Gå til innhold

Slanking, mageskinn og bukplastikk-dagboken🌟


addict

Anbefalte innlegg

Dundre skrev (19 timer siden):

Snakk om forandring! 
Du (og kirurgen) har gjort en rå jobb!!

Ja jeg synes virkelig at den dama er helt fantastisk 😊 Føler meg så heldig som har fått så mye og god hjelp..! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bah.. Jeg var på klinikken forrige uke fordi sårene i lysken hadde begynt å lekke en del og jeg var redd det var betennelse. De sa det så fint ut og at det bare var sårvæske. 

 

De siste 2 dagene har det begynt å svi veldig, og i går tok vi av tapen (den skal egentlig ikke røres før tirsdag). Har fått betennelse på 2-3 punkter og reagert på tapen, det ser virkelig ikke bra ut 🤢 Skal ned på klinikken om ikke lenge nå, får heldigvis dekket taxi av helseforsikringen for jeg kan nesten ikke gå..

 

Utrolig kjedelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ❤️ Det høres veldig vondt ut. Jeg har også reagert på teip, og en sykepleier kom og byttet til silketeip. Fikk også antihistaminer siden jeg ble veldig rød. Det fungerte på meg, håper du får noe lignende! Hvis det er en trøst så grodde sårene jeg fikk av reaksjon på teipen fint, ikke synlig i dag, men var synlig i en liten stund etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navani skrev (9 timer siden):

Uff ❤️ Det høres veldig vondt ut. Jeg har også reagert på teip, og en sykepleier kom og byttet til silketeip. Fikk også antihistaminer siden jeg ble veldig rød. Det fungerte på meg, håper du får noe lignende! Hvis det er en trøst så grodde sårene jeg fikk av reaksjon på teipen fint, ikke synlig i dag, men var synlig i en liten stund etterpå.

Så godt å høre at det ble bra hos deg! Hadde litt samme greia på magen en periode. Der ble arret litt annerledes enn resten, men heldigvis så er dette i lysken så det er kun mannen min som kommer til å se det 😄 ikke så stressa for akkurat det, men veldig kjedelig å ha skikkelig sår på en så bevegelig plass. Har fått skikkelige brannsår av tapen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

addict skrev (14 timer siden):

Så godt å høre at det ble bra hos deg! Hadde litt samme greia på magen en periode. Der ble arret litt annerledes enn resten, men heldigvis så er dette i lysken så det er kun mannen min som kommer til å se det 😄 ikke så stressa for akkurat det, men veldig kjedelig å ha skikkelig sår på en så bevegelig plass. Har fått skikkelige brannsår av tapen. 

Uff, kjenner igjen brannsår av tape ja 😅 Ville ikke skrive det om jeg skremte deg. Men det går vekk på sikt, det er bare ubehagelig og unødvendig. Jeg har mine arr en bevegelig plass selv, og det er irriterende når de gror. Man kan liksom ikke la vær å bevege deler av kroppen heller, uansett hvor forsiktig man er :) 

Håper du får en bedre gro-periode nå og at alt ordner seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navani skrev (1 time siden):

Uff, kjenner igjen brannsår av tape ja 😅 Ville ikke skrive det om jeg skremte deg. Men det går vekk på sikt, det er bare ubehagelig og unødvendig. Jeg har mine arr en bevegelig plass selv, og det er irriterende når de gror. Man kan liksom ikke la vær å bevege deler av kroppen heller, uansett hvor forsiktig man er :) 

Håper du får en bedre gro-periode nå og at alt ordner seg? 

Ja det ser mye bedre ut allerede, jeg er heldig å ha både sårsykepleier og operasjonssykepleier i nærmeste omgangskrets så sender over bilder hver dag for vurdering. Kirurgen og sykepleierne i går var også veldig fornøyde i den forstand at sårkantene så friske ut og at det ikke var infeksjon. De trenger altså ikke gjøre noe spesielt annet enn at jeg må slutte med tape, kompresjon og bare ligge i ro. Synes det er sykt hvordan helsepersonell og vanlige folk definerer hva som ser bra ut og ikke, for det så virkelig ikke bra ut for meg 😂 Men, veldig gode nyheter uansett og jeg stoler absolutt på dem. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha huff jeg vet, jeg har også noen i nær omgangskrets. Det ene arret mitt størknet litt under teip en dag, og når jeg rev av så... ja, rev jeg av litt ekstra hud. Yuck. Det var ekkelt, men venner sa "det ser fint ut" :ler: Men de ser jo etter infeksjon og slikt, og er vant til å se dette. Det var ikke jeg for å si det sånn, så jeg syns heller ikke at det de sa var fint egentlig var så fint :P 

Det ordner seg og det viktigste er å unngå infeksjon, jeg bryr meg lite om hvordan resultatet ble, men det ser fint ut nå :) Det er også fascinerende å følge med hvordan arr gror i litt ulike stadier, kroppen er ganske kul.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

IMG_20210513_100135.thumb.jpg.c764ee94c749e7af817c088610cffeb3.jpg

NB! Ikke trykk på bildet om du ikke tåler å se sår! Bilde av såret mitt som ikke vil gro. 

