Gå til innhold

Slanking, mageskinn og bukplastikk-dagboken🌟


addict

Anbefalte innlegg

Jolene skrev (På 29.5.2021 den 1.08):

For hver gang du legger ut noe, blir jeg bare mer og mer imponert av deg. Både for innsatsen du har lagt ned til nå med vektnedgang, men også selve prosessen rundt det. Rett og slett imponert!

Det med at hodet tuller seg til, kjenner jeg meg godt igjen i. Jeg sliter selv med depresjoner, og merker at tankene tidvis overtar for det rasjonelle. Over mange år, har jeg måtte lære meg til å se det jeg kaller det rasjonelle, og det som er tankene mine. Det samme gjelder også forholdet til egen kropp, fordi der har jeg også en vei å gå. Jeg må understreke at jeg ikke aner hvordan din prosess har vært, da jeg ikke selv har vært overvektig. Derimot har jeg slitt med selvbilde, selvtillit og synet på egen kropp gjennom mange år med mobbing. Da kommer det jeg nevnte med det rasjonelle versus egne tanker inn. For ofte, kan man faktisk se den røde tråden når det er tankene kontra det rasjonelle som gjør at vi føler oss elendig. Jeg må noen gang irettesette meg selv, fordi jeg merker at egne tanker ikke er rasjonelle. Noen ganger dropper jeg også speilet :P Om det gir en mening? Klesstørrelser, vekt og sånne ting har ingenting å si. Det som er viktig for meg, er å ha en kropp som fungerer, som jeg føler meg ok i, og at klærne jeg liker å bruke faktisk passer. Da er det det samme med 5 kg +/- egentlig :P

Tusen takk for fin melding ❤️ Det er godt å vite at man ikke er alene, og å få input!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det du skriver og det du tenker er veldig fornuftig. 
Dersom disse gruppene o.l ikke er til nytte, men skaper mest ‘stress’, hvorfor skal vi bruke tid på dem da? 
Det gjelder å ta mange prioriteringer for å få et godt liv, ikke bare på kosthold, men også på mange andre områder. Gjør det som er best for deg! (Selv om jeg håper du fortsetter å komme innom her i ny og ne for å oppdatere - denne dagboken inspirerer veldig!)

Lykke til videre 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

addict skrev (3 timer siden):

Tusen takk for fin melding ❤️ Det er godt å vite at man ikke er alene, og å få input!! 

Bare hyggelig ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du skriver om gruppene du har vært medlem i. Og syns det er fornuftig av deg å kutte ut det som ikke påvirker deg positivt. Det å få alt for mye fokus på kropp og utseende etter det du har klart er ikke sunt. Du ser fantastisk ut, og jeg syns du skal være kjempestolt av deg selv ❤👏

Syns det er kjempeflott at du skriver om tiden etter slankingen/vektnedgangen også. Jeg trenger ihvertfall å kunne lese det etterhvert for å se hvordan "livet på den andre siden" blir. Og utfordringene du sliter med er det jo ikke bare du som har.

Du er inspirerende og jeg er glad du skriver om tanker og følelser rundt prosessen ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (På 15.6.2021 den 8.56):

Jeg skjønner hva du skriver om gruppene du har vært medlem i. Og syns det er fornuftig av deg å kutte ut det som ikke påvirker deg positivt. Det å få alt for mye fokus på kropp og utseende etter det du har klart er ikke sunt. Du ser fantastisk ut, og jeg syns du skal være kjempestolt av deg selv ❤👏

Syns det er kjempeflott at du skriver om tiden etter slankingen/vektnedgangen også. Jeg trenger ihvertfall å kunne lese det etterhvert for å se hvordan "livet på den andre siden" blir. Og utfordringene du sliter med er det jo ikke bare du som har.

Du er inspirerende og jeg er glad du skriver om tanker og følelser rundt prosessen ❤

Så godt å høre at du skjønner hva jeg mener haha 😅

 

Tusen takk for veldig fin melding, det setter jeg pris på! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Wow for en innsats du har gjort!😍 

 

skal selv ta bukplastikk med sying av magemuskler + fettsuging privat ila høsten. 
kan jeg spørre deg om du fikk være med å avgjøre hvor mye de skulle fettsuge osv? 
Aner ingenting om prosessen og lurer veldig på dette, ikke vært på konsultasjon enda😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

thatsparkle skrev (På 2021-8-9 den 22.50):

Wow for en innsats du har gjort!😍 

 

skal selv ta bukplastikk med sying av magemuskler + fettsuging privat ila høsten. 
kan jeg spørre deg om du fikk være med å avgjøre hvor mye de skulle fettsuge osv? 
Aner ingenting om prosessen og lurer veldig på dette, ikke vært på konsultasjon enda😊

Nei jeg har ingen forutsetning for å si hva og hvordan de skulle gjøre ting så jeg har ikke bestemt noe 😊 stolte på kirurgen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

En snar liten oppdatering fra meg i alt flytterotet!

