Gå til innhold

Slanking, mageskinn og bukplastikk-dagboken🌟


addict

Anbefalte innlegg

Wit skrev (22 timer siden):

Du ser kjempeflott ut 👏👏

Skjønner godt det var deilig å få bort løs hud. Det er veldig stor forskjell 👍

Tusen takk! Det føles veldig bra til tross for sår som ikke gror og fullstendig sofaligging. Er veldig klar for å komme meg videre nå ❤️

 

Hvordan går det med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fnuggolina
addict skrev (På 21.5.2021 den 20.58):

PSX_20210521_203956.thumb.jpg.87e57dc7b9166fbde48a45c5f5fdf405.jpg

 

Ser litt forskjell på rumpa også etter de tok lårene 😊

1: Du ser helt amazing ut - og de lårsårene er virkelig ikke for pyser 🙈 Yikes så vondt det ser ut!

2. Kan jeg spørre om du vektmessig er «lik» på disse to bildene?

Lurer liksom på om magekirurgien tok bort såpass fra midjen uten større vektnedgang samtidig? Mulig magen din var løs og myk og ikke egentlig så mye fettlager, litt vanskelig å se :) Bare lurte sånn mtp forventninger av resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (4 minutter siden):

1: Du ser helt amazing ut - og de lårsårene er virkelig ikke for pyser 🙈 Yikes så vondt det ser ut!

2. Kan jeg spørre om du vektmessig er «lik» på disse to bildene?

Lurer liksom på om magekirurgien tok bort såpass fra midjen uten større vektnedgang samtidig? Mulig magen din var løs og myk og ikke egentlig så mye fettlager, litt vanskelig å se :) Bare lurte sånn mtp forventninger av resultat :)

Tusen takk! Det er ikke veldig godt nei men heldigvis på bedringens veg ❤️

 

Jeg veier 5 kilo mer på etter-bildet faktisk 😅 fant et bilde for 1 år siden i dag som viser litt problemet med mye overflødig hud som påvirker mye øvre del av magen også:

Screenshot_20210526_101409_com.snapchat.android.thumb.jpg.e90260d48fa14f67cee3ca5dea0fd747.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (23 minutter siden):

1: Du ser helt amazing ut - og de lårsårene er virkelig ikke for pyser 🙈 Yikes så vondt det ser ut!

2. Kan jeg spørre om du vektmessig er «lik» på disse to bildene?

Lurer liksom på om magekirurgien tok bort såpass fra midjen uten større vektnedgang samtidig? Mulig magen din var løs og myk og ikke egentlig så mye fettlager, litt vanskelig å se :) Bare lurte sånn mtp forventninger av resultat :)

Forresten, det er selvfølgelig viktig å understreke at magen min også er fettsugd som en del av bukplastikken. Ikke i midja, men både sider/lovehandles og magen foran er fettsugd. Det gjør nok mye med totalinntrykket og gir meg en del "gratis". Holdt på å glemme dette fordi det for meg har vært en naturlig del av operasjonen og jeg har skrevet det her inne før, men vil bare understreke det en gang til. Vil nødig at noen skal sammenligne seg selv med en operert og fettsugd mage 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
addict skrev (13 minutter siden):

Tusen takk! Det er ikke veldig godt nei men heldigvis på bedringens veg ❤️

 

Jeg veier 5 kilo mer på etter-bildet faktisk 😅 fant et bilde for 1 år siden i dag som viser litt problemet med mye overflødig hud som påvirker mye øvre del av magen også:

Screenshot_20210526_101409_com.snapchat.android.thumb.jpg.e90260d48fa14f67cee3ca5dea0fd747.jpg

 

 

 

Wow, litt av en jobb med den vektnedgangen!

Jeg er normalvektig stort sett (nå lett overvektig i nedre del) og har aldri vært veldig overvektig (så ingen løs hud) men lagrer ALT fett på midjen genetisk. I got it from my mama :P Men så har jeg også endometriose = lett oppblåst, så klarer liksom ikke vurdere hva et resultat kunne blitt realistisk.

Virker jo veldig omfattende med full tummytuck, og skikkelig vanskelig å vurdere eventuell klinikk - «alle» er jo best i følge dem selv. 

