Buldre Skrevet 31. juli 2020 #281 Skrevet 31. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er de som er syk svindlere? Hva hvis du en dag blir syk? Anonymkode: 4b084...298 Tror du må lese hva du svarer på en gang til ...
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #282 Skrevet 31. juli 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er på ingen måte unyttig. Og jeg storkoser meg med å være hjemmeværende, får lagt opp dagene akkurat som jeg vil. Føler meg ikke som en snylter, så det går helt fint. Anonymkode: 05786...2c8 Det er akkurat slike det er alt for mange av og som tapper statskassa ... Anonymkode: 55222...bdb 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #283 Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er akkurat slike det er alt for mange av og som tapper statskassa ... Anonymkode: 55222...bdb Definer "alt for mange" og tallfest det gjerne. Eller er dette bare udokumenterbar synsing? Anonymkode: 51324...2b2 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #284 Skrevet 31. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er akkurat slike det er alt for mange av og som tapper statskassa ... Anonymkode: 55222...bdb Jeg og min familie spytter inn så mye i statskassen, så tror ikke du skal bekymre deg. Anonymkode: 05786...2c8
Buldre Skrevet 31. juli 2020 #285 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg og min familie spytter inn så mye i statskassen, så tror ikke du skal bekymre deg. Anonymkode: 05786...2c8 Sannsynligheten for at en uføretrygdet genererer tilbake tilsvarende det en gjennomsnittlig lønnsmottaker gjør er lav. Og en gjennomsnittlig lønnsmottaker er et tapsprosjekt. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #286 Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, Buldre skrev: Sannsynligheten for at en uføretrygdet genererer tilbake tilsvarende det en gjennomsnittlig lønnsmottaker gjør er lav. Og en gjennomsnittlig lønnsmottaker er et tapsprosjekt. Javel, hvordan er det relevant for meg? Anonymkode: 05786...2c8 1
Buldre Skrevet 31. juli 2020 #287 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Javel, hvordan er det relevant for meg? Anonymkode: 05786...2c8 Hvordan er det ikke relevant for deg?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #288 Skrevet 31. juli 2020 2 minutter siden, Buldre skrev: Hvordan er det ikke relevant for deg? Jeg forteller at jeg spytter inn masse i statskassen, sikkert mer enn deg. Anonymkode: 05786...2c8 1
Buldre Skrevet 31. juli 2020 #289 Skrevet 31. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forteller at jeg spytter inn masse i statskassen, sikkert mer enn deg. Anonymkode: 05786...2c8 Men det gjør du altså med all sannsynlighet ikke. Med mindre du er så formuende, eller har så høy kapitalinntekt at det er enda mindre grunn til at du skulle hatt uføretrygd på feilaktig grunnlag. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #290 Skrevet 31. juli 2020 2 minutter siden, Buldre skrev: Men det gjør du altså med all sannsynlighet ikke. Med mindre du er så formuende, eller har så høy kapitalinntekt at det er enda mindre grunn til at du skulle hatt uføretrygd på feilaktig grunnlag. Tro meg, det gjør jeg. Som sagt så har jeg og min familie meget stor formue. Anonymkode: 05786...2c8 1
Buldre Skrevet 31. juli 2020 #291 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tro meg, det gjør jeg. Som sagt så har jeg og min familie meget stor formue. Anonymkode: 05786...2c8 Altså enda større grunn til ikke å svindle. 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #292 Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, Buldre skrev: Altså enda større grunn til ikke å svindle. Har vært alvorlig syk og har da full rett på å få uføretrygd som alle andre. Kommer ikke til å si fra meg godene jeg har, kun fordi jeg står på medisiner som holder meg frisk. Anonymkode: 05786...2c8 1
Buldre Skrevet 31. juli 2020 #293 Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har vært alvorlig syk og har da full rett på å få uføretrygd som alle andre. Kommer ikke til å si fra meg godene jeg har, kun fordi jeg står på medisiner som holder meg frisk. Anonymkode: 05786...2c8 Uføretrygd er for uføre. Så nei, det har man altså ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #294 Skrevet 31. juli 2020 19 minutter siden, Buldre said: Sannsynligheten for at en uføretrygdet genererer tilbake tilsvarende det en gjennomsnittlig lønnsmottaker gjør er lav. Og en gjennomsnittlig lønnsmottaker er et tapsprosjekt. Som uføretrygdet har en som alle andre utgifter og regninger og betaler. De må og handle mat som der igjen vil si de generer inntekt til butikkene som der igjen går rett tilbake til samfunnet. Anonymkode: 4b084...298 3
Buldre Skrevet 31. juli 2020 #295 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Som uføretrygdet har en som alle andre utgifter og regninger og betaler. De må og handle mat som der igjen vil si de generer inntekt til butikkene som der igjen går rett tilbake til samfunnet. Anonymkode: 4b084...298 Man kommer ikke bort fra den manglende verdiskapingen og hvor midlene kommer fra 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #296 Skrevet 31. juli 2020 1 hour ago, Buldre said: Man kommer ikke bort fra den manglende verdiskapingen og hvor midlene kommer fra Du mener at de heller skal bo på gaten og tigge? Det blir ikke mer verdiskapning av det heller Anonymkode: 4b084...298 1
Buldre Skrevet 31. juli 2020 #297 Skrevet 31. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener at de heller skal bo på gaten og tigge? Det blir ikke mer verdiskapning av det heller Anonymkode: 4b084...298 Å, har jeg skrevet det? Det må du gjerne vise meg, så jeg kan redigere det.
rebella81 Skrevet 31. juli 2020 #298 Skrevet 31. juli 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det høres ut som en fin tanke. Om man har en gjeng som har meldt sin interesse, så kan de som har dagen komme til lunsj, middag eller kvelds eller de måltidene som de kunne klart. Det krever da at man ikke er bundet, men at det er fleksibelt. Samtidig så risikerer de (sykehjemmet eller liknende) at en dag kommer det kanskje ikke noen, mens en annen dag kan det komme 10 stk. De kan altså ikke være avhengig av at det kommer noen ekstra. Anonymkode: 9974e...ae4 Nettopp. Her vil litt være bedre enn null. Skulle det bli null besøk, er tjenestene fremdeles innafor, fordi den eldre får maten sin på bordet. Det er bare det at hjemmetjenesten ikke har tid eller kapasitet til å sitte og holde alle som trenger det, med selskap. Det må selvfølgelig være en styring på dette, man må finne ut hvem som ønsker besøk, hvor ofte, og det kan såklart bare være en håndfull forskjellige per bruker. Dette er en innsats som ikke må utføres av en fagperson. En skal ikke vurdere noen ting, ikke gi medisiner, ikke bytte bleier, eller noe lignende. Man skal bare være et medmenneske. Så lenge en har en plettfri vandel og ikke er tilbakestående eller alvorlig psykisk syk, kan brorparten gjøre noe a la dette. Det krever ingen fysisk eller psykisk styrke, en kan sove til kl 12 den dagen om det skulle være nødvendig. Det er like krevende som å gå og handle på butikken. Det en får tilbake er økt mestring og en følelse av å bidra, og det er viktig å kjenne på for alle, uføre eller ikke. En gjør en kjempeinnsats for samfunnet. Dette virker som en spiral. Den eldre og gjerne ensomme får selskap, de får spist maten sin og får i seg verdifull næring (veldig ofte finner vi i hjemmesykepleien masse uåpnet mat i kjøleskapet, evt mat som bare er åpnet og tatt 2 skjeer av). Godt ernærte eldre takler fall, sykdommer, forvirringer bedre, det unngås kanskje sykehusinnleggelser og behovet for sykehjem kan utsettes, kanskje t.o.m unngås. DET koster penger det! Med en eldrebølge an mass foran oss, må en snart begynne å tenke litt nytt og forebyggende. Derfor hadde det vært interessant å teame dette opp sammen med uføre med restarbeidsevne. 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #299 Skrevet 31. juli 2020 1 hour ago, Buldre said: Å, har jeg skrevet det? Det må du gjerne vise meg, så jeg kan redigere det. Hvis de ikke har penger, vil de ikke ha råd til en bolig og kost og alle utgifter som hører med. Anonymkode: 4b084...298 1
Buldre Skrevet 31. juli 2020 #300 Skrevet 31. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis de ikke har penger, vil de ikke ha råd til en bolig og kost og alle utgifter som hører med. Anonymkode: 4b084...298 Selvsagt ikke. Er det noen som har påstått noe annet da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå