Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

"Godt" å høre at du har fått kvalmen tilbake :klemmer: Om det hjelper på psyken din, så er det jo faktisk en bra ting. Det er ikke så lett å tro og tenke positivt selv når man frykter det verste... Heldigvis trenger det ikke være noe sammenheng i at man føler og frykter det verste, og hvordan utfallet blir. Jeg har vært 100% sikker på at jeg kom til å abortere i et par svangerskap som endte med å bli til fine fullgåtte babyer, så det er fullt mulig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Love90 skrev (6 timer siden):

6+2

ville stikke innom og fortelle om den skikkelige kvalmen jeg våknet med idag tidlig. Er fortsatt veldig kvalm. Ingen tvil om at dette er svangerskapskvalme. Veldig lettet for å ha fått et symptom så jeg blir beroliget om at jeg faktisk er gravid. Samtidig så blir det også tøft med så heftig kvalme fremover 🤢 heller det enn å ikke kjenne noe å gå å bekymre seg faktisk 😊

Kan godt tenke meg at den kvalmen både er en forbannelse og en velsignelse, ja 😳🙊🙃 på en måte bra den kom da, så du blir roligere på at ting er som de skal. Men håper ikke kvalmen blir for ille for deg framover❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 27.2.2022 den 12.26):

"Godt" å høre at du har fått kvalmen tilbake :klemmer: Om det hjelper på psyken din, så er det jo faktisk en bra ting. Det er ikke så lett å tro og tenke positivt selv når man frykter det verste... Heldigvis trenger det ikke være noe sammenheng i at man føler og frykter det verste, og hvordan utfallet blir. Jeg har vært 100% sikker på at jeg kom til å abortere i et par svangerskap som endte med å bli til fine fullgåtte babyer, så det er fullt mulig ❤️

Det er virkelig ikke lett å tenke positiv de ukene her når man har opplevd å miste tidligere, prøver å kose meg og ha tankene andre steder enn på denne graviditeten men det er ikke lett. Vil prøve å fokusere minst mulig på det, for vet så godt hvor stor nedturen blir om vi mister igjen og jeg har fokusert hele tiden og dagdrømt om fremtidige babyen. Når jeg og mannen snakker om det så er det alltid «hvis» det kommer en til i begynnelsen av setningen. Føles vondt og må tenke og si hvis, for da vet man at ting ikke er sikkert enda🤷‍♀️ 
 

godt å høre at selv med dårlig følelse så har det gått bra hos deg❤️ Ikke alltid følelsene trenger å stemme men en slags flash bach feeling på det som har skjedd tidligere, at det kan skje igjen og da får man også en dårlig følelse vil jeg tro

Prøver2021 skrev (19 timer siden):

Godt å høre at kvalmen har kommet!! Tipper det er bedre enn å gå med bekymringer 🥰

Så mye bedre, men nye bekymringer oppstår fort, ikke lett dette når man har opplevd å miste før. 😧

Hjertespar skrev (18 timer siden):

Kan godt tenke meg at den kvalmen både er en forbannelse og en velsignelse, ja 😳🙊🙃 på en måte bra den kom da, så du blir roligere på at ting er som de skal. Men håper ikke kvalmen blir for ille for deg framover❤️ 

Veldig godt å kjenne på noe kjenner jeg! Bedre å være litt plaget enn å ikke kjenne noe❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3

Sist jeg var gravid så var mitt første tegn som jeg tror var et føeste tegn på at noe var galt rundt 8+4 da jeg plutselig fikk gul/helt lyse lyse brunt utflod, sånn kjempe lite, og ble borte igjen etter en gang, fikk da ultralyd og da ble jo fosteret målt til å være 5 dager mindre, selv om den holdt ut til uke 9+2 

Idag så oppdaget jeg også gult utflod, sånn en bitteliten klump med gul utflod😪 når dette var det første tegne sist så blir jeg automatisk veldig nervøs.. trenger ikke å bety noe, tørket litt oppi der etter dette for å se, var bare lysegult der og ikke noe brunt eller noe. Men nok til at jeg tenker at noe er i gjære.

Kvalm og brakk meg idag tidlig også, men det trenger ikke å bety at ting er greit. Kvalmen hadde jeg sist også en uke til etter jeg oppdaget dette gul/brune utfloden. Jeg kjenner at etter sist opplevelse med MA oppdaget i uke 10 og alt som hørte med i ettertid av den, så er jeg så forferdelig redd for gjentagelse, helt ubeskrivelig . Tenker på hvor tung senhøst jeg hadde og jul, jeg var deppa til over jul over tapet, jeg var langt nede en stund og tok det skikkelig tungt. Er veldig redd for å få en sånn følelse på våren nå, som egentlig skal være så fin. Er bare redd følelsene av å miste som sist. Jeg prøver hard å ikke tenke så mye på det og være glad for å være gravid men det er ikke lett de ukene fremover altså og spesielt ikke etter den gule utfloden som startet det hele sist. Får bare flash back på hele greia 🙄 

 

har forresten bestilt ultralyd idag, måtte bestille privat, ikke hørt noe om at jeg fikk det dekket pga MAen sist, så da måtte jeg det. Ble så vi bestilte til uke 9+5 den 23.mars! Ville ha den etter den døde sist (9+2)  så håper det blir en god opplevelse denne gangen og at jeg kommer meg så langt nå❤️ Er lenge å vente, men så lenge jeg ikke oppdager noe blod/brunt, eller kvalme som plutselig forsvinner over lengre tid så er planen å vente til da! :) 

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for dere ❤️ Det er SÅ tungt å ha mistet. Jeg vet jeg kommer til å være full av angst når jeg blir gravid igjen etter MA, så jeg kan fint forestille meg hvordan du har det ❤️ 
Det er lett å si at man må prøve å ikke tenke på det, men det er jo så mye lettere sagt enn gjort. Så vit heller at du ikke er alene i det - det er lov å ha trøblete tanker rundt en graviditet etter å ha mistet, man må bare prøve å ta en dag av gangen. Heier på dere uansett hva som måtte skje, men har trua jeg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helne90 skrev (1 time siden):

Krysser fingrene for dere ❤️ Det er SÅ tungt å ha mistet. Jeg vet jeg kommer til å være full av angst når jeg blir gravid igjen etter MA, så jeg kan fint forestille meg hvordan du har det ❤️ 
Det er lett å si at man må prøve å ikke tenke på det, men det er jo så mye lettere sagt enn gjort. Så vit heller at du ikke er alene i det - det er lov å ha trøblete tanker rundt en graviditet etter å ha mistet, man må bare prøve å ta en dag av gangen. Heier på dere uansett hva som måtte skje, men har trua jeg 🥰

Ja, det er veldig tungt å komme seg gjennom alle de ukene på nytt selv om man er veldig glad for å være gravid på nytt. Men man klarer ikke å glede seg på nytt før man har passert godt over den tiden man mistet sist. Takk for gode ord og støtte🥰 er virkelig ikke for pyser den prøvingen og graviditeten og spesielt ikke for de som vet hva som kan skje og har gått igjennom tidligere! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+4 

Fikk time på sykehuse for TUL. Men den er i uke 8+4, så gir meg lite trygghet ettersom jeg mistet nesten en uke senere sist. Men tenkte uansett å dra på den, greit å få sjekket at det er et foster der og ikke en tom fostersekk eller evt på feil plass. Så beholder jeg fortsatt timen privat litt over en uke senere, og da er det jo mest for å få bekreftelse på at jeg har kommer over der jeg mistet sist (9+2). Blir tette ultralyder der på litt over en uke. Men måles den riktig og fortsatt lever 9+5 på den private ultralyden så tror jeg det er veldig liten sannsynlighet for at ting går galt. Da kan jeg begynne å senke skuldrene mine❤️
Som jeg håper at jeg kan begynne å glede meg over graviditeten snart! Jeg kommer til å være så nervøs på de ultralydene, fikk litt ultralyde skrekk etter jeg så den død sist. Vet ikke om jeg tørr å se før mannen gir meg et tegn i hånden på at han ser den hvertfall lever. 

Har heldigvis ikke sett mer gult utflod og er fortsatt kvalm så håper det var helt uskyldig greier. 