Men det resultatet ditt virker nesten for godt til å være sant - det ser så naturlig og «friskt» ut om du skjønner. Synes mye bilder på Google er helt overdrevent som om de har tatt alt for mye 🤷‍♀️ Mulig man må ta med bilder og bare «sånn der - og IKKE sånn» 😅

Kan godt være at norske kirurger har en annen innfallsvinkel til ønsket resultat og «naturlig» enn det man ser på Google og IG. 

Så asså oppsummert: du har full mageplastikk OG fjernet fett sider og mage. Skjønner. Var det jeg antok :)

Endret av Fnuggolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (3 minutter siden):

Wow, litt av en jobb med den vektnedgangen!

Jeg er normalvektig stort sett (nå lett overvektig i nedre del) og har aldri vært veldig overvektig (så ingen løs hud) men lagrer ALT fett på midjen genetisk. I got it from my mama :P Men så har jeg også endometriose = lett oppblåst, så klarer liksom ikke vurdere hva et resultat kunne blitt realistisk.

Virker jo veldig omfattende med full tummytuck, og skikkelig vanskelig å vurdere eventuell klinikk - «alle» er jo best i følge dem selv. 

Men det resultatet ditt virker nesten for godt til å være sant - det ser så naturlig og «friskt» ut om du skjønner. Synes mye bilder på Google er helt overdrevent som om de har tatt alt for mye 🤷‍♀️ Mulig man må ta med bilder og bare «sånn der - og IKKE sånn» 😅

Kan godt være at norske kirurger har en annen innfallsvinkel til ønsket resultat og «naturlig» enn det man ser på Google og IG. 

Så asså oppsummert: du har full mageplastikk OG fjernet fett sider og mage. Skjønner. Var det jeg antok :)

Ja, på klinikken jeg opererte så er fettsuging en del av operasjonen for å få best mulig resultat, også betalte jeg for flankene i tillegg (sider og nedre rygg ca opp til navlehøyde) 😊 så det er absolutt en stor del av totalen. Men jeg skjønner at ingen orker å lese igjennom 31 sider med slanke- og operasjonsdagbok for å få det med seg, det er begrenset hvor underholdende det er 😂

 

Ang bildet jeg la ut i sted med valken over buksa så veier jeg mindre på det bildet enn jeg gjør nå, bare sånn siden du nevnte vektnedgang 😊 vet ikke om det var det du refererte til, men det var bare så mye hud 😬

 

Skjønner hva du mener med overdrevne resultater, men stort sett er bildene tatt på kontroll relativt kort tid etter operasjonen så mtp hevelse og at huden ikke har fått tid til å gi etter enda så blir det fort litt stappa pølse-look. I USA feks og mange andre land så har jeg inntrykk av at de også fettsuger til den store gullmedaljen i tillegg, slik at det ikke er mye underhudsfett igjen og da blir ofte looken veldig "tynn og stram" i tillegg. Kirurgen min ville ikke fettsuge for mye og hun lot det med vilje være igjen litt mer fett på nedre del av mage enn øvre for å få en naturlig look. Det merkes ikke supergodt, men det gjør at jeg ikke set større ut øverst enn nederst (hun korrigerte dette nå for 4 uker siden). 

 

Tusen takk for fine ord, jeg er veldig fornøyd 😊 ser generelt sett veldig gode resultater fra kirurgen som opererte meg. Det skal sies at både hun og sykepleierene understrekte at jeg hadde veldig god hudkvalitet, tykk hud med en del underhudsmasse og elastisk hud. Det har nok også litt med resultatet å gjøre.

 

Vurderer du bukplastikk selv? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fnuggolina

God sammenlikning med «stappa pølse» @addict, akkurat det jeg mener 😅

Dersom jeg skal gjøre noe så er ønskeresultatet mitt egentlig bare å ikke se gravid ut hele tiden. 

Jeg har endel mage selv med undervekt, så vekttap hjelper ikke sånn sett. Det er selve proporsjonen jeg ønskelig resultat på i så fall.

Jeg har vært gravid og født 1 gang, som sagt aldri vært overvektig - har ingen zebrastriper eller åpenbar løshud.

