Gå til innhold

Termin januar/februar 2021


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Skoliss skrev:

Det blir spennende 😊lykke til! :)

Takk det samme!☺️🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg vil gjerne være med i denne gruppa!

Jeg har en jente født den kokevarme sommeren 2018, og venter nå en vinterbaby! Tror termin er 19. Januar. Dette er et planlagt og ønsket barn, og vi har en herlig datter som elsker babyer, men det spørs hvor gira hun blir av å få en i hus..😂

Fant ut at jeg var gravid på lørdag, men har egentlig skjønt det over en uke før, da jeg er utroooolig trett! Jeg føler meg som en levende zombie, og når jeg gir jernet på jobb føler jeg at jeg har lite å gi på ettermiddagene... men jeg husker fra sist at det ble bedre etter hvert! Det jeg dessverre også husker er kvalmen som var helt fraværende i starten og som kom snikende rundt uke 6. Føler jeg vet akkurat hvordan det skal være denne gangen, men altså ting kan jo være annerledes!! 

Jeg har enda ikke fått en sånn "lykkelig" reaksjon på at jeg er gravid. Mannen prøver å oppmuntre meg en del, men jeg føler meg mest sliten. Jeg syns det er så leeeenge til uke 12! Syns det å si det til folk er så stas, og jeg hater å holde det hemmelig! 

Hvordan har dere andre det om dagen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Maleneaia skrev:

Hei! Jeg vil gjerne være med i denne gruppa!

Jeg har en jente født den kokevarme sommeren 2018, og venter nå en vinterbaby! Tror termin er 19. Januar. Dette er et planlagt og ønsket barn, og vi har en herlig datter som elsker babyer, men det spørs hvor gira hun blir av å få en i hus..😂

Fant ut at jeg var gravid på lørdag, men har egentlig skjønt det over en uke før, da jeg er utroooolig trett! Jeg føler meg som en levende zombie, og når jeg gir jernet på jobb føler jeg at jeg har lite å gi på ettermiddagene... men jeg husker fra sist at det ble bedre etter hvert! Det jeg dessverre også husker er kvalmen som var helt fraværende i starten og som kom snikende rundt uke 6. Føler jeg vet akkurat hvordan det skal være denne gangen, men altså ting kan jo være annerledes!! 

Jeg har enda ikke fått en sånn "lykkelig" reaksjon på at jeg er gravid. Mannen prøver å oppmuntre meg en del, men jeg føler meg mest sliten. Jeg syns det er så leeeenge til uke 12! Syns det å si det til folk er så stas, og jeg hater å holde det hemmelig! 

Hvordan har dere andre det om dagen?

Gratulerer så mye 🥰 

 

Åh, kjenner til det å være trøtt 24/7. Føler jeg ikke har lyst til noe annet enn å sove om dagen. Gruer meg allerede til jobbehelg i morgen. 🙈 

Syns også det er vanskelig å holde en så stor nyhet hemmelig så lenge. Jeg er jo også mye kvalm og i dårlig form, så syns det er ekstra vanskelig å måtte skjule det denne gangen enn de to andre graviditetene 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, @Maleneaia! 😄

Vi har litt samme følelse rundt jenta vår, hun er veldig glad i dukker og er begeistret når hun ser babyer, meen tror ikke hun blir glad for å dele oppmerksomheten 😂Hun er ca 22 mnd når mini kommer! Jenta di blir rundt 1,5 år eller?

Jeg er stort sett enten sliten, kvalm eller kjempesulten, så formen er ikke helt på topp 😅 Enig i at det er vanskelig å holde hemmelig så lenge... samtidig vil jeg være så sikker som mulig på at det går bra før vi sier det til noen, så jeg klarer nok å holde meg noen uker til 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere alle planer om å holde det hemmelig til uke 12? Føler kvalmen bare blir gradvis verre, så tror jeg må si det til noen kollegaer snart. Nå tar jeg meg selv i å gå rundt og irritere meg fordi de ikke tar noe hensyn.. Det er vanskelig å ta hensyn til noe man ikke vet om 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @Maleneaia 🌞

@Dovendyr1 Jeg er veldig usikker på om jeg klarer å vente så lenge, er 7+2 i dag. Jeg har hjemmekontor, men får gjort så utrolig lite på grunn av kvalme og trøtthet, og sliter med dårlig samvittighet for det. I tillegg begynner det å bli veldig vanskelig å komme på unnskyldninger for ikke å bli med på ting med venner når jeg er så kvalm!

Jeg gleder meg til å fortelle det til familie, men kjenner at det sitter lengre inne å si det til kolleger. Aner ikke hvorfor, men jeg bare kjenner at det blir feil nå. Hehe, skal ikke være lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, Dovendyr1 said:

Har dere alle planer om å holde det hemmelig til uke 12? Føler kvalmen bare blir gradvis verre, så tror jeg må si det til noen kollegaer snart. Nå tar jeg meg selv i å gå rundt og irritere meg fordi de ikke tar noe hensyn.. Det er vanskelig å ta hensyn til noe man ikke vet om 😂

Jeg håper vi klarer å vente til minst uke 10, men helst 12! Kjenner det er vanskelig å holde det inne. 😅 Men det er gøy å holde på en så stor hemmelighet og! Gleeeder meg til å fortelle da. 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen @Maleneaia 🤩💕 

Zombiefølelsen kjenner jeg meg veldig igjen i! 
 

