Gå til innhold

Termin januar/februar 2021


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

Hei, melder meg inn her 😀 Jeg er 10+6 på vei i dag. Foreløbig termin 7 januar. Skulle igang med 5 prøverør forsøk i april, men ble gravid naturlig 🙂 På mandag fikk jeg se og høre hjerte dunke og fikk se små armer, ben og hode ❤️ Var så nervøs ettersom jeg har mistet tidligere, men heldigvis så alt fint ut 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 hours ago, c0ffebe4n said:

Når skal dere fortelle familie/venner? ☺️ Og har dere planer om hvordan? 

Vi hadde lyst å vente til etter neste UL, men den blir ikke før uke 13. Ville liksom ha bilde av baby å vise... Blir ikke å klare å vente lenger enn uke 12. 😅 Blir nok å finne en måte å fortelle det i et familiespil/lek i løpet av de neste ukene. 

Hei, vi tenkte å fortelle når jeg er 12 uker på vei og har tatt en ultralyd til 🙂 Vi tenkte å fortelle på litt forskjellig måter. Til svigersøster skal vi gi en body til gutten hennes hvor det står "kuleste fetter" og til resten av svigerfamilien blir det kanskje gjennom spill, hvis magen ikke synes veldig innen vi ser dem så blir det bilde. For min mor og far skal vi kanskje legge smokk i en dessert 😀 Ellers så har jeg fortalt avdelingen jeg jobber i og noen få venner. Men får flere blikk mot magen nå så er ikke så lett å skjule 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Maja92 skrev:

Hei, melder meg inn her 😀 Jeg er 10+6 på vei i dag. Foreløbig termin 7 januar. Skulle igang med 5 prøverør forsøk i april, men ble gravid naturlig 🙂 På mandag fikk jeg se og høre hjerte dunke og fikk se små armer, ben og hode ❤️ Var så nervøs ettersom jeg har mistet tidligere, men heldigvis så alt fint ut 🙂

Gratulerer så mye! Nesten det samme skjedde her! Skulle til med 3 ivf forsøk og ble gravid naturlig, termin 8 Jan. Deilig følelse at det skjedde av seg selv 👍masse lykke til i svangerskapet:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Skoliss said:

Gratulerer så mye! Nesten det samme skjedde her! Skulle til med 3 ivf forsøk og ble gravid naturlig, termin 8 Jan. Deilig følelse at det skjedde av seg selv 👍masse lykke til i svangerskapet:) 

Takk! Så hyggelig 😀 Ja, deilig å få en sånn overraskelse ❤️ Gratulerer til deg også 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, c0ffebe4n skrev:

Når skal dere fortelle familie/venner? ☺️ Og har dere planer om hvordan? 

Vi hadde lyst å vente til etter neste UL, men den blir ikke før uke 13. Ville liksom ha bilde av baby å vise... Blir ikke å klare å vente lenger enn uke 12. 😅 Blir nok å finne en måte å fortelle det i et familiespil/lek i løpet av de neste ukene. 

Jeg fortalte søsteren min og mamma det med en gang jeg hadde vært på tidlig ul i uke 8. Jeg har vært så dårlig i flere uker og de kjenner meg for godt så de skjønte det før jeg fortalte det 🙊 Men var veldig godt å si det til noen, så man kunne dele både oppturer og nedturer den første tiden ☺️🙏🏼 Var på ul for noen dager siden, da fikk jeg se enda mer av den lille, både hode, føtter og små hender som viftet rundt der inne ❤️ Så nå vet min nærmeste familie det, men venter med å fortelle samboers familie på grunn av at skulle det vært noe er det ikke så enkelt for meg å dele det med dem. Det er jo en veldig personlig ting, spesielt for oss som har den lille i magen. Alt så selvfølgelig veldig bra ut på ul, men føler meg aldri 100% trygg før den ordinære er i boks ☺️ Har heller ikke fortalt det til noen venninner enda. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Dovendyr1 said:

Vi skal fortelle nærmeste familie etter TUL i uke 12 :) Gleder meg veldig til å fortelle det og se reaksjonene deres. Leter litt rundt etter morsomme/kreative måter å si det på, synes det liksom blir litt kleint å bare si det rett ut 🙈

Gratulerer til deg @Juneasi :)

Ja, har ikke lyst å bare si det jeg heller! 😅 Vi har funnet ut at vi bare må si det til et vennepar av oss som vi skal treffe snart, før vi flytter. De har så lyst å ta en siste fest før vi drar, å ta øl ute og lage drinker hjemme hos dem... Så vi planlegger hvordan vi skal fortelle dem, de blir de første vi sier det til. 🙉 Gleder meg så mye til å fortelle NOEN om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, Maja92 said:

Hei, vi tenkte å fortelle når jeg er 12 uker på vei og har tatt en ultralyd til 🙂 Vi tenkte å fortelle på litt forskjellig måter. Til svigersøster skal vi gi en body til gutten hennes hvor det står "kuleste fetter" og til resten av svigerfamilien blir det kanskje gjennom spill, hvis magen ikke synes veldig innen vi ser dem så blir det bilde. For min mor og far skal vi kanskje legge smokk i en dessert 😀 Ellers så har jeg fortalt avdelingen jeg jobber i og noen få venner. Men får flere blikk mot magen nå så er ikke så lett å skjule 😅

Så gøy! 😄💕 Det er morsomt å tenke over måter å fortelle på. Har ikke bestemt meg helt for alle... Vil liksom at det skal bli skikkelig gøy! Det er første barnebarn for mamma og foreldrene til samboer, så jeg må klekke ut noe. 

Vil fortelle broren min før foreldrene. Vi er i samme by for øyeblikket så vil ta sjansen å fortelle før vi flytter vekk... ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til mamma på fredag, og nå tenker vi fortelle resten av de kommende besteforeldrene det fortløpende når vi ser de. 😊 

Når alle våre foreldre har fått vite det så forteller vi det til søsken og til våre besteforeldre. 😊 
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, c0ffebe4n said:

Så gøy! 😄💕 Det er morsomt å tenke over måter å fortelle på. Har ikke bestemt meg helt for alle... Vil liksom at det skal bli skikkelig gøy! Det er første barnebarn for mamma og foreldrene til samboer, så jeg må klekke ut noe. 

Vil fortelle broren min før foreldrene. Vi er i samme by for øyeblikket så vil ta sjansen å fortelle før vi flytter vekk... ☺️ 

Ja, gøy å tenke på måter å fortelle på 😄 Skjønner at du vil fortelle før dere flytter. Du får si ifra hvilke måter du endte med å fortelle på 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at flere sliter med kvalme. For meg så hjelper det å spise sitron :) Men har også hørt at fersk ingefær te hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er placebo fordi «alle» sier det går over nå, eller om det faktisk er fordi jeg nå er i uke 12+2, men jeg føler meg så mye bedre!🤩 For et par dager siden overrasket jeg både meg selv og samboer med å shine heeeele leiligheten i flere timer. Det var lenge siden sist😅 Jeg tåler fortsatt dårlig å bli sulten, og har mye luft i magen. Men kvalmen har gitt seg mye og energien er tilbake! HURRA!💕 Andre som begynner å merke bedring? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt mine kollegaer nå! Ble spurt hva jeg drakk da vi møttes en siste gang på uteplass før vi flytter. Jeg og samboer ble enig at nå forteller vi bare alle! Vi flytter veldig snart og det var siste «fest» med dem. ☺️ Det ble gjettet med en gang! Kjempegøy 🥳💕 I morgen forteller vi foreldrene mine, de kommer på besøk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det vanskelig å ikke fortelle til familiene våre med en gang, da vi har ivf. Og alle har vært med på reisen. De viste når vi var inne for å sette inn, så de spurte i dagene etterpå. Så jeg fortalte de helt nærmeste når jeg fikk positiv digital test. 

Godt og ha støtten både om det går bra og dårlig. Har vært gjennom noen vanskelige tidligere og da har støtten vært gull verdt.

 

Ellers ville vi ventet med å fortalt det til hvertfall første ul🙃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/19/2020 at 3:57 PM, hurrabasten said:

Jeg vet ikke om det er placebo fordi «alle» sier det går over nå, eller om det faktisk er fordi jeg nå er i uke 12+2, men jeg føler meg så mye bedre!🤩 For et par dager siden overrasket jeg både meg selv og samboer med å shine heeeele leiligheten i flere timer. Det var lenge siden sist😅 Jeg tåler fortsatt dårlig å bli sulten, og har mye luft i magen. Men kvalmen har gitt seg mye og energien er tilbake! HURRA!💕 Andre som begynner å merke bedring? 

Hei, gratulerer som har kommet til den magiske grensa 😀 jeg merker også bedring. Men synes det er litt skummelt når jeg har mindre symptomer. Er 11+4 i dag. Skulle ønske jeg fortsatt var kvalm 😂 synes det gir en trygghet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 5+5 i dag, og sliter med migrene som har blitt 100 ganger værre enn den var da jeg ikke var gravid. Er det flere som sliter med det? Og har noen tips? Jeg holder meg som vanlig unna tryggere, da jeg har hatt migrene siden jeg var 13 år, er nå 38. Så har erfaring med det. Men siden jeg nå ikke kan ta så mye medisin når det kommer anfall, så sliter jeg litt med å komme meg gjennom det uten å begynne å kaste opp og bli kjempe dårlig. 

