Gå til innhold

Termin januar/februar 2021


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

Jeg synes at det var så kjekt å ha en skravletråd i forrige svangerskap, så håper vi kan bli en fin gjeng her etter hvert :)

 

 

:babyjente: Terminliste :babygutt:

linni. - B2 - termin 1. januar

hurrabasten - B1 - termin 2. januar

Kelsier - B1 - termin 2. januar

PepsiFlax - B2 - termin 4. januar

the1andonly - B2 - termin 4. januar

Anonym797 - B1 - termin 6./11. januar

Mamma_3 - B3 - termin 7. januar

Maja92 - B1 - termin 7. januar

Kaiaermeg - B2 - termin 8. januar

Skoliss - B2 - termin 8. januar

Marisana - B2 - termin 8.januar

Dovendyr1 - B1 - termin 8. januar

Mommywife - B3 - termin 11. januar

vegasus - B1 - termin 14. januar

FrøkenTippTopp - B3 - termin 14. januar

Zannathe - B2 - termin 16. januar

c0ffebe4n - B1 - termin 16. januar

Maleneaia - B2 - termin 19. januar

babal - B1 - termin 20. januar

ch2 - B2 - termin 23. januar

Klougart - B2 - termin 28. januar

Sols - B1 - termin 30. januar 

Netteflette - B1 - termin 6. februar

Ksawtf - B1 - termin 12. februar

Gåsemor - B1 - termin 14. januar

Anonyym97 - B1 - termin 14. februar

Rose2021 - B2 - termin 15. februar

Pillowtalk - B1 - termin 20. februar

Juneasi - B1 - termin 21. februar

Endret av Kaiaermeg
Terminliste
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henger meg på her, jeg. Nr 2 til oss også 😊 Jeg har termin 4.1 og er dermed 4+4 idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å bli med!☺️ Gravid for første gang, termin 2. januar, så er 4+6.

Endret av hurrabasten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, @PepsiFlax og @hurrabasten! Gratulerer så mye 😍

Hvilken app bruker dere? I Helseoversikt-appen har jeg termin 8. januar, men er bare 4+1 😮 Ikke så nøye altså, bare rart at noen regner ulikt!

Hvor gammel er deres nr 1 da, @PepsiFlax😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man regner vel ut ulikt alt etter som hvilken syklus man har og alt 🤷🏻‍♀️ Jeg vet ikke sist mensdato (har ikke hatt det etter pilleslutt), men vet dato for positiv eggløsningstest. Så regner etter det :) 
 

Bruker foreløpig babyverden og Graviditet+. Helt ny verden for meg dette, så aner ikke hva som finnes der ute 😜

Nr 1 er elev på mellomtrinnet nå, så det er over et helt tiår siden jeg var gravid sist 😱 Hvor gammel er deres 1. da, @Kaiaermeg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere også❤️ Jeg bruker også Helseoversikt, og Preglife. Synes sistnevnte er best så langt!😊

Godt å kunne snakke her, er jo kun min samboer og jeg som vet om dette foreløpig, og jeg synes det er litt vanskelig å ikke snakke med noen enda!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja gratulerer ❤️ Glemte å si det, jeg da. Høhø. 
 

Opplever det samme som deg @hurrabasten. Ønsker gjerne å snakke med flere om dette. Jeg har fortalt det til en god venninne, ellers kun samboer. Han er flink til å lytte, men ikke så god på samtaler rundt dette riktig enda. Jeg har hatt blødning allerede, så vi tør nesten ikke tro det før vi faktisk ser bankende hjerte på tidlig UL. Skal ta blodprøve nummer to i dag for å se om det er normal HCG-stigning :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, ja selvfølgelig avhenger det av det @PepsiFlax! Haha, er det mulig 😂

Jeg også synes at Preglife er veldig fin, brukte den under forrige svangerskap også :)

Så spennende! Er nok mange fordeler med "så stort" mellomrom mellom barna. Nr 1 er mye mer selvstendig osv, tenker jeg :) Hehe, her er nr 1 14 måneder... Litt komplisert situasjon, men kort fortalt vil jeg bare "bli ferdig" med det. Ble veldig preget etter fødsel og nyfødtperioden, og det tok meg 9-10 måneder å tenke at hun noen gang skulle få et søsken. Bestemte oss for at det for min del er best å bli ferdige med fødsler og babytid så fort som mulig, da jeg trives langt bedre når baby er 8 mnd + 😂

 

Kjenner til den følelsen, @hurrabasten! Skravletråden var virkelig en deilig ventileringsplass under forrige svangerskap, kanskje spesielt før alle andre fikk vite om graviditeten 😊

 

Håper du har god stigning på blodprøven i dag, @PepsiFlax ❤️Å blø er skummelt når man er gravid, men det kan heldigvis gå bra. Jeg hadde en blodansamling ved siden av fostersekken under forrige graviditet, så jeg blødde store mengder de første 4 månedene. Det var grusomt. Heldigvis gikk det bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kaiaermeg Greit å korte inn småbarnsperioden også :) Hos oss tok det faktisk så lang tid som nå å tenke at vi skulle ha en til. Har noe med hele livssituasjonen å gjøre. Jeg synes babyer er herlige, men jaggu er det godt at de blir mer selvstendige også! Og så mye mer man kan gjøre med dem når de blir større.

