Gå til innhold

Dere som er ufør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De er også da ute av diskusjonen om å utnytte sin restarbeidsevne. Eller tror du vi snakket om å tvinge folk som er helt ute av stand til å gjøre noe?

Du har da misforstått fullstendig.

Anonymkode: 51324...2b2

Folk sprer eder og galle og beskylder uføre for å være late og at de ikke gidder å jobbe-. Du bør vite at det er leger og NAV som bestemmer om en person skal bli erklært for ufør. Det er ikke noe den gjeldende person bestemmer selv. Og det er en lang prosess. Det kan ta mange år, jeg vet litt om dette da jeg selv har vært ufør. Og jeg vet at dette ikke er enkelt. Du må prøve alt før du får uførepensjon. Den er forøvrig så lav at det knapt er til å leve av. At oppegående mennesker kan sitte og sutre over dette er for meg helt uvirkelig. Ja jeg tror slike som deg vil tvinger folk ut i arbeid. Argumentasjonen tyder på det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnnaW
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner to som lever på ufør. En er 100% (rygg) og en er 50%(ME) og det virker jo veldig digg. Begge er ute og reiser 5-6 ganger i året og er mye sosial med venner, den ene er i kompisgjengen min. Jeg vet at ikke uførelønn er noe å skryte av så jeg regner med at han som er 100% må få en del penger av kona og hun som er 50% må tjene veldig bra på jobben de 50% hun er der. Tror jeg hadde hatt det bra med 100% også, for jeg tjener ikke så bra, selv med Master så jeg er vandt med å ikke reise eller bruke penger på andre dyre ting, men drømmen må da være å gå 50% uføretrygda. Tror lønna ikke hadde blitt så mye lavere og jeg hadde fått så mye mer til å gjøre det jeg vil drive med. 

Anonymkode: 68f52...1ac

Jeg jobber nå 40% tilrettelagt og er 60 % trygda, skjønner ikke at jeg klarte å jobbe i 100% stilling i 10år som sykepleier....syns jeg har god inntekt da jeg har full ansinitet som spl i de 40% jeg jobber...tror jeg skulle klart å leve bra hvis jeg skulle bli 100% og;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, jaeols said:

Folk sprer eder og galle og beskylder uføre for å være late og at de ikke gidder å jobbe-. Du bør vite at det er leger og NAV som bestemmer om en person skal bli erklært for ufør. Det er ikke noe den gjeldende person bestemmer selv. Og det er en lang prosess. Det kan ta mange år, jeg vet litt om dette da jeg selv har vært ufør. Og jeg vet at dette ikke er enkelt. Du må prøve alt før du får uførepensjon. Den er forøvrig så lav at det knapt er til å leve av. At oppegående mennesker kan sitte og sutre over dette er for meg helt uvirkelig. Ja jeg tror slike som deg vil tvinger folk ut i arbeid. Argumentasjonen tyder på det. 

Ja det er noen her inne som skriver at andres meninger er sprøyt, banner og henviser til at andre har meninger som var lik de som var under Holocaust. Eder og galle ja, det klarer du fint selv, kjære jaeols ;) 

Anonymkode: 68f52...1ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, jaeols skrev:

Folk sprer eder og galle og beskylder uføre for å være late og at de ikke gidder å jobbe-. Du bør vite at det er leger og NAV som bestemmer om en person skal bli erklært for ufør. Det er ikke noe den gjeldende person bestemmer selv. Og det er en lang prosess. Det kan ta mange år, jeg vet litt om dette da jeg selv har vært ufør. Og jeg vet at dette ikke er enkelt. Du må prøve alt før du får uførepensjon. Den er forøvrig så lav at det knapt er til å leve av. At oppegående mennesker kan sitte og sutre over dette er for meg helt uvirkelig. Ja jeg tror slike som deg vil tvinger folk ut i arbeid. Argumentasjonen tyder på det. 

Leger og nav kan ikke erklære noen ufør, de kan innvilge uføretrygd. 

Uføretrygd er nok å leve av, og kan spes på med inntekt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Buldre skrev:

Leger og nav kan ikke erklære noen ufør, de kan innvilge uføretrygd. 