Leste et sted at de fleste blir bedre av migrenen når de blir gravide. Men jeg er da tydeligvis uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Juneasi skrev:

Er 5+5 i dag, og sliter med migrene som har blitt 100 ganger værre enn den var da jeg ikke var gravid. Er det flere som sliter med det? Og har noen tips? Jeg holder meg som vanlig unna tryggere, da jeg har hatt migrene siden jeg var 13 år, er nå 38. Så har erfaring med det. Men siden jeg nå ikke kan ta så mye medisin når det kommer anfall, så sliter jeg litt med å komme meg gjennom det uten å begynne å kaste opp og bli kjempe dårlig. 

Leste et sted at de fleste blir bedre av migrenen når de blir gravide. Men jeg er da tydeligvis uheldig.

https://relis.no/content/4872/Gravide-og-ammende-kan-bruke-triptaner her kan du lese om migrenemedisin og graviditet. Ville ordnet meg med legetime hvis jeg var deg, så får du diskutert dette med legen din :) Jeg har også migrene, men bruker paralgin forte ved anfall fordi jeg blir så dårlig av triptaner. Har hatt to anfall på to uker nå, som er mer enn jeg pleier å ha da det bedret seg når jeg sluttet på p-pillen. Så spørs om det blir noe hyppigere nå som jeg er gravid.. Må se det an og evt ta det opp med legen jeg også, for har ikke tatt paralgin forte etter jeg ble gravid. Paracet fungerer ikke i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Etter tre år prøving og en exu spm endte i hasteoperasjon og blodoverføring  har vi endelig fått det til! Nummer tre er på vei :) termin enn så lenge er 14/01. 
 

har to gutter fra før. En tenåring og en på 10. Dette blir en skikkelig attpåklatt:) 

har glemt ALT om graviditet og er bekymret hele tiden.. ny ultralyd til fredag som jeg håper kan roe meg litt ned:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Dovendyr1 skrev:

https://relis.no/content/4872/Gravide-og-ammende-kan-bruke-triptaner her kan du lese om migrenemedisin og graviditet. Ville ordnet meg med legetime hvis jeg var deg, så får du diskutert dette med legen din :) Jeg har også migrene, men bruker paralgin forte ved anfall fordi jeg blir så dårlig av triptaner. Har hatt to anfall på to uker nå, som er mer enn jeg pleier å ha da det bedret seg når jeg sluttet på p-pillen. Så spørs om det blir noe hyppigere nå som jeg er gravid.. Må se det an og evt ta det opp med legen jeg også, for har ikke tatt paralgin forte etter jeg ble gravid. Paracet fungerer ikke i det hele tatt. 

Jeg har nå hatt 2 anfall som har vart 3 dager hver, 1 dag med bare spenningshodepine,  så nå har jeg holdt på i 1 uke,  og kjenner jeg blir sprø av det. Sover ikke godt. Spiser ikke godt. Og generelt dårlig form.

Jeg har snakket med lege, kan bruke triptaner, så bruker imigran, men begrenset hvor mye jeg vil og kan bruke det også. Og når jeg har så mange anfall så blir ting fort litt slitsomt.

Legen hadde ikke noen andre råd til meg. Jeg tenker å prøve kiropraktor,  akupunktur og se om det kan hjelpe.

Jeg blir litt desperat kjenner jeg. For jeg har så lite lyst og ork til å gå sånn som dette i evt  6- 8 uker til....😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når fortelle arbeidsgiver ? 
jeg er akkurat 12 uker i morgen, har fortsatt ikke fortalt det på jobb. Av en eller annen grunn vet jeg ikke hvordan jeg skal si det 😂 hvordan fortalte dere det ? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Jeg hadde time til privat tidlig ultralyd i dag. Hadde gledet meg veldig til dette. Fikk den sjokk beskjeden om at hun bare fant en fostersekk (og mulig noe antydning til foster, men husker ikke var helt satt ut) og at jeg har hatt en missed abortion 😭😞Var egentlig 10+0 i dag. så skal på sykehuset for å sette i gang en abort innen et par dagen 😕 har ikke hørt så mye om missed abortion før, bare spontan abort. Men dette var kjedelig... men allikevel veldig glad jeg valgte å ta tidlig ultralyd nå😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...