Gå til innhold

Prøve på en sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Amatriel! 

Skjønner det er vanskelig å holde håpet oppe og at du sikkert bobler over av frustrasjon... Ville bare si; for en reise dere har hatt og så utrolig tøff og sterk du virker! Jeg håper virkelig at det går veien for dere 🌹 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom de siste sidene dine her, og skjønner veldig godt at du er frustrert og lei deg, Amatariel :( og ikke rart at det går utover hverdagen og at du føler deg irritabel og sur på alle rundt. Jeg vet jo ikke noe om hvordan medisinen fungerer, men krysser fingre for at det kan komme en EL om ikke lenge! Jeg har jo opplevd litt sterke tester rundt CD 15-16, for at de deretter er helt svake fram til CD29, og så fikk jeg EL på CD30, slik som denne syklusen jeg hadde nå. Krysser alle fingre for at kroppen din klarer å slippe et egg likevel! Stor klem😘

Endret av Stjerne009
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @Amatariel ❤️ 
Vi har vært i samme syklus noen pp nå. Jeg går også på letrozol, og fikk EL tidlig forrige runde. Nå er jeg på dag 17, og gynekolog tror jeg får EL dag 20. Så sent har jeg ikke hatt EL før, men det går tydeligvis. Jeg hadde også mista håpet, for hadde ikke trodd EL skulle være så sen. Men nå kommer den om noen dager, om det gir litt håp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 18

Jeg er utrolig takknemlig og glad for at det er så mye støtte her inne! Selv når man er 'sytete' og bare negativ. Er tider hvor jeg selv knapt holder ut med meg, så blir nesten overrasket når andre gjør det. Vil bare si TAKK for alle fine kommentarer her

hug.gif.f5f1207c8887b4b4925b9192c4fdcb0c.gif

Fint å høre erfaringen din @Stjerne009. Selv har jeg alltid hatt veldig svake tester når de har vært negative, og så øker de markant i styrke rett før de blir positive. Så jeg falt nok i kjelleren tidligere denne uken da økningen kom, men ikke ble positiv på grunn av det. Innser at kroppen plutselig kan forandre seg (på alder 35+ har jeg skjønt at alt mulig rart kan skje). Så jeg skal fortsette og EL-teste og ikke gi opp.

@24aa - det gir absolutt mye håp. Jeg var jo egentlig så dum som gikk i kjelleren for at jeg ikke fikk tidlig EL denne syklusen. Må heller være glad for at det ble tidlig sist... for det er IKKE normen hos meg. Jeg har som oftest i mitt liv hatt EL mellom CD22-26. Jeg hadde tydeligvis glemt det... og bare senest i september i høst hadde jeg EL på CD29 :roll: Men oppstart av ny medisin gir såååå mye håp for meg. Og når den fungerte så bra sist, var det ekstremt skuffende at den ikke fungerte nå. En ting er i alle fall sikkert, neste gang jeg får mensen skal jeg helt klart ta dobbel dose letrozol.

Så jeg er mer håpefull nå altså. Ikke gitt opp denne pp'en som det kanskje virket som tidligere denne uken. Jeg er skuffet ja, og har en liten frykt for at det skal bli en EL-løs syklus. Men må vel være liten sjanse for at det skal bli det... det har jeg ikke hatt på årevis. EL kommer nok, om bare noe sent. App'en min gjetter mellom CD18-23, så kan jo håpe at det blir innenfor det 🤞

Jeg klarte å bli gravid i pp2 denne prøverunden, og sist (i 2014) ble jeg gravid fire ganger på bare ett år. Jeg må da klare å bli gravid igjen før sommeren er her..!?? Jeg må og skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (28 minutter siden):

@24aa - det gir absolutt mye håp. Jeg var jo egentlig så dum som gikk i kjelleren for at jeg ikke fikk tidlig EL denne syklusen. Må heller være glad for at det ble tidlig sist... for det er IKKE normen hos meg. Jeg har som oftest i mitt liv hatt EL mellom CD22-26. Jeg hadde tydeligvis glemt det... og bare senest i september i høst hadde jeg EL på CD29 :roll: Men oppstart av ny medisin gir såååå mye håp for meg. Og når den fungerte så bra sist, var det ekstremt skuffende at den ikke fungerte nå. En ting er i alle fall sikkert, neste gang jeg får mensen skal jeg helt klart ta dobbel dose letrozol.

Så jeg er mer håpefull nå altså. Ikke gitt opp denne pp'en som det kanskje virket som tidligere denne uken. Jeg er skuffet ja, og har en liten frykt for at det skal bli en EL-løs syklus. Men må vel være liten sjanse for at det skal bli det... det har jeg ikke hatt på årevis. EL kommer nok, om bare noe sent. App'en min gjetter mellom CD18-23, så kan jo håpe at det blir innenfor det 🤞

Jeg klarte å bli gravid i pp2 denne prøverunden, og sist (i 2014) ble jeg gravid fire ganger på bare ett år. Jeg må da klare å bli gravid igjen før sommeren er her..!?? Jeg må og skal!

