte også og nevnte at jenta mi var 9mm på 7+0 og hun sa at det de måler etter er det gjennomsnittet har på samme tidspunkt. Klarer ikke helt å roe meg med at målene er fine, tenker jo at det kan være den er for liten og at ting kan skje. Er veldig vondt å gå uviten sånn iforhold til målene, men så er det samtidig veldig positivt at hjertefrekvensen har gått opp som den skal osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at du kunne komme på ultralyd så raskt. Veldig glad for at hjertet fortsatt slo og at det har utviklet seg ❤️ Forstår at du blir bekymret når du leser på nett. Tror det er viktig å være litt bevisst på hvordan det påvirker oss (inkludert meg selv). Da jeg var gravid, leste jeg også masse. Det hadde to funksjoner; jeg ble beroliget, men også forberedt på det verste. I ettertid innser jeg at jeg forsøkte å ta kontroll over en situasjon som var umulig å kontrollere. Å lese på nett gjorde meg ofte urolig og sannheten er at jeg ble ikke noe mer forberedt da jeg mistet. Det er like vondt uansett. Det er lett å si når jeg ikke er i situasjonen, men vil anbefale deg å ha fokus her og nå. Helsepersonell har mer kunnskap og kompetanse enn forum og lignende. Forstår at det er vanskelig, men prøv å stol på hun som følger deg opp ❤️ Når det er sagt, forstår jeg at det er veldig vanskelig… det betyr jo så mye allerede!! Tenker på deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk komme på ultralyd fort og at hjertet slo! ❤️ Og godt at det var mindre utflod idag, får håpe det holder seg slik. Skjønner at man kan bli engstelig pga målene, spesielt når man leser så mye forskjellig på nettet. Men det kan vel variere litt fra graviditet til graviditet? Det jordmor sa hørtes hvertfall betryggende ut ☺️💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff syns så synd på deg for jeg kjenner meg så igjen frykten du har! Jeg sjekket tilbake til mine ultralyd bilder og når jeg var 7+6 så ble gutten min målt til 9,4mm! Så det virker ganske likt med dine målinger? ❤️

håper alt går bra og jeg har trua for at det går bra denne gangen ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (3 timer siden):

Så flott at du kunne komme på ultralyd så raskt. Veldig glad for at hjertet fortsatt slo og at det har utviklet seg ❤️ Forstår at du blir bekymret når du leser på nett. Tror det er viktig å være litt bevisst på hvordan det påvirker oss (inkludert meg selv). Da jeg var gravid, leste jeg også masse. Det hadde to funksjoner; jeg ble beroliget, men også forberedt på det verste. I ettertid innser jeg at jeg forsøkte å ta kontroll over en situasjon som var umulig å kontrollere. Å lese på nett gjorde meg ofte urolig og sannheten er at jeg ble ikke noe mer forberedt da jeg mistet. Det er like vondt uansett. Det er lett å si når jeg ikke er i situasjonen, men vil anbefale deg å ha fokus her og nå. Helsepersonell har mer kunnskap og kompetanse enn forum og lignende. Forstår at det er vanskelig, men prøv å stol på hun som følger deg opp ❤️ Når det er sagt, forstår jeg at det er veldig vanskelig… det betyr jo så mye allerede!! Tenker på deg ❤️

Helt sant at det er mye som står på nett, jeg må egentlig velge å stole på hun som utførte ultralyden for å faktisk kunne få dagene til å gå og ikke være helt deppa. Takk for gode ord❤️ 

Elise93 skrev (2 timer siden):

Så bra at du fikk komme på ultralyd fort og at hjertet slo! ❤️ Og godt at det var mindre utflod idag, får håpe det holder seg slik. Skjønner at man kan bli engstelig pga målene, spesielt når man leser så mye forskjellig på nettet. Men det kan vel variere litt fra graviditet til graviditet? Det jordmor sa hørtes hvertfall betryggende ut ☺️💕

Får håpe det varierer og at det ikke trenger å bety at noe er galt selv om vi blir målt forskjellig❤️ 

Lillra skrev (1 minutt siden):

Uff syns så synd på deg for jeg kjenner meg så igjen frykten du har! Jeg sjekket tilbake til mine ultralyd bilder og når jeg var 7+6 så ble gutten min målt til 9,4mm! Så det virker ganske likt med dine målinger? ❤️

håper alt går bra og jeg har trua for at det går bra denne gangen ❤️❤️

Du aner ikke hvor godt det var å høre at du hadde samme mål som meg og tilome to dager lengre på vei med de målene var du og. Ble du satt tilbake eller noe, husker du det? Og var du helt sikker på eggløsning? 
takk for gode ord❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Love90 said:

Du aner ikke hvor godt det var å høre at du hadde samme mål som meg og tilome to dager lengre på vei med de målene var du og. Ble du satt tilbake eller noe, husker du det? Og var du helt sikker på eggløsning? 
takk for gode ord❤️ 

Så bra at det hjalp å høre det! På OUL så ble jeg satt frem 3 dager! Endte også opp med å føde 40+0 ( da egentlig 39+5 iht. Eggløsning)! Ja jeg var 100% sikker på EL da jeg tok Ovitrelle❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillra skrev (10 timer siden):

Så bra at det hjalp å høre det! På OUL så ble jeg satt frem 3 dager! Endte også opp med å føde 40+0 ( da egentlig 39+5 iht. Eggløsning)! Ja jeg var 100% sikker på EL da jeg tok Ovitrelle❤️

Så fint å høre! Tenker jo at det er håp. Har lest om flere nå som har hatt rundt samme mål til samme tid som meg. Så kanskje er det ikke såå unormalt med de målene alikevel🥰 jeg spurte jo hun som utførte ultralyden også fordi jeg syntes det hørtes lite ut, og hun svarte meg at gjennomsnittet har de målene her til samme tidspunkt! Så får bare stole på det❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+5

kvalmen blir bare verre og verre, må da være positivt tenker jeg? Er kvalm hele natten, så kvalm at jeg sliter med å sove, kasta opp idag tidlig også, og dødens kvalm igår kveld også. Jeg sliter veldig med mat gjennom hele dagen og å få i meg nok veske er også vanskelig! Så fortsetter det sånn så tror jeg faktisk at jeg må ha noe intravenøst veske, for kjenner på kroppen at jeg ikke får i meg nok. Kan ikke fatte å begripe hvis det egentlig er på vei til å gå galt pga målene altså at jeg blir verre og verre i kvalmen da? Isåfall er jo det veldig kjipt om jeg skal gå såå kvalm nå i flere dager før jeg kommer på sykehuset om en uke også er det enda større avvik 😪 får bare prøve å tenke positivt.

har vært veldig lei meg skal jeg innrømme, vil ikke vise mannen hvor leg meg jeg er, fordi han var jo med inn igår og ifølge hun som utførte ultralyden så er jo alt normalt, så vill ikke vise han hvor bekymret jeg er selv om hun sier at alt er bra, Så gikk en kveldstur igår og grein heile turen, for jeg klarer ikke tanken på om hvis dette går galt igjen, og målene ligger hele tiden i hodet mitt, at de er alt for lave. Men samtidig har jeg fått høre erfaringer her inne nå som er betryggende❤️ Så takk det hjelper!
Sier sitt om hvor mye dette tærer på, for de timene jeg har sovet inatt så har jeg drømt om bare mål og avvik på ultralyder, har vært et mareritt 🙈

❤️så lille spiren min du betyr allerede så mye, voks deg sterk og frisk🥰🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig troa på at dette går bra, men skjønner kjempegodt at det ikke er bare-bare å legge bort bekymringene! Jeg tenker at målene dine henger veldig på greip! Selv pålitelige kilder har små forskjeller på hva målene "burde" være i uke 6/7, og tenk så lite 1mm egentlig er! Det er jo innmari enkelt å måle ørlitegranne feil og dermed få mål som ligger litt bak. At hjertet slår så mye fortere allerede er jo et kjempebra tegn, og så lenge det er fin vekst (over 2mm på 5 dager er ikke nødvendigvis så lite) tenker jeg at dette er veldig lovende 💖

For å prøve å berolige litt mer så kan jeg fortelle at jeg var på TUL i uke 6 (6+3) ble lille målt til å være 6,4mm og da ble jeg satt frem en dag til 6+4. Nå er jeg 16+3, og på UL på sykehuset 12+5 hadde lille vokst en hel haug, og lå plutselig foran kurva. Stol på jordmor og helsepersonell - de har sett en haug med gravide og fostre før, og vet hva de driver mye bedre enn google og kvinneguiden - det er dødsvanskelig, men tør å tro på at dette går fint 🥰 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Disse små frøene vokser i rykk og napp. Det sier jo alle. Folk blir jo satt frem og tilbake annenhvert på disse tidlige ULene. Jeg ble satt et par dager tilbake i uke 8 og et par dager frem igjen i uke 13.