@Dovendyr1 Jeg tenker å ta TUL i uke 8, og fortelle de nærmeste da. Resten vil jeg vente til iallfall uke 12. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Har dere alle planer om å holde det hemmelig til uke 12? Føler kvalmen bare blir gradvis verre, så tror jeg må si det til noen kollegaer snart. Nå tar jeg meg selv i å gå rundt og irritere meg fordi de ikke tar noe hensyn.. Det er vanskelig å ta hensyn til noe man ikke vet om 😂

Jeg har også veldig lyst til å fortelle det snart. Skal på tidlig ul 28.mai, får se om vi kanskje sier noe da. Men er nok tryggest å vente til uke 12 har passert ☺️ Tror jeg hadde syntes det ville bli tøft å fortelle alle at det kanskje ikke gikk veien for oss om det skulle skjedd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mommywife skrev:

Er det noen her som sliter mye med murringer både i magen og korsryggen ??

Ja, jeg har hatt vondt i korsryggen nesten daglig i et par-tre uker nå. Og murring i magen av og på, kjenner som regel litt hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, linni. skrev:

Ja, jeg har hatt vondt i korsryggen nesten daglig i et par-tre uker nå. Og murring i magen av og på, kjenner som regel litt hver dag.

Ja jeg også. Blir veldig sliten av smertene i korsryggen, gjør det ikke akkurat bedre når jeg jobber i helsevesenet og har tunge løft. Blir helt ødelagt når jeg går av vakt 🙈 murringer i magen syns jeg også kan være litt slitsomme til tider.. når er det det skal gi seg egentlig ? Husker ikke fra sist 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mommywife skrev:

Ja jeg også. Blir veldig sliten av smertene i korsryggen, gjør det ikke akkurat bedre når jeg jobber i helsevesenet og har tunge løft. Blir helt ødelagt når jeg går av vakt 🙈 murringer i magen syns jeg også kan være litt slitsomme til tider.. når er det det skal gi seg egentlig ? Husker ikke fra sist 🙈

Er også i helsevesenet, så kjenner det godt på ryggen mot slutten av vakten 🙄 Jeg hadde veldig lite plager forrige svangerskap, men vondter nederst i magen hadde jeg ganske mye av hele veien 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, linni. skrev:

Er også i helsevesenet, så kjenner det godt på ryggen mot slutten av vakten 🙄 Jeg hadde veldig lite plager forrige svangerskap, men vondter nederst i magen hadde jeg ganske mye av hele veien 🙈

Ja jeg også 🙈 kan ikke huske jeg slet noe særlig i det hele tatt sist 🙈 hvor lenge tror du at du kommer til å jobbe ? Jobbet ikke i helsevesenet i mine to andre svangerskap, så det er også nytt for meg. Man skal vel ha rett på tilrettelagt arbeid etterhvert kanskje ? 🧐 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mommywife skrev:

Ja jeg også 🙈 kan ikke huske jeg slet noe særlig i det hele tatt sist 🙈 hvor lenge tror du at du kommer til å jobbe ? Jobbet ikke i helsevesenet i mine to andre svangerskap, så det er også nytt for meg. Man skal vel ha rett på tilrettelagt arbeid etterhvert kanskje ? 🧐 

Jeg fikk tilrettelagt og jobbet helt til permisjon sist 😉 Gikk ned til 50% siste måned, mest fordi det var ganske kjedelig med tilrettelagt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, linni. skrev:

Jeg fikk tilrettelagt og jobbet helt til permisjon sist 😉 Gikk ned til 50% siste måned, mest fordi det var ganske kjedelig med tilrettelagt 😅

Oi det var ikke verst 👏🏻☺️  Håper jeg kan jobbe så lenge det er mulig og formen blir bedre. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Mommywife skrev:

Oi det var ikke verst 👏🏻☺️  Håper jeg kan jobbe så lenge det er mulig og formen blir bedre. 🙈

Ja, regner med dette svangerskapet blir ganske likt og jeg jobber like lenge. Er i hvert fall likt hittil 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var til tidlig ultralyd igår, og hjertet slo! 💓 Jeg ble satt en hel uke tilbake da, så antatt termin er nå 8 Jan. Veldig stas å se at der er liv, selv på et frø som bare er 7 mm 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Skoliss skrev:

Hei! Jeg var til tidlig ultralyd igår, og hjertet slo! 💓 Jeg ble satt en hel uke tilbake da, så antatt termin er nå 8 Jan. Veldig stas å se at der er liv, selv på et frø som bare er 7 mm 😊

Åå så gøy! 👏🏻😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på ul i går, og hørte hjertet slo @Skoliss og ble også satt tilbake. Termin hos legen basert på siste mens var 1 januar - mens ul ga ny termin 7 januar❤️😊 Men hun sa at det var veldig vanskelig - at en liten mm på målingen utgjør 3-4 dager i beregningen. 
 

Men en uke tilbake er litt nederlag med såpass bedrøvelig form må jeg innrømme😩

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...