 

Er på en veldig fin plass nå, etter at vi flyttet har livet blitt en del lettere 😄 Jeg beveger meg mye mer enn før, har begynt å løfte igjen og lar vekt være vekt. De ekstra kiloene jeg har sutrete for betyr ikke noe, og om jeg ønsker å endre det så er det bare å legge inn en innsats 😊 Det blir, sakte men sikkert.

 

I mellomtiden har jeg fokusert på å bli bedre venner med maten. Spise når jeg er sulten og ikke etter et skjema (før fikk jeg ikke "lov" til å spise før kl 12) og å fokusere på næring og ikke kalorier. Helgene er nok litt overdådige når det kommer til kos, men herregud for en fantastisk tid vi har nå! 😍 Nyinnflyttet, nyforelsket i mannen, barna storkoser seg, vi er mye med venner og med hverandre. Og spiser mye god mat, ikke minst 🥰

Snapchat-804496224.thumb.jpg.593caa556864df970cfd9c3400a6893e.jpg

Kanskje jeg skulle begynt med treningsdagbok framover, har tenkt litt på det. Setter sånn pris på å se tilbake på alle tankene her inne, så kanskje det er rom for videre framgang også 😊 Vi får se!

 

Håper dere har det helt supert og koser dere like mye som jeg gjør for tiden! Høsten er favoritten min, så jeg ser fram til litt mer kulde, litt mer vær, stearinlys, pledd og kalde turer i sola!

 

Lårene er forresten 100% lukket og ferdig grodd. Det er lenge siden nå, og de har ikke blitt like pene som på magen. Ganske naturlig pga mye bevegelse. De er veldig røde enda, men de kommer nok til å lysne mye. Har også fått litt strekkmerker fra arrene pga at huden strekker seg.

 

Personlig bryr jeg meg ikke noe om arr eller strekkmerker, jeg er stolt av dem! Mye bedre enn løs hud, det er sikkert 😂 Skal poste bilde når jeg ikke er nytrent, svett og med utrimma bikinklinje 😂

Endret av addict
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20210817_090136.thumb.jpg.4528e280f4dd64242a356e2bb80a1c27.jpg

20210817_090110.thumb.jpg.e6f387520f20bf0034436d163221ef03.jpg

Snapchat-1297338215.thumb.jpg.a1f7524d721c30395ae29881c52ab646.jpg

Bildene laster opp i ganske dårlig kvalitet og det er flyttekaos overalt her, men her ser dere ihvertfall arrene. Har dratt trusa lovlig høyt opp for å vise dere, men de vises såvidt når jeg har på bikini feks.

 

Er utrolig fornøyd med lårene etter operasjonen ❤

 

I dag er det forsåvidt akkurat et år siden brystreduksjonen. Feirer man sånt? 😂

 

 

 

Endret av addict
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei hei bloggen!

 

Den siste tida har bare vært ei eneste stor smørje. Like etter mitt siste innlegg så ble jeg skikkelig dårlig, typ luftveisinfeksjon (testet negativt for korona). Var syk i 2 uker og har bare vært så utrolig energiløs med hoste og slapphet og hodepine og hele pakka.

 

Så ringte de fra sykehuset og sa at jeg kunne få operere ut visdomstennene mine 3 dager senere. Hadde allerede utsatt operasjonen en gang fordi jeg akkurat hadde tatt lårene og siden jeg sliter med mye betennelse så takket jeg ja på kort varsel.

