Gå til innhold

Prøve på en sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

Æsj, virkelig kjedelig! 😒 Temper du slik at du kan verifisere (eventuelt) eggløsning? 

 

Amatariel skrev (15 minutter siden):

En positiv ting er jo at jeg temper. Så uansett hva testene sier så vil jo tempen (av)bekrefte ting.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff☹️ Ja, sannsynligheten er vel liten for at du har hatt eggløsning. Håper virkelig EL testen blir positiv snart. Typisk at du ikke har EL når det kanskje ligger mange gode svømmere og venter, men høres fantastisk ut med et så godt sexliv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et alternativ og gå til gynekolog for å måle eggposen og ta eggløsningssprøyte når den er stor nok ? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rebecks skrev (17 minutter siden):

Er det et alternativ og gå til gynekolog for å måle eggposen og ta eggløsningssprøyte når den er stor nok ? ☺️

Nei ikke denne syklusen. Jeg gjorde det sist (typisk, da var alt perfeeekt) og beskjed fra gyn var å bare ta letrozol videre dersom jeg ikke ble gravid da. Nytter ikke å ønske seg akutt time for UL nå for å sjekke ståa, for det er stappfullt der. Ingen ledig tid der gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah typisk. Håper du evt kan gjøre det neste syklus om ikke det allerede har skjedd og du blir gravid nå :) tar du enkel eller dobbel dose ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rebecks skrev (10 timer siden):

Ah typisk. Håper du evt kan gjøre det neste syklus om ikke det allerede har skjedd og du blir gravid nå :) tar du enkel eller dobbel dose ? 

Enkel dose. Sist syklus var første gang på det, og det fungerte som krutt. Forventet EL rundt CD27, men den kom på CD16! Var ingen grunn til å øke dosen nå, så det ble enkel også denne gangen. Lett å angre på det nå gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hodet mitt tenkte jeg positiv eggløsningstest på cd16, så da er det enda en anelse håp for den teorien 😅 Kjipt du ikke har fått positiv test ennå.. Spent på dagens 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily92 skrev (2 timer siden):

Har du testet i dag?😊

 

Godis skrev (3 timer siden):

Spent på dagens 🤞

CD 16

Ja, har testet, men absolutt ingen spenning. Jeg mistet helt håpet i går, så var så vidt jeg orket å teste i dag. Men så vet jeg jo også at jeg blir urolig av å ikke teste. Men jeg er virkelig i tvil over hva jeg skal gjøre videre... Dagens test var helt lik gårsdagens: veldig negativ. Jeg føler sjansen min er over. Når det ikke gikk i tidligere i uken når testen nesten ble positiv, så kommer det ikke til å gå. Så jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre ang. testingen fremover. Jeg har 5 strimler og 5 staver igjen. Bruke dem opp, eller spare til en gang jeg faktisk tror det er nyttig?

Jeg går rundt her i vakuum og er veldig nedtrykt og lei meg. Dere vet jo hvor uendelig kjedelig de dagene mellom mens og EL er, og også utover i dpo-land. Hva når man er ingensteder da?? Det føles uutholdelig! Håpet mitt om EL er som sagt helt borte, men det som er enda verre er jo at håpet om en sistemann i det hele tatt svinner hen. Jeg kjenner at prosessen om å sørge over at vi ikke får det er i gang omtrent, og det er veldig vondt. Hvordan gjør man det? Alt jeg vet er at dette er veldig trist, og hjelper ikke akkurat at det er desember. Det skal være koselig nå, og jeg får uendelig dårlig samvittighet for at jeg er trist, lei meg og har kort lunte ovenfor alt og alle rundt meg. Så jeg må virkelig tvinge meg til å være en mamma som er tilstede for de barna jeg faktisk har. Høres sikkert fjernt ut for alle som ikke har barn, men det er vanskelig å styre. Sånn her prøving blir altoppslukende, og mine barn har jo tross alt blitt så store så de styrer nå rundt med sine egne ting ofte. Så da blir det "lett" å falle bort, og det er jo ikke bra i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner godt at det er sinnsykt frustrerende at du ikke får postitivt EL-test. Jeg tror jeg ville bestilt meg flere tester også fortsatt i noen dager til. Jeg hadde også blitt stressa og lei meg av og ikke vite tror jeg. Kanskje du kunne tatt annenhver dag? Du har vel postitivt tester noen dager? Så sparer du noen tester, men får allikevel vite?:) og syns ikke at du skal gi opp tanken på en sistemann. Om det skulle ta et halvt år eller et år til, så er det jo en sistemann du ønsker. Og det vil være verdt det til slutt! Dumt å sitte om 5 år og angre veldig på at dere ga opp. Sender deg en god klem ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker dere er gode til å ha sex og siden du temper så får du vite om/når du har el :) testing nå er kanskje unødig stress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei😞 Ikke noe bra at du er så nedstemt, det er ingen god følelse😞❤️ Jeg har ikke gitt opp håpet for deg enda! Kanskje det bare kommer litt senere ettersom du fikk ovitrelle sist.. Håper uansett hva som skjer, at du får et litt letter sinn i morgen så helgen blir fin☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var veldig trist å lese. Jeg hadde virkelig håpet at du skulle få positiv test i dag. Jeg har fortsatt trua på at du vil få EL snart så du må ikke gi opp håpet. 

Jeg husker når jeg sluttet med EL testene fordi jeg "ga opp" og så fikk jeg EL like etterpå - men det var ikke noe god følelse. Hadde null kontroll på når jeg skulle teste, vi traff ikke med samleie og alt ble bare kaos. Så av den grunn vil jeg nok ikke anbefale deg å slutte med mindre det gir deg unødig stress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lillra skrev (2 timer siden):

Jeg husker når jeg sluttet med EL testene fordi jeg "ga opp" og så fikk jeg EL like etterpå - men det var ikke noe god følelse. Hadde null kontroll på når jeg skulle teste, vi traff ikke med samleie og alt ble bare kaos. Så av den grunn vil jeg nok ikke anbefale deg å slutte med mindre det gir deg unødig stress. 

Lily92 skrev (13 timer siden):

Jeg tror jeg ville bestilt meg flere tester også fortsatt i noen dager til. Jeg hadde også blitt stressa og lei meg av og ikke vite tror jeg. Kanskje du kunne tatt annenhver dag? Du har vel postitivt tester noen dager? Så sparer du noen tester, men får allikevel vite?:) og syns ikke at du skal gi opp tanken på en sistemann. Om det skulle ta et halvt år eller et år til, så er det jo en sistemann du ønsker. Og det vil være verdt det til slutt! Dumt å sitte om 5 år og angre veldig på at dere ga opp. Sender deg en god klem ❤️ 

Jeg bestilte meg flere tester nå. Får ta èn test hver ettermiddag og så håpe at den bare finner ut å øke igjen... Kommer ikke til å rapportere her inne med mindre det faktisk skjer noe lystig med testene. Har flere ganger opplevd å ha kort LH-topp, så jeg tør ikke sjansen på annenhver dag. Og uvitenheten tror jeg stresser meg mer... Er jo fint å tempe, men siden jeg startet opp med dette for 3-4 sykluser siden så har jo ikke FF klart å sette kryss på meg kun ved hjelp av tempingen :( Har vært helt avhengig av EL-testene for å kunne kartlegge EL, og har bedt FF sette kryss basert på dem. Så vanskelig å stole på temping alene kjenner jeg...

Jeg har ikke lyst til å angre nei @Lily92, det er ikke noe gøy. Men det er vanskelige valg og følelser dette. Hva er verst? Å gi opp en sistemann og om 5 år angre på at vi ikke prøvde lenger? Eller ikke gi opp, prøve i 5 år og så går det ikke og så har vi brukt denne tiden på sinne, frustrasjon og "tapt tid" med de barna vi har, og da angre på det? Dette er en liten del av valget vi allerede har tatt om å ikke prøve lenger enn frem til sommeren-21. Så jeg har ikke veldig mange sykluser igjen før det faktisk blir stopp for oss. Veldig få om det skal bli sånn at EL ikke kommer på normale tidspunkter.

Noldi skrev (11 timer siden):

Ånei😞 Ikke noe bra at du er så nedstemt, det er ingen god følelse😞❤️ Jeg har ikke gitt opp håpet for deg enda! Kanskje det bare kommer litt senere ettersom du fikk ovitrelle sist.. Håper uansett hva som skjer, at du får et litt letter sinn i morgen så helgen blir fin☺️

Veldig tung følelse å være så nedstemt ja... Men skal prøve å konsentrere meg om de fine tingene i livet mitt. Går opp og ned denne prøve-berg-og-dalbanen gitt. Bra dere holder ut med meg! 
Er det vanlig at ovitrelle forrige syklus dytter EL senere? Gynekologen nevnte noe sist om at "den kan gi effekt for evnt. neste syklus også". Men forsto det jo da som at det gir effekt på en positiv måte. At jeg vil få EL normalt, ikke at den blir enda senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres lurt ut å fortsette med testing. Du har jo blitt gravid før, så det er ingen grunn til at det skal gå 5 år før det klaffer for dere igjen. Så jeg tenker at det er verst å angre om en stund på at dere ikke prøvde. Så jeg ville hvertfall prøvd frem til sommeren om jeg var deg, også heller tatt et valg da om hvorvidt dere skal fortsette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lily92 skrev (12 minutter siden):

jeg ville hvertfall prøvd frem til sommeren om jeg var deg, også heller tatt et valg da om hvorvidt dere skal fortsette:)

Det er litt skummelt å holde døren åpen for det, for jeg og mannen lovte hverandre på tro og ære og avtale i vår at vi skulle gi dette max 1 år. Så vi må nesten holde oss til det. Virkelig prøve å ikke la følelser blende oss på veien. Vi visste at det ville bli tøft mot slutten av dette året dersom det ikke gikk, men må nok bare stå i det... Men jeg lover å ikke gi opp før vi faktisk har tenkt altså! Jeg må bare bite tennene sammen, uansett hvor mye motgang vi får (les: nå EL som er treig/ikke kommer).