 

Opp- og nedturer, skal man lage en "reiseblogg" må alt med.

 

Ting er skikkelig dritt nå. Ja, jeg visste at lårplastikk gir høyere risiko. Pga mye bevegelse så er snittene veldig utsatt og det er større risiko for bakterier osv. For meg startet det med at jeg reagerte på tapen, og samtidig har kroppen begynt å støte ut sting som ikke har løst seg opp. Jeg snittet av sikkert 6 tråder som kom opp i går, med knute og hele pakka. Forhåpentligvis er det dette som gjør at det ikke gror og er så irritert, så kanskje det kan lukke seg nå framover.. Brannsårene fra tapen har heldigvis blitt borte, men til gjengjeld har jeg ligget på sofaen i 5 dager uten klær på underkroppen. Det er vanskelig å gå og å ha på klær når jeg ikke kan ha noe over sårene fordi jeg reagerer på alt av tape. Skal prøve ned silketape i dag, men a erfaring fra buk så reagerte jeg på det også. Er derfor veldig redd for å prøve for mye da de brannsårene er veldig vonde og det gjør vondt i utgangspunktet.

 

Så sånn står det altså til her i gården.

 

Må også legge til; kostholdsmessig er jeg på en fantastisk plass akkurat nå. Jeg tenker ikke på kalorier (!!) men fokuserer på å spise sunt og variert og skikkelig for å gi kroppen best mulig forutsetninger. Rugbrød, makrell i tomat, leverpostei, havregryn, snoothies, frukt og grønnsaker. Koser meg rett og slett. Jada, spiser kos også og er spesielt sugen på kveldene, men måltidene mine er prima for tiden og det føles så bra! Jeg kommer garantert til å gå opp i vekt nå som jeg er sengeliggende, men det går også helt greit fordi jeg vet med meg selv at jeg ikke kunne gjort det bedre. Alt i alt så er jeg på en veldig fin plass mtp mat, og dette har vært vanskelig i en halv evighet. At least it's something! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, de så ikke gode ut de sårene der nei. Krysser fingrene for at det blir bedre nå når du fikk fjerna stinga. 
Den andre foten er ikke sånn?

Bra du er på en god plass matmessig da i allefall.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (12 minutter siden):

Huff, de så ikke gode ut de sårene der nei. Krysser fingrene for at det blir bedre nå når du fikk fjerna stinga. 
Den andre foten er ikke sånn?

Bra du er på en god plass matmessig da i allefall.

Lykke til videre!

Takk for det ❤️ Jo har på begge sider dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest hele dagboken din. Takk for at du deler! 😊

Jeg har selv gått ned litt over 30 kg og har et fettforkle som ikke blir borte og løs hud på overkroppen. Var hos samme kirurg som deg i Trondheim for litt siden og fikk innvilget buk og armer. I tillegg skal jeg betale for brystløft og flanker selv. Får ta armer og bryst samtidig, så det blir to runder. Starter med første operasjon i oktober ca. Veldig spent! 😳

Ser ut som jeg kan være glad jeg ikke må ta lår. Det ser virkelig ikke godt ut. Håper du bli bedre snart! 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

addict skrev (På 14.5.2021 den 10.28):
  Skjul innhold

IMG_20210513_100135.thumb.jpg.c764ee94c749e7af817c088610cffeb3.jpg

NB! Ikke trykk på bildet om du ikke tåler å se sår! Bilde av såret mitt som ikke vil gro. 

 

Opp- og nedturer, skal man lage en "reiseblogg" må alt med.

 

Ting er skikkelig dritt nå. Ja, jeg visste at lårplastikk gir høyere risiko. Pga mye bevegelse så er snittene veldig utsatt og det er større risiko for bakterier osv. For meg startet det med at jeg reagerte på tapen, og samtidig har kroppen begynt å støte ut sting som ikke har løst seg opp. Jeg snittet av sikkert 6 tråder som kom opp i går, med knute og hele pakka. Forhåpentligvis er det dette som gjør at det ikke gror og er så irritert, så kanskje det kan lukke seg nå framover.. Brannsårene fra tapen har heldigvis blitt borte, men til gjengjeld har jeg ligget på sofaen i 5 dager uten klær på underkroppen. Det er vanskelig å gå og å ha på klær når jeg ikke kan ha noe over sårene fordi jeg reagerer på alt av tape. Skal prøve ned silketape i dag, men a erfaring fra buk så reagerte jeg på det også. Er derfor veldig redd for å prøve for mye da de brannsårene er veldig vonde og det gjør vondt i utgangspunktet.