 

Narkose nr 4 på et års tid, kan mildt sagt si at kroppen min er ekstremt sliten. Opererte på fredag nå og de måtte ta deler av kjevebeinet i tillegg. Resultatet er enorme smerter, mye værre enn de andre operasjonene. Ansiktet mitt et dobbelt så stort som vanlig og jeg går på morfin døgnet igjennom. Det tar ikke smertene men jeg blir ihvertfall mer likegyldig. Satt på legevakta i 3 timer i går fordi jeg ikke ble kvitt smertene og fikk en ny type morfin som ihvertfall får meg til å sovne, men våkner på natta av smerter og må ha ny dose. Har ikke spist noe som helst siden torsdag kveld, klarer ikke ha noe i munnen. Det er forsåvidt helt greit for jeg kjenner ikke mye på sult, men er naturligvis veldig slapp og sliten. 

 

Så jeg må virkelig si at jeg føler meg ekstremt utmattet.  Det har vært et beintøft år. Håper ihvertfall jeg mister noen kilo oppi dette her, ikke så gale at det ikke er godt for noe si 😂

 

Håper dere har en fin helg ❤

 

20210912_124105.thumb.jpg.8a186a726c1eaa814b39b995651ddebb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen uker! Livet kan ramme hardt noen ganger, men håper det vil bedre seg for deg ganske raskt nå da! 

Det er så morsomt å se og lese om det du har greid, og jeg håper jeg kommer dit engang selv også.

God bedring!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (3 timer siden):

For noen uker! Livet kan ramme hardt noen ganger, men håper det vil bedre seg for deg ganske raskt nå da! 

Det er så morsomt å se og lese om det du har greid, og jeg håper jeg kommer dit engang selv også.

God bedring!

Ja det har virkelig vært en turbulent tid 😂

 

Tusen hjertelig ❤ Du klarer det, garantert 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tranedatter

Dropper inom for å si hei! Og at du er en medvirkende årsak til at jeg tok steget til brystreduksjon. Om 2 uker skjer det! Hurra! I/J-cup away!

Så nå trener jeg for harde livet for å stramme opp kroppen og være så frisk som mulig til operasjon! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tranedatter skrev (1 time siden):

Dropper inom for å si hei! Og at du er en medvirkende årsak til at jeg tok steget til brystreduksjon. Om 2 uker skjer det! Hurra! I/J-cup away!

Så nå trener jeg for harde livet for å stramme opp kroppen og være så frisk som mulig til operasjon! 

Ååååå masse lykke til! Det er definitivt en av de beste tingene jeg har gjort for kroppen min, skuldre og nakke er helt avlastet og bevegelsesfriheten er enorm 😊 Oppdater gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når alt kommer oppå hverandre :klem:

Men, du er en inspirasjon. Håper jeg også kommer dit - minus alle problemene med infeksjoner og visdomstenner da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wit skrev (50 minutter siden):

Kjedelig når alt kommer oppå hverandre :klem:

Men, du er en inspirasjon. Håper jeg også kommer dit - minus alle problemene med infeksjoner og visdomstenner da 😉

Haha ja shit det har virkelig ballet på seg her, men det er vel et tegn på at kroppen er sliten i seg selv. Tviler på at det er tilfeldig 😊

 

Du kommer dit, garantert! Baby steps 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20210915_120852.thumb.jpg.898f1b72b82e6cc4af7b873b25f22e58.jpg

Stod opp i dag og følte meg veldig fin 😊 Er så takknemlig for at jeg har tatt ansvar for meg selv, at jeg jobber med hodet så mye som jeg gjør og for all den kirurgiske hjelpen jeg har fått.

 

Jeg  vil ikke være den personen som pusher plastisk kirurgi som en løsning på å ha det bra. Jeg håper at dere som har fulgt med en stund også har sett at det på ingen måte har vært en løsning for min selvfølelse. Det gjorde ingenting for hodet mitt, om enn så gjorde det kompleksene værre. Samtidig så er jeg utrolig takknemlig for å ha fått så mye hjelp jeg har kunnet fått slik at jeg har hatt mulighet til å jobbe med hvordan jeg ser på meg selv.

 

Også vil jeg bare minne meg selv på en ting som er så ekstremt viktig for meg på denne reisen:

 

Det eneste som betyr noe er å være kontinuerlig. Det spiller ingen rolle hva som ble gjort i går, det eneste som betyr noe er hva jeg gjør framover 😊 Tålmodighet er ikke en faktor som har noe med saken å gjøre, så hvorfor skal jeg slutte å jobbe mot målet fordi jeg er utålmodig etter resultater? Det gir absolutt ingen mening å tilegne denne reisen en faktor som regelrett saboterer målene mine. Tålmodigheten min skal ikke demotivere eller styre helsen og valgene mine. Gir det mening? Føler ofte det er der jeg "kollapser" selv.