Men, såvidt jeg har skjønt det så kam det tenkes man trenger å sy magemusklene - får inntrykk av at det kan være nødvendig for OK resultat selv om man ikke har direkte diastasis recti. 

Vil jo helst virkelig slippe så stort inngrep - virker veldig krevende og ikke minst skummelt 😬

Mitt ønske er ikke noen «bikinikropp», mest bare å slippe at alle GLOR på magen og spør om jeg er gravid liksom. Noe som skjer om jeg ligger over 22 i BMI 🙈

Men pissredd for komplikasjoner! Og ikke minst ønsker jeg IKKE å komme til en sånn «pupp og Restylane» klinikk hvor du kommer inn med ett ønske og går ut døra med 5 nye forslag.

Leste en review på en norsk klinikk hvor ei var så fornøyd- hun ønsket å fjerne hud etter flere graviditeter. Og da foreslo kirurgen likegodt å ta puppene samtidig. Sånt synes jeg uetisk når pasienten ikke tar det opp selv 🤷‍♀️

Endret av Fnuggolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (7 timer siden):

God sammenlikning med «stappa pølse» @addict, akkurat det jeg mener 😅

Dersom jeg skal gjøre noe så er ønskeresultatet mitt egentlig bare å ikke se gravid ut hele tiden. 

Jeg har endel mage selv med undervekt, så vekttap hjelper ikke sånn sett. Det er selve proporsjonen jeg ønskelig resultat på i så fall.

Jeg har vært gravid og født 1 gang, som sagt aldri vært overvektig - har ingen zebrastriper eller åpenbar løshud.

Men, såvidt jeg har skjønt det så kam det tenkes man trenger å sy magemusklene - får inntrykk av at det kan være nødvendig for OK resultat selv om man ikke har direkte diastasis recti. 

Vil jo helst virkelig slippe så stort inngrep - virker veldig krevende og ikke minst skummelt 😬

Mitt ønske er ikke noen «bikinikropp», mest bare å slippe at alle GLOR på magen og spør om jeg er gravid liksom. Noe som skjer om jeg ligger over 22 i BMI 🙈

Men pissredd for komplikasjoner! Og ikke minst ønsker jeg IKKE å komme til en sånn «pupp og Restylane» klinikk hvor du kommer inn med ett ønske og går ut døra med 5 nye forslag.

Leste en review på en norsk klinikk hvor ei var så fornøyd- hun ønsket å fjerne hud etter flere graviditeter. Og da foreslo kirurgen likegodt å ta puppene samtidig. Sånt synes jeg uetisk når pasienten ikke tar det opp selv 🤷‍♀️

Oi nei det skjønner jeg du ikke ønsker. Jeg har ikke fått noen forslag når jeg har vært ihvertfall selv om jeg har tatt 3 operasjoner. Har alltid spurt selv. Vi snakket om lårene mine da jeg var inne på konsultasjon for buk og bryst, men hun nevnte aldri at jeg kunne operere de. Så skulle jeg få en vurdering på de da jeg tok bryst, men da sa jeg at jeg ikke ønsket å tenke på det. Så fikk jeg operert dem 10 mnd etter buk når jeg var klar med vurdering 2 uker før. Skulle nesten ønske hun ville ta en full runde med forslag 😂

 

Hun ville ikke røre magemusklene mine da, fordi det ikke var stort nok mellomrom. De kan ikke gjøre noe med muskler som er strekt utover, men de kan sy de sammen om de har separert seg ut til siden. I USA feks ser jeg at de syr sammen bare for å gi folk smalere midje, noe som for meg høres helt sykt ut da det er et enormt smertefullt inngrep. Der slenger de inn silikon og løfter og fettsuger og tar buk og sying og brazilian buttlift og gudene vet hva i samme operasjon. Jeg klarer ikke å skjønne hvordan folk klarer å komme seg etterpå 🙈 Synes hele greia virker ekstremt uetisk. 

 

Jeg håper du finner ut av det og at det er en god løsning på problemene dine 😊 så måndu gjerne spørre hvis det er noe du lurer på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

addict skrev (21 timer siden):

Tusen takk! Det føles veldig bra til tross for sår som ikke gror og fullstendig sofaligging. Er veldig klar for å komme meg videre nå ❤️

 

Hvordan går det med deg? 

