Gå til innhold

Termin januar/februar 2021


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Mommywife skrev:

Hvordan symptomer har egentlig alle sammen ? ☺️ 
 

jeg sliter med kvalme, mest på ettermiddagen og med en gang jeg blir sulten. Har mye halsbrann, som jeg blir gal av og masse murringer i magen og korsryggen. Puppene har allerede blitt synelig større og veldig ømme. Uke 5+3 

 

 

Jeg er 5+6 idag, og begynte å få kvalmen igår. Den er mest på ettermiddagen, men også når det har gått en stund mellom måltidene. Er også trøttere enn vanlig 😴 Humørsvingningene har også mannen fått med seg 😅 Har dessuten opplevd rar/forsterket luktesans, samt har tregere mage og mer luft 🙈 Murringer og stikk har jeg, men det er ikke hele tiden. Bare sånn plutselig nå og da. Brystvortene er helt sykt såre! Må ligge med sportsbh 🤣 Tar imot alle symptomene, for det betyr jo at jeg er gravid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Jeg er 5+6 idag, og begynte å få kvalmen igår. Den er mest på ettermiddagen, men også når det har gått en stund mellom måltidene. Er også trøttere enn vanlig 😴 Humørsvingningene har også mannen fått med seg 😅 Har dessuten opplevd rar/forsterket luktesans, samt har tregere mage og mer luft 🙈 Murringer og stikk har jeg, men det er ikke hele tiden. Bare sånn plutselig nå og da. Brystvortene er helt sykt såre! Må ligge med sportsbh 🤣 Tar imot alle symptomene, for det betyr jo at jeg er gravid. 

Ja sånn tenker jeg også ☺️ Jeg klarer ikke drikke en kopp kaffe en gang uten at jeg føler jeg må kaste opp. og det har jeg vært totalt avhengig av 🙈 Jeg er også en del trøtt, men det er bare på kvelden. Er helt ferdig kl 20 og legger meg gjerne da hvis jeg får muligheten 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+6 i dag. Sleit med bekkenløsning fra uke 12 i forrige svangerskap - og til min store fortvilelse, kjenner jeg den har kommet tilbake nå 😱 synes det var litt vel tidlig... ellers enn det har jeg lite symptomer; litt trøttere enn jeg pleier og litt kvalm hvis det går for lang tid mellom hver gang jeg spiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mommywife skrev:

Hvordan symptomer har egentlig alle sammen ? ☺️ 
 

jeg sliter med kvalme, mest på ettermiddagen og med en gang jeg blir sulten. Har mye halsbrann, som jeg blir gal av og masse murringer i magen og korsryggen. Puppene har allerede blitt synelig større og veldig ømme. Uke 5+3 

 

 

Kvalme, halsbrann, oppblåst, trøtt, generelt mer sliten, humørsvigninger, sulten hele tiden, tissetrengt, ømme bryster, stikkinger nederst i magen innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest trøtt, noen dager føler jeg meg helt utslitt. Tror det henger sammen med lavt blodtrykk da jeg stadig er svimmel og får blodtrykksfall hver gang jeg reiser meg opp 🙈 Ellers er det en del murring og vondt i korsryggen, hodepine og mistet litt matlysten de siste dagene. Ingen kvalme eller halsbrann her enda, hadde aldri det forrige gang heller 🤞🏻

Endret av linni.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mye av det samme som dere, er 6+1.

  • kvalme fra jeg står opp til jeg legger meg
  • mataversjon og sensitiv for lukter
  • trøtt og sliten
  • sulten som en ulv

Gleder meg til denne fasen er over, synes å huske at det varte til omkring uke 15 med meg sist gang 😣

Endret av Kaiaermeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare 3 dager til tidlig ultralyd her, og har seff googlet blighted ovum osv 😳 noen som vet hvor vanlig dette er? Googling er skummelt ass! 

Endret av Skoliss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Dovendyr1 said:

Vi har også katt og jeg tenker som så at det er nok å vaske hendene som vanlig, dvs for min del så betyr det håndvask etter håndtering av kattedo, før jeg skal holde på med mat og innimellom ellers 😅 Kan få denne beryktete parasitten av en del annet, som f.eks grønnsaker som har vært i jorda mener jeg å huske. Jeg er iallefall ekstra nøye med vasking av grønnsaker og frukt før jeg spiser de 😊

Tenker jeg skal gjøre det samme! ☺️ Det er så utrolig mye å tenke på fremover. Samboer tar seg av kattedo heldigvis, men får bruke hansker og vaske hender nøye når han ikke er hjemme. Samme her! Vasker frukt og grønt nøye nå. Har vanligvis ikke vært så nøye på det før 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Mommywife said:

Hvordan symptomer har egentlig alle sammen ? ☺️ 
 

jeg sliter med kvalme, mest på ettermiddagen og med en gang jeg blir sulten. Har mye halsbrann, som jeg blir gal av og masse murringer i magen og korsryggen. Puppene har allerede blitt synelig større og veldig ømme. Uke 5+3 

 

 

Halsbrann ja! 🥴 Det er så vondt!! Har også sure oppstøt hele tiden, oppblåst mage, er også uggen til tider, er sulten hele dagen, har ømme pupper og sykt vonde brystvorter, stikk i magen og lysken! Det «beste» er trøttheten. Er trøtt hele tiden og vil bare sove, men jeg elsker å sove så det gjør ingenting 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når fikk dere symptomer?😊

Jeg er riktignok bare 4+6 i dag, men stresser over lite symptomer. Brystvortene er ganske ømme, men de har blitt bedre😳 er livredd for ny SA. Prøver å kose meg å være glad for hver dag man ikke har kvalme o.l, men det er så vanskelig😩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skoliss skrev:

Bare 3 dager til tidlig ultralyd her, og har seff googlet blighted ovum osv 😳 noen som vet hvor vanlig dette er? Googling er skummelt ass! 

Hva er det ? 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zannathe skrev:

Når fikk dere symptomer?😊

Jeg er riktignok bare 4+6 i dag, men stresser over lite symptomer. Brystvortene er ganske ømme, men de har blitt bedre😳 er livredd for ny SA. Prøver å kose meg å være glad for hver dag man ikke har kvalme o.l, men det er så vanskelig😩

Merket symptomene rundt uke 3 🤗 men det var kun murring og stikking i magen. 
kom mer i uke 4+4

 

det er like normalt å ha mye som lite symptomer. De første svangerskapene mine merket jeg ikke noe utenom uteblitt mens. Fikk symptomer rundt uke 8 med begge. Så det trenger ikke bety at noe er galt ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mommywife skrev:

Merket symptomene rundt uke 3 🤗 men det var kun murring og stikking i magen. 
kom mer i uke 4+4

 

det er like normalt å ha mye som lite symptomer. De første svangerskapene mine merket jeg ikke noe utenom uteblitt mens. Fikk symptomer rundt uke 8 med begge. Så det trenger ikke bety at noe er galt ☺️

Nei jeg prøver å tenke at det ikke automatisk betyr at noe er galt😊 

Er 8 år siden sist (med unntak av SA i fjor), å da husker jeg kvalmen kom i uke 6. Husker ikke om jeg hadde noen andre symptomer før det heller😊 Prøver som sagt å kose meg og ta en dag av gangen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Zannathe skrev:

Nei jeg prøver å tenke at det ikke automatisk betyr at noe er galt😊 

Er 8 år siden sist (med unntak av SA i fjor), å da husker jeg kvalmen kom i uke 6. Husker ikke om jeg hadde noen andre symptomer før det heller😊 Prøver som sagt å kose meg og ta en dag av gangen ☺️

Jeg skjønner deg godt. De første ukene er veldig nervepirrende, man gleder seg men samtidig redd for at det skal skje noe. Så forstår absolutt hvordan du føler det. Kan kjenne på det innimellom selv, men tenker at det som regel går bra ☺️🙏🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått noen cravings enda?

 

For meg så er ost helt himmelsk. Har lyst på ost heeeele tiden! Hjelper ikke at jeg konstant sulten heller. 🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, vegasus skrev:

Har dere fått noen cravings enda?

 

For meg så er ost helt himmelsk. Har lyst på ost heeeele tiden! Hjelper ikke at jeg konstant sulten heller. 🙈🙈

Yes, helt dilla på kalkunpålegg og tomater 👌🏼🙈 så drikker jeg helt sinnsykt mye farris 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Mommywife skrev:

Hva er det ? 😮

Tom fostersekk 😳 forhåpentligvis er det veldig skjeldent. Skal bli godt å få første undersøkelse overstått så man slipper å stresse så mye med alt som kan gå galt! Skal du ha tidlig ultralyd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mommywife skrev:

Yes, helt dilla på kalkunpålegg og tomater 👌🏼🙈 så drikker jeg helt sinnsykt mye farris 🙈

Er ikke det verste å crave det da 😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skoliss skrev:

Tom fostersekk 😳 forhåpentligvis er det veldig skjeldent. Skal bli godt å få første undersøkelse overstått så man slipper å stresse så mye med alt som kan gå galt! Skal du ha tidlig ultralyd? :)

Åja, det har jeg aldri hørt om før 😮 Ja, jeg skal ha i uke 7. Veldig spent ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mommywife skrev:

Åja, det har jeg aldri hørt om før 😮 Ja, jeg skal ha i uke 7. Veldig spent ☺️

Det blir spennende 😊lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...