Gå til innhold

Dere som er ufør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt finnes det en del av de. Vi kjenner vel alle noen som storkoser seg. Som dyrker hobbyer, bygger hus/pusser opp hus, får flere barn, reiser verden rundt (ikke akkurat nå da), jobber litt som halvkunstnere, trener masse, går toppturer, er ute og lunsjer og i det hele tatt koser seg veldig. Noen er åpne om at de ikke ønsker seg et 9-4 liv og vil leve ut sine egne interesser. Noen sier ikke til alle at de er uføre men at de driver for seg selv eller lignende. Pynter litt på for at ikke det skal komme ut.

Anonymkode: 55222...bdb

Det vil alltid fines en viss prosent snyltere når det gjelder offentlige stønader. Men skal du "leve livet" som ufør, må du ha gode private forsikringer i tillegg. Trygden er bare 66% av tidligere inttekt.

Anonymkode: 2da3f...202

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha, bytter gjerne med deg any day. Men da må du ta sykdomsplagene mine med på kjøpet, samt leve på 2/3 av inntekten du har i dag,

Anonymkode: 2da3f...202

Gjerne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det vil alltid fines en viss prosent snyltere når det gjelder offentlige stønader. Men skal du "leve livet" som ufør, må du ha gode private forsikringer i tillegg. Trygden er bare 66% av tidligere inttekt.

Anonymkode: 2da3f...202

Det kommer vel an på hva den enkelte legger i å "leve livet"? Om en har 100% tid å bruke på seg selv, er mye oppnådd allerede der. Er man i tillegg minimalistisk av seg er det ennå bedre.

Frihet kan ikke måles i penger.

Anonymkode: 51324...2b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Buldre skrev:

Gjerne.

Haha.... Du skulle visst hva du sa ja til.

Anonymkode: 2da3f...202

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha.... Du skulle visst hva du sa ja til.

Anonymkode: 2da3f...202

Ja, hjemme med lønn hele året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Buldre skrev:

Ja, hjemme med lønn hele året.

Synes du virkelig det hadde vært verdt å ha skikkelig omgangssyke og/eller kraftig influensa 24/7 bare for å få "lov" til å være hjemme?

Anonymkode: 86fc7...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du virkelig det hadde vært verdt å ha skikkelig omgangssyke og/eller kraftig influensa 24/7 bare for å få "lov" til å være hjemme?

Anonymkode: 86fc7...621

Nå er ikke det realiteten for de fleste. Det er så mye annet som kan redusere ens inntektsevne, f.eks muskel- og skjelettlidelser.

Endret av Buldre
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har opplevd mestring og bidratt til samfunnet, har det vært i alle andre sammenhenger enn jobb!

Det eneste jeg har opplevd i jobbsammenheng er å ikke strekke til uansett hvor hardt jeg prøver.

Jeg fortsetter å bidra, som jeg alltid har gjort, de stedene jeg har mestring og har noe å gi.

Anonymkode: f3371...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eg nok i den statistikken. . Er 30% ufør, men må nok øke uføregraden til 40% i følge teamet som følger meg opp, det er en tung kamel å svelge. Jeg er skuffet over meg selv, og kroppen min. Frustrert og lei av at den ikke bare kan fungere. Jeg ble anbefalt som 18 åring grunnet medfødt muskel- og skjelett lidelse og kun jobbe 50%. Men valgte å starte i 100% og jobbet det til kroppen sa stopp og jeg måtte trappe ned til 70% stilling. I perioder må jeg bruke krykker for å avlaste en sliten kropp. Men det er greit, så lenge jeg kommer meg på jobb. Har også en «vakker» rullestol stående i boden i beredskap, men før jeg bruker den skal jeg heller krype på jobb 🙈 Grunnen til at jeg må jobbe redusert er fordi kroppen min blir tappet for energi av sykdommen og av smerter. Jeg må stortsett sove etter jobb og Jeg må ha overskudd til å trene - har jeg ikke overskudd til trening vil kroppen «forfalle» fortere og jeg risikerer og bli 100% ufør og rullestolbruker før fylte 40. Det ønsker jeg ikke. Jeg mener det er viktig å ha en jobb, ha en tilhørighet - føle at noen trenger enn. Så for meg håper jeg at jeg aldri må bli helt ufør. Da vil jeg heller jobbe kun 10%, for uten jobben tror jeg at jeg hadde blitt syk psykisk. Så føler jeg at jeg «snylter» på staten... ? Jeg føler jo at jeg burde mestret dette betre. Det finst andre med kroniske diagnoser som jobber fullt. Men jeg tenker at selv om jeg kun skal jobbe 60-70% nå, så trenger jo ikke det bli for alltid.. og jeg kan fortsatt ta på meg ekstra-vakter i den perioden kroppen er på lag ☺️

Anonymkode: 4e397...9a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2020 den 19.23, AnonymBruker skrev:

Synes det burde være et krav at uføre meldte seg til x antall timer i uken, til å hjelpe eldre og ensomme. Om ikke annet så holde de med selskap. Det er helt sikkert veldig givende også.

