Gå til innhold

Dere som er ufør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er best du ikke får barn, msn trenger nemlig å være oppegående for å oppdra et barn. 

Anonymkode: 05786...2c8

Barn som vokser opp i dårlige hjem,blir mer selvstendige!

Anonymkode: 0e73d...570

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har valgt å ikke få barn. Synes unger fortjener en god start på livet. En god barndom og oppvekst for å gjøre de til trygge, glade og selvstendige voksne. Selv om jeg har alt på stell tør jeg ikke ta sjansen på at jeg gjør noe som skaper problemer for barn videre i livet. Er heller en ekstra ressursperson for andres barn men har ikke totalansvaret med alt det medfører.

Anonymkode: 55222...bdb

Sikkert like greit. 

Anonymkode: 05786...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barn som vokser opp i dårlige hjem,blir mer selvstendige!

Anonymkode: 0e73d...570

Og griser kan fly. 

Anonymkode: 05786...2c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2020 den 20.29, AnonymBruker skrev:

Haha, mine foreldre og søsken er så høyt utdannet at du ikke når de opp til knærne. Hvordan tror du jeg lever godt på trygd? Rike foreldre og mann 🥰

Anonymkode: 05786...2c8

Så med dine egne ord så når heller ikke du dem opp til knærne? Ha ha. Snakk om å skyte seg selv i foten. 

Anonymkode: 87f91...4c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så med dine egne ord så når heller ikke du dem opp til knærne? Ha ha. Snakk om å skyte seg selv i foten. 

Anonymkode: 87f91...4c9

Nå vet du lite om min utdannelse før jeg ble uføretrygdet, så nå dummer du deg bare ut. 

Anonymkode: 05786...2c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn som vokser opp i dårlige hjem,blir mer selvstendige!

Anonymkode: 0e73d...570

Ja, jeg er skikkelig selvstendig. Så selvstendig at jeg ikke har venner, ikke fikser å opprettholde relasjoner, sliter med nærhet til andre, ikke stoler på andre, ikke har lært hvordan man skal forholde seg til andre mennesker. Så selvstendig er jeg, men har jeg det bra? Nei. 

Anonymkode: 86fc7...621

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er skikkelig selvstendig. Så selvstendig at jeg ikke har venner, ikke fikser å opprettholde relasjoner, sliter med nærhet til andre, ikke stoler på andre, ikke har lært hvordan man skal forholde seg til andre mennesker. Så selvstendig er jeg, men har jeg det bra? Nei. 

Anonymkode: 86fc7...621

Ikke alle som skjønner eller vet følgene, dessverre. Alle barn fortjener en god barndom og oppvekst. Stor klem til deg ♥️♥️♥️

Anonymkode: 55222...bdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller ikke utdannelse, har ikke vgs engang, og barnevernsbarn, Men alikevel har jeg jobbet siden jeg var 16 år, Non stop. Det er nå 23 år i arbeidslivet. Så svaret til hvilken jobb er: Man tar det man får. Kjipt noen ganger ja, Vanskelig nei. 

Anonymkode: 76c58...cbc

Mange ville lagt seg ned og heller fått trygd. Stor applaus og klapp på skulderen til deg! 👏👍

Anonymkode: 55222...bdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle som skjønner eller vet følgene, dessverre. Alle barn fortjener en god barndom og oppvekst. Stor klem til deg ♥️♥️♥️

Anonymkode: 55222...bdb

Takk ❤️ 

Anonymkode: 86fc7...621

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/4/2020 at 9:26 PM, AnonymBruker said:

De hadde ikke penger til å feire bursdag, de hadde heller ikke penger til klær for å se ok ut i 17. mai tog og lot det heller være. Bodde i sosialleiligheter/hus og syntes det var merkelig at andre kjøpte selv når man jo bare kunne få det tildelt. Øvrig familie var også uføre og av samme sort så det var ikke noe å hente der heller, av verken hjelp eller støtte, eller ikke minst trygghet i seg selv. Det ble til at ungene løy litt for å ikke vise hvordan de egentlig hadde det i forhold til andre barn, som igjen førte til at venner ble litt skeptiske til fortellinger om turer etc. som de visste ikke stemte. Stakkars unger! Urolig urettferdig med en slik barndom hvor de sammenligner seg med andre vanlige unger... Får man aldri tryggheten i seg selv eller har familie som trygger og støtter er det vel ikke så ofte det går veldig bra videre i livet...

Anonymkode: 55222...bdb

Hva er problemet med å bo i sosialleilighet? Når noen har lite råd , vil og barna lære å ha medfølelse for andre. Du ser bare det negative, ikke det positive. Mange som har vokst opp i dårlig råd,er mye mer empatiske fordi de vet og kjenner til følelsen av å ikke ha go råd.