 

Så sånn står det altså til her i gården.

 

Må også legge til; kostholdsmessig er jeg på en fantastisk plass akkurat nå. Jeg tenker ikke på kalorier (!!) men fokuserer på å spise sunt og variert og skikkelig for å gi kroppen best mulig forutsetninger. Rugbrød, makrell i tomat, leverpostei, havregryn, snoothies, frukt og grønnsaker. Koser meg rett og slett. Jada, spiser kos også og er spesielt sugen på kveldene, men måltidene mine er prima for tiden og det føles så bra! Jeg kommer garantert til å gå opp i vekt nå som jeg er sengeliggende, men det går også helt greit fordi jeg vet med meg selv at jeg ikke kunne gjort det bedre. Alt i alt så er jeg på en veldig fin plass mtp mat, og dette har vært vanskelig i en halv evighet. At least it's something! 

Mine sår på lår så helt like ut. Det ble bra til slutt! Brukte løse kompresser på sårene, som jeg skifta hver dag og satte teip på forskjellige steder hver gang - da jeg også reagerte på teip. Den beste tapen for meg var denne: https://www.apotera.no/3m-micropore-silikontape-2-5cm-x-5m?gclid=Cj0KCQjw4v2EBhCtARIsACan3nwargsbSzTdY7Rkx6AqyM-DRkSuOw-G_75dE_50Zx_GCzEpN5W-YHkaAptOEALw_wcB

Er over 2 år siden jeg gjorde det nå, arrene i lysken er fortsatt stygge. Men snittet i trusekant og nedover lår er veldig fine. Plukka også ut tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leia17 skrev (21 minutter siden):

Mine sår på lår så helt like ut. Det ble bra til slutt! Brukte løse kompresser på sårene, som jeg skifta hver dag og satte teip på forskjellige steder hver gang - da jeg også reagerte på teip. Den beste tapen for meg var denne: https://www.apotera.no/3m-micropore-silikontape-2-5cm-x-5m?gclid=Cj0KCQjw4v2EBhCtARIsACan3nwargsbSzTdY7Rkx6AqyM-DRkSuOw-G_75dE_50Zx_GCzEpN5W-YHkaAptOEALw_wcB

Er over 2 år siden jeg gjorde det nå, arrene i lysken er fortsatt stygge. Men snittet i trusekant og nedover lår er veldig fine. Plukka også ut tråder.

Tusen takk for erfaringer! ❤️ Det er ikke så farlig med arrene akkurat oppi der heldigvis, godt å høre at de ser bra ut nedover 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kommer et par bilder 😊 er fortsatt hoven og aner ikke om dette er resultatet eller ikke, men ser ihvertfall forskjell! 

 

Sårene gror, men det går sakte. Snittene bortsett fra der det åpnet seg er veldig fine da, så arrene nedover lårene ser ut til å bli fine 😊

 

PSX_20210516_210319.thumb.jpg.306760da098e9c07531b94cc38c0df14.jpg

PSX_20210516_210044.thumb.jpg.7a9e00b36f770949c5ca5ec0659acca8.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir kjempefint! Ser mye mer naturlig ut på deg med vekta du har nå, skjønner veldig godt du ville få vekk det som var ekstra, i alle fall når det var så i veien i hverdagen :) Godt man kan få hjelp. Håper du får en rolig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navani skrev (1 time siden):

Det blir kjempefint! Ser mye mer naturlig ut på deg med vekta du har nå, skjønner veldig godt du ville få vekk det som var ekstra, i alle fall når det var så i veien i hverdagen :) Godt man kan få hjelp. Håper du får en rolig helg!

Tusen takk snille du, som alltid! Håper helgen blir helt super! Her er mannen på vakt og mamma har tatt minstejenta for helga så det blir horisontal stilling i sofaen, serier og maraton-groing 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For noen resultater du har! Veldig inspirerende. Og du ser virkelig flott ut! Ser stor forskjell :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluvia skrev (3 timer siden):

For noen resultater du har! Veldig inspirerende. Og du ser virkelig flott ut! Ser stor forskjell :)

Tusen takk! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser kjempeflott ut 👏👏

Skjønner godt det var deilig å få bort løs hud. Det er veldig stor forskjell 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...