Gå til innhold

Termin januar/februar 2021


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

Maleneaia skrev (2 minutter siden):

Wow! Høres ut som en veldig bra fødsel!! Så fantastisk å hoppe over alle de vonde centimeterene!! Var det uten epidural? 

Hvordan går det nå? Rart at du er på "den andre siden"! Jeg er så nysgjerrig på hvordan det blir!

Ja, uten noe smertelindring denne gangen 😊

Det går veldig fint, jobber litt med ammingen. Eller mer mengden melk, hadde nesten ingen ting forrige gang, så har jobbet for å få opp produksjonen denne gangen 👍🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

linni. skrev (13 minutter siden):

Ja, uten noe smertelindring denne gangen 😊

Det går veldig fint, jobber litt med ammingen. Eller mer mengden melk, hadde nesten ingen ting forrige gang, så har jobbet for å få opp produksjonen denne gangen 👍🏻 

Utrolig hyggelig å høre en så fin fødselshistorie, begynte brått å glede meg til å føde igjen! 

Åå ok, gir du litt tillegg da, eller virker det som det går seg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleneaia skrev (2 minutter siden):

Utrolig hyggelig å høre en så fin fødselshistorie, begynte brått å glede meg til å føde igjen! 

Åå ok, gir du litt tillegg da, eller virker det som det går seg til?

Ja, det var en veldig fin opplevelse 😊 Er jo veldig rart når man skal bli satt i gang, å ha en dato for når det skal skje og når man skal ha fryktelig vondt 🙈 Men hvis det blir igangsettelse på flere her, så trenger man kanskje ikke å grue seg så mye, for det kan gå veldig naturlig og fint for seg 👏🏻
 

Gir litt tillegg, 1-2 flasker i døgnet bare. Følges opp med vekten og den går veldig fint oppover 👏🏻😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

linni. skrev (10 minutter siden):

Ja, det var en veldig fin opplevelse 😊 Er jo veldig rart når man skal bli satt i gang, å ha en dato for når det skal skje og når man skal ha fryktelig vondt 🙈 Men hvis det blir igangsettelse på flere her, så trenger man kanskje ikke å grue seg så mye, for det kan gå veldig naturlig og fint for seg 👏🏻
 

Gir litt tillegg, 1-2 flasker i døgnet bare. Følges opp med vekten og den går veldig fint oppover 👏🏻😊

Ja det høres veldig fint ut! 

Ok så bra, godt at vekten øker fint 😊 du hadde en 2-åring også? Hvordan har overgangen gått så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleneaia skrev (8 minutter siden):

Ja det høres veldig fint ut! 

Ok så bra, godt at vekten øker fint 😊 du hadde en 2-åring også? Hvordan har overgangen gått så langt?

Ja, han har tatt det ganske fint 👍🏻 Litt sårt de første par dagene, men vi kom hjem rett til helg, så ble liksom rett på med begge to hele dagene 😛 Er nok godt for storesøsken å ha sin vanlige rutine med barnehage osv 🙈 Men det har gått bedre og bedre for hver dag 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

linni. skrev (På 18.12.2020 den 21.01):

Ja, for 9 dager siden nå 👏🏻 
Det gikk veldig fint 😊 Ble satt i gang med ballong kl 9, rier begynte etter ca 1,5 time og så falt den ut etter 5 timer. Riene hadde startet ganske bra, de var ganske tette men ikke så lange. Fikk to tabletter på ettermiddagen/kvelden, så lot vi bare kroppen ordne selv med rier osv 👍🏻 Så tok de vannet ved midnatt og lille ble født kl. 02.14 💕 Under 3 timer aktiv fødsel, ble sjekket rundt kl. 01.45 og var da 5 cm men følte like etter på pressrier. Jordmor lot meg bare følge kroppen, så hoppet over 6-7-8-9-10 cm 😛 Kjempefin fødsel, stille og rolig midt på natten 😊

Gratulerer så mye 💕🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med dere andre i jula? Flere som har født eller?? Jeg tolker og tolker, håper småen kommer like etter nyttår 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleneaia skrev (På 27.12.2020 den 12.10):

Hvordan går det med dere andre i jula? Flere som har født eller?? Jeg tolker og tolker, håper småen kommer like etter nyttår 😊

Begynner å bli skikkelig utålmodig! I morgen kveld begynner jeg med kjerringråd for å starte fødsel tenker jeg. Jeg har termin 16. januar, så det er sikkert noe som må få modnes litt før det begynner å skje noe. Mannen kommer til å bli sliten de neste dagene da det er noe i sperm som hjelper på modning 😇 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere, damer? 

Jeg er så fryktelig tung nå, så alt er et slit! Tilogmed å puste er tungt. 

Termin om to uker, hatt modningstegn i to uker, så håper den lille vil melde sin ankomst veldig, veldig snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker igjen her😁🙈 Syns tiden går veeeeldig sakte nå. Gleder meg sånn til å møte henne😍 
Savner å kunne bruke magemuskler, og å sove uten å ha vondt eller måtte tisse😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin i dag. Er i fin form, og selv om det er tungt nå på slutten så er jeg heldigvis avslappet til å skulle gå overtid. 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41+2 ... og dagene blir bare lenger og lenger.. blitt strippet to ganger, foreløpig ingen effekt. Blir satt igang senest onsdag, men håper fødsel skjer før det!! 
Flere på overtid her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37+4 her, venter og venter. Men jeg trooor det er like før. Var på sykehuset i forrige uke pga magesmerter, og da sjekket de hvor moden jeg var. Da var jeg veldig moden, hadde i underkant av 1 cm med åpning og forkortet livmorhals. Så de tviler på at jeg går til termin. Kjenner det murrer, river og kommer i tak jevnlig gjennom hele dagen, men foreløpig har det ikke skjedd noe mer 🤷🏻‍♀️ 
Skal på sykehuset på mandag for kontroll, håper det er fremgang da 😅 for min del er det jo greit at hun venter ei ukes tid til, vi driver og flytter så vi har vel ingenting klart til henne 🙈 hverken seng eller stellekommode er satt opp, alle klærne hennes ligger i en søppelsekk, med unntak av de jeg har pakket med meg i fødebagen, og alt er vel egentlig litt kaos. Ikke har jeg kokt flaskene hennes heller. Men hun kommer når hun kommer, så vi får bare gjøre det beste ut av det 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte plutselig i slutten av desember! Sånn går det når man planlegger barn født tidlig på året 😅 det går veldig fint med oss, gutten er veldig rolig og jeg nyter å ikke være gravid lenger 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk gutten min i slutten av januar. Fødsel og alt har gått veldig fint! Vi storkoser oss ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vegasus skrev (På 4.2.2021 den 15.59):

Fikk gutten min i slutten av januar. Fødsel og alt har gått veldig fint! Vi storkoser oss ❤️

Gratulerer så mye 😊 jenta vår ble født på torsdag, ble satt i gang med ballong pga lite fostervann. Glad jeg endelig er ferdig 🥰 i morgen bærer det hjem, og det kjenner jeg skal bli godt, vært innlagt siden onsdag 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marisana skrev (26 minutter siden):

Gratulerer så mye 😊 jenta vår ble født på torsdag, ble satt i gang med ballong pga lite fostervann. Glad jeg endelig er ferdig 🥰 i morgen bærer det hjem, og det kjenner jeg skal bli godt, vært innlagt siden onsdag 😅

Gratulerer så mye til deg også! Håper du hadde en fin fødsel 🥰 

Blir nok deilig å komme hjem da, ja! Kos dere 😃💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...