Gå til innhold

Termin januar/februar 2021


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, vegasus said:

Tusen takk 🥰 

Håper dette er gangen det skal gå hele veien for oss begge to 🥰

Tenk, det hadde vært så flott! 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har så vanvittig delte følelser rundt når vi skal fortelle folk rundt oss om graviditeten! 😥

Forrige gang fikk de på jobben min vite det i uke 12, og så begynte vi å dele det med familie fra uke 15. Men det var ingen flere utover dette som visste det før etter OUL i uke 20. Utfordringen sist gang var at når vi delte det med nærmeste familie fra uke 15, så sa vi at vi ikke ønsket at flere skulle vite det før etter OUL. Vi ville føle oss helt trygge på at alt gikk som det skulle, mye pga. vanskelige følelser pga. tidligere MA/SA. Men, kort tid etter at vi fortalte svigers om det, fikk vi beskjed fra svigermor om at hun hadde fortalt det videre til min manns tante, som overhode ikke er nær familie - vi ser de maks 1 gang i året. Vi ble begge veldig skuffet og såret, og sa tydelig i fra at det ikke var greit for oss. Svigermor maset også jevnlig om når hun fikk dele nyheten videre.

På bakgrunn av dette har jeg veldig lite lyst til å fortelle svigermor om graviditeten før etter OUL, rett og slett fordi jeg (og mannen) ikke stoler på at hun klarer å holde det for seg selv. Mannen støtter meg i disse tankene. 

SAMTIDIG, sprekker jeg snart og har så lyst å dele det med feks min svigerinne og bestevenninne, vertfall rundt uke 12. Men jeg føler at det blir så fælt å forskjellsbehandle så mye - svigerinne får potensielt vite det i uke 12, mens svigermor ikke får vite det før 8 uker senere?

Noen andre som er i lignende situasjon, evt har tanker om det? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på her! 

Fikk første positive test for en liten uke siden. Det gikk (veldig uventet) på første forsøk. Er i følge Preglife 5+0, men Helseoversikt sier 5+5, så termin er enten 6. eller 11. januar. Har bestilt tidlig ultralyd om drøye to uker, så da får vi forhåpentligvis vite hva som stemmer.

Synes det er veldig vanskelig å skulle holde det for oss selv til uke 12, samtidig er det jo relativt sannsynlig at noe kan gå galt så tidlig. Vil ikke måtte 'ta runden' og si det ikke gikk likevel dersom det ikke skulle gå bra. 

/LN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen, @Anonym797! :)

Så herlig at det gikk på første forsøk! 

Enig med tankene dine, jeg vil absolutt ikke måtte "ta runden" visst noe skulle gå galt 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, @Kaiaermeg!

Ja, det er altså så frustrerende å ikke kunne fortelle det. Denne 'venteperioden' kan ikke gå fort nok. Deilig å kunne dele litt her inne med noen i samme situasjon da:) Samboeren min tar det hele med knusende ro nemlig, tror det hele føles litt abstrakt og langt frem i tid enda for ham. I mitt hode (og i kroppen for så vidt) er det fullt kaos allerede! Hehe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, vegasus skrev:

Sniker meg inn her enn så lenge jeg 😊 

Jeg fikk helt uforventet positiv graviditetstest i dag. Og jeg aner ikke hvor langt jeg er på vei, hvis jeg regner fra første blødningsdag når jeg hadde SA så er jeg 4+4 eller 4+5 i dag. Jeg er glad, men jeg er også veldig redd for at det skal gå galt igjen! 😬🙊 

Foreløpig termin blir vel mellom 14.01.2021 og 22.01.2021 🥰

 

Gratulerer så mye🥰 Kjenner så igjen tankene dine, hadde en SA i april i fjor. Håper virkelig det går veien denne gangen!☺️ Er 4+2 i dag i følge menstermin 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.5.2020 den 17.38, Zannathe skrev:

Gratulerer så mye🥰 Kjenner så igjen tankene dine, hadde en SA i april i fjor. Håper virkelig det går veien denne gangen!☺️ Er 4+2 i dag i følge menstermin 😊


Tusen takk! Og gratulerer til deg også 🥰

Jeg har heldigvis klart å roe meg ned veldig nå 😊 Har en god følelse denne gangen. 🥰 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Melder meg på her jeg også 🙏🏼☺️ Jente på 27 år og venter nå mitt tredje barn. Har to barn på 4 og 6 år også. Dette er vårt første barn vi har planlagt og det gikk på første forsøk, så er veldig spent på om den lille holder seg i magen frem til januar.  Beregnet termin, 11.januar så er i dag 5+2 🙏🏼 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor nøye man bør være på håndvask ved kontakt med katt? Har en kosekatt som jeg stryker med jevne mellomrom, bør man vaske hender etter hver gang eller som vanlig (regelmessig)? 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vegasus skrev:

Noen med gode tips mot kvalme? 😅

Trenger det samme 🤢 Her funker det å spise, men så kommer kvalmen ganske kjapt igjen. Får du til å jobbe som normalt? Tvang meg selv gjennom skypemøte nå, og lurer på om jeg bør få delvis sykmelding.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vegasus skrev:

Noen med gode tips mot kvalme? 😅

Jeg spiser ofte men lite. Merker det hjelper en del ☺️ Eller så er ingefærøl min bestevenn akkurat når kvalmen står på som  verst! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Skoliss skrev:

Trenger det samme 🤢 Her funker det å spise, men så kommer kvalmen ganske kjapt igjen. Får du til å jobbe som normalt? Tvang meg selv gjennom skypemøte nå, og lurer på om jeg bør få delvis sykmelding.. 

Hjelper litt å spise her også, så jeg går og småspiser Ritzkjeks. 🙈 Ja, jeg jobber som normalt. Men hvis kvalmen blir noe særlig verre så spørs det om det går. 🙁

 

12 minutter siden, Mommywife skrev:

Jeg spiser ofte men lite. Merker det hjelper en del ☺️ Eller så er ingefærøl min bestevenn akkurat når kvalmen står på som  verst! 🙈

Takk for tips, har ikke prøvd ingefærøl 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, vegasus skrev:

Hjelper litt å spise her også, så jeg går og småspiser Ritzkjeks. 🙈 Ja, jeg jobber som normalt. Men hvis kvalmen blir noe særlig verre så spørs det om det går. 🙁

 

Takk for tips, har ikke prøvd ingefærøl 😊

Jeg fant nettopp mine gamle seaband/reisearmeband, brukte disse sist svangerskap. Håper de hjelper! Ritzkjeks var lurt 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@vegasus @Mommywife @Skoliss

Maiskjeks med chiafrø og havsalt + eplejuice blandet med kullsyrevann redder arbeidsdagen min 😂Ellers funker det som regel å spise jevnlig, drikke mye vann. Det gjør ikke at kvalmen forsvinner nødvendigvis, men den er ikke like intens 🤨

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det også vært endring i formen de siste dagene. Mye mer kvalm og veldig trøtt- spesielt utover dagen og kvelden🤢😴 Spiser hele tiden, men synes kvalmen kommer like raskt tilbake. Vil bare at denne perioden skal gå over nå, men er redd det vil bli enda værre😬 Jeg jobber fullt og kan - og vil ikke sykemelde meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Mamma_3 skrev:

Her har det også vært endring i formen de siste dagene. Mye mer kvalm og veldig trøtt- spesielt utover dagen og kvelden🤢😴 Spiser hele tiden, men synes kvalmen kommer like raskt tilbake. Vil bare at denne perioden skal gå over nå, men er redd det vil bli enda værre😬 Jeg jobber fullt og kan - og vil ikke sykemelde meg. 

Akkurat sånn her og,  kvalmen dukker opp hele dagen 🤢 Har ikke lyst på sykmelding jeg heller.. Men kjenner at sånn det er nå er d vanskelig å jobbe fullt og vere fullt tilstede som mor i tillegg. Heldigvis er kvalmen et godt tegn på at d går bra inni der 🙏 og er det ikke slik at det normalt er mindre kvalme i 2 og 3 trimester? 

Endret av Skoliss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Skoliss, kvalmen vil vel for de fleste gi seg etter uke 12ish, så jeg klamrer meg til det håpet, men 4 uker til med denne formen🙈🙈 Men som du sier, på den andre siden blir man beroliget av det, for da er jeg vel fortsatt gravid i alle fall🤞🏼
skjønner absolutt hvordan du tenker om å takle hverdagen❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan symptomer har egentlig alle sammen ? ☺️ 
 

jeg sliter med kvalme, mest på ettermiddagen og med en gang jeg blir sulten. Har mye halsbrann, som jeg blir gal av og masse murringer i magen og korsryggen. Puppene har allerede blitt synelig større og veldig ømme. Uke 5+3 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2020 den 17.47, c0ffebe4n skrev:

Noen som vet hvor nøye man bør være på håndvask ved kontakt med katt? Har en kosekatt som jeg stryker med jevne mellomrom, bør man vaske hender etter hver gang eller som vanlig (regelmessig)? 🤔 

Vi har også katt og jeg tenker som så at det er nok å vaske hendene som vanlig, dvs for min del så betyr det håndvask etter håndtering av kattedo, før jeg skal holde på med mat og innimellom ellers 😅 Kan få denne beryktete parasitten av en del annet, som f.eks grønnsaker som har vært i jorda mener jeg å huske. Jeg er iallefall ekstra nøye med vasking av grønnsaker og frukt før jeg spiser de 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...