Skjønner godt det er frustrerende med sårene dine som ikke ser gode ut i det hele tatt ❤ Håper det blir bedre fort.

Med meg går det fortsatt bra 😊 Huden begynner å bli løsere her også, men håper dette løser seg litt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (59 minutter siden):

Skjønner godt det er frustrerende med sårene dine som ikke ser gode ut i det hele tatt ❤ Håper det blir bedre fort.

Med meg går det fortsatt bra 😊 Huden begynner å bli løsere her også, men håper dette løser seg litt etterhvert.

Håper det LØSER seg hihihi 😎 uansett, blir det et problem så tar du bare stilling til det når det kommer ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

addict skrev (49 minutter siden):

Håper det LØSER seg hihihi 😎 uansett, blir det et problem så tar du bare stilling til det når det kommer ❤️

Takk 😂 Joda, vi får se hvordan det blir.

Det viktigste akkurat nå er at vekten min går nedover. Er en utrolig motivasjon å se hvor flink du har vært og at du ser så smashing ut 👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (44 minutter siden):

Takk 😂 Joda, vi får se hvordan det blir.

Det viktigste akkurat nå er at vekten min går nedover. Er en utrolig motivasjon å se hvor flink du har vært og at du ser så smashing ut 👌

Det er veldig fint å høre ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering av såret for de som vil se:

Spoiler

PSX_20210527_201231.thumb.jpg.14af01f40762c48908b5f483bde06566.jpg

Det har endelig begynt å gro skikkelig! Har tørket fint opp og sluttet å sive. Er så glad for å endelig se slutten. Det har vært så utrolig hemmende, definitivt en vanskelig plass å ha åpne og vonde sår. 

 

Tenker jeg skal prøve meg på jobb på mandag, men spørs om det ikke blir redusert. Jeg har vært i ganske fin form i dag, men en liten tur på butikken og det kjennes som at jeg har løpt maraton. Er så sliten og hovner så sinnsykt opp både i lår og mage. Nå har jeg jo en veldig sittestillende jobb da heldigvis.

PSX_20210527_090118.thumb.jpg.3039fcbf58db5c4965be12f008703792.jpg

Håper dere får en fin kveld! 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å skulle bli glad i seg selv og helt fri for spiseproblemer.. 

 

Jeg startet dagen i dag med å se på meg selv i speilet. Du er feit, tenkte jeg. Se på deg, du har latt deg selv gå opp igjen og du er tjukk. Du har feilet, det er bare å gi opp.

 

Jeg la meg i senga igjen og måtte virkelig gå inn i meg selv, for det er så sinnsykt vondt å ha det sånn. Det gjør noe med hele meg, ikke bare mot meg selv men mot familien og de rundt meg også.

 

Jeg har ekstremt høye krav til meg selv og er livredd for å falle tilbake. Jeg begynte for et par måneder siden å jobbe med forholdet mitt til mat og egen vekt, noe som innebar å slutte å tenke kalorier hele tiden og å legge bort badevekta helt. Jeg ble bevisst på at jeg gjerne så meg selv i speilet på morgenen og tenkte at jeg så fin ut, også gikk jeg på vekta og det ødela hele dagen min og gjorde at jeg plutselig var misfornøyd med meg selv. 

 

Akkurat nå er jeg forholdsvis nyoperert og jeg korrigerte magen med fettsuging av øvre del samtidig som jeg tok lårene. Dette medfører en del hevelse og det har jeg jo masse erfaring med fra før, men likevel så er jeg ikke flink nok til å se meg selv i speilet og godta at det er en del av prosessen. Jeg ser bare at jeg ser tjukk ut og blir sint på meg selv. 

Jeg må faktisk bare ta meg sammen og se hvor langt jeg har kommet selv om jeg ikke på magisk vis er perfekt. 