Stol på JM som sier at dette ser fint ut. Høres ut som du må jobbe hardt med å la fornuften din serie her! For sjansen ER jo størst for at dette skal gå bra. Du er gravid helt til evt det motsatte er bevist, og sjansen er MYE større for at det blir baby enn ikke.

Tenker for din egen psyke sin del! Blir bekymret for at du skal flippe totalt av dette. Uansett utfall. Livet er jo brutalt, og man kan jo faktisk ikke kontrollere store deler av det. Uansett hvor vondt det er så må man akseptere det. :klemmer: 

Av og til skulle vi hatt en hjerne som var mer lik mannen sin. De ser liv på UL og tenker flott, da blir det et nytt menneske i familien vår. Mens vi tar oss av alle katastrofetankene.

Jeg tror alle gravide er bekymret, noen mer enn andre. Kan du bestille deg time hos JM eller lege slik at du kan få snakket ut om dette?
Jeg har selv hatt MA og kjent mye bekymringer i ettertid. Og dessverre har det ikke gitt seg etter jeg kom forbi punktet hvor MA ble oppdaget. Så anbefaler deg å få noen å snakke med nå, før det eskalerer til depresjon 💔 Så tror jeg faktisk vi må jobbe med å kontrollere tankene våre over på det positive. Lure hjernen til å tenke at dette skal gå fint! :klemmer: 

Om det går galt så gjør det jo faktisk like vondt uansett hva man har tenkt i forkant!! ♥️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (18 timer siden):

Kjære deg. Disse små frøene vokser i rykk og napp. Det sier jo alle. Folk blir jo satt frem og tilbake annenhvert på disse tidlige ULene. Jeg ble satt et par dager tilbake i uke 8 og et par dager frem igjen i uke 13.

Stol på JM som sier at dette ser fint ut. Høres ut som du må jobbe hardt med å la fornuften din serie her! For sjansen ER jo størst for at dette skal gå bra. Du er gravid helt til evt det motsatte er bevist, og sjansen er MYE større for at det blir baby enn ikke.

Tenker for din egen psyke sin del! Blir bekymret for at du skal flippe totalt av dette. Uansett utfall. Livet er jo brutalt, og man kan jo faktisk ikke kontrollere store deler av det. Uansett hvor vondt det er så må man akseptere det. :klemmer: 

Av og til skulle vi hatt en hjerne som var mer lik mannen sin. De ser liv på UL og tenker flott, da blir det et nytt menneske i familien vår. Mens vi tar oss av alle katastrofetankene.

Jeg tror alle gravide er bekymret, noen mer enn andre. Kan du bestille deg time hos JM eller lege slik at du kan få snakket ut om dette?
Jeg har selv hatt MA og kjent mye bekymringer i ettertid. Og dessverre har det ikke gitt seg etter jeg kom forbi punktet hvor MA ble oppdaget. Så anbefaler deg å få noen å snakke med nå, før det eskalerer til depresjon 💔 Så tror jeg faktisk vi må jobbe med å kontrollere tankene våre over på det positive. Lure hjernen til å tenke at dette skal gå fint! :klemmer: 

Om det går galt så gjør det jo faktisk like vondt uansett hva man har tenkt i forkant!! ♥️

Jeg klarer å holde meg oppe uansett utfall, men blir jo selvfølgelig lei meg om det går galt, og er veldig redd samme runde med den MAen og tiden etter, etter sist. For jeg tok det ganske tungt! Hun jeg var hos anbefalte meg også å bestille tile til Jm for å få pratet ut, jeg har tenkt det hvis neste ultralyd er bra, som er på tirsdag. 

Jeg ble jo deprimert etter sist MA, så er veldig redd der igjen. Håper og tror ting hår bra denne gangen så jeg slipper alt dette igjen❤️ Jeg prøver veldig å jobbe med tankene, men er ikke enkelt når jeg igjen idag oppdaget slimete lysebrunt utflod, og det endte jo ikke godt sist gang jeg gjorde, oppdaget rundt samme tid, så er ikke lett å ikke få denne flash backen😪

takk for fornuftige og gode ord❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+6

idag tidlig da jeg var på do så var det slimete lysebrunt på papiret etter tørk😪 vet at dere synes jeg virker veldig negativ, men det er virkelig ikke lett å holde mote oppe nå. Det har akkurat samme utseende som sist og en helt spesiell lukt, ikke vondt men noe spesielt, samme lukt som når jeg blødde ut alt, er en spesiell lukt som ikke er som mensen.

