Gå til innhold

Prøve på en sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette var jo en veldig fin test!😍 skjønner du vil ha negativ sånn at eggløsningen kommer snart, men jeg klarer ikke unngå å bli glad bare av den sterke streken😁 Kos dere med aksjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraaa for fiiine tester!! Så herlig å se 🥳🥳🥳 Nå er set bare å legge inn aksjer da 😉 håper så veldig at du kan komme over i termingruppa!! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 timer siden):

Kan vel påstå at dagens EL-test ikke akkurat ble negativ 😅

20201208_170155_copy_300x209.jpg.59b88b52320cbdde5a766da929ddaf6e.jpg

Kunne absolutt tenkt meg at den ble negativ for raskere vei inn i dpo, men akkurat nå er jeg bare så glad for positiv test generelt at en dag fra eller til går bra. Men krysser fingrene for EL i morgen! Sist tok det to dager etter. 

Så moro med sterk EL-test! 😃 Selv om jeg forstår veldig godt at du vil inn i DPO land fortest mulig. Er det slik at når testen begynner å miste styrke, så har eggløsningen allerede funnet sted? Jeg leste nemlig et sted at eggløsningen skjer akkurat på peaken av LH. Isåfall vil det vel si at eggløsningen har skjedd når test-streken begynner å miste styrke igjen? Eller har jeg misforstått noe? 🙉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 22 (EL?)

bittelillebolla skrev (7 timer siden):

Er det slik at når testen begynner å miste styrke, så har eggløsningen allerede funnet sted? Jeg leste nemlig et sted at eggløsningen skjer akkurat på peaken av LH. Isåfall vil det vel si at eggløsningen har skjedd når test-streken begynner å miste styrke igjen? Eller har jeg misforstått noe? 🙉 

EL skjer først 12-48 timer etter sist positiv test, altså er testen negativ når det skjer. Derfor mange er interesserte i å finne ut når den blir negativ igjen. Positiv test kan man jo ha i mange dager... Men det er vel ingen som tester hver time, derfor er det litt vanskelig å vite akkurat når testen blir negativ igjen. Jeg skal ta dagens EL-test i ettermiddag, og hvis den er negativ da så vet jeg ikke nøyaktig tidspunkt for når den ble negativ, men sånn ca :) HÅPER den er negativ i ettermiddag, for nå er jeg klar for EL 😊 Det er tempen min også, for hadde perfekt temperatur i morges for at det skal skje i dag. Det er en annen ting - temping viser når EL skjer, og det er alltid etter positive EL-tester. Så man får det bekreftet på den måten. Sist syklus fikk jeg EL tre dager etter første positive test. Så jeg må ha is i magen når jeg får positiv test, for det tar litt tid med denne eggløsningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (22 timer siden):

Aha, det er jo sant! Forrige syklus var første gang jeg bruke letrozol, og det var også første gang EL-testen var positiv to dager. Kan absolutt ligge noe i det! 

Litt kjedelig bare at jeg tydeligvis slipper egg en god stund etter positiv test. Kanskje. Tempingen er ikke så klar som jeg ønsker, men det kan tyde på det. Fertilityfriend mente jeg hadde EL 3-4 dager etter første positiv test på de to forrige syklusene. Syns det er litt lenge. Hovedsakelig fordi jeg jo bare vil inn i dpo-land, men også for å ha litt sex-pause :icon_lol: Misforstå meg riktig! Jeg er glad i sex, og vi holder stort sett på syklusløpet ut. Men er likevel noe med at før EL har man i bakhodet at man bør, mens etter EL må man faktisk ikke. Det går an å legge seg tidlig for å sove :Knegg: Er litt der at jeg er trøtt og sliten for tiden og vil krype mye under dynen - for å sove.

Jeg forstår deg!!

Sex blir en jobb å ikke nytelse. Man har så mange tanker, og alt er planlagt. Man vil bare få det gjort å bli ferdig. Blir litt sånn «Vi møtes Kl. 14.00 for sex for EL nærmer seg». Å da blir spenningen litt borte. Mindre spontanitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noddi skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår deg!!

Sex blir en jobb å ikke nytelse. Man har så mange tanker, og alt er planlagt. Man vil bare få det gjort å bli ferdig. Blir litt sånn «Vi møtes Kl. 14.00 for sex for EL nærmer seg». Å da blir spenningen litt borte. Mindre spontanitet. 

