Gå til innhold

Termin januar/februar 2021


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

Lykke til @Mommywife, det blir gøy! Skal selv på onsdag, kjenner jeg er veldig spent ❤️ Og håper at samboer får være med! Jeg er også helt elendig, og har innfunnet meg med at jeg kommer til å være «ubrukelig» disse ukene, og krysse fingrene for at det blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal på TUL i morgen, gleder meg sånn til å få det overstått! 😅 Tenker å dele det med litt folk etter det, har ikke så lyst til å holde det hemmelig så lenge denne gangen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, hurrabasten skrev:

Lykke til @Mommywife, det blir gøy! Skal selv på onsdag, kjenner jeg er veldig spent ❤️ Og håper at samboer får være med! Jeg er også helt elendig, og har innfunnet meg med at jeg kommer til å være «ubrukelig» disse ukene, og krysse fingrene for at det blir bedre!

Så moro! Lykke til 😍🙏🏼 Hvor langt er du på vei ?

jeg er i uke 8 i morgen, sliter så sykt mye med murringer i magen og korsryggen og funker ikke som et vanlig menneske føler jeg 🙈 blir beskymret når jeg har så mye vondt, ikke sterke smerter men mest slitsomme og ømme smerter 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, linni. skrev:

Jeg skal på TUL i morgen, gleder meg sånn til å få det overstått! 😅 Tenker å dele det med litt folk etter det, har ikke så lyst til å holde det hemmelig så lenge denne gangen 😉

Spennende!! Ja jeg har også lyst til å dele det snart, men det er mest på grunn av formen. Klarer ikke skjule det lenger tror jeg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, hurrabasten skrev:

Lykke til @Mommywife, det blir gøy! Skal selv på onsdag, kjenner jeg er veldig spent ❤️ Og håper at samboer får være med! Jeg er også helt elendig, og har innfunnet meg med at jeg kommer til å være «ubrukelig» disse ukene, og krysse fingrene for at det blir bedre!

Mannen fikk være med på TUL her iallefall 😊 Tror det er stor forskjell på privat og sykehus, vi tok TUL privat. Grugleder meg veldig til ny TUL i uke 12!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferdig med TUL, alt så bra ut og hørte fin hjertelyd 😊 Ble flyttet to dager frem til 9+1, men er vel veldig lite som skiller dagene så tidlig. Blir enda mer spennende hvilket år dette ender i, med termin mellom 30.12-01.01 hittil 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Mommywife skrev:

Så moro! Lykke til 😍🙏🏼 Hvor langt er du på vei ?

jeg er i uke 8 i morgen, sliter så sykt mye med murringer i magen og korsryggen og funker ikke som et vanlig menneske føler jeg 🙈 blir beskymret når jeg har så mye vondt, ikke sterke smerter men mest slitsomme og ømme smerter 🙈

Jeg er 8+5 i dag, dvs. 9+0 når jeg skal på TUL! Håper smertene går over, det er så slitsomt å kjenne på noe hele tiden, og så er det alt man klarer å tenke på 😅

Gratulerer @linni., så fint at alt så bra ut❤️ Klarte du å se mye på bildene? Ut fra de forskjellige appene så har jeg også termin mellom 30.12 og 02.01, haha! De fleste sier 02.01, håper veldig på at det blir neste år🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å ikke kunne vite hvilket årstall man blir mamma😆 jeg har tenkt tanken, fødte en uke før termin sist fødsel, men det skal nok litt til å føde 3 uker før. Må innrømme at jeg håper veldig på neste år her og.

Her har nå et par symptomer jeg har ventet på kommet! Morgenkvalme og avsmak på kaffe 😁. Med fare for å si noe dumt var det godt å kunne kjenne på litt flere symptomer, syns tretthet er et veldig diffust symptom. Nå føler jeg meg ganske trygg på at jeg er gravid :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hurrabasten skrev:

Gratulerer @linni., så fint at alt så bra ut❤️ Klarte du å se mye på bildene? Ut fra de forskjellige appene så har jeg også termin mellom 30.12 og 02.01, haha! De fleste sier 02.01, håper veldig på at det blir neste år🤞

Man ser jo ikke så veldig mye, ser ut som en kidneybønne med antydning til armer 😅 Også ser man jo hjertet som slår og plommesekken ved siden av 😉 

Jeg vet ikke helt hvilket år jeg håper på nå 🙈 Prøvde veldig på 2020, men om den ikke kommer før 30.12 så er jo det litt kjipt også, tenker da litt på utvikling og redd den skal henge etter på skole osv.. 

Jeg har begynt å kjenne på bekkensmerter de siste dagene og det kjenner jeg at jeg blir litt sprø av! Hadde ikke det forrige gang og synes det var litt vel tidlig nå 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med tidlig ultralyd! Blir nok det på oss også etterhvert - bare for å få bekreftet at man faktisk er gravid. 

Ellers så ringte jeg jordmortjenesten i kommunen i dag for å bestille time til 12 ukers kontroll (vil heller gå til jordmor enn fastlege), og hun sa da at det var bra jeg ringte tidlig, for det begynte allerede å fylle seg opp hos dem. Bare et tips - det kan jo gjelde flere steder i landet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 slenger meg med her jeg og. Venter barn nr 2, med termin rundt 23. Januar 🥰 er 5+6 i dag. Har et barn fra før på 7 år, så begynner å bli lenge siden jeg var gravid sist. Men formen er ganske bra foreløpig. Bare veeeeldig trøtt om dagen. Og murringer og sånn. Ikke kvalm enda, men merker lukter osv mye bedre 😅 synes det er såå lenge å vente med å fortelle det. Har fortalt det til et par i nær familie og et par venninner bare. Men synes det vanskeligste er å ikke si noe på jobb. Jobber i barnehage så er mye aktivitet i løpet av dagen. Og det med å takle bæsj og spy-lukt, og alt som skjer på jobb😅😳 når forteller andre det på jobben? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, @ch2! 😄

Jeg også føler at det er veldig lenge å vente med å fortelle, sammenlignet med nr 1. Men tror vi likevel holder det for oss selv en stund, vertfall til etter uke 12 :) Kommer til å fortelle det til sjefen/jobben en gang etter uke 12, evt. før dersom symptomene avslører meg, eller lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! termin ca 4.jan. nr 2 og har en som blir 2 neste måned. 

hva skal til får å få tidlig ul? kan man be om det? ville helst hatt en total screening om jeg fikk 🤣 tror liksom ikke på at alt er ok.  liker ikke å være uvitende. 

har ca 2 uker med mye jobb og rettebunker så kan jeg slappe av med sommerferie! lærer på vgs. er så utrolig sliten og lei så det er på tide. har vært noen jævlig heftige uker med hjemmeundervisning og 2-åring uten barnehage. 

forrige svangerskap spydde jeg før 12 uker og godt ut i halveis av svangeskapet. så jeg bare venter på at helvette skal starte. jeg er så mindre fit nå enn forrige svangerskap og da var jeg og i ok - form 😂 hadde bekkenløsning og måtte sykemeldes på slutten fordi jeg hadde så vondt. fikk svangerskapsforgiftning siste ukene og måtte settes igang. jeg gruer meg så utrolig mye til tida fremover. har time til legeog helsesøser i uke 12. barseltida og fødsel føles ok, men graviditeten er jeg så redd for. spesielt med en 2-åring og mann som jobber turnus borte annenhver uke.. kommer ikke til å presse meg like mye denne graviditeten. kan ikke hente meg inn etter jobb alene med ungen 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.5.2020 den 13.04, Kaiaermeg skrev:

Jeg har så vanvittig delte følelser rundt når vi skal fortelle folk rundt oss om graviditeten! 😥

Forrige gang fikk de på jobben min vite det i uke 12, og så begynte vi å dele det med familie fra uke 15. Men det var ingen flere utover dette som visste det før etter OUL i uke 20. Utfordringen sist gang var at når vi delte det med nærmeste familie fra uke 15, så sa vi at vi ikke ønsket at flere skulle vite det før etter OUL. Vi ville føle oss helt trygge på at alt gikk som det skulle, mye pga. vanskelige følelser pga. tidligere MA/SA. Men, kort tid etter at vi fortalte svigers om det, fikk vi beskjed fra svigermor om at hun hadde fortalt det videre til min manns tante, som overhode ikke er nær familie - vi ser de maks 1 gang i året. Vi ble begge veldig skuffet og såret, og sa tydelig i fra at det ikke var greit for oss. Svigermor maset også jevnlig om når hun fikk dele nyheten videre.