Angående blødning hadde jeg flere i forrige svangerskap, men da fra midten av svangerskapet og ut + flere andre komplikasjoner. Håpet dette kunne bli et mer normalt svangerskap. Men siden jeg er lettblødelig der nede, så blir det nok likt... Blæh. Spira må bare klamre seg fast i hvertfall :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja jeg gleder meg virkelig til de vokser opp så vi kan oppleve mer sammen - samtidig som jeg nyter både nå og hver fase fremover. Synes omkring 1 årsalderen er fantastisk hittil 😍

Huff, så leit å høre ❤️ det gir dessverre en del flere bekymringer. Jeg begynte å blø i uke 7 sist gang, så kjenner at jeg ubevisst går å gruer meg litt frem til da, i tilfelle det blir likt som forrige gang 😣

@PepsiFlax

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg og! Er gravid 5+2 idag og foreløpig termin 02.01.21. Venter nr 2 ❣️

Endret av Skoliss
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, hurrabasten skrev:

Så gøy at vi har termin samme dag, @Skoliss ☺️ Gratulerer!

Veldig gøy! 😀 Gratulerer til deg og! Spennende tider det her! 😃Spent på ultralyd om to uker, håper alt ser bra ut 🙏skal du på tidlig ul også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her kommer en til🙌🏻 Jeg venter barn nr 3, foreløpig termin 3 januar. Har to barn på 10 og 13 fra før😊 
Jeg hadde en Exu der jeg måtte fjerne eggleder for nesten tre år siden, og en MA for to år siden. Etter dette har det vært «umulig» og bli gravid🤯 Har vært på utredning og vurdert prøverør men så begynner jeg jo å dra litt på åra så slo meg til ro med mine to fine barn, karriere og full fart. Plutselig nå kom fikk mensen og jeg fikk positiv test!  Helt utrolig at det bare plutselig klaffet etter så lang tid🥳

Hvordan er formen deres? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Mamma_3 skrev:

Hei, her kommer en til🙌🏻 Jeg venter barn nr 3, foreløpig termin 3 januar. Har to barn på 10 og 13 fra før😊 
Jeg hadde en Exu der jeg måtte fjerne eggleder for nesten tre år siden, og en MA for to år siden. Etter dette har det vært «umulig» og bli gravid🤯 Har vært på utredning og vurdert prøverør men så begynner jeg jo å dra litt på åra så slo meg til ro med mine to fine barn, karriere og full fart. Plutselig nå kom fikk mensen og jeg fikk positiv test!  Helt utrolig at det bare plutselig klaffet etter så lang tid🥳

Hvordan er formen deres? 

 

Fantastisk! Gratulerer! Her ble jeg naturlig gravid mellom prøverørforsøk, veldig uventet! ❤️ Formen er ok, men veldig trøtt og kvalm når jeg blir sulten. Din da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mamma_3

Hei på deg og gratulerer så mye :) 

Formen min er fin så langt. Mister noen ord nå og da, og er litt kvalm innimellom bare. Så hormonene har vel begynt.
Jeg var mye dårlig første trimester forrige svangerskap, så spent på utviklingen. 

Hvordan er formen din da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, og gratulerer til deg! Formen er Ok her, tror det er litt stille før stormen? Men jeg er veldig hissig- så det er hormoner på gang helt klart. Jeg har ikke vært veldig dårlig i mine tidligere svangerskap, kvalm, men absolutt ikke så dårlig jeg har sett andre har vært. Håper du ikke blir så dårlig denne gangen da, det er jo bare pyton! Jeg er ikke fan av denne første fasen og vil bare ha den overstått. Og håper det går bra denne gangen❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Skoliss skrev:

Fantastisk! Gratulerer! Her ble jeg naturlig gravid mellom prøverørforsøk, veldig uventet! ❤️ Formen er ok, men veldig trøtt og kvalm når jeg blir sulten. Din da? 

Så utrolig! Kroppen er fascinerende❤️ kan tenke meg dere ble overrasket og glade! 
Formen er også Ok her, samme som deg, og ekstremt hissig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...