Jeg hadde en dårlig følelse men nå har jeg en veldig dårlig følelse. Jeg er veldig redd for å møte de samme følelsene som sist jeg mistet. Også er jeg også veldig redd fordi jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer denne bobla mer, med prøving, graviditet å gå helt til uke 8-10 for å så miste😪 Det er liksom begrenset om hvor lenge man orker å stå i denne bobla, for den er veldig altoppslukende og vanskelig, tenk vi begynte prøvingen i sommer 2020 og om det går galt igjen nå, så har vi holdt på lenge uten resultater. Så er litt derfor jeg er veldig redd for å miste igjen, fordi jeg blir vel å legge det hele på hylla. Kjenner på kroppen min at jeg ikke orker det mer. Jeg vet jeg snakker som om at det er det som skjer, men jeg er faktisk veldig sikker på at det er det. Alt er det samme som sist til nesten samme tid. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at det er en krevende situasjon å være i, særlig når det føles ut som det er «siste sjanse». Det er så mange følelser som dukker opp samtidig. Kunne det vært lurt å finne noen og snakke med? Enten jordmor, psykolog eller lignende. Forskning viser at psykologisk støtte samt jevnlige ultralyder kan være virkningsfullt i slike situasjoner. Dessuten er det kanskje med å forebygge en potensiell depresjon. Jeg har hvertfall bestemt meg for å ta i mot masse hjelp neste gang jeg blir gravid. Det er raskt å tenke at man skal klare det selv fordi det er så privat og sårbart, men jeg tror det er lurt å søke hjelp. Tenker på deg ❤️❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver2021 skrev (7 timer siden):

Forstår at det er en krevende situasjon å være i, særlig når det føles ut som det er «siste sjanse». Det er så mange følelser som dukker opp samtidig. Kunne det vært lurt å finne noen og snakke med? Enten jordmor, psykolog eller lignende. Forskning viser at psykologisk støtte samt jevnlige ultralyder kan være virkningsfullt i slike situasjoner. Dessuten er det kanskje med å forebygge en potensiell depresjon. Jeg har hvertfall bestemt meg for å ta i mot masse hjelp neste gang jeg blir gravid. Det er raskt å tenke at man skal klare det selv fordi det er så privat og sårbart, men jeg tror det er lurt å søke hjelp. Tenker på deg ❤️❤️ 

Dette var veldig bra skrevet! ❤️

Håper ikke den dårlige følelsen du har stemmer. God klem til deg @Love90❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (På 10.3.2022 den 11.22):

Forstår at det er en krevende situasjon å være i, særlig når det føles ut som det er «siste sjanse». Det er så mange følelser som dukker opp samtidig. Kunne det vært lurt å finne noen og snakke med? Enten jordmor, psykolog eller lignende. Forskning viser at psykologisk støtte samt jevnlige ultralyder kan være virkningsfullt i slike situasjoner. Dessuten er det kanskje med å forebygge en potensiell depresjon. Jeg har hvertfall bestemt meg for å ta i mot masse hjelp neste gang jeg blir gravid. Det er raskt å tenke at man skal klare det selv fordi det er så privat og sårbart, men jeg tror det er lurt å søke hjelp. Tenker på deg ❤️❤️ 

Ja det er veldig krevende dager nå frem til jeg får på ny ultralyd for å se om den har vokst som den burde siden sist. Lurt å få masse hjelp neste gang du blir gravid, for det er virkelig ikke lett alle de tankene og hvertfall ikke når ting dukker opp som var negativt sist, og endte i tap. Takk for gode ord, gode deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+0 

jeg feirer ikke en ny uke som tidligere inni meg. Jeg har heldigvis ikke sett mer brunt, ikke en gang når jeg «graver» litt oppi der, sist også oppførte det seg sånn, kom på papiret på et taolettbesøk for å så ikke se et fnugg av brunt etterpå, men dukket opp en god del mer en uke senere, og da hadde vel fosteret vært død i en uke også. 
Har bladd meg tilbake i dagboken og ser jo at jeg var på ultralyd i uke 8+6 pga den ene gangen jeg oppdaget litt brunt slim da, og da ble den målt til 8+0 så det hele startet vel da før den døde i uke 9+2, ble målt til det da jeg var på ultralyd i uke 10+3. jeg var kvalm i hele uke 8 mens målavvik pågikk, blir akkurat som nå tenker jeg, så sluttet kvalmen og symptomene brått da den mest sannsynlig også døde 9+2. 

