Gå til innhold

Dere som er ufør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Buldre said:

Selvsagt ikke. Er det noen som har påstått noe annet da?


Du som mene de på uføretrygd er svindlere.

Anonymkode: 4b084...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg fremstår det som at du og dere andre som sprer hat til de uføre er de som mangler samvittighet. Det er lett å være et troll over nett, men si gjerne det i denne tråden ansikt til ansikt til noen som er uføretrygdet.

Anonymkode: 4b084...298

Hun sier jo at hun kunne jobbet, men gidder ikke. Jeg snakker ikke om de som er reelt syke. 

Anonymkode: 4f1fe...6b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Du som mene de på uføretrygd er svindlere.

Anonymkode: 4b084...298

Nei. Vi mener at hun som kunne jobbet, men som ikke gidder er en svindler. 

Anonymkode: 4f1fe...6b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Du som mene de på uføretrygd er svindlere.

Anonymkode: 4b084...298

Som sagt: Les hva dusvarer på igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei. Vi mener at hun som kunne jobbet, men som ikke gidder er en svindler. 

Anonymkode: 4f1fe...6b7

ALLE kan jobbe med noe. Er du sengeliggende 24/7 kan du teste madrasser. Spørsmålet er om det er et marked for det, eller om en arbeidsigiver vil ha det. Uføre er som regel ikke grønnsaker, men mennesker arbeidsmarkedet ikke har plass til, behov for eller ønske om eller mulighet til å tilrettelegge for.

Anonymkode: df116...29c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir bare patetisk.

Det bør heller ikke du gjøre, du representerer  ikke de uføre. De fleste har det ikke bra. Så om du har det greit, gjelder det ikke flertallet. Jeg har vært ufør i mange år og vet hvordan det oppleves. Det er ingen dans på roser. At folk er misunnelig viser bare hvor dypt enkelte synker. Ingen forståelse for folk som har vært syke i mange år. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, AnonymBruker said:

ALLE kan jobbe med noe. Er du sengeliggende 24/7 kan du teste madrasser. Spørsmålet er om det er et marked for det, eller om en arbeidsigiver vil ha det. Uføre er som regel ikke grønnsaker, men mennesker arbeidsmarkedet ikke har plass til, behov for eller ønske om eller mulighet til å tilrettelegge for.

Anonymkode: df116...29c

Nettopp. Og derfor blir mange uføretrygd som et sikkerhetsnett når det ikke er nok arbeid til alle. Noen er  og nødt til å være kunder for uten kunder, ingen arbeid.

Anonymkode: 4b084...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det folk ikke gidder å forstå er at de fleste uføre er for syke til å jobbe. Det er en grunn til at de blir ufør. Tåler vi ikke at folk ikke makter å jobbe? Må alle være friske og raske og ikke vise noen tegn på svakhet.... En hel gruppe blir uthengt og mistenkeliggjort. Det er bare skremmende holdninger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, jaeols skrev:

Det folk ikke gidder å forstå er at de fleste uføre er for syke til å jobbe. Det er en grunn til at de blir ufør. Tåler vi ikke at folk ikke makter å jobbe? Må alle være friske og raske og ikke vise noen tegn på svakhet.... En hel gruppe blir uthengt og mistenkeliggjort. Det er bare skremmende holdninger. 

Igjen presiseres det at det her snakkes om de som HAR arbeidsevne og som VIL utnytte den.

Det virker som det er en stor del av diskusjonen du rett og slett ikke evner å ta til deg.

Anonymkode: 51324...2b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Igjen presiseres det at det her snakkes om de som HAR arbeidsevne og som VIL utnytte den.

Det virker som det er en stor del av diskusjonen du rett og slett ikke evner å ta til deg.

Anonymkode: 51324...2b2

Hvordan kan du vite om de HAR arbeidsevne? Har du vært i deres sko? Av og til kan det fremstå som noen som er uføretrygdet har arbeidsevne, men så ser en ikke hele bildet. Kun en kvart del avv et bilde.

Anonymkode: 4b084...298

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du vite om de HAR arbeidsevne? Har du vært i deres sko? Av og til kan det fremstå som noen som er uføretrygdet har arbeidsevne, men så ser en ikke hele bildet. Kun en kvart del avv et bilde.

Anonymkode: 4b084...298

De som mener de har restarbeidsevne vet nok dette selv. 

De prøver forgjeves å få noen til å ansette dem.