Så utrolig bra du har klart å snu det ❤️ Om det er normalt for deg å få sent, er jo absolutt ikke håpet ute ❤️
 

Jeg har ikke brukt eggløsningstester denne pp, og har for første gang hatt ul-oppfølgning, noe som har vært supert! Humøret har vært så stabilt, noe som ikke har vært tilfelle de andre pp, pga stress over testene. Nå har jeg fått beskjed om å teste i helga fram til cd 20, og det suger helt sykt. Men hva tenker du om å droppe testene neste pp(om det ikke klaffer nå), bare for din egen psykiske helse sin del?  Så kan du ta ul om du kan. Var som natt og dag her, og jeg vil jo at du skal ha det bra i denne prosessen ❤️
 

Husk at du er ganske fruktbar. Du har vært gravid fire ganger hittil, det er fire mer enn det jeg har, og jeg har fått beskjed om at jeg kommer til å få alle barna jeg ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt du har klart å snu følelsene nå🤩 Det tar virkelig på å gå rundt i kjelleren, så det er godt turene er korte når man først gjør det! Er jo ikke så rart at man havner litt ned i kjelleren innimellom når man er prøvere over lang tid. Nå håper jeg eggløsning kommer snart😁🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det et fremdeles lenge til sommerferien og du har blitt det mange ganger før, så jeg har trua på at det går igjen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte inn og lese litt her etter du skrev så hyggelig i min dagbok. Du har vært ute noen vinternetter, kan jeg se💗 håper det blir en fin julegave på deg denne syklusen🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 20

Det mest spennende jeg har å rapportere om er at jeg fikk en kvise i ansiktet i går :roll: Betyr sannsynligvis ingenting, men ofte kommer slike kviser hos meg i forbindelse med en klar hormonell endring. Enten mensen, eggløsning eller gravid. Så da er det bare å krysse fingrene og håpe og TRO at EL kommer snart. Trenger en positiv test snart da... For å vise frem litt bilder, så er dette testrekken min så langt.

CD11-19
130266295_1727480294074213_8536722221795284175_n.jpg.315940c37dba5ca0a71853ed87710083.jpg

De siste dagene har ikke hatt spennende styrkeøkning, men de er heller ikke så svake som jeg kan oppleve av og til. Så vet ikke hvorfor LH plutselig har bestemt seg for å svinge så voldsomt hos meg. Nå har jeg jo såpass mye erfaring med å måtte vente mellom CD22-28 før jeg får positiv test, men jeg har ALDRI opplevd at testene øker i styrke noe annet tidspunkt enn rett før positiv test. Så dette er første gangen. At jeg fikk såpass sterke tester på CD12/13... det er bare irriterende. Hadde vært noe helt annet om de bare var veldig svake, slik jeg er vant med. Kjipt med sen EL uansett selvsagt, men når prosessen dit blir ustabil i i tillegg 😣

24aa skrev (På 5.12.2020 den 15.05):

Jeg har ikke brukt eggløsningstester denne pp, og har for første gang hatt ul-oppfølgning, noe som har vært supert! Humøret har vært så stabilt, noe som ikke har vært tilfelle de andre pp, pga stress over testene. Nå har jeg fått beskjed om å teste i helga fram til cd 20, og det suger helt sykt. Men hva tenker du om å droppe testene neste pp(om det ikke klaffer nå), bare for din egen psykiske helse sin del?  Så kan du ta ul om du kan. Var som natt og dag her, og jeg vil jo at du skal ha det bra i denne prosessen ❤️

Takk for omtanken :klemmer:
Å ikke EL-teste er dessverre ikke noe alternativ for meg. Etter mange år til sammen som prøver har jeg kjent på stresset/styret noen ganger ja, og faktisk tatt dette rådet til meg noen ganger. Det har hver gang vist seg å slå tilbake på meg. Jeg blir mye mer stresset av å ikke teste. Jeg tror nok det bunner i at jeg er avhengig av å ha kontroll. Og i en prøveprosess er det svært lite man har kontroll over. Det er frustrerende i seg selv. Men desto viktigere å ha kontroll over de få tingene man kan... det å vite. Så jeg tror ikke jeg skal prøve det igjen. Spesielt ikke ettersom gynekologen er travel og jeg ikke får timer som det passer meg. Sist pp var jeg på UL på CD14 og det var helt tilfeldig at det ble den dagen (time bestilt for lenge siden). Denne syklusen fikk jeg bare beskjed om å ta letrozol igjen, men var ikke tid til noe UL. Så det var jo utrolig typisk når det viste seg å bli et problem med EL her nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får også kviser som begynner et par dager før positiv EL-test. Krysser fingrene for at du får positiv test snart 😀 rart det plutselig svinger sånn når det ikke har gjort det før. Men kroppen er rar😅 krysser fi grene for EL snart 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig kjedelig at eggløsning lar vente på seg nå ja! Spesielt siden det fungerte så fint sist.. krysser alt jeg har for at kvisa er tegn på at eggløsning er på vei😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fingerkryssing og håp! Det hjalp! Inkludert min gnaging og syting 😆 Endelig fikk jeg disse i ettermiddag!

130095273_1012172532639506_3524386051359374594_n.jpg.9223d0c0f690899a792cfb93c4681916.jpg130276903_378849269866553_5538706937799282711_n.jpg.29f60f7d6a1020013ebafc803fcb5c8d.jpg

Så enn så kjedelig forrige uke var og skuffet over at jeg ikke får like tidlig EL som sist, så er jeg såååå glad for at jeg faktisk ikke må vente en hel måned på EL denne gangen! Vet ikke når jeg kan forvente EL, men håper jo at det ikke drøyer så mange dager nå. På onsdag kanskje!? Det gledes!!! :mynona:

Dette gjør også at jeg får IKM før julaften og det gjør meg glaaaad! Er riktignok nitrist med mensen til jul, men krysser og håper alt jeg har for at jeg faktisk får en helt annen julegave. Det hadde vært så fint 😭

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...