frykter jo selv om jeg er kvalm nå at det samme skjer som sist. Kvalm selv med målavvik til den tilslutt dør 😪 har tenkt veldig på hvorfor det samme mest sannsynlig skjer nå. Tenker på at det startet alltid med målavvik, og jeg var jo så sikker etter sist jeg mistet at jeg måtte få gå på blodfortynnende neste graviditet, men jeg kjempet ikke noe for det. Men nå som det igjen er målavvik og brunt utflod og jeg leser på nettet at det er litt standar når blodgjennomstrømmingen der inne er litt dårlig, at de får for lite næring og tilslutt dør, og det starter med målavvik, ser flere får blodfortynnende etter å ha mistet på denne måten to ganger på rad. Føler jeg skulle startet på det NÅ så jeg kanskje får reddet den lille😔 lever den fortsatt på ultralyd på tirsdag men har målavvik enda så kommer jeg til å stå på som bare juling for å få blodfortynnende! Vet jo selv at de sikkert er vanskelige osv. men hvis jeg forklarer måten det skjedde sist og det samme er jo i ferd med å skje.

Det beste hadde jo vært at jeg nå tar helt feil, for det kan jo fortsatt hende, og at den blir målt mye større enn sist. Skal noe til å ta igjen 4 dager som jeg har regnet ut selv var avvik på sist, men jeg har troa hvis den har vokst minst 1mm pr døgn siden sist. Da er den fortsatt for liten iforhold til hvor jeg er i graviditeten, men da har den vokst bra siden sist og kanskje følger sin egen kurve, så da blir jeg mer optimist. Viser det seg at den har vokst mindre enn 1mm pr dag, og ligger enda lengre bak enn sist da får jeg på en måte svar på hvilken vei dette går. jeg krysser fingrene og alt som er hvertfall🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8+1

litt brunt idag tidlig også, virker som det kommer på morgenen. Er veldig lite, blandet med litt slim, og ikke noe mer enn det oppi der heller. Synes det er veldig rart og skjønner ikke hvordan det skal gå an at det kommer fra livmorhalsen men så finner jeg ikke mer av dette «oppi der»🤨 men sånn var det jo sist også, så rart dette.

er litt mer optimist idag frem til ultralyden og kjenner på en følelse at dette kan gå bra også. Er så kvalm. Igår og idag har vert så ekstremt at jeg ikke klarer annet enn å ligg å prøve å få i meg veske og mat. Har en liten god periode midt på dagen før den så kommer igjen mot kvelden. Kan ikke skjønne at noe skal være så galt med en sånn kvalme heller? At den faktisk også blir verre! Så blir jo forsiktig optimist av det. Samtidig så tenker jeg fortsatt på målaavik som var der og det brune utfloden fra morgenen hver dag nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er blodkar som har sprukket og at det kommer litt gammelt blod fra det? Kan det ha sammenheng med samleie for eksempel? Godt å høre at du er mer optimistisk. Krysser fingrene for at du får gode nyheter neste ultralyd 🥰 Dette må bare gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (På 12.3.2022 den 13.05):

Kanskje det er blodkar som har sprukket og at det kommer litt gammelt blod fra det? Kan det ha sammenheng med samleie for eksempel? Godt å høre at du er mer optimistisk. Krysser fingrene for at du får gode nyheter neste ultralyd 🥰 Dette må bare gå bra!

Vet ikke, ikke etter samleie da vi ikke har hatt sex på over en uke pga at jeg har vært så dårlig. 
tusen takk! Håper på det❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+3 

kvalmen er helt utholdelig! Spyr flere ganger om dagen og er kvalm stort sett hele dagen. Får nesten ikke i meg mat og det jeg får i meg er ikke akkurat så næringsrikt😪 heldigvis så roer dette nervene for imorgen dagen. For er så kvalm at jeg ikke klarer å være nervøs for om noe er galt. Blir nesten likegyldig når man er så syk, samtidig så vet jeg at jeg aldri ville byttet ut den lille spiren mot noe når jeg er i mitt fulle fem. Men nå så er dette helt utholdelig. Hvis alt er greit på ultralyd imorgen så må jeg få de på sykehuset der til å ordne så jeg får veske intravenøst noen ganger i uka. For jeg er skikkelig dårlig. Er ikke meg selv og får ikke stelt meg selv skikkelig en gang😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...