Diamant20 Skrevet 8. februar 2021 #541 Del Skrevet 8. februar 2021 Har akkurat lest hele dageboken, for en reise🤩 Du ser virkelig fantastisk ut😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 8. februar 2021 Forfatter #542 Del Skrevet 8. februar 2021 Diamant20 skrev (1 time siden): Har akkurat lest hele dageboken, for en reise🤩 Du ser virkelig fantastisk ut😍 Tusen takk fine du ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym2019 Skrevet 25. februar 2021 #543 Del Skrevet 25. februar 2021 Hei, hva betalte du for fettsuging bak på ryggen? Er det det som kalles "bhvalken?" Du har vært knallflink!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 10. mars 2021 Forfatter #544 Del Skrevet 10. mars 2021 Anonym2019 skrev (På 25.2.2021 den 23.56): Hei, hva betalte du for fettsuging bak på ryggen? Er det det som kalles "bhvalken?" Du har vært knallflink!!!! Nei, jeg fettsugde flanker. Trooor det var ca 28 000 kr jeg betalte, men husker ikke helt. Prisene står på Volvat Stokkan sine sider 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst87 Skrevet 13. april 2021 #545 Del Skrevet 13. april 2021 Hvordan går det med deg addict? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 16. april 2021 Forfatter #546 Del Skrevet 16. april 2021 Smørblomst87 skrev (På 13.4.2021 den 13.42): Hvordan går det med deg addict? Hei! Så utrolig koselig at du spør! Hvis du tagger meg så får jeg varsel, når det skrives her inne så må jeg inn og sjekke som en normal tråd så jeg beklager så mye for sent svar! 🙈 Jeg skulle faktisk inn og oppdatere litt her nå, så det var slik jeg så meldingen din 😊 Det går egentlig veldig bra for tiden, men det har skjedd så utrolig mye at jeg føler jeg går helt i surr. Vi skal flytte nå i sommer og jobber med å selge huset, gleder meg enormt til å aldri i livet bo i enebolig igjen 😂 Vektmessig så går det ganske greit, jeg har hatt en periode nå etter jul hvor jeg har ligget rundt 5 kilo over hva jeg gjorde like etter operasjonene. Det har føltes som et så enormt nederlag, har følt at jeg har vært den personen som ikke klarer å holde vekta og bare spratt opp igjen til start. Så snakket jeg med kirurgen og legen min og begge sa at det å gå opp og ned 5 kilo i løpet av et år ikke ansees som unormalt eller jojoslanking og kirurgen sa til og med at det var imponerende at jeg hadde klart å holde vekta 😅 Så da ble jeg litt snillere med meg selv, men er uansett på veg ned igjen nå 😊 Merker at jeg ikke helt vet hva som er normalt når det kommer til mat og vekt opp og ned og hvordan normalvektige og vektstabile mennesker fungerer, men vekt er jo ikke statisk. Kirurgen sa at jeg skulle veie meg en gang i uka resten av livet for å følge med slik at jeg ikke går opp, og jeg er ikke uenig. Jeg har jo et latent problematisk forhold til mat og overspising, og det virker ikke til å forsvinne med det første. I høst så skrev jeg her i dagboka at jet takket nei til vurdering av å operere lårene mine fordi jeg skulle si meg fornøyd etter brystreduksjonen. Etter jeg begynte å leve som normalt etter operasjonene så har jeg derimot merket hvor store plager huden på lårene gir meg, det klyper i buksesømmene, gnisser, jeg sliter med klesstørrelser og har veldig mye bevegelse i de når jeg beveger meg. Jeg har derfor vært på konsultasjon og fått godkjent operasjon på begge lårene og skal inn neste tirsdag, 27. april. Så da blir det en ny og siste runde. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 16. april 2021 Forfatter #547 Del Skrevet 16. april 2021 For dere som ikke orker wall of text så poster jeg noen bilder! Ang lårene vil jeg bare understreke: det er vanskelig å få det på bilder fordi det er overflødig hud hele vegen rundt. Jeg får derfor ikke til å ta bilder av alt samtidig, og jeg synes det er viktig å påpeke dette før noen sammenligner seg selv. Dette er vurdert av kirurg og dekkes offentlig, så det er ikke et rent kosmetisk problem. Arret etter brystreduksjonen, sinnsykt fornøyd! Det føles litt nakent å poste dette offentlig, men hvis det kan bidra til å hjelpe de i samme prosess så får det bare være. Hadde stort behov for andres erfaringer selv. Jeg håper de som kjenner meg kan være diskret 😊 Og mageupdate 😊 Arret er så og si ikke-eksisterende. Er sinnsykt fornøyd med Dr. Isern på Volvat Stokkan ❤️ 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 16. april 2021 #548 Del Skrevet 16. april 2021 (endret) Du har vært så flink. Det er ikke vanskelig å se at du har unormalt mye hud (når du drar),så jeg tviler ikke på at du opplever at det plager deg utover det kosmetiske. Så bra at du får dette behandlet. 5 kg er ingenting. Har slanket de samme 5 i årevis... Ferier, høytider osv osv Tror det er helt normalt. Det er lurt å ta tak før det blir flere, så vekten er lur å passe på. Endret 16. april 2021 av 2ro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yoshi1987 Skrevet 16. april 2021 #549 Del Skrevet 16. april 2021 Fy søren du ser smashing ut 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 16. april 2021 #550 Del Skrevet 16. april 2021 Du ser fortsatt innmari bra ut! Lykke til med ny operasjon. Jeg slanker meg også de samme 5 kg om og om igjen føler jeg. Gikk opp 3 kg etter jul, greide ikke bli kvitt de før påske og nå er jeg på +4 kg. 😂 Jeg er enig i at det ikke er jojoslanking, da tenker jeg man må bikke 10 ekstra kg hvertfall. Og kanskje må du gjennom noen år som normalvektig for å finne rytmen for din kropp og dine vaner? Vet at mange har for vane å legge på seg på vinteren, og så av igjen på sommeren, uten at det problematiseres så veldig. Det tar tid å finne balansen, og å finne ut hva som ER balanse for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst87 Skrevet 16. april 2021 #551 Del Skrevet 16. april 2021 Da har jeg lært det med tagging, det visste jeg ikke 🤣 Lykke til med hus salg! Spennende med lår. Jeg ble operert for mageplastikk i høst og er så sinnsykt fornøyd. Bikker også opp 5 kg + - siden opr. Tenker at jeg ble operert midt i slankeprosessen min og at jeg enda ikke helt har landet på hvor jeg bør ligge på vekta. I hodet mitt er det 69 kg som er idealet men når kroppen hele tiden svinger mellom det og 74 kg tenker jeg at ok, her kan jeg ligge. Så må jeg bare passe på å aldri over 75 kg. Slik lager jeg min «vektkontroll». Så får jeg håpe hodet henger med og skjønner dette etterhvert 🤣 Hvis lår plager deg skjønner jeg godt det skal bli godt å bli kvitt plagene. 🙂 På bilder er det nok ikke så lett å vise «problemet» (jeg syntes du ser smashing ut all over) men det har jo ingen betydning. Hva du føler og hva kirurgen avgjør er kun det som har noe å si. Håper du blir fornøyd med operasjonen. Lykke til. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 16. april 2021 Forfatter #552 Del Skrevet 16. april 2021 2ro skrev (5 timer siden): Du har vært så flink. Det er ikke vanskelig å se at du har unormalt mye hud (når du drar),så jeg tviler ikke på at du opplever at det plager deg utover det kosmetiske. Så bra at du får dette behandlet. 