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+5

blir mye å lufte her fremover, for jeg er i de mest nervepirrende ukene fra nå og frem til uke 10. 

har igjen den dårlige følelsen. Vært mye våken inatt pga nervøsitet. Hatt den følelsen igjen siden igår ettermiddag. Da jeg har hatt mindre symtomer igjen. Ikke noe kvalme, ikke kvalm idag tidlig heller. Blir ikke noe mindre nervøs av å bla tilbake i dagboken her og sammenligne denne tiden sist. Da var jeg så kvalm, kastet opp og var så kvalm hele dagen som kom og gikk. Spessielt på morgenen og kvelden. Var også det med jenta mi på denne tiden. Dette gjør meg veldig nervøs og tenker hele tiden «sikkert dødt inni meg» er bare så vondt å gå sånn… har også hatt en del menssmerter bak på korsryggen gjennom natten.

De ukene her er bare noe dritt for meg. Å gå uviten og vite at man kan gå igjennom det samme som sist. De minnene fra sist går stadig i hodet mitt, fordi jeg er så redd for gjentagelse. Er mye sutter her inne om dagen og ikke så mye spennende altså. Men sånn er det 😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en god klem ❤️ skjønner det må være vondt med den dårlige følelsen, men vi får håpe det bare blir med en dårlig følelse. ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallisa skrev (43 minutter siden):

Sender deg en god klem ❤️ skjønner det må være vondt med den dårlige følelsen, men vi får håpe det bare blir med en dårlig følelse. ❤️❤️❤️

Tusen takk❤️❤️ Håper du har rett🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte meg ultralyd til imorgen, kan ikke gå sånn uten symptomer og uviten i 2 uker til jeg har TUL på sykehuset. Så fant ut at det er best sånn. Føler meg passe hysterisk for nå blir det ultralyder med kort tid mellom🙈 en imorgen, uke 8 og uke 9😅 men hvorfor ikke? To av de til privat og jeg synes det er så verdt pengene om jeg blir roligere eller om jeg kan oppdage tidligere med å gjøre det sånn at den evt er død.

Er de mest nervepirrende ukene så føles så rett med jevnlige ultralyder nå🥰 så har jeg også fått TUL på fostermedisin i uke 13! 
Er veldig nervøs for imorgen, og mannen fikk ikke til å være med da det ble så kort varsel, så får ta det som det er alene. Kjenner jeg gruver meg veldig og vil bare ha det overstått! Så vet jeg også av erfaring at selv om ting er greit imorgen så kan den være død på neste TUL, men får hvertfall bekreftelse på at å ikke kjenne noe til graviditeten ikke trenger å bety at den er død, håper det er sånn❤️

Endret av Love90
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt å høre at du bekymrer deg. Lurt å ta ultralyd i morgen ❤️ Tror det er så mye bedre å ta en ultralyd for mye enn å være stresset og bekymret 🥰 Krysser fingrene for deg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til på UL i morgen! :hug:
For min del hjalp det i alle fall veldig med mange ultralyder på kalenderen fremover når jeg ble gravid igjen etter aborter.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (6 timer siden):

Jeg bestilte meg ultralyd til imorgen, kan ikke gå sånn uten symptomer og uviten i 2 uker til jeg har TUL på sykehuset. Så fant ut at det er best sånn. Føler meg passe hysterisk for nå blir det ultralyder med kort tid mellom🙈 en imorgen, uke 8 og uke 9😅 men hvorfor ikke? To av de til privat og jeg synes det er så verdt pengene om jeg blir roligere eller om jeg kan oppdage tidligere med å gjøre det sånn at den evt er død.