Anonymkode: 4b084...298

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å ha unger som blir empatiske og gode voksne, enn unger som blir grådige og konkuransestyrt "eg er bedre enn deg"-holdning som voksne.

Anonymkode: 4b084...298

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet med å bo i sosialleilighet? Når noen har lite råd , vil og barna lære å ha medfølelse for andre. Du ser bare det negative, ikke det positive. Mange som har vokst opp i dårlig råd,er mye mer empatiske fordi de vet og kjenner til følelsen av å ikke ha go råd.

Anonymkode: 4b084...298

Med en oppvekst i fattigdom vil man som voksen være mer fornøyd og sette mer pris på de små ting i livet!

Anonymkode: 0e73d...570

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% ufør Har startet et ENK. Og ved behov, leies jeg inn til et fast firma for skriving. Totalt jobber jeg til sammen ca 12 uker i året. Dette passer meg og min diagnose bra. 

Anonymkode: 8f3e9...b99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

100% ufør Har startet et ENK. Og ved behov, leies jeg inn til et fast firma for skriving. Totalt jobber jeg til sammen ca 12 uker i året. Dette passer meg og min diagnose bra. 

Anonymkode: 8f3e9...b99

Dette gjør godt å høre. Lykke til videre med å ha startet opp selv.

Anonymkode: 51324...2b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet med å bo i sosialleilighet? Når noen har lite råd , vil og barna lære å ha medfølelse for andre. Du ser bare det negative, ikke det positive. Mange som har vokst opp i dårlig råd,er mye mer empatiske fordi de vet og kjenner til følelsen av å ikke ha go råd.

Anonymkode: 4b084...298

Dessverre er det ikke slik det fungerer. Les litt statistikk og forskning og ikke minst lytt til barn som har vokst opp slik og hvordan det går med de videre i livet...

Anonymkode: 55222...bdb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo! Jeg har jobb jeg kunne klart. Jeg havnet i en situasjon hvor det var mye press rundt meg der og da. Der og da mente alle det ville best for meg å bli ufør. Det skal sies at jeg nå ikke ønsker noe mer enn å få fast jobb og jeg er på vei til det. 

Jeg havnet i en situasjon som jeg ikke kunne styre, jeg var ung. Hadde akkurat blitt myndig. Jeg visste ikke selv hva som var best for meg, så jeg stolte på alle andre og det presset jeg fikk. Nav ville eller få meg uføretrygda enn å få meg på rett plass i samfunnet. Det var kun pga en diagnose. De var mer opptatt av hva jeg hadde krav på enn hva jeg var i stand til å gjøre. 

Nå driver jeg å søker jobb samtidig som jeg går på skole. 

Anonymkode: 5c39f...273

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det ikke slik det fungerer. Les litt statistikk og forskning og ikke minst lytt til barn som har vokst opp slik og hvordan det går med de videre i livet...

Anonymkode: 55222...bdb

Går bra med de fattige barn så lenge de ikke stiller for store krav .

Anonymkode: 0e73d...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går bra med de fattige barn så lenge de ikke stiller for store krav .

Anonymkode: 0e73d...570

Men er det rettferdig og riktig at de må stille  dårligere enn jevnaldrende i utgangspunktet? Og forskjellene blir bare større. Tror du virkelig at de føler det rettferdig selv? De vil alltid føle seg underlegne andre barn med ryddige forhold, og har dårligere mulighet for en bedre fremtid. Alle barn er uskyldige i utgangspunktet og trenger og fortjener en oppvekst hvor de har alle muligheter for et godt liv.

Anonymkode: 55222...bdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det rettferdig og riktig at de må stille  dårligere enn jevnaldrende i utgangspunktet? Og forskjellene blir bare større. Tror du virkelig at de føler det rettferdig selv? De vil alltid føle seg underlegne andre barn med ryddige forhold, og har dårligere mulighet for en bedre fremtid. Alle barn er uskyldige i utgangspunktet og trenger og fortjener en oppvekst hvor de har alle muligheter for et godt liv.

Anonymkode: 55222...bdb

Man må lære de fattige barna at det er nærmest umulig å klatre utav sin stand og bli akademiker!

Anonymkode: 0e73d...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man må lære de fattige barna at det er nærmest umulig å klatre utav sin stand og bli akademiker!

Anonymkode: 0e73d...570

Ikke alle som ønsker å bli akademiker, verken fattig etter rik. Holder i massevis å få se en jobb og yrke for å kunne forsørge seg.

Anonymkode: 55222...bdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...