5 kg er ingenting. Har slanket de samme 5 i årevis... Ferier, høytider osv osv Tror det er helt normalt. Det er lurt å ta tak før det blir flere, så vekten er lur å passe på. Tusen takk ❤️ Jeg påpeker dette med lår spesielt da jeg er redd for å påvirke andre i feil retning, at noen skal tro at det å ikke ha mellomrom mellom lårene skal være en grunn til å legge seg under kniven. Målet mitt er absolutt ikke å påvirke i negativ retning, og siden ikke mange har hørt om lårplastikk så synes jeg det er ekstra nøye å poengtere at det ikke er kosmetisk 😊 "Godt" å høre at jeg ikke er alene om de vinterkiloene ihvertfall 🙈 Yoshi1987 skrev (5 timer siden): Fy søren du ser smashing ut 🤩 Tusen takk!! Hvordan går det med din prosess? Albbas skrev (4 timer siden): Du ser fortsatt innmari bra ut! Lykke til med ny operasjon. Jeg slanker meg også de samme 5 kg om og om igjen føler jeg. Gikk opp 3 kg etter jul, greide ikke bli kvitt de før påske og nå er jeg på +4 kg. 😂 Jeg er enig i at det ikke er jojoslanking, da tenker jeg man må bikke 10 ekstra kg hvertfall. Og kanskje må du gjennom noen år som normalvektig for å finne rytmen for din kropp og dine vaner? Vet at mange har for vane å legge på seg på vinteren, og så av igjen på sommeren, uten at det problematiseres så veldig. Det tar tid å finne balansen, og å finne ut hva som ER balanse for deg. Ah setter pris på at du deler, det er faktisk en veldig lang og kronglete læringsprosess dette med å lære seg en ny måte å leve på 😂 Smørblomst87 skrev (1 time siden): Da har jeg lært det med tagging, det visste jeg ikke 🤣 Lykke til med hus salg! Spennende med lår. Jeg ble operert for mageplastikk i høst og er så sinnsykt fornøyd. Bikker også opp 5 kg + - siden opr. Tenker at jeg ble operert midt i slankeprosessen min og at jeg enda ikke helt har landet på hvor jeg bør ligge på vekta. I hodet mitt er det 69 kg som er idealet men når kroppen hele tiden svinger mellom det og 74 kg tenker jeg at ok, her kan jeg ligge. Så må jeg bare passe på å aldri over 75 kg. Slik lager jeg min «vektkontroll». Så får jeg håpe hodet henger med og skjønner dette etterhvert 🤣 Hvis lår plager deg skjønner jeg godt det skal bli godt å bli kvitt plagene. 🙂 På bilder er det nok ikke så lett å vise «problemet» (jeg syntes du ser smashing ut all over) men det har jo ingen betydning. Hva du føler og hva kirurgen avgjør er kun det som har noe å si. Håper du blir fornøyd med operasjonen. Lykke til. ❤️ Åå gratulerer med operasjon, hvis man kan si det 😊 for meg så har det ihvertfall vært helt fantastisk akkurat det å bli kvitt henget! Skal også sette en vektgrense og ta tak hvis det bikker, det var et godt tips 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 17. april 2021 #553 Del Skrevet 17. april 2021 Jeg funderer på brystreduksjon, men livredd for problemer med lymfene... Har lipødem, men (enn så lenge) ikke så mye i armer, men de største lymfene ligger jo i armhulen! Sa din lege/kirurg noe om dette?? Og dessuten: har jo så mye som "skulle/burde" vært fiksa, men vil helst gjøre det selv, om det går mtp lipødem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 17. april 2021 Forfatter #554 Del Skrevet 17. april 2021 tranedatter skrev (Akkurat nå): Jeg funderer på brystreduksjon, men livredd for problemer med lymfene... Har lipødem, men (enn så lenge) ikke så mye i armer, men de største lymfene ligger jo i armhulen! Sa din lege/kirurg noe om dette?? Og dessuten: har jo så mye som "skulle/burde" vært fiksa, men vil helst gjøre det selv, om det går mtp lipødem.. Hei! Aldri hørt om noe med lymfer, men har heller ikke hatt noe problemer med det så kan dessverre ikke svare på det 😊 Brystreduksjon er utrolig befriende hvis du sliter med store bryster, jeg føler jeg kan puste igjen og smertene i skulder og nakke her helt borte 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. april 