Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️

Love90

Anbefalte innlegg

Love90 skrev (17 timer siden):

Tusen takk❤️ Legen foreslo først hcg prøver over to ganger for å se stigning ja, men jeg var veldig klar på at jeg ikke piner meg gjennom så mange dager før svar, at det er mye bedre å få sjekket opp med ultralyd. Men han sa at å sjekke opp med ultralyd kan gi falsk svar fordi det hender at alt ser greit ut nå selv om jeg er i ferd med å spontanabortere, fordi fosteret ikke trenger å synes på at er noe galt, før det har gått noen dager etter første tegn på blod🤔 men det har jeg aldri hørt om? Trodde hvis man hadde en liten blødning og fikk sett på ultralyd at alt er greit så er alt greit? Men han ringte sykehuset alikevel så jeg får komme dit imorgen på undersøkelse og ultralyd. Han sjekket også med en gyn undersøkelse og så bare litt brunt slim på slimproppen som var på livmorhalsen. Han sa han hadde forventet mer og mente dette var helt ufarlig. Følte meg veldig overhysterisk der jeg satt i gyn stolen🙈 men ultralyd timen imorgen får jeg uansett heldigvis❤️ Veldig fornøyd med oppfølgingen iforhold til at jeg tross alt bare er 8 uker på vei! Kunne fått beskjed om å vente å se hvordan ting utvikler seg å. Så veldig fornøyd med at bekymringene mine blir hørt og at de gjør ting for å berolige en hysterisk gravid kvinne ☺️

Bra de tok deg på alvor. Hvordan gikk det i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kankankan skrev (4 timer siden):

Bra de tok deg på alvor. Hvordan gikk det i dag? 

Tusen takk som spør ☺️ Alt var heldigvis i orden, eller jeg trodde ikke det først da jeg først ble satt tilbake en uke enn det jeg er, og jeg er 100% sikker på hvor langt jeg er på vei, så tenkte løpet var kjørt, men så målte hun flere ganger og da målte hun tilslutt riktig og ble satt til over 8 uker, heldigvis! Så får stole på det da! ☺️ Er et mye mer lettet hjertet nå for å si det sånn! Og så hyggelig og forståelsesfull de er også!  Man tror jo det verste når man oppdager farge på utflod eller blod, så veldig greit å få sjekket opp! Skal prøve å ikke bekymre meg mer nå hvis jeg ser mer fremover, men kommer det mye blod derimot da måtte jeg ringe å få komme inn igjen🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (5 minutter siden):

Tusen takk som spør ☺️ Alt var heldigvis i orden, eller jeg trodde ikke det først da jeg først ble satt tilbake en uke enn det jeg er, og jeg er 100% sikker på hvor langt jeg er på vei, så tenkte løpet var kjørt, men så målte hun flere ganger og da målte hun tilslutt riktig og ble satt til over 8 uker, heldigvis! Så får stole på det da! ☺️ Er et mye mer lettet hjertet nå for å si det sånn! Og så hyggelig og forståelsesfull de er også!  Man tror jo det verste når man oppdager farge på utflod eller blod, så veldig greit å få sjekket opp! Skal prøve å ikke bekymre meg mer nå hvis jeg ser mer fremover, men kommer det mye blod derimot da måtte jeg ringe å få komme inn igjen🙂

Åhh så godt å lese, kjære deg❤️ 
Så skummelt at du har måtte oppleve blødninger, forstår godt at du har blitt bekymret 😕 Heldigvis er det som oftest oftest ufarlig, og jeg er sikker på at minien der inne har det veldig veldig fint🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (13 timer siden):

Åhh så godt å lese, kjære deg❤️ 
Så skummelt at du har måtte oppleve blødninger, forstår godt at du har blitt bekymret 😕 Heldigvis er det som oftest oftest ufarlig, og jeg er sikker på at minien der inne har det veldig veldig fint🥰

Ja, aldri noe god følelse når det er brunt eller noe rødt farge på papiret når man er gravid, da tenker jeg hvertfall det verste med en gang😬 håpe det! Tankene mine sitter litt i at hun målte en uke mindre flere ganger, og ble tilslutt målt til å være akkurat over 8 uker til slutt, skjønner at det er små marginer det er snakk om, men jeg tenker nå på at hun målte meg en uke mindre så mange ganger😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+5 

er roligere nå etter å ha sett på ultralyden at ting var greit etter opplevelse med litt brunt og rødt utflod. Men samtidig så klarer jeg ikke å legge fra meg at hun målte meg en hel uke mindre 😬 synes det er rart når jeg var på ultralyd for bare en uke siden så ble jeg målt til å være en uke mer, og nå en uke mindre? Heldigvis så ga jeg meg ikke på hvor langt jeg var på vei så hun måtte måle maange ganger før hun sa at det kom opp 8 uker og 1 dag, og det også er jo for lite 🙈 angrer så mye på at jeg ikke spurte om målene så jeg hadde vist hva målene viste, ettersom jeg vet målene fra forrige ultralyd. Men så når hun målte hodeomkrets så målte jo den akkurat 9 uker igjen, så er jo veldig rart! Så sa hun at hun så tydelig tarmene som har kommet ut av navlestrengen noe som skjer i uke 8 før de flytter inn igjen om noen uker.

Har som sagt ikke målene her, men om noen er erfarne på ultralydbilder kanskje? Ser denne ut til å være i slutten av uke 8? Snart 9.. ? Synes den ser ut til å ha vokst og forandret seg bra siden sist ultralyd som det er bilde av lengre opp her, håper noen flinke øyne vil svare her 🙂

42A24E25-0219-45D8-A382-0FD9E89EE018.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (16 minutter siden):

synes det er rart når jeg var på ultralyd for bare en uke siden så ble jeg målt til å være en uke mer, og nå en uke mindre?

Men er du ikke "opp i opp da?" 

Jeg syns dette høres og ser bra ut. Såå søt bamsemums! Med blekksprutføtter :fnise: ♥️ Du er fortsatt tidlig og den lille vokser i rykk og napp. Du vil ikke få noen klare svar før OUL når det gjelder størrelse... og ikke sikkert man blir fornøyd da heller. Jeg ble litt misfornøyd med å bli satt 4 dager tilbake på OUL når jeg vet nøyaktig hvilken dag jeg hadde EL på. Men men... sykehuset bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (45 minutter siden):

Men er du ikke "opp i opp da?" 

Jeg syns dette høres og ser bra ut. Såå søt bamsemums! Med blekksprutføtter :fnise: ♥️ Du er fortsatt tidlig og den lille vokser i rykk og napp. Du vil ikke få noen klare svar før OUL når det gjelder størrelse... og ikke sikkert man blir fornøyd da heller. Jeg ble litt misfornøyd med å bli satt 4 dager tilbake på OUL når jeg vet nøyaktig hvilken dag jeg hadde EL på. Men men... sykehuset bestemmer.

Hvis jeg skal gå utifra termin etter ultralyden for 1 uke siden så er jeg skrudd tilbake 2 uker nå🙈 for jeg går utifra min egen beregnelse uansett om den i uke 7 viste en uke frem. Jeg slår meg jo til ro nå med at ting er som det skal være, men synes det er rart å først få høre en uke frem også nå en uke tilbake som utgjør to uker tilbake hvis jeg skal gå utifra den for en uke siden😅 jeg tror nå fortsatt at begge de ikke har målt helt helt nøyaktige og det er jo vanskelig så tidlig. Så jeg går fortsatt utifra min beregning som er 100% sikkert ☺️ Er så komisk for de sier jo sånn som « eggløsningen kan ha skjedd senere enn antatt vettu» men så ligger du der å vet at det kan den jo ikke fordi jeg har overvåket syklusen 🙈 virker som jordmødre ikke skjønner helt at de som prøver på å bli gravid ofte tester etter eggløsning og ofte tester tidlig med graviditets test også så en uke fra og til går jo ikke an, nesten så en dag fra og til ikke går også😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+2 

synes dagene går raskere fortiden🤔 og ingenting er bedre enn det! Tror det er fordi jeg er i bedre form og fordi jeg slapper mer av og ikke bekymrer meg like mye lenger, føler når jeg har kommet så langt at det er såå liten sjanse for at ting skal gå galt nå! Og formen har vært bedre de siste dagene, og det er så godt! Blir ikke kvalm med en gang jeg står opp, og rekker og spise før kvalmen setter i gang og det er enklere å spise mat noe som er så godt! Kjenner jeg må spise nesten hver time for å holde det i sjakk men det er verdt det. Magen er mye bedre, ikke sånn som den skal være men bedre! Men jeg blir mye fortere sliten da, sånn helt utmattet veldig fort, så må legge meg ned på soffaen mellom leking med jenta og  husarbeid osv. jeg sliter jo med fatigue fra før etter kreftsykdom, så føler den slår ut enda mer nå når jeg er gravid, men jeg tar heller det enn kvalmen ☺️

Jeg kjenner livmoren så godt nå, spesielt på morgenen. En skikkelig hard middels stor klump som bare kommer lengre og lengre opp for hver uke. Buksene mine passer ikke lenger og i tettsittende gensere så synes magen godt🤭, har tatt bilder for hver uke og ser tydelig forskjell til nå. Har til vanlig helt flat mage så kan være derfor det synes så fort! 
Så skal jeg fortsatt på privat ultralyd i uke 10+3 som jeg ser frem til, selv om jeg nettopp har sett den😅 synes tiden frem mot uke 12 og ultralyd da går raskere om jeg også tar en om en uke nå☺️ Så skal jeg ta KUB test i uke 11, som skal være klar til ultralyden til uke 12. kunne aller helst tenke meg et nip test, men er vel vanskelig å få den enda som under 38 år? Men er veldig fornøyd med å ha fått KUB test da ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du er i bedre form! Og veldig gøy at du kan se en søt liten babybump allerede ♥️ Jeg tok magebilde i går (uke 21) og sammenlignet det med uke 6 da jeg tok start-bilde. Ser ingen forskjell ennå 🙈 Så misunner deg flatmagestarten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 14.9.2021 den 11.01):

Så godt å høre at du er i bedre form! Og veldig gøy at du kan se en søt liten babybump allerede ♥️ Jeg tok magebilde i går (uke 21) og sammenlignet det med uke 6 da jeg tok start-bilde. Ser ingen forskjell ennå 🙈 Så misunner deg flatmagestarten!