Er de mest nervepirrende ukene så føles så rett med jevnlige ultralyder nå🥰 så har jeg også fått TUL på fostermedisin i uke 13! 
Er veldig nervøs for imorgen, og mannen fikk ikke til å være med da det ble så kort varsel, så får ta det som det er alene. Kjenner jeg gruver meg veldig og vil bare ha det overstått! Så vet jeg også av erfaring at selv om ting er greit imorgen så kan den være død på neste TUL, men får hvertfall bekreftelse på at å ikke kjenne noe til graviditeten ikke trenger å bety at den er død, håper det er sånn❤️

Lykke til i morgen!!🤞🏻☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag. Gjør det du kan for å klare å slappe litt av. Jeg hadde lett gjort det samme! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6+6

Jeg var så nervøs til ultralyden idag tidlig at føttene mine ristet under undersøkelsen😳 heldigvis så vi raskt hjerte som slo på en liten bønne, Ble veldig lettet da❤️ 

Men er veldig redd pga målene. Fortalte før undersøkelsen til Jordmoren at jeg var redd for at målene ikke skulle stemme med hvilken dag jeg er på osv. så redd hun beroliget litt og hun sa målene var fine til å være i slutten av uke 6, og at hjerte slo fint som det skulle. Målene var 7 mm.

Når jeg kom hjem igjen så var det første jeg gjorde å søke opp hvilken uke/dag 7 mm stemmer med. Jeg får det ikke til å stemme med 6+6🙄 når jeg søker rundt på forumer for å se hva andre hadde så har mange 7 mm rundt 6+3 😪 er selvfølgelig lettet over at det er en spire der inne med hjerte som slår nå. Men når jeg ikke synes målene stemmer helt med dagen så er det litt kjipt. Noen som kan dette med målene på hvilken dag så tidlig? 7 mm på 6+6? Jeg tåler å høre at det er litt lite, vil bare ha fakta jeg :)  Var der kl 10 så er jo i begynnelsen av 6+6 om det har noe å si 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at hjertet slo 🥰 Jeg ville ikke stresset med målene. Har hørt det er vanlig at de vokser i rykk og napp. Jeg syntes det er veldig rart om hun sier at det er riktig hvis det ikke er det. I så fall er det veldig uproft.. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (12 minutter siden):

6+6

Jeg var så nervøs til ultralyden idag tidlig at føttene mine ristet under undersøkelsen😳 heldigvis så vi raskt hjerte som slo på en liten bønne, Ble veldig lettet da❤️ 

Men er veldig redd pga målene. Fortalte før undersøkelsen til Jordmoren at jeg var redd for at målene ikke skulle stemme med hvilken dag jeg er på osv. så redd hun beroliget litt og hun sa målene var fine til å være i slutten av uke 6, og at hjerte slo fint som det skulle. Målene var 7 mm.

Når jeg kom hjem igjen så var det første jeg gjorde å søke opp hvilken uke/dag 7 mm stemmer med. Jeg får det ikke til å stemme med 6+6🙄 når jeg søker rundt på forumer for å se hva andre hadde så har mange 7 mm rundt 6+3 😪 er selvfølgelig lettet over at det er en spire der inne med hjerte som slår nå. Men når jeg ikke synes målene stemmer helt med dagen så er det litt kjipt. Noen som kan dette med målene på hvilken dag så tidlig? 7 mm på 6+6? Jeg tåler å høre at det er litt lite, vil bare ha fakta jeg :)  Var der kl 10 så er jo i begynnelsen av 6+6 om det har noe å si 😊

Så fint å høre at hjertet slo☺️❤️ 

Jeg tror ikke du trenger å stresse så mye med de målene. Jeg tror du kan stole på jordmoren og at det ser fint ut til å være der i graviditeten som du er. ❤️ Og kanskje ikke Google og lese så mye om hvordan det var for andre? Dette er nok ikke en eksakt vitenskap. Mitt råd er: gled deg over at det er et vitalt foster og fokuser på noe annet. Så håper vi dette fortsetter å gå bra❤️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (5 minutter siden):

Godt å høre at hjertet slo 🥰 Jeg ville ikke stresset med målene. Har hørt det er vanlig at de vokser i rykk og napp. Jeg syntes det er veldig rart om hun sier at det er riktig hvis det ikke er det. I så fall er det veldig uproft.. 🙈

Håper du har rett😊 

veldig redd for målavvik da det var det, det begynte med sist.. veldig kjipt å lese over alt der andre har vært på ultralyd i uke 6, så har de mål på 7-8 mm rundt 6+3, så blir jo litt bekymret men🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...