Anonymkode: 55222...bdb

Alle passer ikke til det.

Anonymkode: ca8e8...61d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk Kvinneguiden tråd. Nå skal de uføre hetses igjen. For en gjeng smålige fjols dere er.

Anonymkode: ca8e8...61d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Typisk Kvinneguiden tråd. Nå skal de uføre hetses igjen. For en gjeng smålige fjols dere er.

Anonymkode: ca8e8...61d

Kom med eksempler?

Anonymkode: 51324...2b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Typisk Kvinneguiden tråd. Nå skal de uføre hetses igjen. For en gjeng smålige fjols dere er.

Anonymkode: ca8e8...61d

Eksempler på hets?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 hours ago, AnonymBruker said:

Kan det være at disse også sier at de skulle ønske at noen ansetter dem, men tar det egentlig ikke så tungt?

Det er jo paradoksalt at så mange uføre ønsker så intenst å bli ansatt og få jobbe, men at så få faktisk gjør noe med det selv, når de ikke blir ansatt på ørtende året....

Anonymkode: 51324...2b2

Skal de legge seg ned å sutre og klage istede og være negativ?  Det gjør tvert dem verre og veien til et arbeid lengre å gå for hvem vil ansette en negativ person...? 

Anonymkode: 4b084...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de uføre som kan jobbe noe, komme uti jobb, bør og dere som hetser dem her på forumet gjøre noe med det. Dere kan ansette dem selv i deres bedrift eller tipse sjefene deres om å gjøre noe med alle som er på uføretrygd. 

Hva med å hjelpe dem til et arbeid, istedet for å kun snakke om det de burde og skulle gjort? 

Anonymkode: 4b084...298

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal de legge seg ned å sutre og klage istede og være negativ?  Det gjør tvert dem verre og veien til et arbeid lengre å gå for hvem vil ansette en negativ person...? 

Anonymkode: 4b084...298

Nei, det var ikke det jeg sa. Jeg spurte om det kan hende at de sier at de ønsker å jobbe, men egentlig ikke gjør det?

Anonymkode: 51324...2b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal de uføre som kan jobbe noe, komme uti jobb, bør og dere som hetser dem her på forumet gjøre noe med det. Dere kan ansette dem selv i deres bedrift eller tipse sjefene deres om å gjøre noe med alle som er på uføretrygd. 

Hva med å hjelpe dem til et arbeid, istedet for å kun snakke om det de burde og skulle gjort? 

Anonymkode: 4b084...298

Hvor er denne hetsen og hva skrives det?

Anonymkode: 51324...2b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal de uføre som kan jobbe noe, komme uti jobb, bør og dere som hetser dem her på forumet gjøre noe med det. Dere kan ansette dem selv i deres bedrift eller tipse sjefene deres om å gjøre noe med alle som er på uføretrygd. 

Hva med å hjelpe dem til et arbeid, istedet for å kun snakke om det de burde og skulle gjort? 

Anonymkode: 4b084...298

😅 Det bør være en godt betalt jobb og høy stilling. Noe annet er selvfølgelig uaktuelt. Hvorfor tror folk at uføre er takknemlig hvis de får vaske gulvene i en bedrift? Da går jeg heller hjemme. 

Anonymkode: 05786...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

😅 Det bør være en godt betalt jobb og høy stilling. Noe annet er selvfølgelig uaktuelt. Hvorfor tror folk at uføre er takknemlig hvis de får vaske gulvene i en bedrift? Da går jeg heller hjemme. 

Anonymkode: 05786...2c8

Har de sagt høy stilling? Du generaliserer og tolker feil. Det føles som du er sjalu og ønsker de uføre riktig ille til livet, samt på ei annen side ønsker du de absolutt skal være lavest på rangstigen hele livetog gjøre jobber få vil ha. Mange kan godt vaske gulvene til en bedrift som inngangsbillett til arbeidslivet, men se på deg selv. Er det å vaske gulvet for en bedrift  noe du kunne tenkt deg å gjøre HELE livet? Ingen mulighet flr forfremmelser eller utvikling, kun vasking hver dag til dødens ankomst. Om ufør eller ikke, har en og drømmer, interesser  som alle andre. 

Anonymkode: 4b084...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor er denne hetsen og hva skrives det?

Anonymkode: 51324...2b2

Det vet du godt selv. Sjekk denne tråden. 

Anonymkode: 4b084...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...