2021 #555 Del Skrevet 20. april 2021 Først må jeg bare få si: du er så flink @addict! Det er jo ikke rart at vekten varierer fra tid til annen, og 5 kg er jo ikke mye i seg selv. Jeg går opp sånn 3-4 kg fra én dag til en annen når jeg får mensen for eksempel. Ellers må jeg si jeg kjenner meg veldig godt igjen i tankene dine om hvordan normalvektige folk faktisk tenker rundt mat. Jeg har holdt vekten min i sånn 7 år nå, men synes fremdeles det er vanskelig til tider hele den greia med å skulle holde vekten stabil. Syntes det var mye ''enklere'' (på sett og vis) å aktivt skulle gå ned, fordi da har man et tydelig mål. Når man skal holde vekten er det veldig mye prøving og feiling, for å finne ut hva kroppen trives med, og hva som er for lite eller for mye mat. Bare nå det siste halve året føler jeg at jeg har funnet ut hva som funker til lunsj. Men ja, det var mine ramblings. Poenget mitt var vel at du ikke er alene om å tenke og lure og gruble om dette. Masse lykke til med operasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 20. april 2021 Forfatter #556 Del Skrevet 20. april 2021 ^^Belle^^ skrev (9 timer siden): Først må jeg bare få si: du er så flink @addict! Det er jo ikke rart at vekten varierer fra tid til annen, og 5 kg er jo ikke mye i seg selv. Jeg går opp sånn 3-4 kg fra én dag til en annen når jeg får mensen for eksempel. Ellers må jeg si jeg kjenner meg veldig godt igjen i tankene dine om hvordan normalvektige folk faktisk tenker rundt mat. Jeg har holdt vekten min i sånn 7 år nå, men synes fremdeles det er vanskelig til tider hele den greia med å skulle holde vekten stabil. Syntes det var mye ''enklere'' (på sett og vis) å aktivt skulle gå ned, fordi da har man et tydelig mål. Når man skal holde vekten er det veldig mye prøving og feiling, for å finne ut hva kroppen trives med, og hva som er for lite eller for mye mat. Bare nå det siste halve året føler jeg at jeg har funnet ut hva som funker til lunsj. Men ja, det var mine ramblings. Poenget mitt var vel at du ikke er alene om å tenke og lure og gruble om dette. Masse lykke til med operasjonen. Tusen takk for hyggelig melding! Så godt å høre at jeg ikke er alene om akkurat det 😬 det er ekstremt merkelig å måtte lære å "leve normalt" rundt mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 27. april 2021 Forfatter #557 Del Skrevet 27. april 2021 Da ligger jeg hjemme i senga etter å ha operert begge lårene kl 10 i dag 😊 De fjernet en knapp kilo fra hvert lår som er ganske mye mtp at de tok rundt 2 kilo fra magen. Er fryktelig spent på resultatet! I tillegg til lårene så fikset de en liten hudfold (eseløre) på snittet etter bukplastikken, samt at de korrigerte litt fettsuging på øvre mage. Dette hadde nok ikke blitt tatt hvis jeg likevel ikke skulle på operasjonsbordet, men er utrolig takknemlig for at hun ville ta det. Må bare understreke at det å ha fett på magen på ingen måte er krise, så dette handlet om en korreksjon pga usymmetri 😊 Det ble ihvertfall fjernet 600 ml der, og det er ganske mye. Det var nesten litt godt å se at det var såpass, for da var det ikke BARE mitt kritiske syn på egen kropp som så det 😬 Jeg merker jo helt ærlig at det er lett å bli veldig kritisk og pirkete på seg selv etter en slik prosess. Jeg håper at de som skal igjennom det samme har det i bakhodet slik at det ikke tar overhånd. Jeg må virkelig ta meg selv i det ofte. For 2 år siden hadde jeg DØDD for den kroppen jeg har nå, men i speilet klarer jeg hele tiden å finne noe som ikke er bra nok. Det har nok også veldig mye med at det har skjedd utrolig mye på kort tid, jeg