Men baaaah tankene om graviditeten i sommer kommer hele tiden tilbake. Tenk at jeg ble gravid i pp2! Det var det beste som kunne skjedd oss. Helt perfekt - o'lykke! Hvorfor kunne den ikke holde?? Jeg går tilbake i dagboken her og leser om dpo-land, de positive testene, ser bilder av årets sommerferie og tenker på hvert eneste "der var jeg gravid", "der var jeg gravid" og tenker tilbake på tanker og følelser jeg hadde da. Så heldig jeg var! Jeg var jo gravid omtrent hele sommeren. Fra midten av juni til midten av august. Hadde det bare holdt så hadde vi ikke bare vært sikret å få den sistemannen vi ønsker oss så veldig, men også vært forskånet for denne kjipe høsten med alle de prøveukene det har innebåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor dere «bare» vil gi det et år? Krysser fingrene for både positiv EL test og graviditetstest snart😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily92 skrev (2 timer siden):

Kan jeg spørre hvorfor dere «bare» vil gi det et år? Krysser fingrene for både positiv EL test og graviditetstest snart😊

Ja, det går fint. Tar bare å siterer et innlegg jeg skrev tidligere i høst som oppsummerer det litt.

Amatariel skrev (På 22.10.2020 den 14.20):

Da jeg fikk med mannen på å prøve på en sistemann (dette var i april i år), så var det under de forutsetningene at vi skulle gi det ett år. Om det ikke går på det året så blir det ikke. Årsakene til det er litt vanskelig å forklare til andre som ikke er i vår situasjon, og har levd de årene vi har. Men det er kompleks. Min alder alene (36) er jo ikke ensbetydende med at jeg er gammel, jeg kan fertil sett kanskje få barn til jeg er minst 40. Men jeg har jo vært mor siden jeg var 19 år og hatt sammenhengende småbarnstid siden da (🙈) Så det er noe med å innse når nok er nok. Det er jo riktignok et liv jeg elsker, men hovedtyngden ligger litt i aldersforskjellen til barna også. Det er ikke bare jeg som ønsker meg et siste barn, men jeg ønsker et søsken til mine barn. Hvis jeg blir gravid NÅ så blir det 6 1/2 år mellom baby og nærmeste søsken. Det har vi opplevd før, og det går fint. Sånn akkurat (mtp. familiedynamikken vi har). Så 7 år føles veldig max ut for oss. Vil ikke noe mer enn det. Eldste barnet vårt er jo 16 år, så det er allerede hardt nok å innse at disse to ikke vil vokse opp sammen.
Psykiske nedturer er også et moment. Det er jo ikke alltid så lett å lage disse barna. Vi har jo gått igjennom en del aborter, og det tærer fryktelig på. På kropp, sinn, parforhold, familien forøvrig osv. Man blir oppslukt i prøving osv. Det føles ganske uaktuelt å "holde på med dette i årevis". Men klarer vi det innen 1 år så er det greit liksom. Da får vi en aldersforskjell som er til å leve med, og uten at det går på helsa og familien løs.

Men viktig å presisere at dette er VÅR situasjon. Jeg har all forståelse for at folk uten barn eller bare ett barn ikke ville brydd seg noe om dette. Det hadde jeg ikke selv heller, da hadde jeg prøvd alt og i så mange år som det var mulig, fertil sett om jeg var i en slik situasjon. Men jeg kan bare ikke bruke opp barndommen til de barna jeg har med å ønske - å være oppslukt prøver - på et nytt barn.

Mulig jeg kjenner på det å bare presse grensen liiitt foran meg når den nærmer seg - for ønsket mitt om en sistemann er så sterkt. Men nå har da jeg og mannen blitt enig da. Og når han har sagt stopp, så kan jeg ikke pushe på liksom.
Derfor føles selvfølgelig den MA'en i sommer ekstra tung ut. For mulig det var den sjansen vi hadde. Ville blitt under 6 år som aldersforskjell på de to minste også da, men nei.... sånn ble det ikke. Og om det blir en sistemann vil det neste halvåret vise.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...