 

Jeg må minne meg selv på at jeg har vært igjennom 3 store operasjoner på 10 mnd som hver har satt meg ut minst 2 måneder hver. Godt over halvparten av det siste året har jeg vært sittestillende i ro og helende. Jeg må la meg selv senke skuldrene litt. Jeg er i en helingsprosess, ikke bare fysisk men også psykisk. Å skulle trylle fram det perfekte forholdet til mat og kaloribehov som sittestillende og nyoperert etter å ha levd hele livet som overvektig og overspisende er ikke realistisk, selv om jeg er så slem med meg selv at jeg kommer med pekefingeren og kaller det for unnskyldninger. Jeg klarer ikke lengre å se meg selv som slank, men samtidig så prøver jeg å lære meg at verdien min og livet ikke handler om å være ansett som slank eller ikke. Jeg tror heller ikke at det er noen andre enn meg som egentlig legger merke til det. Jeg aner ikke om folk rundt meg går opp og ned 5 kilo i løpet av et år, det er liksom ikke fokuset mitt. Samtidig så tror jeg at ALLE ser meg og dømmer meg for det når det kommer til meg selv. 

PSX_20210528_121907.thumb.jpg.61340b1bb8da07619b8a5155f1faddef.jpg

 

For noen måneder siden så begynte jeg å jobbe seriøst med forholdet mitt til mat, som nevnt. Jeg spiser rugbrød med godt pålegg (ikke fordi jeg må men fordi jeg synes det er godt og vet det er bra for meg) og har som regel at jeg alltid skal spise frukt eller grønnsaker til alle måltid. Om det innebærer å spise en gulrot eller kiwi eller hva det enn måtte være er ikke så farlig, men målet har vært å få inn mer fiber og grønt i kosten. Spiser mye agurk, paprika, kiwi, gulrot, spirer og banan. Samtidig skal middagen bestå av store deler grønnsaker, og jeg prøver å moderere meg mtp mengder. Jeg prioriterer oftere å lage smoothies og bruker havregryn og mye frosne bær.

Snapchat-458187182.thumb.jpg.a4f37f07b421b4d3c3cb121537cb5d86.jpg

Mye av tanken bak det er så spise ting jeg har lyst på, som jeg vet er bra for meg, som jeg blir mett av og som gjør at jeg klarer å opprettholde energinivået og vekta. Det fungerer overraskende bra til nå..! Jeg gleder meg stort sett til måltidene og tenker mindre og mindre på mat, og jeg har klart å opprettholde det en stund nå uten å tenke så mye over det. Jeg tar meg selv i å kontrollmåle kalorier innimellom, men det blir mer og mer sjeldent. 

Snapchat-109370837.thumb.jpg.a4fe64b840568203a8a5718b7c662c10.jpg

Det største målet mitt er kanskje å kunne spise den kanelbollen på cafe uten at det påvirker hodet mitt, kostholdet mitt eller maten min resten av dagen. Som overspiser og på evig diett så trigges jeg veldig av dette med usunn mat og en tankegang som sier at når jeg først har spist noe usunt så kan jeg bare likesågodt fortsette med det ut dagen. Det virker som om jeg ikke er alene om dette, og jeg tror det er viktig å være bevisst på at snop og god mat helt fint kan være en del av livet uten at det trenger å påvirke valg og rutiner. Det går an å spise gulrot og sjokolade på samme dag. 

 

Nå aner jeg ikke om det jeg skrev gav mening eller har noe verdi for andre enn meg selv, men jeg var på en ekstremt dårlig plass da jeg våknet og hadde behov for å reflektere litt. Jeg vet ikke om noen kjenner seg igjen i det, men gi gjerne en lyd. Det virker kanskje som at livet mitt bare er negativt, men det er mest fordi jeg velger å skrive det her når det er noe jeg tenker på.

 

Håper alle får en fin dag, vi skal på hytta i helga og det gleder jeg meg veldig til ❤️

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Veldig fint å lese et innlegg fra deg igjen som forteller mer om prosessen du er i. ❤️ Det er veldig godt at du greier å vurdere tankene og handlingene dine, se de litt utenfra. Da klarer du å utvikle deg. Det er spesielt viktig å være obs på de negative tankene som du overhodet ikke fortjener. Du har gjort en fantastisk innsats, og 5 kg fra eller til påvirker ikke verken innsatsen eller den enorme helsegevinsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (4 minutter siden):

Veldig fint å lese et innlegg fra deg igjen som forteller mer om prosessen du er i. ❤️ Det er veldig godt at du greier å vurdere tankene og handlingene dine, se de litt utenfra. Da klarer du å utvikle deg. Det er spesielt viktig å være obs på de negative tankene som du overhodet ikke fortjener. Du har gjort en fantastisk innsats, og 5 kg fra eller til påvirker ikke verken innsatsen eller den enorme helsegevinsten. 