har ikke helt eierskap til egen kropp og vet heller ikke "hva" en slank kropp er eller hva som er vanlig. Det er absolutt en læringsprosess. Ikke sikkert alle har det problemet, men er det noen som kjenner seg igjen i det etter vekttap? Ihvertfall, jeg har det faktisk veldig greit akkurat nå! Er godt smertelindret og var deilig høy etter jeg våknet 😂 Jeg hat vært på do 2 ganger og gikk helt fint ut i bilen og det var ikke noe problem å kjøre hjem. Har kjent litt svie i lysken, men ellers null smerter. Foreløpig. For det kommer garantert når det jeg fikk under narkosen går ut av kroppen 😬 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 28. april 2021 Forfatter #558 Del Skrevet 28. april 2021 I går fikk jeg en liten sneak peek! Mannen min måtte ta av bandasjene fordi jeg ble så hoven under kneet og jeg synes den gav slapp og ujevn kompresjon. Bestemte meg derfor for å bare ta på kompresjonstightsen i stedet. Nå er jeg jo veldig hoven og har bandasjer på innsiden så jeg ser ingen enorm forskjell enda, men det vises veldig godt at de er strammet inn fra siden. Fikk brått litt mere rumpe 😅 Har forresten på kompresjonsbelte over hofta, så det er derfor jeg ser helt firkanta ut over rumpa. Den første natta har faktisk gått kjempefint. Jeg har sovet så og si hele natta uten noe særlig smerter. Hadde på alarm kl halv 2 for å fylle på med pinex forte, har veldig god erfaring med å forebygge smerte ved å ta fast hver 6. time. Jeg har slitt mest med vondt i ryggen etter så mye statisk ligging egentlig, men ellers er det ganske overkommelig! Shoutout til verdens beste mann som måtte hjelpe meg på do i går, forresten 😂 Vi slet litt med logistikken der og jeg tror jeg tissa på halve han og gulvet 😂 Elsker han altså, han bare lo og vaska opp etterpå 🥰 Jeg vet ikke helt, men jeg føler meg så enormt elsket når jeg er pleietrengende og han er så på ballen for meg. Føler faktisk at disse operasjonene virkelig har understreket at han er mannen i mitt liv. Også er jeg litt høy på oxynorm nå da, så er litt i kjærlighetsrus 🥰🥰😂 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 28. april 2021 #559 Del Skrevet 28. april 2021 Dette blir kjempebra 👏👏 Ser for meg det toalettbesøket 😂😂 Bra du har en mann som hjelper deg. Kjenner godt til dette med å selv se vektnedgang og endring i speilet. Det er veldig vanskelig å se endring hos seg selv, i hvertfall syns jeg det. Ser fortsatt det "gamle" speilbildet selv om jeg ser forskjell når jeg sammenligner bilder. Det å faktisk få hodet til å skjønne at kroppen nå er bra nok skjønner jeg kan være en vanskelig prosess. Uansett, du ser smashing ut 😘 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 28. april 2021 Forfatter #560 Del Skrevet 28. april 2021 Sinsiew skrev (På 8.6.2020 den 19.25): Gratulerer med kjøp av tomt! Husbygging og planlegging er så utrolig spennende, men også frustrerende og slitsomt 😂 Hahaha gikk tilbake i loggen min for å lese litt hva jeg har skrevet tidligere. Vi endte opp med å trekke søknadene til kommunen, betale ut arkitekten og selge tomta 😅 Vi kjente bare at vi ikke orket mer av prosessen, syntes det var dyrere enn hva vi fikk utav det og nå selger vi eneboligen vi bor i og har kjøpt oss leilighet i stedet 😄 Har kjøpt prosjektert rekkehus som vi flytter videre til i 2023. Aldri mer enebolig 😅 Og TAKK GUD for at vi trakk oss i tide, nå gikk jo prisen på trelast opp 40%...! Tror nesten ikke vi hadde fått råd til å gjennomføre med så mye høyere priser 🤯 Tjente penger på tomta gjorde vi også. Herregud så glad jeg er for at vi droppet det 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå