Gå til innhold

Termin januar/februar 2021


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, Juneasi skrev:

Vi hører til i Kristiansund. Så var på svangerskapsklinikken der. Vi har termin 19 februar 😊

Du da? 

Var på Ullevål. Har termin 20 februar. Er vårt første barn etter 2 lange år i ivf karusellen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.9.2020 den 21.48, babal skrev:

Var på Ullevål. Har termin 20 februar. Er vårt første barn etter 2 lange år i ivf karusellen. 

Vi har også ivf baby i magen. 💙 nesten helt likt i løpet vi da😊 så gøy!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :) jeg er i uke 21+2, var på OUL i midten av september hvor alt var bra. Jeg har de siste dagene vært syk med feber, kraftig hoste og generelt bare vært skikkelig forkjøla. Har tatt koronatest, den var negativ, og er mye bedre i dag enn de siste dagene. Jeg hoster en del fortatt, og er fortsatt litt tung i hodet, men er i det minste endelig feberfri og kan puste uten anstrengelser. Når jeg har nyst eller hatt ei hostekule, her jeg hatt små uhell da babyen ligger på blæra mi, så jeg har ofte blitt litt våt. Jeg satt i sofaen med 1-åringen min nå, og kjente det plutselig bare rant, så jeg gikk på do for å se hva som skjer nå. Da jeg tørket meg var det blod på papiret. Ikke mye, men nok til at det syntes på papiret. Så ikke ut som at det var blod som hadde rent, men trusa var våt. Ingen smerter. Jeg tror selv det er ei slimhinne som har fått ei lita rift etter all belastningen fra kraftige hostekuler og nysing, men jeg har heller aldri hatt blødninger, hverken i dette eller i det forrige svangerskapet mitt. Hva ville dere gjort? Jeg har time på sykehuset på tirsdag (egentlig i morgen, men måtte utsette den siden jeg har vært syk hele uka), så jeg tenker vel egentlig å vente og se det an til da 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marisana skrev:

Hallo :) jeg er i uke 21+2, var på OUL i midten av september hvor alt var bra. Jeg har de siste dagene vært syk med feber, kraftig hoste og generelt bare vært skikkelig forkjøla. Har tatt koronatest, den var negativ, og er mye bedre i dag enn de siste dagene. Jeg hoster en del fortatt, og er fortsatt litt tung i hodet, men er i det minste endelig feberfri og kan puste uten anstrengelser. Når jeg har nyst eller hatt ei hostekule, her jeg hatt små uhell da babyen ligger på blæra mi, så jeg har ofte blitt litt våt. Jeg satt i sofaen med 1-åringen min nå, og kjente det plutselig bare rant, så jeg gikk på do for å se hva som skjer nå. Da jeg tørket meg var det blod på papiret. Ikke mye, men nok til at det syntes på papiret. Så ikke ut som at det var blod som hadde rent, men trusa var våt. Ingen smerter. Jeg tror selv det er ei slimhinne som har fått ei lita rift etter all belastningen fra kraftige hostekuler og nysing, men jeg har heller aldri hatt blødninger, hverken i dette eller i det forrige svangerskapet mitt. Hva ville dere gjort? Jeg har time på sykehuset på tirsdag (egentlig i morgen, men måtte utsette den siden jeg har vært syk hele uka), så jeg tenker vel egentlig å vente og se det an til da 😅

Om du blør ringer du legevakt eller føden 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marisana skrev:

Hallo :) jeg er i uke 21+2, var på OUL i midten av september hvor alt var bra. Jeg har de siste dagene vært syk med feber, kraftig hoste og generelt bare vært skikkelig forkjøla. Har tatt koronatest, den var negativ, og er mye bedre i dag enn de siste dagene. Jeg hoster en del fortatt, og er fortsatt litt tung i hodet, men er i det minste endelig feberfri og kan puste uten anstrengelser. Når jeg har nyst eller hatt ei hostekule, her jeg hatt små uhell da babyen ligger på blæra mi, så jeg har ofte blitt litt våt. Jeg satt i sofaen med 1-åringen min nå, og kjente det plutselig bare rant, så jeg gikk på do for å se hva som skjer nå. Da jeg tørket meg var det blod på papiret. Ikke mye, men nok til at det syntes på papiret. Så ikke ut som at det var blod som hadde rent, men trusa var våt. Ingen smerter. Jeg tror selv det er ei slimhinne som har fått ei lita rift etter all belastningen fra kraftige hostekuler og nysing, men jeg har heller aldri hatt blødninger, hverken i dette eller i det forrige svangerskapet mitt. Hva ville dere gjort? Jeg har time på sykehuset på tirsdag (egentlig i morgen, men måtte utsette den siden jeg har vært syk hele uka), så jeg tenker vel egentlig å vente og se det an til da 😅

Om du blør bør du kontakte føden. Du er registrert der nå etter oul.  Jeg hadde ikke villet vente til tirsdag. Selv om det kan være en uskyldig blødning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Juneasi skrev:

Om du blør bør du kontakte føden. Du er registrert der nå etter oul.  Jeg hadde ikke villet vente til tirsdag. Selv om det kan være en uskyldig blødning. 

Har kontaktet de. De ville se det an, siden det var såpass lite og jeg ikke har noen smerter :) men jeg ringer de igjen hvis det skulle bli verre. Var ingenting på papiret nå iallfall, så får jeg bare se det an 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 30.9.2020 den 22.46, Marisana skrev:

Har kontaktet de. De ville se det an, siden det var såpass lite og jeg ikke har noen smerter :) men jeg ringer de igjen hvis det skulle bli verre. Var ingenting på papiret nå iallfall, så får jeg bare se det an 👍🏻

Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gåsemor skrev:

Hvordan gikk det?

Gikk bra 👌🏻 Hun er ei veldig aktiv lita frøken, helt perfekt og alt så bra ut 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marisana skrev:

Gikk bra 👌🏻 Hun er ei veldig aktiv lita frøken, helt perfekt og alt så bra ut 😊

Så bra 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med peiling på vogn her? Vi står mellom Stokke trailz (ute av produksjonen) og bugaboo fox 2. Bor i Oslo og er ikke så mye i terrenget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, babal skrev:

Noen med peiling på vogn her? Vi står mellom Stokke trailz (ute av produksjonen) og bugaboo fox 2. Bor i Oslo og er ikke så mye i terrenget. 

Disse står vi mellom også😁 Skikkelig vanskelig når man aldri har brukt vogn før😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Pillowtalk skrev:

Disse står vi mellom også😁 Skikkelig vanskelig når man aldri har brukt vogn før😅

Ja veldig! Vi tror at vi går for bugaboo pga plassen i bilen og at det er en lett vogn å bruke i Oslo. Men Stokke er så fin 😍😍 hvor i landet bor dere og er det by eller terreng dere er mest i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, babal skrev:

Ja veldig! Vi tror at vi går for bugaboo pga plassen i bilen og at det er en lett vogn å bruke i Oslo. Men Stokke er så fin 😍😍 hvor i landet bor dere og er det by eller terreng dere er mest i? 

 

21 timer siden, babal skrev:

Noen med peiling på vogn her? Vi står mellom Stokke trailz (ute av produksjonen) og bugaboo fox 2. Bor i Oslo og er ikke så mye i terrenget. 

Vi stod mellom disse også, men etter å ja prøve trillet Stokke var det helt klart uaktuell vogn for meg. Jeg er rett og slett for lav, så ser ikke godt over vognen, og følte det var uoversiktlig. Så min anbefaling er å prøve disse og se hvor man klarer å manøve de 😊 vi går for bugaboo fox 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/14/2020 at 7:19 PM, babal said:

Noen med peiling på vogn her? Vi står mellom Stokke trailz (ute av produksjonen) og bugaboo fox 2. Bor i Oslo og er ikke så mye i terrenget. 

Jeg anbefaler egentlig ingen av de. Har jobbet i bgh, og synes det blir for trangt for barna, noen måtte bytte vogn. Hvis du tenker å bruke det fra 1 år og oppover. Nevøen til samboeren min passet ikke i sitte delen til buggabo fra han var 1 år, ble for trang for han. De er ganske smale. Hadde kjøpt en mer romslig vogn til babyen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Maja92 skrev:

Jeg anbefaler egentlig ingen av de. Har jobbet i bgh, og synes det blir for trangt for barna, noen måtte bytte vogn. Hvis du tenker å bruke det fra 1 år og oppover. Nevøen til samboeren min passet ikke i sitte delen til buggabo fra han var 1 år, ble for trang for han. De er ganske smale. Hadde kjøpt en mer romslig vogn til babyen 😄

Hvilken vogn anbefaler du? Den må jo også komme gjennom døren 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2020 den 20.33, babal skrev:

Ja veldig! Vi tror at vi går for bugaboo pga plassen i bilen og at det er en lett vogn å bruke i Oslo. Men Stokke er så fin 😍😍 hvor i landet bor dere og er det by eller terreng dere er mest i? 

Vi bor i Oslo-området vi også😊 Vi er begge ca 180 høye, så derfor vi vurderer Stokke😊 Men hører så mye bra om bugaboo.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 hours ago, babal said:

Hvilken vogn anbefaler du? Den må jo også komme gjennom døren 

Jeg anbefaler emmaljunga edge duo eller emmaljunga mondial 🙂 rudo pleier å legge ut tilbud på emmaljunga vogner. 

Endret av Maja92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pillowtalk skrev:

Vi bor i Oslo-området vi også😊 Vi er begge ca 180 høye, så derfor vi vurderer Stokke😊 Men hører så mye bra om bugaboo.. 😅

Jeg er bittelitt over 180 og får skikkelig dukkevogn-følelse av å trille bugaboo 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe gøy diskusjon :) vi har bugaboo fox (ikke 2), og er veldig fornøyd med hvor enkel den er å farte med, hvor liten plass den tar i bilen, kalesjen som kan dras langt ned og gi ekstra mye skygge og hvor lekker den er :) derimot er den ganske dårlig på strand/terreng og ELENDIG på snø, det er vi IKKE fornøyd med!! 

tror stokke trailz har nok mye bedre hjul og demping men den er så STOR! Tar kjempestor plass i gangen hvis man tar den inn og jeg vil tro den tar ganske stor plass i bilen og. 

vi blir så klart å beholde vår bugaboo fox til nestemann, men usikker på om jeg ville kjøpt den igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi endte opp med Bugaboo Fox 2. Får se hva vi synes når jenta vår kommer 😍 terminen 20 feb så har iallefall en lang vår/sommer foran oss til å begynne med. 
 

er i godt gang med shopping og har kjøpt seng, vugge og vognpose på Finn. Bestilt stellebord. Nå tror jeg vi faktisk vi bare har bilstol og tripp stol igjen av de største tingene, har derimot nesten ikke kjøpt babyklær. Hvordan går det med dere? Er formen bra? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...