Uføretrygd er nok å leve av, og kan spes på med inntekt. 

Og hvem mener du erklærer folk for å være uføre?? Du vet tydeligvis mye om dette. Og nei, uføretrygd er ikke nok å leve av. Du må ha noen til i familien med inntekt. Dette vet jeg bedre en deg, da jeg har vært ufør. Er du fremdeles misunnelig? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

a det er noen her inne som skriver at andres meninger er sprøyt, banner og henviser til at andre har meninger som var lik de som var under Holocaust. Eder og galle ja, det klarer du fint selv, kjære jaeols ;) 

Anonymkode: 68f52...1ac

Og du sprer hat mot uføre her inne. Det er ikke folk som du liker. Du bør ta deg sammen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, jaeols skrev:

Folk sprer eder og galle og beskylder uføre for å være late og at de ikke gidder å jobbe-. Du bør vite at det er leger og NAV som bestemmer om en person skal bli erklært for ufør. Det er ikke noe den gjeldende person bestemmer selv. Og det er en lang prosess. Det kan ta mange år, jeg vet litt om dette da jeg selv har vært ufør. Og jeg vet at dette ikke er enkelt. Du må prøve alt før du får uførepensjon. Den er forøvrig så lav at det knapt er til å leve av. At oppegående mennesker kan sitte og sutre over dette er for meg helt uvirkelig. Ja jeg tror slike som deg vil tvinger folk ut i arbeid. Argumentasjonen tyder på det. 

Kan det enes om at her snakkes det om hvordan uføre kan utnytte sin restarbeidsevne?

Eder og galle er det du som stå for her.

Anonymkode: 51324...2b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jaeols skrev:

Og du sprer hat mot uføre her inne. Det er ikke folk som du liker. Du bør ta deg sammen. 

Denne hatspredningen bør du kunne dokumentere. Ellers fremstår du som en som bare lyver.

Anonymkode: 51324...2b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, jaeols skrev:

Og hvem mener du erklærer folk for å være uføre?? Du vet tydeligvis mye om dette. Og nei, uføretrygd er ikke nok å leve av. Du må ha noen til i familien med inntekt. Dette vet jeg bedre en deg, da jeg har vært ufør. Er du fremdeles misunnelig? 

Joda, jeg lever fint alene på uføretrygd. Ikke gjør deg til talsperson for alle uføre.

Det blir bare patetisk.

Anonymkode: 51324...2b2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, jaeols skrev:

Og hvem mener du erklærer folk for å være uføre?? Du vet tydeligvis mye om dette. Og nei, uføretrygd er ikke nok å leve av. Du må ha noen til i familien med inntekt. Dette vet jeg bedre en deg, da jeg har vært ufør. Er du fremdeles misunnelig? 

Det er uførheten.

Da er det din økonomistyring som er problemet. Jeg har null problem med å leve på tilsvarende uføretrygd. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaW
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette går jo litt begge veier. Uføre hyller arbeidslivet og ønsker sååå de kunne jobbe igjen. Men ikke nok til å gjøre noe på egenhånd. Altså. Jobb er bra det, men det er ikke akkurat løsningen på alle problemer i livet. Det er hardt å jobbe også. Jeg vet godt hvordan det er å stå uten jobb da jeg med Master stod nyutdannet og fant ut at yrket mitt var høyst oppskrytt (kjemiker) og det tok nesten 2 år og utrolig mange søknader før jeg fant relevant jobb. Javel, men det var jo kun min egen feil at jeg ikke hadde lest meg bedre opp på dette før. Da var det å jobbe i barnehage fram til jeg fant jobb. Ser mange skriver at "nei jeg kan faktisk ikke være selger fordi jeg har angst/PTSD/sosiale problemer etc", vel jeg har autisme og hater det like mye, men det forventes likevell at jeg deltar på konferanser og presenterer arbeidet, mingler med potensielle sponsorer etc..jeg kan ikke gå til sjefen og si noe på det, eller be om at han holder meg i hånden. Slik er verden. Den er hard og urettferdig, men man må stå på for det er ingen som gjør det for deg. Eller nå er det jo akkurat det den norske stat gjør da, så mange lener jeg på den krykka for alt det er verdt. Men jeg tror ikke den krykken vil være der i all evighet. Jeg håper staten da kommer til å prioritere eldreomsorg.