På bakgrunn av dette har jeg veldig lite lyst til å fortelle svigermor om graviditeten før etter OUL, rett og slett fordi jeg (og mannen) ikke stoler på at hun klarer å holde det for seg selv. Mannen støtter meg i disse tankene. 

SAMTIDIG, sprekker jeg snart og har så lyst å dele det med feks min svigerinne og bestevenninne, vertfall rundt uke 12. Men jeg føler at det blir så fælt å forskjellsbehandle så mye - svigerinne får potensielt vite det i uke 12, mens svigermor ikke får vite det før 8 uker senere?

Noen andre som er i lignende situasjon, evt har tanker om det? 😅

jeg vil heller ikke fortelle svigers men gjerne resten. det er fordi de maser sånn om at jeg må være forsiktig og ikke anstrenge meg. jeg leversom normalt og trenger ikke hjelp til å bære handleposer.  var så mye mas sist jeg var gravid.. kommentarer hele tiden når jeg gjorde fysisk arbeid. i går var jeg sammen med svigers og jeg flyttet en stor kompostboks med ei lastetralle. tipper hun hadde sagt noe annet om hun viste jeg var gravid.  liker egentlig godt at ingen vet det. jeg har ikke positive følelser til graviditet eller babytid så jeg blir så lei av alt styret og snakket. jeg vil bare bli ferdig å få en baby på 6 mnd. 

jeg har sagt det til søstera mi fordi de har prøvd ett par år uten hell og driver nå med undersøkelser for å finne ut hvorfor de ikke blir gravide.  synes det er vondt og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. legger en demper på hele greia 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, @the1andonly! 😄

Tror ikke du får tidlig UL uten å feks hatt flere spontanaborter eller andre komplikasjoner, med mindre du er i gruppen for risikosvangerskap :)  Men om du betaler selv får du hos private ganske kjapt!

Haha, jeg skjønner godt hva du mener. Har selv ingen god erfaring fra verken fødsel eller tiden fra nyfødt og frem til 6-7 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på TUL i dag 😊 Er 6+4 og fikk se og høre hjertet 😍 Det var virkelig en opplevelse, gikk plutselig litt mer opp for meg dette nå 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig med TUL 😍 jeg har litt lyst til å gjøre dette denne gangen. Hadde det ikke i forrige svangerskap og synes det var veldig lenge å vente til den ordinære. Hvor bestiller man TUL? Gynekolog? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, ch2 skrev:

Så koselig med TUL 😍 jeg har litt lyst til å gjøre dette denne gangen. Hadde det ikke i forrige svangerskap og synes det var veldig lenge å vente til den ordinære. Hvor bestiller man TUL? Gynekolog? 

Ja, det var veldig koselig! Du kan bestille hos gynekolog eller privat jordmorklinikk 😊 Jeg var hos jordmorklinikken i Oslo og skal tilbake dit i uke 13-14 for å sjekke neseben og nakkefold, og se etter kjønn 🥰 

Hvis du googler tidlig ultralyd + ditt område, så får du nok opp 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på TUL i dag💕 Alt så bra ut, og jeg er fortsatt 9+0 i dag! Så utrolig fin opplevelse! Tenker nok også å komme tilbake for å sjekke nakkefold mv. slik som deg, @vegasus 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en TUL til i uke 12, håper på å se kjønn da vi så det tydelig i uke 11 forrige gang 😊 Er også godt å få sett gjennom alt, er jo ikke så mye man ser i uke 8-9 😛 

Heldige de som blir gravide neste år, da får alle TUL 👏🏻👏🏻

Endret av linni.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...