Gå til innhold

Prøve på en sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (11 timer siden):

CD 6

I dag startet jeg og tempe igjen. Alltid litt 'godt' med en liten uke fri i starten av syklusen, men så er det greit å starte på'n igjen. Og den eneste positive tingen med å ikke bli gravid er at det blir mer data og flere tempecharter å kunne sammenligne med.

Når det gjelder behandling for denne syklusen her så er det veldig lite å fortelle. Og på en måte er det litt godt. Misforstå meg riktig, det er alltid spennende og godt å gjøre noe NYTT. Jeg får alltid håp og en god følelse av det. Om det har vært start på metformin, andre medisiner, temping eller andre ting. Få oppfølging av gynekolog osv. Få hjelp.

Men nå har jeg altså kommer på et sted der det ikke er mer å gjøre. Litt skummelt selvsagt (for tenk om jeg ikke klarer det på tross av det!) Men det er egentlig mest godt. Nå har jeg virkelig gjort ALT jeg kan, og når man har kommet til det punktet så er det ikke mer jeg kan gjøre og som kan 'plage' tankene mine. Jeg hadde veldig ustabil syklus da jeg startet prøvingen, så da ordnet jeg meg metformin som stabiliserte det. Det var jo egentlig nok, for jeg ble gravid, men mistet som kjent. Så var målet å få tidligere EL, og det klarte jeg med letrozol. Jeg får kartlagt EL med EL-tester og temping. Jeg og mannen har et godt sexliv og han har friske soldater.

Så nå er det bare tid og flaks det står på. Jeg er temmelig sikker på at ingen flere medisiner kan gjøre noe for meg. Jeg tror ikke jeg trenger ovitrelle. Jeg har riktignok sendt en e-post og spurt gynekologen hva han tror om det, men ikke fått svar og jeg føler heller ikke for å pushe på det. så nei @Noldi, har ikke noe time der for oppfølging. 

Jeg anser meg som veldig heldig som ikke har store sykdomsproblemer - eller andre ting - som stikker kjepper i hjulene for meg. Men jeg føler jo at jeg har vært igjennom en del ting jeg også (4 aborter er jo ingen dans på roser), og min erkefiende nå er jo tiden. Så selv om jeg på en måte har roen over meg, så har jeg det likevel ikke - om dere skjønner 😆

Konklusjonen er i alle fall at ingenting nytt står på planen fremover. Men jeg er spent på om letrozolen fungerer like bra som sist syklus! Hååååper det, ellers blir situasjonen en hele annen. Så her er det bare å krysse alt jeg har for en positiv EL-test om en drøy uke.

Du skriver så godt og beskrivende! Krysser fingrene for EL om en uke for deg 🤞🥰 Og flaks! Hadde vært så fint om sistemann som er så ønsket ville meldt sin ankomst neste høst 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD 7

Siste dag med letrozol, så håper på fine murringer og stikninger i dagene fremover slik som sist syklus.

Ellers streiket plutselig termometeret mitt igjen i morges. Det som har vært stabilt og fint et par uker nå, så irriterende! Ble derfor ingen temp på meg i dag. Bah! Men får håpe det var et engangstilfelle (igjen) og at det skjerper seg når det snart virkelig begynner å gjelde mot EL.

Ellers et lite tips fra meg! Jeg er nesten tom for folat, så skulle kjøpe meg det nå. Tilbud her (gratis frakt også). I tilfelle noen flere trenger mer på lageret sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du nærmer deg EL! Krysser fingrene for at den kommer tidlig også denne måneden 🤞 

Er innom her og ser hvordan det går med deg ganske ofte egentlig. Håper denne måneden er din måned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig at du fortsatt følger med @vret :klemmer:
Jeg er så glad på dine vegne, og håper jeg kan joine deg på gravidsiden snart! Veldig spent på om kroppen min "er i orden" nå ja, stabil og faktisk slipper egg like tidlig som sist (og uten ovitrelle). Jeg kjenner at jeg ikke orker å tenke på alternativet... har verken ork eller tid til at det skal bli krøll igjen og få sene ustabile sykluser. Men jeg er håpefull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk ❤️ Det hadde vært så koselig om du ble med over i juli/august termingruppa 🥰

Så fint at du er håpefull!! Det blir en spennende uke nå, når har du tenkt å begynne og teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi for siste dag med letrozol!🥳 Spent på de neste dagene og hvilke symptomer du opplever, suger til meg all erfaring fra andre akkurat nådig håper jeg opplever de samme symptomene kun et par dager etter deg denne gangen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk alle sammen! Så koselig med en heiagjeng på noe såpass "kjedelig" som EL-testing. Altså - for meg er det jo spennende, men veldig hyggelig med noen som følger med. Som oftest er det jo g-testing som er det som er spennende, men når man er så langt unna dèt, så må man ta det man har. Og det ER jo litt spennende, med tanke på hva kroppen finner på. Det var revolusjonerende med positiv EL-test for meg på CD14 sist! Så teeenk om det kan skje igjen.

vret skrev (1 time siden):

Det blir en spennende uke nå, når har du tenkt å begynne og teste?