Anonymkode: 68f52...1ac

Jeg har også autisme, fikk tilrettelagt og ufør da jeg oppdaget dette i voksen alder etter mye depresjon og angst....var 10år i ordinært arbeid (m en del sykefravær) til da det til slutt smalt, klarte rett og slett ikke alt krav og mas lenger...lettere for meg som er autistsk å få tid til meg selv og mine rutiner/ interesser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2020 den 15.59, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg kunne fint jobbet nå. Men jeg orker ikke ta noen utdanning, og det er uaktuelt å stå i et lavtlønnet yrke. Så da går jeg heller hjemme og trives med det. 

Og jeg er ikke alene. En i familien som er ufør sier det samme, hun har vært frisk siden 2016, men vil ikke ut i en dårlig jobb. 

Anonymkode: 05786...2c8

Hvordan orker du å gå hjemme hver dag å være fullstendig unyttig for samfunnet? Å være en snylter og fortsatt orke å leve med det? 

Anonymkode: 4f1fe...6b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaW
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan orker du å gå hjemme hver dag å være fullstendig unyttig for samfunnet? Å være en snylter og fortsatt orke å leve med det? 

Anonymkode: 4f1fe...6b7

Tror nå ikke alle har flokkmentalitet særlig da flokken kanskje har behandlet en som dritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan orker du å gå hjemme hver dag å være fullstendig unyttig for samfunnet? Å være en snylter og fortsatt orke å leve med det? 

Anonymkode: 4f1fe...6b7

Jeg er på ingen måte unyttig. Og jeg storkoser meg med å være hjemmeværende, får lagt opp dagene akkurat som jeg vil. 

Føler meg ikke som en snylter, så det går helt fint. 

Anonymkode: 05786...2c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på ingen måte unyttig. Og jeg storkoser meg med å være hjemmeværende, får lagt opp dagene akkurat som jeg vil. 

Føler meg ikke som en snylter, så det går helt fint. 

Anonymkode: 05786...2c8

Nei har man ikke samvittighet så har man ikke. Så klart du er unyttig. 

Anonymkode: 4f1fe...6b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei har man ikke samvittighet så har man ikke. Så klart du er unyttig. 

Anonymkode: 4f1fe...6b7

Tipper jeg er mer nyttig enn deg, på flere måter 😉

Anonymkode: 05786...2c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei har man ikke samvittighet så har man ikke. Så klart du er unyttig. 

Anonymkode: 4f1fe...6b7

For meg fremstår det som at du og dere andre som sprer hat til de uføre er de som mangler samvittighet. Det er lett å være et troll over nett, men si gjerne det i denne tråden ansikt til ansikt til noen som er uføretrygdet.

Anonymkode: 4b084...298

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tipper jeg er mer nyttig enn deg, på flere måter 😉

Anonymkode: 05786...2c8

Enig. De som sprer hat over et forum som dette, hvilke til nytte gjør de i samfunnet? De forverrer samfunnsproblemet og gjør enda flere på uføretrygd. :) Hvis de klager og ikke liker den massive økningen på uføretrygd, burde de se på seg selv og se på hva DE kan gjøre for å inkludere de uføre med sin restarbeidsevne inni noe.

Er uføretygdet selv.

Anonymkode: 4b084...298

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For meg fremstår det som at du og dere andre som sprer hat til de uføre er de som mangler samvittighet. Det er lett å være et troll over nett, men si gjerne det i denne tråden ansikt til ansikt til noen som er uføretrygdet.

Anonymkode: 4b084...298

Svindelen bør vel svindlerne stå ansvarlig for. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Buldre said:

Svindelen bør vel svindlerne stå ansvarlig for. 

Er de som er syk svindlere? Hva hvis du en dag blir syk?

Anonymkode: 4b084...298

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...