Jepp, man må passe seg litt for at det ikke blir sånn. Spesielt om man er langtidsprøvere. Jeg føler jeg har løst det relativt greit her, for jeg forteller ikke mannen når jeg har EL. Bare dere som får se testene mine 😅 Så han aaaner ikke. Og det er jo fordelen med å ha ustabil syklus - han klarer ikke å gjette seg til det heller. Han vet når jeg får mensen, men sist syklus hadde jeg jo EL to uker etter mensen og denne gangen tre uker. Så om han hadde prøvd så hadde han ikke klart det... Vi bare kjører på med mye sex hele tiden 😅 Men for min psyke så er det jo greit å få jobben gjort når man skal. Og jeg slapper med av både innvendig og utvendig når EL er overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (13 minutter siden):

Jepp, man må passe seg litt for at det ikke blir sånn. Spesielt om man er langtidsprøvere. Jeg føler jeg har løst det relativt greit her, for jeg forteller ikke mannen når jeg har EL. Bare dere som får se testene mine 😅 Så han aaaner ikke. Og det er jo fordelen med å ha ustabil syklus - han klarer ikke å gjette seg til det heller. Han vet når jeg får mensen, men sist syklus hadde jeg jo EL to uker etter mensen og denne gangen tre uker. Så om han hadde prøvd så hadde han ikke klart det... Vi bare kjører på med mye sex hele tiden 😅 Men for min psyke så er det jo greit å få jobben gjort når man skal. Og jeg slapper med av både innvendig og utvendig når EL er overstått.

😅😅

Ja etter el kommer den spennende tiden. Da har man ett håp om noe. Man gleder seg forsiktig til å teste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var fri for strimler nå og de nye har ikke kommet i posten ennå. Men tok en EL-stav. Teststreken der var så sterk at den holder på å hoppe ut av vinduet sitt :roll: Så veldig positiv gitt! Tredje dagen på rad. Nå er jeg klaaar for EL. Har en hel bataljon soldater som bare venter :lol: Hatt sex så mange dager på rad nå at nå orker jeg faktisk ikke mer 😅 disse får holde!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det nermer seg nå 🤩 kjenner meg igjen i å ikke orke mer sex 😅 kan bli for mye av det gode også, noen dager er det sykt digg å bare legge seg for å sove 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Amatariel said:

Var fri for strimler nå og de nye har ikke kommet i posten ennå. Men tok en EL-stav. Teststreken der var så sterk at den holder på å hoppe ut av vinduet sitt :roll: Så veldig positiv gitt! Tredje dagen på rad. Nå er jeg klaaar for EL. Har en hel bataljon soldater som bare venter :lol: Hatt sex så mange dager på rad nå at nå orker jeg faktisk ikke mer 😅 disse får holde!

haha, ser for meg en gjeng soldater stå giv akt klar til dyst 😂 Måtte det bli negativ test i dag!! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 23 (EL?)

Nå er jeg ganske sliten av denne berg- og dalbanen. Først kom ikke EL rundt CD16 som håpet/ønsket, på tross av nesten positive tester. Så kom det KLAR positiv EL-test på CD20 som gjorde meg såå glad. Men den forble jo positiv lenge da. Og tempen ingen antydning til tempeøkning, tvert i mot holder den seg på det laveste for meg. Så konklusjonen er at ingen eggløsning har skjedd ennå! 😭

Hvis det skjer i dag så skal jeg takke, bukke og være fornøyd med det. Men nå begynner jeg å tvile med så mye uroligheter og frem og tilbake her. Kanskje kroppen bare prøver og prøver, men får ikke til? Jeg har enda gynekologens ord i hodet fra sist gang... Jeg var på UL med et flott og modent egg. Fikk positive EL-tester og alt. Ble så overrasket da han ga meg ovitrelle og jeg spurte om det var nødvendig? Kommer ikke egget til å slippe av seg selv nå? Og da svarte han bare kjapt 'jeg ville ikke stolt på det'. Så jeg fikk den da for sikkerhets skyld. Men jeg har jo ingen ovitrelle denne gangen. Tenk om dèt skal ødelegge alt for min jule-spire-håp? 😭

Men jeg syns det er såå rart om jeg ikke skal klare å slippe egg av meg selv når jeg først får positiv test. Jeg har vel det før..? Jeg mener, mensen har alltid kommet på 13 dpo hos meg. Så jeg må vel ha hatt EL da? Og ble jo gravid i juni.

Frustrert i dag! EL-testen bare må bli negativ i ettermiddag, og tempen øke i morgen. Ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dette er frustrerende ja! Håper kroppen slipper egget snart😶 Jeg vil absolutt tro kroppen har sluppet egget av seg selv tidligere. Hadde vært veldig spennende å høre hva som fikk gynekologen til å tenke at han mente kroppen ikke ville slippe egget selv🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får så sterk EL-test så er jo LH nivået ditt så høyt at kroppen skal slippe et egg. Er jo det som skal til. Og du har jo hatt eggløsning før, så hvorfor skulle du ikke ha det nå tenker jeg🤷🏼‍♀️ Jeg tror bare kroppen din bruker litt tid på å slippe det. Men jeg er jo ikke en ekspert. Men du kunne jo sett om du får bestilt deg en time til å teste progesteron nivå da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (1 time siden):

CD 23 (EL?)

Nå er jeg ganske sliten av denne berg- og dalbanen. Først kom ikke EL rundt CD16 som håpet/ønsket, på tross av nesten positive tester. Så kom det KLAR positiv EL-test på CD20 som gjorde meg såå glad. Men den forble jo positiv lenge da. Og tempen ingen antydning til tempeøkning, tvert i mot holder den seg på det laveste for meg. Så konklusjonen er at ingen eggløsning har skjedd ennå! 😭

Hvis det skjer i dag så skal jeg takke, bukke og være fornøyd med det. Men nå begynner jeg å tvile med så mye uroligheter og frem og tilbake her. Kanskje kroppen bare prøver og prøver, men får ikke til? Jeg har enda gynekologens ord i hodet fra sist gang... Jeg var på UL med et flott og modent egg. Fikk positive EL-tester og alt. Ble så overrasket da han ga meg ovitrelle og jeg spurte om det var nødvendig? Kommer ikke egget til å slippe av seg selv nå? Og da svarte han bare kjapt 'jeg ville ikke stolt på det'. Så jeg fikk den da for sikkerhets skyld. Men jeg har jo ingen ovitrelle denne gangen. Tenk om dèt skal ødelegge alt for min jule-spire-håp? 😭

Men jeg syns det er såå rart om jeg ikke skal klare å slippe egg av meg selv når jeg først får positiv test. Jeg har vel det før..? Jeg mener, mensen har alltid kommet på 13 dpo hos meg. Så jeg må vel ha hatt EL da? Og ble jo gravid i juni.

Frustrert i dag! EL-testen bare må bli negativ i ettermiddag, og tempen øke i morgen. Ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Du kan ikke få resept på ovitrelle og ta den nå ? Ovitrelle kan tas fra egget er ca 17 mm. Og siden du har fått positiv test burde det var så sort og mest sannsynlig større en det nå. ☺️Ovitrelle kan vell ikke gjøre noe skade ivertfall:)?

Sist jeg fikk positiv test var eggposen på ca 19-20 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily92 skrev (1 time siden):

Men du kunne jo sett om du får bestilt deg en time til å teste progesteron nivå da? 

Kunne gjort det, men en slik blodprøve skal vel tas ca. 7 dager etter antall EL? Og innen syv dager har vel tempingen min (av)bekreftet. Håper jeg indelig. Jeg er jo frustrert :Knegg:

Rebecks skrev (1 time siden):

Du kan ikke få resept på ovitrelle og ta den nå ?

Nei jeg spurte jo om dette allerede ved inngangen av denne syklusen. Hva planen skulle være. Gynekologen sa at jeg bare skulle fortsette på letrozol (det gikk jo kongebra sist med EL på CD16), men at det ikke var tid for UL-time. Og de gir ikke ut ovitrelle uten undersøkelse i forkant. Han sa dog at jeg kunne forsøke å kontakte fastlegen å spørre om hun skriver ut det. Men hittil så avskrev jeg jo det raskt, for det første fordi forrige syklus gikk så greit og jeg ikke tror jeg trenger ovitrelle med min historie. For det andre vet jeg egentlig svaret til legen. Hun gjør ikke slike gynekologoppgaver. Vil tro hun hadde sagt at dette måtte gynekologen gjøre. Ergo har jeg ikke kjørt på noe for å få ovitrelle og har vært helt innstilt hele veien på at det ikke var nødvendig. NÅ kan jeg jo selvsagt angre, når egget er så treigt :roll:

Men en ting er sikkert at dersom det ikke går denne runden her og jeg faktisk må starte på nytt, så vurderer jeg både dobbel dose letrozol og tvinge meg på time hos gynelogen for UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer det:) men du har vel uansett ikke hatt EL før du får negativ test. Så du kunne bestilt deg time 7 dager etter negativ test😊 bare forslag. Mulig du må ha time hos fastlegen først da. Men går jo an å høre om du kunne fått en slik blodprøve uten time hos fastlege først kanskje. Dette bestemmer du jo selv da, men da får du sett om du har eggløsning😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily92 skrev (1 time siden):

Ja, stemmer det:) men du har vel uansett ikke hatt EL før du får negativ test. Så du kunne bestilt deg time 7 dager etter negativ test😊 bare forslag. Mulig du må ha time hos fastlegen først da. Men går jo an å høre om du kunne fått en slik blodprøve uten time hos fastlege først kanskje. Dette bestemmer du jo selv da, men da får du sett om du har eggløsning😊

Jeg skjønner hva du mener, men poenget mitt er at jeg vil vite svaret lenge før jeg da evnt. tar den blodprøven fordi jeg temper. Og der vil jeg få bekreftet innen 3-4 dager etter negativ test om jeg har hatt EL eller ikke. Så da trenger jeg ikke vente 7 dager på blodprøve. Så sant ikke tempingen tuller det helt opp for meg selvsagt 😛 

Dagens EL-test tatt. Gjett hva den ble da! Oy yes, positiv! Skikkelig moro.

hano.gif.c128c040bc3c2cb2dcf9cce141af58c6.gif

Hva i alle dager skjer... til og med jeg er ikke vant til å positiv EL-test i fire døgn på rad. Nå skal det sies at jeg faktisk ble litt usikker da jeg testet med strimmel. Var ikke sånn utvilsomt positivt. Strekene så ca. like sterke ut, kanskje litt svakere enn kontrollstreken. Så da tok jeg en digital test da. Og den smilte som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...