Jeg skal reise bort på lørdag for en overnatting og tenker at jeg ikke orker å ta med EL-test da når jeg tror det er for tidlig. Så første test tar jeg søndag ettermiddag. Da er jeg CD12. Sist var testen svak på den dagen, sterkere neste dag før positiv på CD14. Håper sånn på gjentakelse 🤞 Noe tidligere har jeg absolutt null tro på, så da tenker jeg søndag passer bra. Så neste uke blir full testings!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi mange som venter på EL eller er i Dpo-land. Satser på boom med positive resultater før jul😀🥳 Heia oss!

Endret av TiiBii
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg kan få følge med her 😄 Er helt nybegynner på prøving og lærer så mye av disse dagbøkene. Spesielt når du skriver så godt og engasjerende. Spennede med El-testing! Håper virkelig dette er din måned 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Princess skrev (Akkurat nå):

Håper jeg kan få følge med her 😄 Er helt nybegynner på prøving og lærer så mye av disse dagbøkene. Spesielt når du skriver så godt og engasjerende. Spennede med El-testing! Håper virkelig dette er din måned 🤞

Så koselig med et nytt besøk her 😊 🌸
Jeg husker enda den dagen for 11 år siden da jeg knuste p-pillene (sånn faktisk fysisk, haha) og ble prøver for første gang. Det er en helt spesiell følelse! Jeg var så blank at eggløsning knapt var et ord jeg husker fra naturfagen på skolen... Må le litt nå over hvor lite jeg visste da. Men heldigvis lærer man raskt når man er interessert og "i boblen". Jeg fant prøverforum, lagde meg dagbok og skravlet daglig med damer i samme situasjon. Herlighet så mye jeg lærte på kort tid! Alt sammen har jeg tatt med meg videre, har brukt masse selv og delt videre. Er så fint å være flere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers vil jeg bare si at jeg syns det var så fint å lese at Hertuginne Meghan er åpen om sin spontanabort i media i dag. Link. Er selvfølgelig veldig trist at hun har opplevd det (som det er med alle), men applaus for at hun er ÅPEN om det. Viktig at kvinner lærer hvor utrolig vanlig dette er, og at det kan skje med alle.

Da jeg opplevde min første SA følte jeg at det var noe feil med meg. Da jeg fortalte om hendelsen på jobben kom tre (!) uavhengige kolleger til meg og sa at de også hadde opplevd dette en gang. Det ante jeg ikke før det. Og man har jo aldri lest noe om kjendiser, i alle fall ikke kongelige - som har hatt problemer med å bli gravid eller har abortert. Så dette skaper jo bare et samfunn hvor man føler seg alene hvis man først opplever det selv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 9

Jeg fikk en del murringer og stikkinger på dette stedet i syklusen sist pp etter inntak av letrozol, men jeg kjenner egentlig ikke noe spesielt nå... Kjenner meg helt som vanlig. Om jeg virkelig kjenner etter så hadde jeg kanskje litt nedpress mellom CD5-8. Litt sånn type ubehag man kjenner rett før mensen... Men dette er egentlig ingenting å snakke om.

Ellers rolig og kjedelig her. Teller ned dagene til jeg kan begynne å EL-teste. Sist fikk jeg en markant økning på EL-test på CD13, og det håper jeg sååå igjen at jeg får. Hadde vært så typisk om det ikke skjer denne gangen! Denne gangen som jeg ikke skal ha gyn.time med UL på CD14 (som sist) og få ovitrelle. Så nå må bare kroppen stille opp!!

 

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er nesten helt likt som deg. CD 10 og også gått på letrozol. Kjente skikkelige stikkinger for 1 dag eller 2 siden. Men har ikke opplevd det slik før. Men får vanligvis veeeeldig vondt rundt eggløsning . Nesten så jeg må ta Paracet. Vet ikke om det er normalt 🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rebecks skrev (1 time siden):

Jeg er nesten helt likt som deg. CD 10 og også gått på letrozol. Kjente skikkelige stikkinger for 1 dag eller 2 siden. Men har ikke opplevd det slik før. Men får vanligvis veeeeldig vondt rundt eggløsning . Nesten så jeg må ta Paracet. Vet ikke om det er normalt 🙈

 

Oi så moro! Har du gått på letrozol lenge, og når pleier du å få EL?

Jeg opplever av og til smerter ved EL. Jeg husker spesielt godt en eggløsning jeg hadde på hyttetur i juni, for da våknet jeg om natten av det og lå i fosterstilling leeenge fordi det var så vondt. Husker denne ekstra godt fordi jeg ble gravid på den. Men så forsvant liksom EL-smertene... gikk et par pp'er etter dette uten at jeg kjente noe ved EL, enda jeg hadde positiv EL-test og alt. Men så kom det plutselig en igjen her i høst der jeg fikk noen sekunders smerte akkurat da jeg skulle gå opp utetrappen til huset vårt. Måtte holde meg fast i gelenderet og klarte ikke å gå, så vondt var det. Sist syklus (og det med otrivelle også) så kjente jeg ingenting. Utrolig merkelig at det er så stor forskjell fra gang til gang... Men ja, jeg konkluderer vel egentlig med at EL-smerter er like vanlig som å ikke ha det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...