Gå til innhold

Prøve på en sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

CD2

I dag har jeg ikke så mye annet å si enn at hvis jeg noen gang får denne sistemannen og kan legge prøving på hyllen for en gang for alle - så skal jeg gjøre alt jeg kan for å bli kvitt mensen - for godt! Makan for noe dritt. Er så leeeei. Tenk at dette er noe vi må holde på med fra 13-årsalderen!? Jeg hadde såvidt fylt 11 faktisk... Om jeg så må kvitte meg med hele livmoren eller hva. Mensen skal jeg iallefall ikke ha til jeg er over 50 år.

16 timer siden, Sai skrev:

Sender en stor klem med masse kjærlighet og babystøv i seg! Så leit å lese at det ikke gikk denne gangen heller. Har ikke vært så aktiv her, men har faktisk tenkt på deg! På en måte litt rart siden jeg ikke en gang vet navnene til folk her, men litt fint også tenker jeg - at noen heier fra sidelinja🥰

Takk, så koselig :klemmer: Jeg føler det samme tilbake! Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten alle dere fine folk her! Jeg var aktiv på andre prøveforum da jeg prøvde på mine barn, og ble lei meg da jeg så de var nedlagt nå. Så glad da jeg fant veien inn hit til KG og så det var flere prøvere her. I denne prosessen er det veldig fint å ha likesinnede rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så enig Amatariel. Jeg vil bare få de barna vi skal ha fort som fy også fjerne alt slik at jeg slipper å slite med mensen. Kvinnehelse syntes jeg har et alt for lite fokus. Ulempen er at man sendes rett i overgergangsalder men det er virkelig lite problem mot store smerter og blødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

trist å høre det ikke gikk. Kjente på akkurat det samme selv 💕

Men min erfaring med letrozol er ivertfall at eggløsningen kommer tidligere. Når jeg har sett utviklingen på ultralyd blir den alltid veldig fin og stabil når jeg går på det. Uten så vokser eggene litt sakte så plutselig fortere på slutten.  Skiller vell ca 2-3 dager. Og det kan jo hjelpe mye hvis egget fester seg ☺️☺️ ovitrelle kan vel også hjelpe til at kroppen allerede føler seg gravid .💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Rebecks skrev:

Men min erfaring med letrozol er ivertfall at eggløsningen kommer tidligere. Når jeg har sett utviklingen på ultralyd blir den alltid veldig fin og stabil når jeg går på det. Uten så vokser eggene litt sakte så plutselig fortere på slutten.  Skiller vell ca 2-3 dager. Og det kan jo hjelpe mye hvis egget fester seg ☺️

Så fint å høre om erfaringen din! Jeg har jo bare forsøkt letrozol denne ene syklusen, men jeg vil jo si at den hadde god effekt da jeg fikk EL ca. 12 dager før forventet 😄 Så egentlig veldig fornøyd. Bare synd jeg ikke ble gravid... men jeg velger å tro at det bare var uflaks. Prøve igjen med letrozol nå, og håper EL kommer like tidlig 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at letrozolen hjelper og at du får EL fortere enn svint👌

Mensen er noe forbaska dritt! Det er altfor lite fokus på kvinnehelse. Det hadde vært interessant å se hvordan verden og forskningen på dette feltet hadde vært om menn hadde dette😅 Da hadde det nok ikke vært klare meldinger om at man ikke var syk, ikke kunne trene eller leve som normalt lenger nei. 

Husker du når Harald skulle "føde" på senkveld? Akkurat sånn skulle vært obligatorisk å gjennomføre for alle menn. Kanskje vi hadde fått mer forståelse over hvor vondt ting kan være selv om vi til tider er tilsynelatende tøffe og lite sutrete 🤔😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja @Sjela jeg husker det 😂

Jeg har sagt til mannen flere ganger i løpet av vårt samliv når jeg har hatt det veldig ubehagelig eller vondt (f.eks mensen, abort, bekkenløsning, etterrier osv.) at hvis det hadde vært DU som hadde hatt dette så hadde du besvimt tvert. Mulig det er å underkue mannen min litt, men jeg tror seriøst at han hadde slitt hardt med visse ting som jeg bare har bitt tennene sammen igjennom på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet det er vanskelig å skulle sette seg inn i andres smerte om man ikke har erfart det samme selv. Men hva kan man sammenligne det med som er gjenkjennelig for mannfolka? Eller så må man bare prøve å banke litt vett i skallen deres. Om det går😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 5

Nå er jeg godt i gang med letrozol igjen, har tatt 3/5 dager. Ble ferdig med mensen i går også, så glad den ikke varer så lenge.

Ettersom letrozol fungerte så godt sist syklus og jeg fikk normal-tidlig EL så er det vel ingen grunn til å ikke kjøre enkel kur denne gangen også. Men litt spent er man jo! Vil det fungerer igjen? Så moro med en uhøytidelig gjettekonkurranse kanskje ;) Når tror DU at jeg får EL denne syklusen? Her er sykluslengdene jeg har hatt i 2020, med lutealfase på 12 dager.

40 - 54 - 29 - 38 - 29 - 40 - 29 - 28. De syklusene markert med fet skrift er sykluser med metformin, og den med rød er letrozol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så spennende!! Jeg tror du vil få EL på CD14 og satser på en helt vanlig syklus denne gangen også!😍 tenk hvis det stemmer så har du EL om under 10 dager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lillra skrev:

Åå så spennende!! Jeg tror du vil få EL på CD14 og satser på en helt vanlig syklus denne gangen også!😍 tenk hvis det stemmer så har du EL om under 10 dager!!

Det tør jeg nesten ikke tenke på! 😅 Det hadde vært maaagisk fantastisk. Jeg har alltid stått på sidelinjen og hatt mange færre prøveforsøk enn andre pga. sykluslengde. Har aldri trodd at jeg kunne vært en av "de kvinnene" som var så normale og fikk mange prøveforsøk. CD16 sist er det tidligste jeg noensinne har hatt EL, så føles utenkelig å få tidligere enn det. Men tenk om!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! jeg tipper faktisk at du får EL likt som forrige syklus! 

Hva sa du til legen din for å få letrozol egentlig? :) At du hadde eggløsning sent/uregelmessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, sommerfugl154 skrev:

Hva sa du til legen din for å få letrozol egentlig? :) At du hadde eggløsning sent/uregelmessig?

Ja, jeg sa bare at jeg syns jeg hadde så sen EL innimellom og gjerne ville ha den tidligere og mer stabil. Viste han den rekken over her, med sykluslengdene der den var sen og tidlig annenhver gang. Jeg spurte bare om dèt var normalt, og det sa han bare nei til 😅 Så det er ikke tvil om at uten medisiner så har jeg en del hormonforstyrrelser. Ser det på syklusene mine før jeg begynte på metformin i vår også, de var jo ofte over 50 dager. Så med dette så skrev han bare rett ut letrozolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Amatariel said:

Ja, jeg sa bare at jeg syns jeg hadde så sen EL innimellom og gjerne ville ha den tidligere og mer stabil. Viste han den rekken over her, med sykluslengdene der den var sen og tidlig annenhver gang. Jeg spurte bare om dèt var normalt, og det sa han bare nei til 😅 Så det er ikke tvil om at uten medisiner så har jeg en del hormonforstyrrelser. Ser det på syklusene mine før jeg begynte på metformin i vår også, de var jo ofte over 50 dager. Så med dette så skrev han bare rett ut letrozolen.

Interessant! Lurer på om min syklus blir helt ute av styr denne runden også 🤔 Hvis den blir det skal jeg ta det opp med en lege jeg også! Kjedelig å være prøver med kjempesen EL 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sommerfugl154 skrev:

Kjedelig å være prøver med kjempesen EL 🙄

Ja veldig! Spesielt dersom man føler man har dårlig tid... som jeg har nå. Da kan bare én ekstra prøvemulighet ha alt å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, Amatariel said:

Ja veldig! Spesielt dersom man føler man har dårlig tid... som jeg har nå. Da kan bare én ekstra prøvemulighet ha alt å si. 

Det skjønner jeg, håper du lykkes nå!! 💖🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du til gyn for å kontrollere med ultralyd om letrozol fortsatt fungerer? Og om det fungerer denne gangen, vet du om det blir samme prosedyre som sist med ovitrelle denne nå også? Kom plutselig på at jeg ikke har tenkt over om man må kontrollere med ultralyd hvordan det ser ut hvis det har fungert tidligere, men det er vel det som er mest betryggende iallfall😁🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 6

I dag startet jeg og tempe igjen. Alltid litt 'godt' med en liten uke fri i starten av syklusen, men så er det greit å starte på'n igjen. Og den eneste positive tingen med å ikke bli gravid er at det blir mer data og flere tempecharter å kunne sammenligne med.

Når det gjelder behandling for denne syklusen her så er det veldig lite å fortelle. Og på en måte er det litt godt. Misforstå meg riktig, det er alltid spennende og godt å gjøre noe NYTT. Jeg får alltid håp og en god følelse av det. Om det har vært start på metformin, andre medisiner, temping eller andre ting. Få oppfølging av gynekolog osv. Få hjelp.

Men nå har jeg altså kommer på et sted der det ikke er mer å gjøre. Litt skummelt selvsagt (for tenk om jeg ikke klarer det på tross av det!) Men det er egentlig mest godt. Nå har jeg virkelig gjort ALT jeg kan, og når man har kommet til det punktet så er det ikke mer jeg kan gjøre og som kan 'plage' tankene mine. Jeg hadde veldig ustabil syklus da jeg startet prøvingen, så da ordnet jeg meg metformin som stabiliserte det. Det var jo egentlig nok, for jeg ble gravid, men mistet som kjent. Så var målet å få tidligere EL, og det klarte jeg med letrozol. Jeg får kartlagt EL med EL-tester og temping. Jeg og mannen har et godt sexliv og han har friske soldater.

Så nå er det bare tid og flaks det står på. Jeg er temmelig sikker på at ingen flere medisiner kan gjøre noe for meg. Jeg tror ikke jeg trenger ovitrelle. Jeg har riktignok sendt en e-post og spurt gynekologen hva han tror om det, men ikke fått svar og jeg føler heller ikke for å pushe på det. så nei @Noldi, har ikke noe time der for oppfølging. 

Jeg anser meg som veldig heldig som ikke har store sykdomsproblemer - eller andre ting - som stikker kjepper i hjulene for meg. Men jeg føler jo at jeg har vært igjennom en del ting jeg også (4 aborter er jo ingen dans på roser), og min erkefiende nå er jo tiden. Så selv om jeg på en måte har roen over meg, så har jeg det likevel ikke - om dere skjønner 😆

Konklusjonen er i alle fall at ingenting nytt står på planen fremover. Men jeg er spent på om letrozolen fungerer like bra som sist syklus! Hååååper det, ellers blir situasjonen en hele annen. Så her er det bare å krysse alt jeg har for en positiv EL-test om en drøy uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...