Tusen takk ❤️ setter veldig stor pris på det. Det føles veldig rart å sitte med alt tankerotet etter at "målet er nådd", for ihvertfall jeg trodde at så lenge jeg nådde målvekta mi så skulle alt løse seg. Det ble egentlig bare værre 😂 men jeg håper at det ihvertfall kan hjelpe andre i å bli mer bevisst i sin egen prosess. Det er veldig lett å telle kalorier og å gå ned, det er basicly bare tall. Den viktige og tyngste prosessen skjer i hodet. Og den er absolutt ikke feilfri, men det er kanskje steget tilbake som gjør at man igjen kan peile i riktig retning 😊

 

God helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har vært så flink. 5 kg opp og ned er helt vanlig (for noen er det sommervekt og vintervekt). Alt er mye vanskeligere når man ikke får beveget seg, men dette er jo forbigående for deg. Det er bra, for da er det lys i tunnelen. Det blir lettere etterhvert. 

Forhold til mat er nok noe som blir litt vanskeligere. Det er så vanlig å ha utfordringer med det, at det er nok viktig å passe på at det ikke blir sykelig. I min krets snakker vi åpent om mat, kosthold og utfordringer... Jeg tror alle har en eller annen utfordring. Men om man lever rimelig greit med det og er ellers sunn og frisk er det jo ikke sykelig. 

Du har endret kroppen dramatisk så kanskje du kan fokusere på hvor stor framgang du har hatt, istedenfor å være opptatt av om det skjer små endringer? Uansett, fortsett å ta gode valg for kroppen så følger nok hodet etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ro skrev (16 minutter siden):

Du har vært så flink. 5 kg opp og ned er helt vanlig (for noen er det sommervekt og vintervekt). Alt er mye vanskeligere når man ikke får beveget seg, men dette er jo forbigående for deg. Det er bra, for da er det lys i tunnelen. Det blir lettere etterhvert. 

Forhold til mat er nok noe som blir litt vanskeligere. Det er så vanlig å ha utfordringer med det, at det er nok viktig å passe på at det ikke blir sykelig. I min krets snakker vi åpent om mat, kosthold og utfordringer... Jeg tror alle har en eller annen utfordring. Men om man lever rimelig greit med det og er ellers sunn og frisk er det jo ikke sykelig. 

Du har endret kroppen dramatisk så kanskje du kan fokusere på hvor stor framgang du har hatt, istedenfor å være opptatt av om det skjer små endringer? Uansett, fortsett å ta gode valg for kroppen så følger nok hodet etter :)

Du har veldig rett! Det er bare ikke så lett å endre tankemønster som har vært med meg i 30 år. Det kommer definitivt til å bli bedre når jeg kommer meg igjen og kan begynne å bevege meg skikkelig ❤️ Jeg tror den fysiske aktiviteten i hverdagen er veldig viktig, om så bare det å gå en liten tur, for det er vanskelig å tenke positivt rundt seg selv etter snart 5 uker på sofaen 🙃

 

Takk for at du skrev! 🌺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hver gang du legger ut noe, blir jeg bare mer og mer imponert av deg. Både for innsatsen du har lagt ned til nå med vektnedgang, men også selve prosessen rundt det. Rett og slett imponert!

Det med at hodet tuller seg til, kjenner jeg meg godt igjen i. Jeg sliter selv med depresjoner, og merker at tankene tidvis overtar for det rasjonelle. Over mange år, har jeg måtte lære meg til å se det jeg kaller det rasjonelle, og det som er tankene mine. Det samme gjelder også forholdet til egen kropp, fordi der har jeg også en vei å gå. Jeg må understreke at jeg ikke aner hvordan din prosess har vært, da jeg ikke selv har vært overvektig. Derimot har jeg slitt med selvbilde, selvtillit og synet på egen kropp gjennom mange år med mobbing. Da kommer det jeg nevnte med det rasjonelle versus egne tanker inn. For ofte, kan man faktisk se den røde tråden når det er tankene kontra det rasjonelle som gjør at vi føler oss elendig. Jeg må noen gang irettesette meg selv, fordi jeg merker at egne tanker ikke er rasjonelle. Noen ganger dropper jeg også speilet :P Om det gir en mening? Klesstørrelser, vekt og sånne ting har ingenting å si. Det som er viktig for meg, er å ha en kropp som fungerer, som jeg føler meg ok i, og at klærne jeg liker å bruke faktisk passer. Da er det det samme med 5 kg +/- egentlig :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei alle!