Ja, er godt å være i bedre form, men man blir jo litt bekymret for det også🙈 om alt er som det skal! 
Ja, veldig liten kul helt nederst, men ser magen definitvt er litt større for den er jo ikke flat mer🙈 samtidig en fordel at det synes senere da, da får man jo skjult det lengre! ☺️ Sikker på at magen din kommer snart jeg🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (1 time siden):

samtidig en fordel at det synes senere da, da får man jo skjult det lengre! ☺️ Sikker på at magen din kommer snart jeg🥰

Ja det er sant, spesielt for meg som ikke fortalte før etter OUL. Men nå er det litt irriterende :Knegg: Kler meg bl.a som en gravid og skjuler ikke magen, men likevel møter jeg daglig kolleger rundt på huset som blir sjokka når jeg forteller at jeg er gravid. Hæææ er du!? Jupp, begynner liksom i 6. måned til helga... tralala.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+1 

jeg er jo så og si ikke noe kvalm, ikke vært det på en uke nå. Ikke blir jeg kvalm mellom måltider lenger heller, og spise mat er ingen problem, rett og slett som før. Ellers av symptomer så har jeg jo veldig vonde bryst som jeg har hatt siden positiv test, går fortsatt oftere på do enn ellers pga vond mage. Så stikker det å strekker det der nede og det tar jeg som et godt tegn da livmoren vokser. Men ellers ingenting, trettheten føler jeg også er borte akkurat som kvalmen😳 

jeg har bare en dårlig følelse, har hatt det i noen dagen nå! Føler at den kanskje har dødd inni meg, og bekymrer meg veldig om dagen. Er sjeleglad for ultralyden jeg har om bare to dager, men akkurat nå så føles to dager mye ut. Skrekken hadde vært å komme dit å se et døds foster og at følelsen min har rett☹️ Da går jeg skikkelig i kjelleren og vet det tar lang tid før jeg klarer å reise meg opp igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (3 timer siden):

10+1 

jeg er jo så og si ikke noe kvalm, ikke vært det på en uke nå. Ikke blir jeg kvalm mellom måltider lenger heller, og spise mat er ingen problem, rett og slett som før. Ellers av symptomer så har jeg jo veldig vonde bryst som jeg har hatt siden positiv test, går fortsatt oftere på do enn ellers pga vond mage. Så stikker det å strekker det der nede og det tar jeg som et godt tegn da livmoren vokser. Men ellers ingenting, trettheten føler jeg også er borte akkurat som kvalmen😳 

jeg har bare en dårlig følelse, har hatt det i noen dagen nå! Føler at den kanskje har dødd inni meg, og bekymrer meg veldig om dagen. Er sjeleglad for ultralyden jeg har om bare to dager, men akkurat nå så føles to dager mye ut. Skrekken hadde vært å komme dit å se et døds foster og at følelsen min har rett☹️ Da går jeg skikkelig i kjelleren og vet det tar lang tid før jeg klarer å reise meg opp igjen. 

Husker den dårlige følelsen, heldigvis går det som regel bra :) Jeg skal på OUL om 2 dager så skal krysse fingrene for oss begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dame1989 skrev (1 time siden):

Husker den dårlige følelsen, heldigvis går det som regel bra :) Jeg skal på OUL om 2 dager så skal krysse fingrene for oss begge :)

Ja gjør heldigvis det :) 

Har kjent symptomer på feber nå i ettermiddag og har nesten 38 i feber😔 så tenker det kan ha en sammenheng med at hvis noe er dødt inni meg nå… så nå tenker jeg altså det verste, og ser for meg det verste! Kan seriøst ikke vente til onsdag å få sjekket nå😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei uff, så fælt at du har disse følelsene. Det er ikke noe særlig :klem: Godt å vite at UL er rett rundt hjørnet nå. Ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nok med de dårlige følelsene jeg har på at noe er galt der inne, men så har keg tørket brunt utflod på do besøk i hele kveld☹️ Jeg klarer ikke dette!! Kan vel ikke miste så sent som uke 10!!!! 😩😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du får gode nyheter i  morgen ❤ godt du slipper å vente lenge på svar, men husk at både svingninger i symptomer og brun utflod er innafor normalen :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (20 minutter siden):

Håper du får gode nyheter i  morgen ❤ godt du slipper å vente lenge på svar, men husk at både svingninger i symptomer og brun utflod er innafor normalen :hug:

Tusen takk❤️ 
akkurat nå klarer jeg ikke å tenke på annet.. er så glad for at jeg fra før av har den ultralyden imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...