 

Håper dere får en superfin dag!

Endret av addict
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
addict skrev (På 15.9.2021 den 12.53):

20210915_120852.thumb.jpg.898f1b72b82e6cc4af7b873b25f22e58.jpg

Stod opp i dag og følte meg veldig fin 😊 Er så takknemlig for at jeg har tatt ansvar for meg selv, at jeg jobber med hodet så mye som jeg gjør og for all den kirurgiske hjelpen jeg har fått.

 

Jeg  vil ikke være den personen som pusher plastisk kirurgi som en løsning på å ha det bra. Jeg håper at dere som har fulgt med en stund også har sett at det på ingen måte har vært en løsning for min selvfølelse. Det gjorde ingenting for hodet mitt, om enn så gjorde det kompleksene værre. Samtidig så er jeg utrolig takknemlig for å ha fått så mye hjelp jeg har kunnet fått slik at jeg har hatt mulighet til å jobbe med hvordan jeg ser på meg selv.

 

Også vil jeg bare minne meg selv på en ting som er så ekstremt viktig for meg på denne reisen:

 

Det eneste som betyr noe er å være kontinuerlig. Det spiller ingen rolle hva som ble gjort i går, det eneste som betyr noe er hva jeg gjør framover 😊 Tålmodighet er ikke en faktor som har noe med saken å gjøre, så hvorfor skal jeg slutte å jobbe mot målet fordi jeg er utålmodig etter resultater? Det gir absolutt ingen mening å tilegne denne reisen en faktor som regelrett saboterer målene mine. Tålmodigheten min skal ikke demotivere eller styre helsen og valgene mine. Gir det mening? Føler ofte det er der jeg "kollapser" selv.

 

Håper dere får en superfin dag!

Jeg har skrevet her inne før, men det er lenge siden. Men må si at jeg på ingen måte tolker din reise som at du mener plastisk kirurgi er løsningen på alle problemer. Man får se at denne «reisen» absolutt har vært tung også.

Jeg har selv gått ned en del, men gikk opp igjen en del under korona. Og jeg kjenner meg så igjen i det at selvtilliten ikke nødvendigvis blir bedre av vektnedgang. Å gå ned i vekt har vært så bra for min fysiske helse, det har gjort at hverdagen blir enklere må så mange plan og bare det er verdt det. Men for min del ble det nesten det psykiske verre. Jeg så bare mer og mer feil og selvtilliten min, som jeg trodde ikke kunne bli verre, ble enda dårligere. Jeg orka ikke lenger å dra i svømmehallen, det å kle av meg foran mannen min ble plutselig noe jeg unngikk (vi har vært sammen i mange år og har aldri følt det sånn før) og jeg ble så kritisk til kroppen min. 
 

Men så er det jo også noe med at når man går ned i vekt etter å ha veid mye så vil det  ofte føre til løs hus og også fysiske problemer. Jeg får sopp i navlen, under magen, under puppene, under armene og jeg har mye løs hud på lårene som kommer i «klem» når jeg går i litt stramme bukser og jeg det er mye løs hud som fører til at det lukter vondt og jeg nå dusje et par ganger om dagen. Jeg kan ikke bruke hvilke klær jeg vil og det er mye som  er problematisk med det hele og det ble ikke bare positivt. Jeg har aldri følt meg så dårlig som da jeg veide minst.
 

Og jeg har også tatt en operasjon før som jeg fikk dekket pga plager, som også gjorde utseendet «penere». Men jeg følte meg ikke noe bedre, det var utelukkende de fysiske plagene som ble løst og som jeg kjente på og som også gjorde det verdt det. Så jeg er helt enig i at operasjoner ikke løser problemer knyttet til selvbildet og at de fysiske plagene bør være grunnen til at du utfører de ellers kan ting bare bli verre. 
Men når jeg har gått ned det jeg skal gå ned, så kommer jeg til å ta operasjoner. Men jeg går inn i det med en veldig realistisk holdning føler jeg, for jeg vet at jeg vil få stygge arr (jeg får alltid det) og jeg vet at selvtilliten og selvbildet mitt ikke blir bedre av det, men jeg vet også at det vil løse så mye av de fysiske problemene jeg har med det at det er av den grunn verdt det. 
 

 

Også må jeg bare spørre, Hvor har du kjøpt den genseren og buksen?  😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...