Anonymkode: 51324...2b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2020 den 9.19, Buldre skrev:

Skulle gjerne levd på uføretrygd, jeg.

Jaha, bytter gjerne med deg any day. Men da må du ta sykdomsplagene mine med på kjøpet, samt leve på 2/3 av inntekten du har i dag,

Anonymkode: 2da3f...202

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha, bytter gjerne med deg any day. Men da må du ta sykdomsplagene mine med på kjøpet, samt leve på 2/3 av inntekten du har i dag,

Anonymkode: 2da3f...202

Også en setning som går mye igjen her. Uføre som skal bytte bort lidelsene sine.

Lurer på hva de skal tjene til, da dette ikke går.

Anonymkode: 51324...2b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Også en setning som går mye igjen her. Uføre som skal bytte bort lidelsene sine.

Lurer på hva de skal tjene til, da dette ikke går.

Anonymkode: 51324...2b2

Dumme spørsmål (påstander) får ofte dumme svar. 

Anonymkode: 2da3f...202

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dumme spørsmål (påstander) får ofte dumme svar. 

Anonymkode: 2da3f...202

Ser ikke at det er en dum påstand? Hvorfor skulle det ikke finnes folk som ønsker å leve på uføretrygd?

Anonymkode: 51324...2b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som ikke vet at man blir testet før man blir ufør. Jeg jobbet lenge 100% før jeg ble syk og jeg jobbet gjennom aap. Da jeg ble syk prøvde jeg både 60% og 50%. Firmaet jeg jobbet for gjennom NAV kunne ikke ha arbeidstakere som ikke kunne jobbe under 50%. Sånn er nok i fleste jobber også. Sjefer gidder ikke å ansette noen som har mye fravær og som ikke kan love om de kommer neste dag pga utfordringer med sykdommen man har.

Anonymkode: 2927f...566

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser ikke at det er en dum påstand? Hvorfor skulle det ikke finnes folk som ønsker å leve på uføretrygd?

Anonymkode: 51324...2b2

Jo, men de virker ikke som alle innser at det ikke er noe en bare "får".  Det finnes en grunn til at vi er uføretrygdet, og da må de ta sykdommen/plagene med på kjøpet. 

Anonymkode: 2da3f...202

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men de virker ikke som alle innser at det ikke er noe en bare "får".  Det finnes en grunn til at vi er uføretrygdet, og da må de ta sykdommen/plagene med på kjøpet. 

Anonymkode: 2da3f...202

Det skal også være et ukjent antall personer som har fått hånd om denne trygden uten å feile noe.

Den allmenne oppfatningen er at dette gjelder "noen få". Uvisst hvorfor de mener det.

Anonymkode: 51324...2b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke at det er en dum påstand? Hvorfor skulle det ikke finnes folk som ønsker å leve på uføretrygd?

Anonymkode: 51324...2b2

Selvsagt finnes det en del av de. Vi kjenner vel alle noen som storkoser seg. Som dyrker hobbyer, bygger hus/pusser opp hus, får flere barn, reiser verden rundt (ikke akkurat nå da), jobber litt som halvkunstnere, trener masse, går toppturer, er ute og lunsjer og i det hele tatt koser seg veldig. Noen er åpne om at de ikke ønsker seg et 9-4 liv og vil leve ut sine egne interesser. Noen sier ikke til alle at de er uføre men at de driver for seg selv eller lignende. Pynter litt på for at ikke det skal komme ut.

Anonymkode: 55222...bdb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt finnes det en del av de. Vi kjenner vel alle noen som storkoser seg. Som dyrker hobbyer, bygger hus/pusser opp hus, får flere barn, reiser verden rundt (ikke akkurat nå da), jobber litt som halvkunstnere, trener masse, går toppturer, er ute og lunsjer og i det hele tatt koser seg veldig. Noen er åpne om at de ikke ønsker seg et 9-4 liv og vil leve ut sine egne interesser. Noen sier ikke til alle at de er uføre men at de driver for seg selv eller lignende. Pynter litt på for at ikke det skal komme ut.

Anonymkode: 55222...bdb

Kan det være at disse også sier at de skulle ønske at noen ansetter dem, men tar det egentlig ikke så tungt?

Det er jo paradoksalt at så mange uføre ønsker så intenst å bli ansatt og få jobbe, men at så få faktisk gjør noe med det selv, når de ikke blir ansatt på ørtende året....

Anonymkode: 51324...2b2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...