 

Jeg har hatt noen uker med avstand til alt som har med kropp å gjøre rett og slett fordi det påvirker meg negativt i perioder, inkludert denne dagboken. Jeg merker at jeg innimellom kjører meg selv i en litt kjedelig spiral hvor jeg sammenligner meg selv med alt og alle og finner ting meg kroppen som er feil hele tiden.

 

Jeg tror det er veldig viktig å være bevisst på hva som egentlig påvirker negative følelser og å faktisk aktivt komme seg ut av spiralen. For meg ble løsningen å melde meg ut av alle grupper som handler om vekttap, bukplastikk, brystreduksjon, plastisk kirurgi, fillers, botox.. Det er faktisk helt sykt hvor mange rare utseendefokuserte grupper jeg har meldt meg inn i under denne reisen, men så er det vel den gang slik at man gjerne søker folk som er i samme situasjon som en selv. Jeg tror en ting som er ekstremt viktig å være obs på hvis man går igjennom det samme er å være klar over at de gruppene i mange tilfeller er giftige. Det er mye god hjelp å få innimellom, men til syvende og sist så er folk der for å sammenligne og dømme resultater. Man må være obs på hvordan alle innleggene med klaging, urealistiske forventninger, påpeking av feil og framheving av nye feil hele tiden dytter en i en retning og til en plass man kanskje ikke var i utgangspunktet.

 

Mange trives nok i slike grupper, men jeg trenger det ikke lengre. Og om du også er medlem av den type grupper, bare ha det jeg skriver i bakhodet. Kanskje det kan hjelpe 😊

 

Ellers så har sårene lukket seg og jeg begynte å jobbe 50% denne uken. Det er ikke noe særlig å sitte på en vanlig stol i lang tid så jeg jobber fra senga, men det fungerer relativt ok. Er på en veldig fin plass med tanke på mat for tida. Overspiser fortsatt noe i helger og har problemer med å "bare ta en", men hovedmåltidene mine består først og fremst av sunn mat og mye grønnsaker og frukt og lite snop osv i hverdagen. Jeg har helt sluttet å veie meg fordi tallet på vekta påvirker meg negativt. Som dere kanskje ser så jobber jeg mye med meg selv for tiden, både med å godta hvordan jeg ser ut og å fjerne ting fra hverdagen som unødvendig påvirker meg negativt. Jeg jobber også med meg selv i positiv forstand, oppfatningen av hva som er et bra måltid og hvorfor jeg skal ta de valgene jeg gjør. Jeg tenker veldig mye fiber, mye smak, mye grønnsaker og volum på det jeg spiser.

Snapchat-905923082.thumb.jpg.8d28c6387d41248dbd2615216af15b5d.jpg

 

Det ble nok en gang et langt innlegg om hvor mye jeg "sliter" og det virker nok som at jeg er helt tullete 😂 likevel så har jeg aldri før kunnet lese om tiden etter vekttap andre plasser, så jeg håper at tankene og prosessene mine kanskje kan bidra til noen andre ❤️

 

Utover alt som foregår inni hodet mitt mtp kropp så har jeg det veldig bra for tiden 😊 Vi flytter om en måneds tid og gleder oss enormt, mannen min reiser ikke bort i nærmeste framtid og vi er generelt sett på en veldig fin plass hele familien 😍

 

Og her er en liten oppdatering på sårene og arrene:

Snapchat-831347096.thumb.jpg.d4d1b31b85d5fb6a64a7f483668f3111.jpg

IMG_20210612_100658.thumb.jpg.152273cd6d6325f747ada5005f811cb7.jpg

IMG_20210612_100601.thumb.jpg.39e0a48257d9d0322a6783280f1787a5.jpg

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...